Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLUBÍ

Núm. 9451
Bases específiques que regiran la convocatòria de 1 plaça de Policia Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb les disposicions vigents, es fa públic que a la Junta de Govern, en sessió ordinària celebrada el dia 23 de setembre de 2019, va adoptar  el següent acord:

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA DE 1 PLAÇA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE LLUBÍ

Primera.- Objecte, procediment de selecció i normativa

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la convocatòria d'1 plaça d'agent de la Policia Local, pel sistema d'accés de torn lliure, de l'Ajuntament de Llubí, corresponent a l'Oferta Pública d'Ocupació de l'any 2019, mitjançant el sistema de selecció de concurs-oposició.

2.-La citada plaça pertany a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.

3.- S'aplicarà a aquestes proves selectives la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establint prevalença d'aplicació la Llei 4/2013 i el Decret 40/2019.

Segona.- Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir divuit anys complerts.

c) Posseir el títol acadèmic o equivalent per al grup al qual pertany la plaça convocada d'acord amb la legislació bàsica de l'Estat.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions que estableix l'annex 5 del Decret 40/2019.

e) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a exercir la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Posseir els permisos de conduir de les classes A2 i B en vigor.

h) Comprometre a portar armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració expressa.

i) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant certificat emès per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern dels Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

j) Acreditar certificat en vigor expedit per l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia.

La no acreditació del requisit exigit en aquest apartat no serà motiu d'exclusió de la convocatòria però obligarà a les persones aspirants a la superació del curs de capacitació durant el període de pràctiques.

En els casos que sigui procedent, amb anterioritat al nomenament com a personal funcionari en pràctiques, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d'exercir activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Si, en qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal tingués coneixement que algun aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a l'alcaldessa i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.

Tercera.- Protecció de dades personals

De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del que és responsable l'Ajuntament de Llubí, i que té per finalitat, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicats al BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 de octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és el Registre municipal situat al Carrer Sant Feliu, 13 de Llubí .

Quarta.- Sol·licitud i documentació

1.-Les sol·licituds per participar en les proves de selecció es dirigiran a la Sra. Alcaldessa de l'Ajuntament i s'han d'ajustar al model de sol·licitud (annex I), es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 20 dies naturals, comptats a partir del dia següent al de la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOE. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s'arxivaran.

Si l'últim dia de presentació és en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i pàgina web municipal.

El model de sol·licituds estarà a disposició de les persones interessades al Registre General d'aquest Ajuntament, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

2.-La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.

3.-Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació:

a) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

El fet de constar a la llista d'admesos no implica el reconeixement als interessats que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen en la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

b) Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat en vigor, o el resguard de la sol·licitud de renovació.

c) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

d) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

e) Relació dels mèrits aportats, on es recullin ordenadament els mèrits al·legats, estructurada segons els blocs en què es divideix el barem de mèrits.

f) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats. El Tribunal no valorarà els mèrits que no s'acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participació en el procés selectiu.

g) En la sol·licitud haurà de constar un correu electrònic i telèfons (fix i mòbil) a efectes de comunicació amb l'Ajuntament.

h) Certificat mèdic oficial que acrediti no patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions que estableix l'annex 5 del Decret 40/2019.

​​​​​​​Cinquena.- Admissió de les persones aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de cinc dies hàbils, es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses. Com identitat s'indicarà el nombre de document nacional d'identitat de l'aspirant.

 

​​​​​​​Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment. Un cop finalitzat el termini i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'alcalde o alcaldessa dictarà resolució, en el termini màxim de 5 dies hàbils, aprovant la llista definitiva de persones admeses i excloses, que serà publicada al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i pàgina web municipal.

Sisena.- Procés de selecció

El procés de selecció és el de concurs oposició.

Constarà d'una fase d'oposició lliure, una de concurs, en què únicament hi participaran les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició, i una altra consistent en un període de pràctiques de 6 mesos.

