Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Núm. 9300
Convocatòria i bases per proveir, com a personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Santanyí, sis places de policia local
Per acord de la Junta de Govern Local de data 14 d'agost de 2019 s'aprova la convocatòria i bases per proveir, com a personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Santanyí, sis (6) places de policia local vacants a la plantilla de personal i dotades pressupostàriament, ocupades per personal funcionari interí, corresponents a l' oferta d'ocupació pública de l'any 2018, pel sistema d'accés de torn lliure, per concurs-oposició, en els termes següents:
BASES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS SELECTIU EXTRAORDINARI PER PROVEIR, COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ, SIS (6) PLACES DE POLICIA LOCAL VACANTS A LA PLANTILLA DE PERSONAL I DOTADES PRESSUPOSTÀRIAMENT, OCUPADES PER PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, CORRESPONENTS A L' OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE L'ANY 2018, PEL SISTEMA D'ACCÉS DE TORN LLIURE, PER CONCURS-OPOSICIÓ.
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió, com a funcionaris de carrera, de 6 places de l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, mitjançant concurs oposició del procediment extraordinari que estableix la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, pel sistema d'accés de torn lliure, amb els temaris i els exercicis que es detallen en l'annex 1 i els mèrits que s'indiquen en l'annex 2.
Aquestes places es troben incloses en l'oferta pública d'ocupació de l'any 2018 (BOIB núm. 163 de 29/12/2018).
S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals, així com la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals en tot allò que no contradigui la Llei 11/2017; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
2. REQUISITS I CONDICIONS DE LES PERSONES INTERESSADES
Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir devuit anys complits.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Als efectes laborals, segons article 4,3 de l'ordre EDU/1603/2009 serà vàlida la superació de la prova d'accés a la universitat per a majors de vint-i-cinc anys, sempre que s'acrediti algun dels següents requisits: o bé estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes acadèmics o a efectes professionals, o bé haver superat almenys 15 crèdits ECTS dels estudis universitaris (DA5ª de l'Ordre EDU/1603/2009 modificat per l'Ordre EDU/520/2011).
d) Estar en possessió del curs de capacitació de la categoria de Policia Local expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears, en plena validesa.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril.
f) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
g) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
h) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
i) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
j) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
k) No ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
l) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, mitjançant certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o per l'òrgan competent en l'àmbit de les Illes Balears i el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
m) Abonar una taxa de 14 euros pels drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds, sense que es puguin abonar a un altre moment.
L'abonament dels drets d'examen haurà de ser satisfet al compte bancari següent: Bankia ES95 2038 3388 8864 00000452. S'indicarà el DNI i el nom de la borsa a la qual s'opta.
El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que es reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.
3. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
De conformitat amb el que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa les persones aspirants que les dades personals contingudes en la sol•licitud d'admissió, la documentació que acompanyi aquesta o que es generi de resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l'Ajuntament de Santanyí, i que té per finalitat, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, el tauler d'edictes de l'Ajuntament i la pàgina web d'aquesta institució (www.ajsantanyi.net), d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
4. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ
Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud de l'annex 3, que també es trobarà a disposició de les persones interessades a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí i s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament de Santanyí o en la forma establerta per l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per ser admesos i prendre part a la convocatòria les persones aspirants hauran de manifestar en la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona d'aquestes bases, i hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud, els documents següents:
a) Fotocòpia del DNI o document que acrediti la nacionalitat.
b) Fotocòpia del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
c) Fotocòpia del diploma d'aptitud del curs de formació de l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears, en plena validesa.
d) Fotocòpia del certificat de coneixements de llengua catalana.
e) Fotocòpia de la certificació, en període de validesa, d'haver superat les proves físiques convocades de forma periòdica per l'EBAP, en aquells casos en què es posseeixi i es desitgi quedar exempt de realitzar les proves d'aptitud física en el procés selectiu. La validesa dels certificats és de dos anys, comptadors des del dia de la superació de les proves.
f) Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l'exclusió de la persona aspirant.
g) Fotocòpia dels permisos de conducció A2 i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.
h) Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona d'aquestes bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds, segons el model de sol·licitud de l'annex 3.
