Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, CULTURA I IGUALTAT
Núm. 9272
Resolució de la presidenta de l’Institut d’Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual s’aproven la convocatòria pública i les bases per a la selecció del director gerent de l’Institut d’Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
1. L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (en endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial creada pel Govern de les Illes Balears, d'acord amb el que preveu l'article 39 de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018, amb la finalitat d'impulsar el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. L'article 9 dels Estatuts de l'ICIB (Decret 50/2018, de 21 de desembre), entitat pública empresarial adscrita a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, estableix que la presidència de l'entitat correspon al titular de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, o a la persona en qui delegui. Entre les funcions del president, l'article 10.1.g) dels Estatuts estableix que el titular de la presidència de l'ICIB pot nomenar i separar el director gerent o fer la proposta prevista en l'article 19.10 dels Estatuts, amb els informes exigits per la normativa vigent, i, en cas que no hi hagi un director gerent, exercir les funcions atribuïdes a aquest càrrec.
Sempre que es decideixi nomenar un director gerent, aquest ha de ser seleccionat, d'acord amb l'article 19.2 dels Estatuts, mitjançant una convocatòria pública basada en els principis d'igualtat, mèrit i capacitat. El càrrec ha de recaure en una persona amb titulació universitària i un perfil professional adient.
3. El director gerent ha de mantenir amb l'ICIB una relació laboral especial d'alta direcció, que es regeix per les clàusules estipulades en el contracte de treball corresponent, amb subjecció a les fonts i els criteris reguladors establerts en l'article 3 del Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral del personal d'alta direcció. Al director li és aplicable la normativa reguladora del règim d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs, d'acord amb el que estableix l'article 21.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. L'article 21.1, segon paràgraf, de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de las Illes Balears, disposa que el nomenament o la contractació dels gerents i dels altres òrgans unipersonals de direcció dels ens del sector públic instrumental autonòmic, distints dels organismes autònoms, s'ha de realitzar d'acord amb el que disposa la normativa aplicable i els estatuts de l'ens. En tot cas, quan el nomenament o la contractació i el cessament de qualsevol dels òrgans unipersonals de direcció no correspongui al Consell de Govern, s'haurà de comunicar a aquest òrgan en el termini màxim de set dies hàbils.
5. Les funcions del director gerent de l'ICIB previstes en l'article 20 dels Estatuts fan referència bàsicament a tasques de direcció, gestió i control, sempre d'acord amb les instruccions dels òrgans de govern de l'Institut.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'un procés selectiu per cobrir la plaça de director gerent de l'ICIB, com a òrgan unipersonal de direcció sotmès a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció, regulada pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, d'acord amb les característiques del lloc que s'indiquen en l'annex
2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, que s'adjunten com a annex 2, i el model de sol·licitud per participar a la convocatòria, que s'adjunta com a annex 3.
3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat.
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 23 de setembre de 2019
La presidenta Pilar Costa i Serra
ANNEX 1 Característiques del lloc de feina de director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Denominació del lloc de treball: director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears
Tipus de personal: personal directiu
Jornada: 100 %
Retribucions: no han de superar la retribució íntegra anual establerta per als directors generals en les respectives lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que preveu l'article 21.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Les retribucions anuals per a l'any 2019 per als directors generals, sens perjudici de les que corresponguin pel concepte d'antiguitat, ascendeixen a 54.944,07 euros (article 15.3 de la Llei 14/2018, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019).
Illa de destinació: Mallorca
Funcions i atribucions del lloc de treball: les establertes en l'article 20 dels Estatuts de l'Institut.
a. Representar legalment l'ICIB davant les administracions públiques, institucions, entitats públiques i privades, persones físiques i jurídiques.
b. Executar i fer complir els acords i les directrius del Consell de Direcció i de la Comissió Executiva.
c. Dirigir, coordinar i supervisar tots els serveis de l'ICIB.
d. Presidir, convocar i representar el Consell Rector de l'ICIB.
e. Dirigir la gestió econòmica i administrativa que resulti necessària per assolir els objectius de l'ICIB.
f. Dur a terme la gestió ordinària del patrimoni de l'ens.
