Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE BUNYOLA

Núm. 9278
Convocatòria per a la concessió de subvencions per a projectes de promoció i dinamització del sector comercial i de serveis, any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 En compliment de l'acord de Junta de Govern Local de data 12 de setembre de 2019 i del Decret aprovat per la Regidora de comerç, turisme i participació de l'Ajuntament de Bunyola, de data 20 de setembre de 2019, s'aproven respectivament les bases i la convocatòria per a la concessió de subvencions per a projectes destinats a fomentar activitats en el sector comercial i de serveis any 2019, segons els criteris i condicions que a continuació s'indiquen i d'acord amb les Bases reguladores i la convocatòria que s'annexa seguidament:

CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A PROJECTES DE PROMOCIÓ I DINAMITZACIÓ DEL SECTOR COMERCIAL I DE SERVEIS, ANY 2019 

1. Introducció

L'èxit i la repercussió dels últims anys de diverses accions encaminades a dinamitzar i promocionar l'economia local de Bunyola – en particular el nucli antic de Bunyola i que va obtenir un acolliment molt positiu tant pels comerciants com pels veïns i veïnes de Bunyola així com pels visitants.  

2.  Objecte de la convocatòria i finalitat

En aquest sentit, la Regidoria de Turisme i Comerç, mitjançant aquestes bases, aprova el procediment i la convocatòria que ha de regular la subvenció que es concedeix en l'exercici de les funcions de promoció de l'economia local.  Amb l'objectiu de promoure la competitivitat del comerç de Bunyola s'impulsa una línia de suport a les activitats de foment, a la modernització, i a la millora de la competitivitat de les microempreses i petites empreses situades en el terme municipal de Bunyola.  

3.  Pressupost de la convocatòria, distribució i compatibilitat de les ajudes

1. El pressupost adscrit a la present convocatòria és de 4.000 € ( quatre mil euros ). Les obligacions econòmiques derivades de les concessió de subvenció d'aquesta convocatòria van a càrrec de l'aplicació pressupostària 430.47900  del pressupost d’Activats econòmiques de l'any 2019.

2. L'import màxim de subvenció aprovada serà de 4.000€ (quatre mil euros). La subvenció podrà aconseguir el 100% de la despesa.

3. La subvenció no serà compatible amb qualsevol altra subvenció o ajuda econòmica concedida per altres administracions o ens públics o privats.

4. S'admet la presentació dins de la mateixa sol·licitud de diferents inversions i en el cas que s'opti per presentar inversions subvencionables es podran sumar els seus imports fins al màxim de 4.000€.

4.  Beneficiaris, requisits i obligacions de la convocatòria

1. Podran ser beneficiaris d'aquesta subvenció comerciants de forma individual o agrupada, legalment constituïts que compleixin els següents requisits:

a) Desenvolupar la seva activitat i tenir el seu domicili social i fiscal a Bunyola.

b) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social imposada per les disposicions vigents, així com de no tenir deutes o sancions de naturalesa tributària municipal.

c) No trobar-se afectat per les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari establertes en l'article 13 de la Llei / 2003, de 17 novembre, General de Subvencions.

d) El compliment d'aquests requisits haurà de mantenir-se durant tot el temps en el qual l'associació es trobi participant en el programa d'ajudes que regulen les bases.

2. Els comerços  beneficiaris de les subvencions atendran les següents obligacions:

a) Executar el projecte que fonamenta la concessió de la subvenció en els termes presentats a l'Ajuntament per la quantia, almenys, de la despesa aprovada. S'hauran de notificar per escrit les modificacions que es presentin en l'execució del projecte, no admetent-se en cap cas modificacions de l'objecte de la subvenció.

b) Fer constar de manera explícita, en la difusió de les accions, el suport de la Regidoria de Turisme i Comerç  de l'Ajuntament de Bunyola.

c) Sotmetre's al seguiment, control i comprovació d'execució del projecte objecte de la subvenció que consideri procedent dur a terme l'Ajuntament de Bunyola, segons el que es disposa en l'art. 46 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre General de Subvencions.

d) Comunicar, en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, altres subvencions públiques o privades que hagués obtingut o sol·licitat per al mateix projecte.

e) Sol·licitar les autoritzacions i realitzar les gestions administratives necessàries per a l'execució del projecte aprovat.