La restant documentació haurà d'acreditar-se en el moment i els terminis que es determinin.
Queda exempta de presentació la documentació que ja es trobi en poder de l'Ajuntament de Santanyí, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals, comptadors a partir de l'endemà que es publiqui aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
La no presentació de sol·licituds dintre del termini i en la forma escaient determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.
5. ADMISSIÓ I EXCLUSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Pel fet de presentar les instàncies per sol·licitar prendre part en el concurs-oposició, les persones aspirants es sotmeten expressament a les seves bases reguladores que constitueixen la norma d'aquest procés selectiu, sense perjudici de les responsabilitats en què poguessin incórrer si s'apreciés inexactitud fraudulenta en la declaració que formulin.
Resultaran admeses les persones aspirants que acreditin reunir els requisits exigits, segons allò que s'ha exposat en la base segona.
Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses i concedint un termini d'esmena a les excloses de deu dies hàbils, indicant que si no es realitza l'esmena s'entendrà que han desistit de la sol·licitud i seran definitivament excloses.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
No serà esmenable l'abonament de les taxes després de la data de tancament del termini de presentació d'instàncies.
A la resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses, es farà indicació del lloc i la data del primer exercici de la fase d'oposició, així com la designació del tribunal qualificador.
El tribunal qualificador farà públics els anuncis relatius a la realització de les proves restants al tauler d'edictes de la Corporació i a la pàgina web de l'Ajuntament.
6. TRIBUNAL QUALIFICADOR
En la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses s'efectuarà el nomenament del membres del tribunal qualificador.
El tribunal qualificador quedarà constituït en la forma següent:
President/a: designat/ada per l'Ajuntament entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
Un secretari/ària: que serà designat/ada per l'Ajuntament de Santanyí amb veu i vot.
Tres vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Interior competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un altre designat per l'Ajuntament.
La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents.
El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver-n'hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.
La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altre.
Els vocals del tribunal qualificador hauran d'estar en possessió d'un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria convocada.
El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot, sempre que el nombre d'aquest personal no sigui superior al nombre dels membres del tribunal.
El tribunal qualificador per a la seva vàlida constitució requerirà l'assistència de com a mínim la meitat dels seus membres (entre els quals hi haurà d'haver el president i el secretari), titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
Els membres del tribunal qualificador hauran d'abstenir-se d'intervenir i ho hauran de notificar a l'autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
7. PROCÉS SELECTIU
D'acord amb el que estableix la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, el procediment de selecció serà el de concurs-oposició.
El concurs-oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.
La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.
La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
7.1. Fase d'oposició: exercicis i qualificació
7.1.1 La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60% del procés selectiu. El programa de temes i els exercicis de la fase d'oposició són els que s'indiquen en l'annex 1.
Les persones aspirants que durant el transcurs de les proves tinguin conductes contràries a la bona fe o orientades a desvirtuar els principis d'equitat i igualtat en les fases de l'oposició, o altres comportaments que alterin el desenvolupament normal de qualsevol de les proves, podran ser excloses del procés selectiu.
7.1.2 Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici mitjançant el sistema de crida única, i seran excloses de les proves selectives les qui no hi compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal, a més de l'excepció que estableix la base 4 i el punt 1 de l'annex 1 que regula la prova d'aptitud física.
7.1.3 Qualificació dels exercicis.
En la qualificació dels exercicis s'aplicaran els criteris de correcció establerts en l'annex 1. En cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.
Les persones aspirants poden presentar per escrit en el Registre General de l'Ajuntament, en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que han de ser resoltes de forma motivada pel tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. A aquest efecte, s'ha de facilitar la revisió dels exercicis de les persones opositores.
7.1.4 Relació provisional de persones aprovades i ordre de prelació en la fase d'oposició i revisió d'exàmens.
Finalitzats els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí les llistes provisionals de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris.
La puntuació final de la fase d'oposició de cada persona aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals,per fer reclamacions.