g. Representar judicialment i extrajudicialment l'ICIB en les actuacions pròpies de la seva administració.
h. Ser l'òrgan competent per a la concessió de subvencions.
i. Impulsar i dur a terme els actes encaminats a l'execució del Pla Anual de l'ICIB.
j. Dirigir, gestionar i inspeccionar les instal·lacions, els serveis i les activitats de l'ICIB.
k. Adoptar, d'acord amb el criteri del Consell de Direcció i de la Comissió Executiva, les mesures que garanteixin el funcionament correcte de l'ICIB.
l. Exercir de cap de personal de l'ICIB.
m. Elaborar el Pla Anual d'Actuacions, el Pla Financer Anual, l'Avantprojecte de pressuposts d'explotació i capital, les previsions anuals i pluriennals, els projectes d'inversions reals i d'operacions financeres, la liquidació dels comptes, la memòria explicativa de la gestió anual, els comptes anuals dins els tres primers mesos de l'exercici, la relació de llocs de treball, la proposta del Pla Estratègic de Subvencions, i qualsevol acte o acord que requereixi l'aprovació del Consell de Direcció o de la Comissió Executiva.
n. Realitzar les despeses i atendre els pagaments dins els límits establerts per la normativa vigent, i d'acord amb el Consell de Direcció.
o. Subscriure els instruments de col·laboració o cooperació prevists en la legislació aplicable, especialment els convenis de col·laboració i els plans i programes conjunts.
p. Subscriure acords, convenis, concerts i contractes i tots els documents que siguin necessaris per gestionar l'ICIB i per al compliment de les seves funcions.
q. Proposar al president l'aprovació dels projectes d'obres, serveis i subministraments perquè els elevi al Consell de Direcció.
r. Expedir certificats relacionats amb la gestió diària de l'entitat.
s. Subscriure l'informe anual d'activitat i la declaració de garantia i responsabilitat, i informar-ne el Consell de Direcció, de conformitat amb el que preveuen els apartats 2, 3 i 4 de l'article 18 de la Llei 7/2010.
t. Preparar la liquidació del pressupost vençut i sotmetre'l a la consideració del president, perquè sigui aprovat pel Consell de Direcció.
u. Qualsevol altra funció que li encomanin expressament o li deleguin el Consell de Direcció o el president, en l'àmbit de les seves competències respectives.
Altres característiques del lloc de feina:
Segons l'article 21.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els titulars de la gerència i els altres òrgans de direcció de l'ens queden sotmesos a la normativa reguladora del règim d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs, i estan sotmesos, amb caràcter general, a la relació laboral especial d'alta direcció, regulada pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.
El límit de la quantia de les retribucions que percebin els titulars de la gerència i dels altres òrgans de direcció dels ens del sector públic instrumental autonòmic no poden excedir, d'acord amb el que indica l'article 21.3 de la Llei 7/2010, la retribució íntegra anual establerta per als directors generals en les respectives lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
ANNEX 2 Bases que han de regir la convocatòria de selecció del director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Primer
Objecte de la convocatòria
L'objecte de la convocatòria és designar el director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, d'acord amb les característiques del lloc que s'indiquen en l'annex 1.
Segon
Requisits dels aspirants a participar en el procés selectiu
a. Tenir nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea.
b. Tenir complerts 16 anys d'edat i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no haver estat inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi treballar per a l'Administració en el seu estat de procedència.
d. Tenir la capacitat funcional per dur a terme les funcions del lloc de feina.
e. Estar en possessió d'un grau universitari, llicenciatura, enginyeria o arquitectura.
f. Tenir experiència professional en el sector públic o en el privat en matèria de gestió cultural i empresarial.