5. Característiques dels projectes i despeses subvencionables

1. Els projectes hauran d'atendre, almenys, a les següents característiques:

a) Respondran a l'objectiu principal de millora de la competitivitat dels establiments a través de la seva difusió, posada en valor i atracció de despesa cap a una zona o cap al propi poble.

b) Contindran accions cohesionades de dinamització i promoció del comerç, l'hostaleria o restauració  del poble.

c) Exposaran un programa d'actuació que garanteixi la seva execució en l'exercici en el qual es concedeix la subvenció, i una relació detallada i pressupostada de les activitats que el componen amb dates possibles de realització.

d) El programa estarà participat i/o destinat almenys a 10 comerços.

e) Els sol·licitants podran realitzar les actuacions des del 15 d'agost del present exercici, sense esperar que es produeixi la concessió de la subvenció i sense que això prejutgi la decisió que finalment s'adopti.

2. Podran ser objecte de subvenció les següents despeses derivades del projecte:

a) Els de comunicació i publicitat.

b) Realització de tallers, jornades formatives i informatives.

c) Altres serveis i subministraments directes per al desenvolupament de les activitats que formen part del projecte.

3. No es computaran com a despeses subvencionables els derivats de:

a)  Activitats disperses que no formin part d'un projecte coherent

b) Manteniment d'instal·lacions pròpies de l'entitat, despeses d'inversió i material inventariable.

c) Qualsevol altra despesa que no respongui a la finalitat de la convocatòria.

6.  Convocatòria

El procediment s'iniciarà d'ofici mitjançant resolució municipal que acordi la convocatòria pública de subvencions, en règim de concurrència competitiva, aprovada per l'òrgan competent.

7.  Presentació de sol·licituds, termini, lloc, documentació, incidències

1. El procediment s'iniciarà prèvia sol·licitud dels interessats presentada en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB.

2. Cada comerç presentarà una única sol·licitud que podrà contenir un o diversos projectes.

3. Les sol·licituds es dirigiran a l'Ajuntament de  Bunyola – Regidoria  de Turisme i Comerç  i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament o telemàticament, amb certificat electrònic, en la web www.sedelectronica.bunyola.es o en qualsevol  altra de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En aquest cas es comunicarà el mateix dia a la Regidora de Turisme i Comerç a través de l'adreça de correu electrònic cparra@ajuntament.net.

4. Els documents que s'aportin en paper, tant en el moment de la sol·licitud com en el de la justificació, hauran de presentar-se en format normalitzat DIN-A4 sense enquadernacions.

5. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se dels documents que a continuació es relacionen:

a) Imprès de sol·licitud signat per la Presidència de l'associació sol·licitant.

b) Memòria, signada per la persona que ostenti la presidència i, si escau,  també de les associacions agrupades, en la qual s'especifiquin els objectius així com un programa d'actuació que garanteixi la seva execució en l'exercici en el qual es concedeix la subvenció. Inclourà necessàriament una relació de detallada i pressupostada de les activitats que la componen i data prevista de realització. S'atendrà en particular al que s'estableix a la base quarta de la convocatòria.

c) Certificat de la Secretaria de l'associació de l'acord de l'òrgan competent de la mateixa en el qual s'expressi la voluntat de sol·licitar la subvenció per al projecte, contingut en la memòria i autoritzi el seu President a presentar-la.

d)  Certificat de la Secretaria de l'associació en el qual consti la relació actual de càrrecs representatius de l'associació (nom, cognoms, NIF, activitat, adreça de l'activitat, telèfon de contacte) i la relació numerada i actualitzada d'associats a data de sol·licitud de l'ajuda (nom, cognoms, NIF, activitat, adreça de l'activitat, telèfon de contacte).

e) Certificat de la Secretaria de l'associació amb la transcripció literal de l'acta de l'última reunió ordinària de l'Assemblea General de l'associació.

f) La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant a l'Ajuntament a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, així com l'absència de deutes o sancions de naturalesa tributària municipal. L'Ajuntament es reserva el dret de requerir al sol·licitant en el cas que la citada informació presenti incidències. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors les certificacions corresponents.

g) En els projectes presentats de forma conjunta per més d'una associació, ha d'aportar-se el document que reguli les responsabilitats de cadascuna d'elles en relació amb la gestió del projecte, què serà solidària, així com el nomenament d'un representant de l'agrupació, amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. El document serà signat per les persones que ostentin la presidència, prèvia autorització de l'òrgan competent de cada associació.

h)   L'Ajuntament podrà recaptar qualsevol altre document que consideri precís per a l'avaluació de la subvenció sol·licitada, així com per al control i seguiment del projecte.

6. Quan la sol·licitud no reuneixi els requisits assenyalats en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o no s'acompanyi la documentació que d'acord amb aquestes bases resulti exigible, es requerirà a l'interessat perquè, en el termini de 10 dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius,  indicant que, si així no ho fes, es considerarà que ha desistit de la seva petició, prèvia resolució.