Setena.- Fase d'oposició

La fase d'oposició consta de quatre proves de caràcter obligatori. Cadascuna d'elles s'ha de superar de forma independent.

1.º Prova d'aptitud física.

La prova d'aptitud física té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat i resistència de les persones aspirants.

Aquesta prova consisteix en la superació de les proves parcials que determina l'annex 3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Les proves físiques han de superar-se globalment, d'acord amb el barem que assenyala l'esmentat annex.

El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.

Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, el que impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del Tribunal Qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves.

Si se superen les mateixes, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el Tribunal determini, un cop desaparegudes les causes que van motivar l'ajornament. El Tribunal pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per a realitzar les proves físiques ajornades.

En qualsevol cas, ha de declarar-superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.

Les persones que acreditin el certificat d'aptitud física de l'EBAP de l'article 165.3 del reglament aprovat per Decret 40/2019, que es trobi en vigor en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds queden exemptes de realitzar les proves físiques en qualsevol procés de selecció en el qual participin.

2.º Prova de coneixements tipus test.

La prova de coneixements tipus test consta de dos exercicis que es poden realitzar en una sola sessió:

Primer exercici. Consisteix a respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta. El qüestionari constarà de 60 preguntes relacionades amb el programa de temes que figura a l'annex II d'aquestes bases.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

Les preguntes no resoltes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o que presenten més d'una resposta han de penalitzar amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per qualificar l'exercici s'ha d'aplicar la següent fórmula:  

         (A-(E/4)) x 20

Q=  ---------------------

   P

Q: resultat de la prova.

A: nombre de respostes encertades.

E: nombre de respostes errònies.

P: nombre de preguntes de l'exercici.

Segon Exercici.

Prova tipus test de coneixements geogràfics, històrics, sociològics i demogràfics del terme municipal i de les ordenances municipals de la corporació convocant. La prova consisteix a respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, relacionades amb el contingut del temari que figura a l'annex II de les bases. Es pot accedir a la informació del temari en la pàgina web: www.ajllubi.net

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

El nombre de preguntes del qüestionari tipus test serà de 60.

Les preguntes no resoltes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o que presenten més d'una resposta han de penalitzar amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per qualificar l'exercici s'ha d'aplicar la següent fórmula:

         (A-(E/4)) x 20

      Q=   ---------------------

          P

Q: resultat de la prova.

A: nombre de respostes encertades.

E: nombre de respostes errònies.

P: nombre de preguntes de l'exercici.

La valoració de la prova tipus test ha de ser el resultat de la suma dels dos exercicis; la puntuació de cada exercici suposarà el 50% de la puntuació total de la prova. No han de sumar les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 10. Per aprovar aquest exercici és necessari obtenir 20 punts com a mínim.

3º Prova de desenvolupament.

Aquesta prova consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents als del temari professional de l'annex II d'aquestes bases. L'elecció dels mateixos s'ha de fer per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

4.º Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat.

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de policia local, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i / o de la personalitat.

Aquesta prova (efectuada per un o diversos professionals de la psicologia que actuaran com assessors del tribunal) haurà de constar de dues parts:

a) La primera consisteix a respondre un o diversos test d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o NO APTE, quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.

b) La segona consisteix a respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de cada categoria i que poden consistir en un o diversos test i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar el estudi. La seva valoració és APTE o NO APTE. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.

En qualsevol cas, les proves i instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desitjabilitat social i / o sinceritat que l'avaluador haurà de considerar.

Vuitena. Fase de concurs

1.-El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem de mèrits establert a l'annex IV del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

2.-Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació acreditativa del mèrit que es tracti.

3.-Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Novena.- Finalització de la fase de concurs oposició

Puntuació final de l'oposició.

La qualificació final de l'oposició ha de ser la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant puntuació.

Mèrits de la fase de concurs i puntuació final del concurs oposició.

Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs en el cas del sistema de selecció de concurs oposició són els que estableix l'annex IV del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula:

              60                  40

         Pt= --------- + ------------

              O                    C

Pt: puntuació total.