Acabat aquest termini, el tribunal disposarà de set dies per resoldre'n les reclamacions.
7.1.5 Llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició
Resoltes les reclamacions, el tribunal ha d'aprovar i publicar en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament les llistes definitives depersones aprovades en la fase d'oposició.
7.2. Fase de concurs
7.2.1 La fase de concurs constituirà un 40% del procés selectiu. El barem de mèrits de la fase de concurs és el que figura en l'annex 2.
7.2.2 Al·legació i acreditació dels mèrits
Dins el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant el tribunal qualificador, segons el model de l'annex 4, els mèrits que s'indiquin en l'annex 2, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el Registre General de l'Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.
Els mèrits al·legats per les persones aspirants es poden acreditar mitjançant la documentació següent:
a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta.
b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o les administracions públiques corresponents.
c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) Coneixements de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc Comú Europeu.
f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.
Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.
7.3. Determinació de puntuació del concurs oposició
La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu, i la fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:
60 40
Pt = ——— o + ——— c
O C
Pt: puntuació total
O: puntuació màxima de la fase d'oposició
o: punts obtinguts en la fase d'oposició
C: puntuació màxima de la fase de concurs
c: puntuació obtinguda en la fase concurs
7.3.1 Resolució d'empats
En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició d'algunes de les persones aspirants, el desempat s'haurà de resoldre atenent la puntuació més alta atorgada en la fase d'oposició. Si persisteix l'empat, es tindrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a personal funcionari interí i, si encara persisteix l'empat, es dirimirà segons el nivell de català més alt acreditat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment el tribunal resoldrà l'empat per sorteig.
7.3.2 Llistes de persones aspirants seleccionades del concurs oposició
Finalitzada per part del tribunal la valoració dels mèrits aportats d'acord amb el que estableix l'apartat anterior, es faran públiques, en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament, les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional de persones aspirants seleccionades del concurs oposició d'acord amb la puntuació total obtinguda. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.
Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.
7.3.3 Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu.
Resoltes les reclamacions, el tribunal aprovarà la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí.
Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies de persones aspirants seleccionades abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el Tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.
Dintre del termini de vint dies naturals des que es facin públiques les relacions definitives, les persones aspirants que hi figurin hauran de presentar els següents documents referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:
- Certificació mèdica, en model oficial, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.
- Certificat d'antecedents penals.
Transcorregut el termini de presentació de documents, la Batlia efectuarà el nomenament com a funcionaris en pràctiques de la categoria de policia local.
8. FASE DE PRÀCTIQUES
Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Per tal de dur a terme aquesta avaluació s'ha de seguir el procediment que estableix el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
El període de pràctiques tindrà una durada d'un any. Acabat aquest termini, el tribunal qualificador elevarà a la batlessa de la corporació la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, que resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies.
En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada de no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà les persones aspirants de la borsa de treball resultant del procés selectiu que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en aquestes, per ser nomenada funcionària en pràctiques.
La renúncia d'una persona interessada s'ha de formalitzar per escrit i no inhabilita per a un nou ingrés en la funció pública.
Els funcionaris en pràctiques tenen dret a percebre les retribucions equivalents al sou i les pagues extraordinàries corresponents al subgrup o grup d'adscripció, en el qual aspiri a ingressar; i, si escau, els triennis que es tinguessin reconeguts amb anterioritat a l'inici del període de pràctiques.
9. BORSA DE PERSONAL INTERÍ DERIVADA DEL PROCÉS SELECTIU PEL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI DE SELECCIÓ
9.1 Constitució de la borsa
La borsa de personal funcionari interí publicada al BOIB núm. 108, d'1 de setembre de 2018, és preferent sobre la borsa que es formi mitjançant el present procediment extraordinari.
Les persones aspirants que hagin superat totes les proves de la fase d'oposició passaran a constituir una borsa de treball de personal funcionari interí de la categoria a la qual es refereix aquest procés selectiu, i podran ser requerides, sempre que ho permeti la normativa vigent i segons l'ordre de puntuació obtinguda en el total de les proves i en la fase de concurs.