8. Procediment de concessió

1. Finalitzat el termini de presentació i, si escau, el termini d'esmena, l'òrgan gestor de Comerç i Turisme ( AODL Sra. Maria del Carmen Castillo )  verificarà les sol·licituds i la documentació aportada i informarà la Comissió d'avaluació. Aquesta Comissió procedirà a la valoració de les respectives sol·licituds de subvenció i elevarà la proposta de resolució a l'òrgan municipal competent per a la seva aprovació.

2. La resolució en la qual s'acordi la concessió de les subvencions contindrà expressament la quantia, condicions i obligacions a què hagi de subjectar-se l'entitat beneficiària, així com les sol·licituds desestimades i motiu de la desestimació.

La resolució dictada posa fi a la via administrativa, podent ser recorreguda potestativament en reposició davant el mateix òrgan que l'hagués dictat o ser impugnada directament davant l'òrgan jurisdiccional contenciós-administratiu, conforme a l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

3. Criteris de valoració per a l'atorgament de les subvencions: La valoració de cada expedient de sol·licitud de subvenció i la determinació individualitzada de la quantia a subvencionar es realitzarà en funció dels següents criteris, sent necessaris, almenys, 10 punts per optar a la subvenció:

Ordre Criteris de valoració

Ponderació segons el rang de punts

Bloc 1  EN RELACIÓ ALS PROJECTES TOTAL DE PUNTS 13

Contingut del projecte, oportunitat, qualitat, diversitat i concreció de les activitats programades, diversificació dels mitjans de comunicació, així com adequació als objectius establerts en les bases.

De 0 a 5

Interès cultural, social, artístic del projecte tenint en compte l’ objecte de la convocatòria.

De 0 a 3  

Equilibrada relació del projecte amb el seu cost.

De 0 a 3 

Programació coordinada amb altres entitats de la zona o esdeveniments culturals.

De 0 a 2. 

Bloc 2  EN RELACIÓ COMERÇOS AGRUPATS / ASSOCIATS TOTAL DE PUNTS 6

Entre 1 i 10 comerços agrupats / associats (1 punt)

Entre 11 i 20 comerços agrupats /associats (2 punts)

Entre 21 i 30 comerços agrupats / associats (3 punts)

Més de 31 comerços agrupats / associats (4 punts)

Bloc 3  RESULTATS PREVISIBLES TOTAL DE PUNTS 6

Repercussió del projecte fora de l'àrea d'actuació que afavoreixi l'atracció de visitants.

De 0 a 3

Permanència d'intervenció en el temps/retorn en els comerços o ciutat.

De 0 a 3

9. Liquidació i justificació de les subvencions

1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada realitzat i justificat íntegrament cada projecte objecte de subvenció. La justificació de les subvencions es realitzarà fins a  31 de desembre 2019, presentant la documentació en la forma assenyalada  a la base 6.

2. Contingut de la justificació:

a) La quantia a justificar serà, com a mínim, l'assenyalada com a “despesa aprovada” en la resolució.

b) La justificació de la despesa revestirà forma de compte justificatiu d'acord amb el model adjunt a aquestes bases i recollirà la relació ordenada de les factures externes.

c)  Aportació d'evidències de les activitats realitzades: Certificats dels mitjans de comunicació, una còpia de l'emissió i de qualsevol material gràfic que s'editi, etc.

d) Memòria detallada i avaluació de les activitats realitzades .

e) La justificació del pagament a proveïdors (en el cas de no haver-se realitzat al mateix temps que la despesa) podrà realitzar-se en un termini màxim de 10 dies a comptar des de la data de recepció de la transferència municipal de la subvenció justificada. S'acreditarà mitjançant documents de valor probatori amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.

No s'admetran justificants de pagaments en efectiu.

3. L'incompliment de part del beneficiari de qualsevol dels requisits, condicions i altres circumstàncies que donessin lloc a l'atorgament de la subvenció, la variació de la finalitat de les actuacions, la no execució o execució inadequada de la despesa aprovada o la justificació insuficient, podrà comportar la minoració i si escau, la revocació de la subvenció concedida i el seu reintegrament.

10. Normativa aplicable

A més de les normes contingudes en la present convocatòria, són aplicables la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament (RD 887/2006, 21 juliol), i les bases del Pressupost General de l'Ajuntament de 2019.

 

Bunyola, 23 de setembre de 2019

El Batle Andreu Bujosa Bestard