Tercer
Mèrits dels aspirants
S'han de valorar, com a mèrit, els aspectes següents:
a. Formació acadèmica en matèria jurídica, econòmica o de direcció d'empreses, gestió de personal, publicitat i màrqueting, ja sigui al nivell de grau, postgrau i/o màster.
b. Formació acadèmica relacionada amb la gestió cultural, les arts audiovisuals, escèniques, visuals, editorials, musicals, mitjans de comunicació, ja sigui al nivell de grau, postgrau i/o màster.
c. Qualsevol altra formació acadèmica específica vinculada a les atribucions del lloc de treball.
d. Experiència en la coordinació d'activitats amb agents del sector cultural públic i privat per potenciar sinergies i incrementar la projecció pública local, nacional i internacional.
e. Experiència professional en llocs de direcció en el sector públic o privat en gestió cultural.
f. Coneixements de llengua catalana.
Les persones aspirants han de tenir en consideració que només es valoraran els mèrits al·legats en un curriculum vitae i acompanyats d'una còpia compulsada dels documents acreditatius de la formació i/o l'experiència professional corresponents.
Només es valorarà la formació obtinguda mitjançant una titulació en centres oficials. En cas de presentar-se titulacions i/o qualsevol altra documentació expedida a l'estranger, s'haurà d'acompanyar de la corresponent traducció jurada al català o castellà.
Per acreditar l'experiència professional per compte aliè, s'haurà de presentar, necessàriament, un certificat de la vida laboral actualitzat, expedit per la Seguretat Social, acompanyat dels corresponents contractes laborals i/o certificats signats pel director de l'empresa, que permetin comprovar la categoria professional ocupada per l'aspirant en cada moment.
L'experiència professional per compte propi s'haurà d'acreditar mitjançant una còpia compulsada de la documentació d'alta com a autònom, així com mitjançant qualsevol altre tipus de documentació acreditativa de l'experiència professional desenvolupada en cada cas.
Quart
Pla de Gestió de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears
Les persones aspirants han de presentar un resum del Pla de Gestió de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears que vulguin impulsar en els propers cinc anys, d'acord amb les característiques que s'indiquen a continuació:
Extensió màxima: 10 pàgines
Format de pàgina: DIN A4, amb marges superior, inferior, dret i esquerre de 2,5 cm
Tipus de lletra: Times New Roman
Cos: 12
Format d'espaiat: 0,6 i 0,6
Interlineat: simple
El contingut del Pla ha d'incloure, com a mínim, els aspectes següents:
Cinquè
Presentació de sol·licituds
Els aspirants han de presentar la sol·licitud segons el model que consta en l'annex 3, acompanyada de la documentació requerida en les bases segona, tercera i quarta.
El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria i les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les sol·licituds es poden presentar en el Registre General de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, o en la forma establerta per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sisè
Admesos i exclosos
Acabat el termini de presentació de sol·licituds, la presidenta ha de dictar una resolució en el termini màxim de quinze dies per la qual s'aprovi la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la qual s'ha de notificar als interessats; així mateix, es concedirà un termini de deu dies hàbils per esmenar errors, d'acord amb el que indica l'article 68 de la Llei 39/2015.
Setè
Comissió de Selecció
Per tal de dur a terme el procés de selecció, s'ha de designar una comissió de selecció, que estarà formada per tres vocals:
a. Un representant de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat del Govern de les Illes Balears.
b. Un representant de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball del Govern de les Illes Balears.
c. Un representant de les associacions d'empreses del sector cultural de les Illes Balears, corresponents als àmbits sectorials de l'ICIB.
Secretari: un tècnic de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, sense vot.
Vuitè
Barems de puntuació
A) Mèrits (currículum): fins a 40 punts
1. Formació acadèmica (lletres a, b i c de la base tercera): 4 punts per cada grau i 2 punts per postgrau o màster, fins a un màxim de 12 punts; el títol que s'acrediti com a requisit no es tindrà en compte com a mèrit.
2. Experiència en la coordinació d'activitats (lletra d de la base tercera): 1 punt per cada activitat coordinada amb agents del sector cultural públic i privat per potenciar sinergies i incrementar la projecció pública local, nacional i internacional, fins a un màxim de 12 punts.
3. Experiència professional en llocs de direcció en el sector públic o privat en gestió cultural (lletra e de la base tercera): 1 punt per cada activitat de direcció, fins a un màxim de 12 punts.