En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera a la Administració Pública.
b) No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat. Si persisteix finalment l'empat, es resoldrà per sorteig.
La borsa d'interins creada tendrà una vigència màxima de dos anys.
9.2 Normes de funcionament.
Quan s'esdevingui algun dels supòsits que preveu la normativa aplicable per nomenar un funcionari interí, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació. Si hi ha més d'un lloc per cobrir, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat que hi estan conformes.
S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què s'hi ha de presentar, que ha de ser com a mínim de tres dies hàbils. Si la persona interessada no manifesta la conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de gestió de personal de l'ajuntament, s'entén que hi renuncia.
A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se les ha d'excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins del termini que s'estableix en l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis com a personal funcionari interí en un altre municipi.
c) Prestar serveis com a personal funcionari de carrera en un altre municipi i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.
d) Patir malaltia o incapacitat temporal.
e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
f) Estar, en el moment de la crida, en la situació de serveis especials.
Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'Ajuntament l'acabament de les situacions descrites en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc acceptat prèviament, suposa l'exclusió de la borsa de treball.
El personal funcionari interí procedent de la borsa, quan cessi en el lloc de treball, llevat que sigui a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a la borsa d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.
10. IMPUGNACIÓ I REVOCACIÓ
Contra aquestes bases generals, les convocatòries, les llistes definitives de persones admeses i excloses, esmenades les deficiències que les persones excloses presentin, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques, les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques i els nomenaments com a funcionaris/àries de carrera, es podrà interposar, en via administrativa, un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al recurs contenciós administratiu, davant l'Alcaldia Presidència de l'Ajuntament, en un termini d'un mes a partir de la publicació. En via judicial, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat d'aquest ordre jurisdiccional, dins el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la seva publicació o, en cas que s'hagi fet ús del recurs de reposició, dins el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la notificació de la resolució.
ANNEX 1 Exercicis i temes de la fase d'oposició
FASE D'OPOSICIÓ
Totes les proves de la fase d'oposició són de caràcter obligatori i cal superar la prova anterior per poder passar a la següent. Les proves es realitzaran en l'ordre establert a les bases i es duran a terme a raó d'una prova per sessió.
Un cop realitzada la primera prova, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí, amb una antelació mínima de 48 hores a l'inici de la prova següent.
1.) Prova d'aptitud física
De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen en l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Per fer aquesta prova, la persona aspirant ha de lliurar al tribunal, el mateix dia de la prova i abans de l'hora d'inici de les proves físiques, un certificat mèdic oficial en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior.
El resultat d'aquesta prova serà en termes d'apte/no apte. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP de l'article 163.3 del Reglament marc resten exemptes de fer les proves físiques. La validesa dels certificats és de dos anys, comptadors des del dia de la superació de les proves.
2) Prova de coneixements
Consisteix a respondre un qüestionari tipus test, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, d'entre els 20 temes que figuren en l'annex de la convocatòria. El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què hi figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = ———————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E. nombre de respostes errònies
P. nombre de preguntes de l'exercici
3) Prova de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals de Santanyí
Consisteix a respondre un qüestionari tipus test, de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals solament una és correcta, d'entre els temes que figuren en aquest annex de la convocatòria. El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = ———————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
F. nombre de respostes errònies
Q. nombre de preguntes de l'exercici
4) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat
De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l' exploració de la personalitat i actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policíac.
L'exercici consisteix a respondre una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d'assessors del tribunal qualificador. El resultat d'aquesta prova és en termes d'apte o no apte.
Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l'anunci amb els resultats provisionals a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió dels seus exàmens davant el tribunal.
ANNEX I TEMARI DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS
Temari d'acord amb la Resolució de la presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública, a proposta del director gerent, de 12 d'abril de 2019, per la qual s'aprova el temari que ha de regir les convocatòries de proves selectives per a l'accés a la categoria de policia dels cossos de policia local de les Illes Balears.
1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
3. Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
4. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
6. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprovà el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
7. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
8. Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.
9. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
10. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.
11. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
12. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
13. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d'enllumenat i de senyalització òptica.
14. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
15. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
16. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
17. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
18. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
19. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
20. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.
TEMARI DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS DEL TERME MUNICIPAL I DE LES ORDENANÇES FISCALS
1. Coneixement del terme municipal de Santanyí:
1.a) Toponímia i nuclis de població
1.b) Centres esportius públics
1.c) Ports esportius
1.d) Mercats
1.e) Festes populars
1.f) Monuments
1.g) Esglésies, convents, capelles
1.h) Punts verds
1.i ) Geografia del municipi
1.j) Municipis que delimiten amb el terme
1.k) Camins
1.l) Torrents
1.m) Llista de carrers del terme municipal de Santanyí: ubicació i distribució de carrers
1.n) Nuclis urbans de Santanyí, ubicació i distribució.
Les preguntes referides als coneixements del terme municipal s'extrauran de la següent bibliografia: pàgina web de: Govern de les Illes Balears> SITIBSA> TERRITORI EN RED> IDEIB, pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí i a la seu electrònica del Cadastre.
2. Ordenances municipals i reglaments:
2.a) Ordenança reguladora de la tinença d'animals potencialment perillosos.
2.b) Ordenança municipal que regula la venda ambulant en el terme municipal de Santanyí.
2.c) Ordenança municipal de neteja, deixalles i residus sòlids urbans del municipi de Santanyí.
2.d) Ordenança general de circulació.
2.e) Ordenança municipal d'ús i aprofitament de les platges i punts de bany del municipi de Santanyí.
ANNEX 2 BAREM DE MÈRITS DE LA FASE DE CONCURS
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original i de la còpia compulsada de la documentació següent:
Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o una de superior.
Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc Comú Europeu.
Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.
La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 40 punts d'acord amb el barem següent:
1. Valoració del curs bàsic de capacitació
Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.
2. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en el municipi de les Illes Balears al qual s'opta: 0,22 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a agent de la policia local o turístic d'un municipi diferent del qual s'opta: 0,11punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Valoració estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l' estranger, se n'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,25 punts, fins a un màxim d'0,75 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,75 punts, fins a un màxim de 1,5 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.
d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.
e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,12 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,60 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c), obtindran 0,25 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f) Per a cada títol de doctor: 0,75 punts, fins a un màxim de 2,25 punts.
Només s'ha de valorar la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas del títol de doctor, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.
4. Coneixements de llengües
Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts, d'acord amb els criteris següents:
- Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,25 punts
- Certificat C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,50 punts
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,10 punts
S'ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només s'han de valorar els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a la qual s'accedeix. En cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s'ha d'atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
Coneixements d'altres llengües
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes, les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública o altres certificats del Marc Comú Europeu considerats equivalents, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc Comú Europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'AP i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
---|---|---|---|---|
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs de nivell elemental |
0,40 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs de nivell mitjà |
0,80 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
1r curs de nivell superior |
1 |
C2 |
1,80 |
1,60 |
2n curs de nivell superior |
1,20 |
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.
5. Valoració dels cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
Formació relacionada amb l'àrea professional:
La puntuació màxima d'aquest subapartat és d'1 punt.
Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, solament es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix: 0,0075 punts per hora.
Referent als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat:
La puntuació màxima d'aquest subapartat és d'1 punt.
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 0,75 punts.
b) Altres títols propis de graduat universitari amb càrrega lectiva de 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'0,75 punts.
c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,05 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim de 0,5 punts.
Formació no relacionada amb l'àrea professional:
La puntuació màxima d'aquest subapartat és de 0,5 punts
Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, solament es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,15 punts per títol, fins a un màxim de 0,5 punts.
Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,015 per crèdit ECTS, fins a un màxim de 0,5 punts.
