Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAMPOS
Núm. 9512
Bases concurs oposició oficial de la policia local
La batlessa de l'ajuntament de Campos, mitjançant resolució de data 24 de setembre de 2019, ha aprovat la convocatòria i bases del procés selectiu, les quals, es transcriuen a continuació:
BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURS OPOSICIÓ PER PROMOCIÓ INTERNA PER PROVEIR UNA PLAÇA D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, SUBESCALA SERVEIS ESPECIALS, D'OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L'AJUNTAMENT DE CAMPOS, GRUP C1.
Primera. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir, pel procediment de concurs oposició pel sistema de promoció interna, una plaça d'administració especial subescala serveis especials, oficial de la policia local de l'ajuntament de Campos, vacant a la plantilla. D'acord amb l'Oferta d'ocupació pública aprovada per resolució del batle en data 28 de maig de 2019 i publicada en el BOIB núm. 76 de 8 de juny de 2019.
Segona. Requisits
Per poder participar en el procés selectiu objecte d'aquesta convocatòria és necessari reunir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir devuit anys complerts.
c) Posseir el títol acadèmic o equivalent per al grup al qual pertany la plaça convocada d'acord amb la legislació bàsica de l'Estat.
d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions que estableix l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
e) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública.
f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
h) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració expressa.
i) Acreditar el coneixement de la llengua catalana del nivell que determina la normativa vigent que, com a mínim, és l'exigible al personal funcionari de l'Administració autonòmica de les Illes Balears.
f) Tenir la condició de funcionari de carrera en el cos de policia local de Campos, amb una antiguitat superior a 2 anys.
En el cas de promoció interna, externa o mobilitat, el que preveu l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, no hi és aplicable i, a efectes del que disposa l'incís final de la lletra de l'article 32 punt d, de la Llei 4/2013, s'ha de presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.
Totes les persones aspirants han d'estar en possessió dels requisits el dia que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
Aquests documents acreditatius, originals o fotocòpies compulsades, s'hauran de presentar dins el termini d'admissió de sol•licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.
Tercera. Sol·licituds
3.1. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'hauran d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud de l'ajuntament de Campos, annex C, i s'hauran de presentar en el Registre General de l'ajuntament de Campos o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
3.2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.
3.3. Juntament amb la sol·licitud emplenada correctament, les persones aspirants han d'adjuntar:
a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
3.4. L'ajuntament de Campos pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.
3.5. Si escau, en el mateix escrit, que s'haurà d'adreçar a la batlia, hauran de presentar la relació de mèrits, amb la finalitat de fer-ne la valoració en la fase de concurs.
3.6. Els documents hauran de ser originals o fotocòpies degudament compulsades.
3.7. Els mèrits adduïts i no justificats pels/per les aspirants en la forma indicada no es valoraran.
Quarta. Admissió i exclusió de les persones aspirants
4.1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, previst en l'apartat 3.2 d'aquestes bases, es publicarà una resolució per la qual s'aprovarà la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió, en el termini màxim de deu dies hàbils. Aquesta relació s'exposarà en el tauler d'anuncis de la pàgina web d'aquest Ajuntament. Hi constaran el nom i llinatges, afegint quatre xifres aleatòries del DNI.
4.2. Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. Cas de no complir-se aquest requeriment, la sol·licitud es considerarà com a no presentada.
4.3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior, i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, la batlessa dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses.
Aquesta resolució es farà pública en el mateix lloc indicat per a la resolució provisional.
Cinquena. Tribunal Qualificador
5.1. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
5.2. El Tribunal Qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
a) President o presidenta: designat per l'ajuntament de Campos convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública o, si escau, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears i un designat per l'ajuntament de Campos.
c) Secretari o secretària: designat per l'ajuntament de Campos amb veu i vot.
El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que podran actuar amb veu però sense vot.
5.3. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.
5.4. Les decisions adoptades pel tribunal es podran recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.
Sisena. Normativa Aplicable
S'aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s' aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; i les demés disposicions legals vigents.
Supletòriament, hi seran aplicables la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local; el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, i la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat.
Setena. Fase d'oposició
Sistema de selecció
7.1. El sistema de selecció per accedir a la categoria d'oficial de la policia local de l'ajuntament de Campos és el concurs oposició.
7.2. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.
7.3. La fase d'oposició del concurs oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.
7.4. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
7.5. En el sistema de concurs oposició la puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
Proves de la fase d'oposició
7.6. Les proves de la fase d'oposició seran les següents:
1r. Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat
2n. Prova de desenvolupament.
3r. Cas pràctic.
Prova d'aptitud psicològica i de personalitat
7.7. Aquesta prova consistirà en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions d'oficial de la policia local, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat. La data, horari i lloc de la prova s'exposarà en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'ajuntament de Campos.
7.8. Aquesta prova (efectuada per un o varis professional/s de la psicologia que actuarà/an com a assessor/s del tribunal) haurà de constar de dues parts:
a) La primera consistirà en respondre un o varis tests d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova serà de 0 a 10 punts i caldrà obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o no APTE, quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.
b) La segona consistirà en respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions d'oficial de la policia local i que podran consistir en un o diversos tests i en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La seva valoració és APTE o NO APTE. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.