O: puntuació màxima de la fase d'oposició.

o: punts obtinguts en la fase d'oposició.

C: puntuació màxima de la fase de concurs.

c: puntuació obtinguda en la fase concurs.

Desena. Període de pràctiques

La fase de concurs oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, com de la fase de pràctiques al municipi, d'una durada de 6 mesos, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de policia local .

Les persones aspirants que superin la fase d'oposició o de concurs oposició i acreditin que compleixen els requisits que exigeix ​​la convocatòria han de ser nomenades funcionaris en pràctiques de la categoria a la qual aspiren per l'autoritat municipal competent l'inici d'aquest període comprès pel curs de capacitació i la fase de pràctiques a l'ajuntament.

Aquesta situació s'ha de mantenir fins que siguin nomenats personal funcionari de carrera, si escau, o qualificats com no aptes.

En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques a un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria corresponent o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tinguin degudament actualitzat, queden exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

Onzena.- Òrgan de selecció

1.-L'òrgan encarregat de la selecció és el tribunal qualificador que es determinarà per resolució de / la alcalde / ssa. S'ha de publicar al tauler d'anuncis la composició del tribunal qualificador, abans de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos.

2. L'òrgan de selecció serà col·legiat, la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

3.-El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part dels mateixos els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i custòdia del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i custòdia, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

4.-La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar en representació o a compte de ningú.

​​​​​​​5.-El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents:

a) President / a: designat per l'Ajuntament entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: un / a vocal proposat per la Direcció General d'Interior competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre / a proposat / da per l'Escola Balear d'Administració Pública i un / a designat / a per l'Ajuntament. .

c) Secretari / a: designat / a per l'Ajuntament, amb veu i vot.

6.-El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que pot actuar amb veu però sense vot.

7.-El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidència ni secretaria, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

8.-Els membres del tribunal poden ser nomenats entre els funcionaris de la Corporació, o entre funcionaris al servei de les administracions públiques.

9.-Els membres del tribunal s'abstindran d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10.-Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11.-Són funcions del tribunal qualificador:

a) Valorar els mèrits acreditats i les proves realitzades per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.

b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals a l'efecte de la seva esmena, o quan necessitin l'aclariment d'algun dels mèrits acreditats dins el termini i en la forma adequada.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones aspirants.

d) Resoldre les reclamacions presentades per les persones aspirants en el termini establert i en la forma adequada.

e) Elevar a l'alcaldia la composició definitiva de la llista d'aspirants.

f) Expedir els justificants d'assistència corresponents a petició dels aspirants.

12.-El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de l'aspirant.

Dotzena. Publicació de resultats de la fase d'oposició i final del procés selectiu

1.-Un cop finalitzada la fase d'oposició, el tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en ordre de puntuació obtinguda, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cada un dels apartats, assignades al número del document nacional d'identitat.

2.-Les persones aspirants disposen d'un termini de 3 dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar revisió de la seva puntuació provisional davant del Tribunal, presentant les sol·licituds a través de la seu electrònica o en el Registre General de l' Ajuntament, dins el termini establert. A aquesta revisió podran assistir acompanyades d'una persona en qualitat d'assessora.

3.-El tribunal ha de disposar d'un termini de 7 dies per resoldre les reclamacions. Un cop resoltes publicarà la llista definitiva i procedirà a la valoració de fase de concurs.

Un cop valorada la fase de concurs i obtingudes les puntuacions del procés selectiu, elevarà proposta de nomenament de persones aprovades en el tauler d'anuncis de la seu electrònica i al web de l'Ajuntament per ordre de puntuació. Aquesta llista no podrà contenir un nombre de persones proposades superior al de les places vacants objecte d'aquesta convocatòria.

El procediment per presentar al·legacions a la puntuació final, es correspondrà amb els recollits en els apartats 1, 2 i 3 d'aquesta base.