ANNEX 3
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU PER COBRIR COM A FUNCIONARIS DE CARRERA 6 PLACES DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
_____________________________________________ DNI núm. _______________
(Nom i cognoms)
Domicili a ______________________________________________ núm. _________
(Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)
Codi postal _________ Telèfon ______________ e-mail ________________________
EXPÒS:
Que he tingut coneixement de la convocatòria: _______________________________,
(Nom de la convocatòria)
les bases de la qual van ser publicades: _______________________________________
(BOIB -data i núm-; web municipal -data de l'anunci-, etc.)
Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud i que he satisfet els drets d'examen, la qual cosa acredit amb el document que s'adjunta.
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT:
Prendre part en aquesta convocatòria.
_______________________, ______ d__________________________ de 201______
[signatura]
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
ANNEX 4
MODEL NORMALITZAT DE PRESENTACIÓ DE MÈRITS
_____________________________________________ DNI núm. _______________
(Nom i cognoms)
Domicili a ______________________________________________ núm. _________
(Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)
Codi postal _________ Telèfon ______________ e-mail ________________________
CONVOCATÒRIA: ____________________________________________________,
(Nom de la convocatòria)
S'adjunten els originals o les fotocòpies compulsades que es consignen a continuació perquè puguin ser valorats en la fase de concurs.
1. Valoració del curs bàsic de capacitació
Promoció |
Nota |
---|---|
|
|
2. Valoració dels serveis prestats
Administració |
Anys |
Mesos |
---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Valoració d'estudis acadèmics oficials
Titulació |
Crèdits ECTS (si escau) |
---|---|
|
|
|
|
|
|
4. Coneixement de llengües
4.1 Llengua catalana
C1 |
C2 |
LA |
4.2 Altres idiomes
Idioma |
Nivell |
---|---|
|
|
|
|
5. Valoració dels cursos de formació
5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.
Acció formativa rebuda |
Hores aprofitament |
Hores assistència |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Acció formativa impartida |
Hores |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formació universitària no oficial relacionada |
Crèdits ECTS (si escau) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional
Acció formativa rebuda |
Hores aprofitament |
Hores assistència |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Acció formativa impartida |
Hores |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formació universitària no oficial relacionada |
Crèdits ECTS (si escau) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Signatura de la persona sol·licitant
SRA. ALCALDESA DEL AYUNTAMIENTO DE SANTANYÍ
ANNEX 5
BAREM DE PUNTUACIÓ DE LES PROVES FÍSIQUES PER A INGRESSAR EN LES DIFERENTS CATEGORIES DE LA POLICIA LOCAL DE LES ILLES BALEARS.
1) Resistència (1.000 m)
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Només es pot fer un intent.
Homes (minuts) |
||||
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-3'10” |
-4'00” |
-4'50” |
-6'10” |
9 |
-3'20” |
-4'10” |
-5'00” |
-6'20” |
8 |
-3'30” |
-4,20” |
-5'10” |
-6'30” |
7 |
-3'40” |
-4,30” |
-5,20” |
-6,40” |
6 |
-3'50” |
-4,50” |
-5,35” |
-6,50” |
5 |
-4'10” |
-5,00” |
-5,50” |
-7,10” |
3 |
-4'25” |
-5,15” |
-6'00” |
-7,25” |
Eliminat |
+4'25” |
+5,15” |
+6'00” |
+7,25” |
Dones (minuts) |
||||
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-3'25” |
-4'15” |
-5'00” |
-6'25' |
9 |
-3'35” |
-4'25” |
-5'05” |
-6'35' |
8 |
-3'45” |
-4'35” |
-5'10” |
-6'45' |
7 |
-3'55” |
-4'45” |
-5'35” |
-6'55' |
6 |
-4'10” |
-5'00” |
-5'50” |
-7'10” |
5 |
-4'25” |
-5'15” |
-6'05” |
-7'25” |
3 |
-4'40” |
-5'30” |
-6'20” |
-7'40” |
Eliminada |
+4'40” |
+5'30” |
+6'20” |
+7'40” |
2) Velocitat (50 m).
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent.