4. Coneixements de llengua catalana: s'han d'acreditar documentalment els certificats de nivell A2, B1, B2, C1 o C2 de coneixements de llengua catalana (lletra f de la base tercera) de la Junta Avaluadora de Català, de l'Escola Balear d'Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent; es valorarà únicament el nivell superior de coneixements, no acumulables, d'acord amb la taula següent, fins a un màxim de 4 punts.
Nivell |
A2 |
B1 |
B2 |
C1 |
C2 |
Català |
0,5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
B) Pla de Gestió: fins a 35 punts
C) Entrevista: fins a 25 punts
Novè
Procediment de selecció
Primera fase: valoració dels mèrits. La Comissió de Selecció ha de revisar el curriculum vitae i la documentació presentats pels candidats i farà una primera valoració dels mèrits de les candidatures admeses en el procediment.
Segona fase: valoració del Pla de Gestió. La Comissió ha d'analitzar i valorar el Pla de Gestió dels candidats admesos.
Un cop valorats els mèrits i el Pla de Gestió, la Comissió seleccionarà els quatre candidats que hagin obtingut la millor puntuació global de les dues primeres fases.
Tercera fase: entrevista. La Comissió de Selecció ha de convocar els quatre candidats que hagin obtingut la millor valoració de les dues fases anteriors perquè facin una presentació oral del Pla de Gestió presentat per escrit; la finalitat d'aquesta exposició serà permetre a la Comissió fer una valoració més acurada de l'aspirant, i/o aclarir qualsevol qüestió en relació amb el curriculum vitae i/o els mèrits al·legats. En qualsevol cas, es convocarà l'aspirant amb un mínim de 48 hores d'antelació per tal que pugui comparèixer davant la Comissió de Selecció.
Quarta fase: proposta del candidat. D'entre els quatre candidats preseleccionats, la Comissió de Selecció ha de proposar a la presidenta de l'Institut el candidat que consideri més adient, d'acord amb els barems de puntuació, per ocupar el càrrec de director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, perquè sigui nomenat.
En cas que la persona designada renunciï o causi baixa, la presidenta podrà nomenar un dels altres dos candidats que hagin estat preseleccionats per la Comissió de Valoració. A aquests efectes, es mantindrà la llista dels quatre candidats preseleccionats amb les valoracions obtingudes en el procés selectiu.
La convocatòria es podrà declarar deserta si es considera que cap de les persones presentades s'adequa al perfil exigit o no compleix els requisits del lloc.
Desè
Termini per resoldre
El termini per resoldre aquesta convocatòria és de 15 dies comptadors a partir de l'endemà del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, la presidència de l'Institut, mitjançant resolució motivada, pot ampliar aquest termini.
Onzè
Règim de contractació
La persona candidata designada per ocupar la direcció i gerència de l'ICIB haurà de signar un contracte laboral de personal d'alta direcció, regulat pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.
La durada del contracte serà des de la signatura fins a l'acabament de la legislatura, o fins que cessi el conseller que hagi nomenat la persona candidata. A l'acabament de la legislatura, la durada del contracte es perllongarà fins a un màxim de tres mesos, mentre no es nomeni un nou director gerent. No obstant això, quan cessi el conseller que hagi nomenat el candidat, el conseller entrant pot confirmar en el càrrec el director gerent sense necessitat de convocatòria pública, d'acord amb el que indica l'article 19.2 in fine dels Estatuts de l'ICIB.
Dotzè
Incompatibilitat
Els titulars de la gerència i els altres òrgans de direcció de l'ens queden sotmesos a la normativa reguladora del règim d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs, i estan sotmesos, amb caràcter general, a la relació laboral especial d'alta direcció, d'acord amb el que indica l'article 21.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tretzè
Confidencialitat
En compliment del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, la confidencialitat de la participació de les persones candidates en aquest procés de selecció està garantida, així com les dades personals i professionals. Únicament es farà públic el nom de la persona candidata que resulti designada per ocupar la direcció de l'ICIB.
Catorzè
Principi d'igualtat
Aquesta convocatòria i el procés de selecció previst es regeixen pels principis d'igualtat de tracte i d'oportunitats i no-discriminació per raó de sexe recollits en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, així com pels recollits en la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.