7.9. En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador/a haurà de considerar.
Prova de desenvolupament
7.10. Consistirà en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents als del temari, el qual figura en l'annex B, de la convocatòria. L'elecció dels dos temes que s'han de desenvolupar els han de triar les persones aspirants entre tres alternatives que s'han d'establir per sorteig.
7.11. La valoració d'aquesta prova serà de 0 a 20 punts i caldrà obtenir un mínim de 10 per superar-la.
Temps màxim de realització de l'exercici: 60 minuts
Cas pràctic
7.12. Aquesta prova consisteix a resoldre dos casos pràctics que els han de triar les persones aspirants entre tres alternatives que s'han d'establir per sorteig.
7.13. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.
Temps màxim de realització de l'exercici: 60 minuts
Puntuació final de l'oposició
La qualificació final de l'oposició serà la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant puntuació.
Vuitena. Fase de concurs
8.1. La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,40 punts. Per a la part de concurs del concurs oposició la puntuació màxima és el 40% de la puntuació total del procés, que s'ha de calcular segons la fórmula que s'estableix en l'article 169 del Decret 40/2019, de 24 de maig (BOIB núm. 70 de 25 de maig de 2019).
8.2. El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barems de l'annex B d'aquestes bases.
Novena. Mèrits de la fase de concurs i puntuació final del concurs oposició
9.1. Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs en el cas del sistema de selecció de concurs oposició són els que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
9.2. La puntuació final del concurs oposició en totes les categories en les quals sigui el procediment de selecció s'ha de calcular amb la
fórmula següent:
60 40
Pt = ——— o + ——— c
O C
Pt: puntuació total.
O: puntuació màxima de la fase d'oposició.
o: punts obtinguts en la fase d'oposició.
C: puntuació màxima de la fase de concurs.
c: puntuació obtinguda en la fase concurs.
Desena. Relació d'aprovats
10.1. Finalitzades la fase d'oposició i de concurs, si s'escau, el tribunal publicarà la relació d'aprovats/des per ordre de puntuació i ha d'elevar a la batlessa la proposta de les persones aspirants perquè l'aprovi. L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i en la que figura la persona que s'ha de nomenar com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el BOIB. En cap cas no pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades.
10.2. La persona aspirant disposarà d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de la publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, per presentar la documentació que acrediti que compleix els requisits que exigeix la convocatòria.
10.3. L'incompliment d'aquest termini suposarà la pèrdua del dret a ser nomenat funcionari en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament. També causarà el mateix efecte el fet que, de la documentació presentada, es dedueixi que la persona aspirant no compleix els requisits que exigeix la convocatòria.
Onzena. Fase de pràctiques en el municipi
La fase de pràctiques en el municipi de Campos, amb el contingut que determina l'ajuntament, té una durada de sis mesos.
Dotzena. Avaluació de les pràctiques en el municipi
12.1. La selecció del futur oficial com a personal funcionari de carrera, s'ha de basar en un sistema de mesura objectiu, quantificable, verificable i revisable que permeti a l'òrgan responsable de la selecció tenir la certesa del desenvolupament correcte de les tasques assignades als agents en pràctiques.
12.2. L'ajuntament de Campos determinarà el contingut de les pràctiques, d'acord amb la metodologia d'execució, supervisió i avaluació determinada mitjançant resolució per la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, competent en matèria de policies locals a través de l'Escola Balear d'Administració Pública, o si escau, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears, que ha de facilitar els instruments per valorar de manera objectiva el treball i les actituds i aptituds mostrades per la persona aspirant en el període de pràctiques.
Tretzena. Desenvolupament del període de pràctiques en el municipi de Campos
13.1. La persona nomenada, si està exempta de la realització del curs de capacitació d'oficial, si l'ajuntament ho considera pertinent, poden començar directament la fase de pràctiques al municipi de Campos.
13.2. Durant el període de pràctiques la persona aspirant ha de desenvolupar el seu treball professional de manera que li permeti una aplicació significativa dels coneixements del curs de capacitació. En aquest període s'ha de procurar que la persona funcionària en pràctiques compleixi amb les diferents labors encomanades a la categoria d'oficial de la policia local.
13.3. Durant el període de pràctiques es reben les retribucions segons el que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.
Catorzena. Informe final de practiques de l'ajuntament i llista definitiva d'aspirants aptes i no aptes
14.1. El procés selectiu finalitza en haver superat el període de pràctiques.
14.2. Al final del període de pràctiques, la persona responsable de supervisió d'aquestes, amb el vistiplau del cap de policia, ha de fer un informe de la persona aspirant de tal manera que reflecteixi si ha superat o no aquest període.
L'informe de valoració final s'ha de remetre al president del Tribunal Qualificador del procés selectiu, juntament amb el certificat de superació del curs de capacitació perquè pugui fer la proposta de nomenament definitiva a la batlessa de l'ajuntament per resoldre.