Homes (segons) |
||||
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-7,50” |
-8,00” |
-8,20” |
-9,50” |
9 |
-7,55” |
-8,15” |
-8,35” |
-10,00” |
8 |
-8,00” |
-8,30” |
-8,50” |
-10,20” |
7 |
-8,05” |
-8,45” |
-9,00” |
-10'30” |
6 |
-8,25” |
-9,00” |
-9,20” |
-10'55” |
5 |
-8,50” |
-9,20” |
-9,40” |
-11,05” |
3 |
-9,10” |
-9,40” |
-10,00” |
-11'15” |
Eliminat |
+9,10” |
+9,40” |
+10,00” |
+11,15” |
Dones (segons) |
||||
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-8,00” |
-8,20” |
-9,00” |
-10,00” |
9 |
-8,20” |
-8,35” |
-9,15” |
-10,20” |
8 |
-8,30” |
-8,50” |
-9,30” |
-10,50” |
7 |
-8,50” |
-9,00” |
-9,50” |
-11,10” |
6 |
-9,00” |
-9,30” |
-10,10” |
-11,45” |
5 |
-9,10” |
-9,50” |
-10,50” |
-12,00” |
3 |
-9,15” |
-10,10” |
-11,10” |
-12,15” |
Eliminada |
+9,15” |
+10,10” |
+11,10” |
+12,15” |
3) Natació (50 m) estil lliure.
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer 50 metres d'estil lliure en una piscina de 50 metres, o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les suredes, en un temps inferior a la marca establerta. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.
Homes (segons) |
||||
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-35'' |
-40'' |
-45'' |
-50'' |
9 |
-37'' |
-42'' |
-47'' |
-52'' |
8 |
-39'' |
-44'' |
-49'' |
-54'' |
7 |
-41'' |
-46'' |
-51'' |
-56'' |
6 |
-43'' |
-48'' |
-53'' |
-58'' |
5 |
-45'' |
-50'' |
-55'' |
-60'' |
3 |
-47'' |
-55'' |
-57'' |
-1'02'' |
Eliminat |
+47'' |
+55' |
+57'' |
+1'02'' |
Dones (segons) |
||||
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-40'' |
-45'' |
-50'' |
-55'' |
9 |
-42'' |
-47'' |
-52'' |
-57'' |
8 |
-44'' |
-49'' |
-54'' |
-59'' |
7 |
-46'' |
-51'' |
-56'' |
-1'01'' |
6 |
-48'' |
-53'' |
-58'' |
-1'03'' |
5 |
-50'' |
-55'' |
-1'00' |
-1'05'' |
3 |
-52'' |
-1' |
-1'02' |
-1'07'' |
Eliminada |
+52'' |
+1' |
+1'02' |
+1'07'' |
4) Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal.
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjat aquesta línia. Una vagada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.
Homes/Dones (metres) |
||||
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
9 |
+6,30 |
+5,90 |
+5,40 |
+4,90 |
8 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
7 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
6 |
+5,70 |
+5,25 |
+4,75 |
+4,25 |
5 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
+4,00 |
3 |
+5,40 |
+4,85 |
+4,35 |
+3,85 |
Eliminat/da |
-5,40 |
- 4,85 |
-4,35 |
-3,85 |
a) Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts.
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrera la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per aquesta prova es permeten dos intents.
Homes (metres) |
||||
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
+2,35 |
+2,25 |
+2,15 |
+1,95 |
9 |
+2,30 |
+2,20 |
+2,10 |
+1,90 |
8 |
+2,25 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,85 |
7 |
+2,20 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,80 |
6 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,75 |
5 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,70 |
3 |
+2,08 |
+1,97 |
+1,87 |
+1,67 |
Eliminat |
-2,08 |
-1,97 |
-1,87 |
-1,67 |
Dones (metres) |
||||
Punts |
Menors 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,65 |
9 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,60 |
8 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,55 |
7 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,50 |
6 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,65 |
+1,45 |
5 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,60 |
+1,40 |
3 |
+1,78 |
+1,67 |
+1,57 |
+1,37 |
Eliminada |
-1,78 |
-1,68 |
-1,57 |
-1,37 |
Santanyí, 23 de setembre de 2019.
La batlessa
Maria C Pons Monserrat