Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SENCELLES

Núm. 9402
Notificació Decret 166, de creació de zona ZAR

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En l'exercici de les competències que l'article 21 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, l'article 81 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i l'article 41 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre, atribueixen a aquesta Batlia,

Vist l'expedient de creació de zona ZAR a Ruberts, que s'inicià el 07.11.2017 amb la publicació de Ban d'advertiment de modificació de l'Ordenança Municipal de Policia, Bon Govern i Convivència Ciutadana, i tot el seu desenvolupament posterior, que motivà interposició de recurs de reposició per part de l'Administrador únic de l'entitat mercantil Andreu Confort i Natura SL.

Vist que l'informe de Secretaria-Intervenció de 13.09.2018 expressava la conveniència d'estimar el recurs, perquè “si bé es pot deduir de la pròpia resolució que la mateixa es dicta en ordre de procedir a una adequada i racional organització del trànsit a la zona poblacional de Ruberts, la manca d'una ampliació de la mateixa al propi text del decret pot entendre's com un vici”..., “procedint a retrotreure les actuacions al moment en què el vici es va produir, per a continuar des d'aquest moment amb el procediment, amb la conservació d'actes i tràmits”, que motivà el decret d'estimació de data 13.09.2018, degudament notificat a l'actor a la mateixa data.

Atès que, per tal de donar compliment a l'anterior, i a sol.licitud de la Batlia, la Policia Local emet Informe que valida les pretensions inicials municipals, ja que “troba adient regularitzar l'estacionament de la plaça de Ruberts”, vist que “existeix una problemàtica d'estacionament a la citada plaça ja que els veïns i residents de la plaça de Ruberts, així com de les vivendes annexes o properes a la mateixa, no hi poden estacionar, perquè es troba habitualment ocupada, degut a l'augment de vehicles en l'època d'apertura de l'establiment Son Jordà”

Considerant, aleshores, explícitament expressades i motivades les raons d'interès municipal que sustenten la creació de la zona ZAR de Ruberts (si bé ja constaven a la proposta de Batlia de modificació de l'ordenança), que no han cercat mai més que la defensa dels interessos dels veïns de Ruberts i la igualtat d'oportunitats d'aparcament a la seva plaça durant tot l'any, tot això, sense impedir-ne l'ús i gaudi a ningú, però sí amb una regulació que en permeti un aprofitament raonable i equitatiu entre tots els veinats.

Considerant que amb aquestes actuacions, queden refrendats i refermats els termes del Decret de Batlia de 13.09.2018, i solventats els possibles indicis de vici de l'acte administratiu de referència, tot i la diferent postura esgrimida a l'Informe de la mateixa data

HE RESOLT

Primer. Declarar els següents vials afectats com a zona d'aparcament restringit (ZAR), de forma permanent: Plaça de Ruberts. (Ruberts).

Segon. L'entrada en aquesta zona ZAR s'indicarà mitjançant senyalització vertical. La seva vigència serà permanent.

Tercer. A la zona ZAR establerta (Plaça de Ruberts) queda prohibit l'aparcament de vehicles, a excepció dels següents:

a) Els destinats a transport de mercaderies per a efectuar les operacions de càrrega i descàrrega.

b) Vehicles que disposin de targeta de ZAR.   

c) Els de serveis de seguretat, sanitaris, religiosos, prevenció d'incendis i els proveïts de targeta d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda

e) Els vehicles oficials degudament identificats, de caràcter estatal, autonòmic o local, destinats a prestació de serveis públics, quan estiguin realitzant aquests serveis.

f) Els vehicles de companyies i entitats de serveis generals, o concessionaris i contractistes de serveis públics, quan facin treballs o serveis a l'entorn.

Quart. Podrà sol·licitar-se la targeta de ZAR, que habilita per a l'estacionament en aquesta zona, a favor dels vehicles els propietaris dels quals hi resideixin, o hi estiguin empadronats o siguin els propietaris de la vivenda, tant del casc de Ruberts, com del Polígon 16. Per tant, la documentació que haurà de presentar serà la còpia del DNI i el títol que acrediti l'ocupació de la vivenda (escriptura o contracte de lloguer) o certificat d'empadronament.

Degut a les petites dimensions de la zona ZAR que s'està regulant, l'Ajuntament es reserva el dret de limitar les autoritzacions per a aconseguir que totes les vivendes afectades es puguin afavorir de la present regulació.

Cinquè. Les targetes de ZAR hauran de ser diligentment col·locades al vehicle, de manera que siguin visibles des de l'exterior.

Sisè. L'Ajuntament es reserva el dret d'exigir qualsevol altra prova documental, o de realitzar d'ofici quantes comprovacions consideri necessàries per a contrastar la veracitat de les dades aportades per les persones interessades per a l'obtenció de la targeta ZAR. Si de les comprovacions practicades resulta que per la persona titular del distintiu d'aparcament se n'ha estat realitzant un ús fraudulent o que les dades aportades per a la la obtenció de l'autorització han estat falsejades, s'iniciarà expedient per a la retirada del distintiu, sense perjudici de la incoació del corresponent expedient sancionador.

Setè.- Les persones a les quals s'atorgui el distintiu seran responsables del seu ús. Quan canviïn de domicili o de vehicle hauran de comunicar, en el termini d'un mes, aquestes noves circumstàncies per a l'emissió de nou distintiu, si escau, o procedir-ne a la seva invalidació.

Vuitè.- Que el contingut d'aquest Decret es publiqui en el BOIB, fent-se publicitat d'àmbit local segons es tingui per costum.

Tercer .- Que del present Decret se'n informi al Ple del Ajuntament en la primera sessió que aquest celebri.

Contra aquesta resolució que esgota la via administrativa es poden interposar, alternativament, els recurs següents:

-Directament el recurs contenciós administratiu davant el Tribunal que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació del present acord.

-El recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que ha dictat aquest acord, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs potestatiu de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

-No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015 , d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Sencelles, 20 de setembre de 2019

La Secretrària

Francisca Maimó Molina