14.3. Per obtenir la condició de funcionari de carrera en categoria d'oficial de la policia local és obligat superar el període de pràctiques.
14.4. El Tribunal Qualificador ha d'elevar a la batlessa de l'ajuntament la llista definitiva de la persona aspirant declarada aptes o no apte en el període de pràctiques, la qual ha de resoldre i ordenar-ne la publicació.
14.5. Si l'aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves del concurs oposició, per ser nomenats personal funcionari en pràctiques.
La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.
La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
ANNEX A. Temari de la fase d'oposició
1. La Constitució espanyola de 1977. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i las llibertats. El Defensor del Poble.
3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i els Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.
4. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic en la Constitució espanyola de 1977. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.
5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: El Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consell insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.
6. L'acte administratiu. Concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. La validesa de l'acte administratiu. La notificació dels actes administratius. Els recursos administratius.
7. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. Interessats; drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.
7. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.
9. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Àmbit d'aplicació de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.
11. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
12. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
13. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
14. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
15. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.
16. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
17. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Condicions tècniques.
17. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.
19. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
20. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
21. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d'enllumenat i de senyalització òptica.
22. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
23. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
24. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
25. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
26. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
27. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.
27. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Principals diligències.
29. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.
30. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. L'homicidi i les seves formes. Les lesions.
31. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
32. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra l'Administració pública. Delictes contra l'Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.
33. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret de la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.
34. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
35. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes sobre l'ordenació del territori i l'urbanisme.
ANNEX B. Puntuació de la fase de concurs del concurs oposició, per promoció interna per proveir una plaça d'oficial de la policia local l'ajuntament de Campos
1. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.
2. Antiguitat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any.
La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments
3. Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:
a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.
b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o de grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fin a un màxim de 4 punts.
d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim d'1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f. Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.
Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'accés a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.
4. Valoració dels coneixements de llengües
4.1 Coneixements orals i escrits en llengua catalana.
Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a. Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt
b. Nivell B1: 1,25 punts
c. Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts
d. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
e. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
f. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
Es valorarà només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
5. Coneixements d'altres llengües
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu. |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
---|---|---|---|---|
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2ncurs nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs nivell mitjà |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs nivell mitjà |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.
6. Valoració dels cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, el cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifestat superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP). Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
6.1. Formació relacionada amb l'àrea professional
6.1.1 Accions formatives relacionades
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
6.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.
c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional
6.2.1. Accions formatives no relacionades
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.
a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
6.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.
a. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general : 0,05 per crèdit ECTS, fins un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
7. Reconeixements honorífics
Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:
S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.
Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.
7. Acreditació de mèrits. Documentació
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:
a. Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
b. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
c. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
d. Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
e. Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixin formació dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
f. Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
ANNEX C. Model normalitzat de sol·licitud de l'ajuntament de Campos
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A LES PROVES SELECTIVES DEL CONCURS OPOSICIÓ PER PROMOCIÓ INTERNA PER PROVEIR UNA PLAÇA D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, SUBESCALA SERVEIS ESPECIALS, D'OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L'AJUNTAMENT DE CAMPOS, GRUP C1. |
||||||||||||
DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT |
||||||||||||
Nom i llinatges
|
DNI |
|
||||||||||
Adreça |
|
Població |
|
Codi postal |
|
|||||||
Tel. de contacte
|
|
|
||||||||||
REQUISITS DE PARTICIPACIÓ AL·LEGATS (Marcau amb una X els requisits presentats) |
||||||||||||
|
Tenir la nacionalitat espanyola. (Fotocòpia DNI) |
|||||||||||
|
Tenir devuit anys complerts. (Fotocòpia DNI) |
|||||||||||
|
Posseir el títol acadèmic o equivalent per al grup al qual pertany la plaça convocada d'acord amb la legislació bàsica de l'Estat. |
|||||||||||
|
No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions que estableix l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balear. |
|||||||||||
|
No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública. |
|||||||||||
|
No tenir antecedents penals per delictes dolosos. |
|||||||||||
|
Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor. (Fotocòpies) |
|||||||||||
|
Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració expressa. |
|||||||||||
|
Acreditar el coneixement de la llengua catalana del nivell que determina la normativa vigent que, com a mínim, és l'exigible al personal funcionari de l'Administració autonòmica de les Illes Balears. |
|||||||||||
|
Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds. |
|||||||||||
|
Tenir la condició de funcionari de carrera en el cos de policia local de Campos, amb una antiguitat superior a 2 anys. |
|||||||||||
El sotasignat SOL·LICITA que es tingui per presentada la present sol·licitud dins del termini concedit a aquest efecte, i que sigui admès/a per prendre part en el procés selectiu per a la selecció d'una plaça d'oficial de la Policia Local de l'ajuntament de Campos. |
||||||||||||
Lloc: |
Data: |
Signatura |
||||||||||
Observacions: |
||||||||||||
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE CAMPOS. Plaça Major, 1; 07630 Campos Illes Balears Tel. 971651626 Fax 971650273 policialocal@ajcampos.eu |
Campos, 24 de setembre de 2019
La batlessa Francisca Porquer Manresa