Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ

Núm. 9392
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització de 24 de setembre de 2019 de delegació de competències en la Direcció General de Transparència i Bon Govern de la Conselleria d’Administracions Públiques i Modernització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i  inclou  la Direcció General de Transparència i Bon Govern en la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, sota la coordinació de la Secretaria Autonòmica de Memòria Democràtica i Bon Govern.

Aquest Decret atribueix a aquesta Direcció General, entre d'altres competències, les de “planificació, impuls i coordinació interdepartamental de la transparència del Govern, de l'Administració autonòmica i del sector públic instrumental, tant en la vessant de la publicitat activa com del dret d'accés”

2. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, dret d'accés i bon govern, regula dins el títol I, anomenat «Transparència de l'activitat pública», la «Publicitat activa» en el capítol II, i el «Dret d'accés a la informació pública» en el capítol III.

La Direcció General de Transparència i Bon Govern exerceix, des que va entrar en vigor la Llei 19/2013, la coordinació de les sol·licituds d'accés a la informació pública que es presenten a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb la seva competència de coordinació de la transparència. D'acord amb aquesta competència, i per tal de dur-la a terme, dins l'esmentada Direcció es va crear la Unitat de Coordinació, una de les funcions de la qual és el filtratge i anàlisi previ de les sol·licituds, abans de dirigir-les a  les Unitats d'Informació que existeixen a cada conselleria.

En compliment d'aquesta competència, la Direcció General de Transparència i Bon Govern fa una funció de registre i de gestió inicial de les sol·licituds presentades, la qual pot implicar la necessitat de dictar una resolució que posi fi al procediment, d'acord amb el que estableix l'article 84 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta competència resolutòria correspondria a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització  en virtut del que estableix l'article 16.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. L'Administració de la Comunitat Autònoma ha d'actuar d'acord amb el principi constitucional d'eficàcia. Per tant, amb la finalitat de donar-hi compliment, s'escau la conveniència de delegar en el titular o la titular de la Direcció General de Transparència i Bon Govern la competència per resoldre les sol·licituds que, per les seves característiques, es poden inadmetre o arxivar en la fase de valoració inicial, per les causes que es preveuen en la normativa, i que, conseqüentment, no necessiten tramitació material per part d'altres òrgans.

4. Atès aquest principi, i d'acord amb el que preveuen els articles 25 i 31 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sobre delegació de competències, dict la següent

Resolució

1. Delegar en el titular o la titular de la Direcció General de Transparència i Bon Govern, respecte de les sol·licituds d'accés a informació pública, l'exercici de les competències, incloent-hi la signatura de les resolucions, que s'enumeren a continuació:

a) Resoldre la no admissió a tràmit de sol·licituds d'informació pública, quan dels termes del seu contingut es desprengui clarament que el seu objecte no és informació pública, d'acord amb el que indica l'article 13 de la Llei 19/2013.

b) Resoldre la no admissió a tràmit de les sol·licituds d'informació pública adreçades a un òrgan que no disposi de la informació i, a més, no es puguin remetre a cap altre òrgan per a la seva tramitació perquè es desconegui l'òrgan competent, d'acord amb el que indica l'article 18.1.d) de la Llei 19/2013.

c) Resoldre l'arxivament de la sol·licitud per desistiment de la persona interessada, d'acord amb el que indica l'article 94.4 de la Llei 39/2015, quan aquest es produeixi abans de la remissió de la sol·licitud a una unitat d'informació perquè sigui tramitada.

d) Resoldre l'arxivament de la sol·licitud per no haver esmenat la persona interessada la sol·licitud, segons el que estableix l'article 19.2 de la Llei 19/2013, quan el requeriment s'hagi fet des de la Unitat de Coordinació de la Direcció General de Transparència i Bon Govern.

e) Resoldre la no admissió a tràmit de la sol·licitud, d'acord amb el que estableixen els apartats primer i segon de la disposició addicional primera de la Llei 19/2013, sempre que quedi acreditat, en la fase de valoració prèvia, que es donen els supòsits de fet a què es refereixen.

2. Indicar que aquesta Resolució produeix efectes des de l'endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 24 de setembre de 2019

La consellera d'Administracions Públiques i Modernització

Isabel Castro Fernández