Tretzena. Presentació de documents

Un cop publicada la llista de persones aprovades amb plaça en el tauler d'anuncis municipal, les persones aspirants que figurin disposen d'un termini de 20 dies naturals des de la data de publicació per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix ​​la convocatòria. L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques o de carrera si és el cas, i quedaran sense efecte totes les actuacions relatives al seu nomenament. Podent ser aprovat el següent aspirant.

Catorzena. Personal funcionari en pràctiques

1.- Les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix ​​la convocatòria seran nomenades funcionaris i funcionàries en pràctiques de la categoria de policia local. Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats funcionaris i funcionàries de carrera, si escau, o obtinguin la qualificació de no aptes i no aptes.

2.-El període de pràctiques tindrà una durada de sis mesos. El tribunal qualificador elevarà a l'alcalde o alcaldessa la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils.

3.-En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució i per ordre de puntuació obtinguda, es requerirà a les persones aspirants de la convocatòria del procés selectiu que hagin superat totes les proves per a ser nomenada personal funcionari en pràctiques. La dita resolució esgotarà la via administrativa i podrà ser recorreguda en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quinzena. Valoració de la fase de pràctiques

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia local. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 177 i 182 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

 

Annex I

SOL·LICITUD PER A PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU EXTRAORDINARI, PER A la SELECCIÓ DE 1 PLAÇA DE POLICIA LOCAL, FUNCIONARI DE CARRERA, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ, DE L'AJUNTAMENT DE LLUBÍ.

SOL·LICITANT

NOM I COGNOMS:

DNI:

DIRECCIÓ:

CODI POSTAL:

MUNICIPI:

ILLA:

PROVÍNCIA:

PAÍS:

TELÈFON FIX:

TELÈFON MÒBIL:

CORREU ELECTRÒNIC:

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de la normativa reglamentària de desplegament.

EXPOSA: Que vista la publicació al BOIB núm. _____ de data ___ de ___________ de 201___ i BOE núm. _____ de data ___ de ___________ de 201___ de la convocatòria per a prendre part en el procés selectiu del concurs-oposició d'1 plaça de Policia Local, per torn lliure, de l'Ajuntament de Llubí.

DECLARA: Que compleix totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

SOL·LICITA: Que es tingui per presentada la present sol·licitud dins el termini concedit a l'efecte i sigui admesa per prendre part en el procés selectiu extraordinari per li selecció de 1 plaça de Policia Local de l'Ajuntament de Llubí.

 

ANNEX II

TEMARI PEL QUAL REGIRAN LES PROVES SELECTIVES PER A l'ACCÉS A 1 PLAÇA DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE LLUBÍ

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

Tema 3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

Tema 4. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic en la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l' organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.

Tema 5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de les Illes Balears i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.

Tema 6. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.

Tema 7. El Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

Tema 9. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

Tema 10. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

Tema 11. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

Tema 12. El Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

Tema 13. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

Tema 14. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.

Tema 15. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

Tema 16. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

Tema 17. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d' enllumenat i de senyalització òptica.

Tema 18. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

Tema 19. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Tema 20. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

Tema 21. El Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 22. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

Tema 23. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

Tema 24. El Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. La policia judicial.

Tema 25. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.

Tema 26. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes comesos amb motiu de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució.

Tema 27. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

Tema 28. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

Tema 29. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

Tema 30. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

TEMARI PROVA DE CONEIXEMENTS DEL TERME I ORDENANCES MUNICIPALS

- Coneixement terme municipales

- Geografía i toponímia del terme municipales

- Carreteres del terme municipales

- Festes i tradicins

- Llocs d'interès

- Ordenança de trànsit

- Ordenança municipal ús de la via públicas

-.Ordenança publicitat dinàmica

-.Ordenança per la convivència i el civisme

-.Ordenança de residus

El que es fa públic per a general coneixement.

 

Llubí, 26 de setembre de 2019

La Batllessa

Magdalena Perelló Frontera