Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 8965
Aprovació definitiva modificació bases d'execucio pressupost 2019
Exp.3095/2019
Aprovada definitivament la modificació de les bases d'execució nº26, 3, 16 i 17 del Pressupost municipal de l'Ajuntament d'Alaior per al 2019, i de conformitat amb l'article 169 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març i l'article 20 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, es procedeix a la publicació definitiva:
Base 26. Règim de subvencions i aportacions a entitats
1. Les subvencions que concedeixi l'Ajuntament es regiran per l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.
2. Les subvencions concedides seran pagades una vegada hagi estat justificada la despesa realitzada objecte de la subvenció amb els documents necessaris. No obstant, l'alcalde o el regidor o regidora delegats, dins de les seves competències i mitjançant decret, poden resoldre una bestreta de la subvenció concedida de fins a un 50 % de l'import total. En el cas de subvencions nominatives, el pagament es realitzarà d'acord amb el que s'estableixi en el conveni que la reguli.
3. El procediment ordinari per a la concessió de subvencions serà el de concurrència competitiva. No obstant això, d'acord amb l'article 22.2 a de la Llei 38/2003, s'estableixen les següents subvencions nominatives, les quals es concediran de forma directa:
Org. |
Prog. |
Ec. |
BENEFICIARI |
OBJECTE |
IMPORT |
---|---|---|---|---|---|
1 |
1510 |
4800000 |
Entitat Urbanística de Torre-solí |
Manteniment i obres urbanització |
21.000,00 |
1 |
1510 |
4800010 |
Associació Veïns de Calescoves |
Manteniment i obres urbanització |
500,00 |
1 |
1510 |
4800010 |
Ass. Propietaris Urb. Son Vitamina |
Manteniment i obres urbanització |
2.000,00 |
7 |
2310 |
4800000 |
Caritas Diocesana Alaior |
Programes d'ajuda social persones necessitades |
3.000,00 |
7 |
2310 |
4800000 |
Club de Jubilats d'Alaior |
Foment i difusió d'activitats culturals i socials dels jubilats |
3.000,00 |
3 |
3340 |
4800000 |
ASSORME (líric) |
Activitats pròpies de l'entitat |
3.500,00 |
3 |
3340 |
4800020 |
Fòrum Tercer Mil·lenni, Ass. Unesco |
Activitats pròpies de l'entitat, potenciar la investigació i la difusió de la cultura del municipi |
6.000,00 |
3 |
3340 |
4800020 |
Joventuts Musicals |
Organització concerts al municipi |
2.000,00 |
3 |
3340 |
4800020 |
Associació Soca de Mots |
Promoció del Glosat a Menorca |
450,00 |
3 |
3340 |
4800020 |
Associació per a la Dansa |
Manteniment associació i promoció de la dansa entre els escolars |
300,00 |
3 |
3340 |
4800020 |
Centre Cultural Agrícola, Mercantil, Industrial y Deportivo de Alaior |
Organització d'activitats socioculturals |
2.500,00 |
3 |
3340 |
4800020 |
Creu Roja Alaior |
Organització Gala Illa Menorca |
1.900,00 |
3 |
3340 |
4800020 |
Asociación de Amas de Casa |
Organització d'activitats socials i culturals com cuina, conferències, etc. |
600,00 |
3 |
3340 |
4800020 |
Amics del Museu de Menorca |
Excavació jaciments arqueològics |
1.800,00 |
3 |
3340 |
4800020 |
Associació Tanit |
Excavació jaciments arqueològics |
500,00 |
6 |
3410 |
4800000 |
Club Tenis Alaior |
Promoció i foment de l'esport |
7.400,00 |
6 |
3410 |
4800000 |
CB Jovent d'Alaior |
Promoció i foment de l'esport |
18.000,00 |
6 |
3410 |
4800000 |
Club Esportiu Alaior |
Promoció i foment de l'esport |
18.000,00 |
1 |
4314 |
4800000 |
Associació de Comerciants d'Alaior |
Activitats dinamització comercial a Alaior. Mercat Estocs |
4.000,00 |
1 |
4320 |
4800000 |
Alaior Esport |
Cursa Sant Silvestre |
1.000,00 |
1 |
9240 |
4800000 |
Associació de Veïns de Cala en Porter |
Manteniment organització i activitats socioculturals |
10.000,00 |
1 |
9240 |
4800000 |
Amics de la Festa de Caixers |
Organització de la Festa de Caixers |
1.000,00 |
7 |
2310 |
4800000 |
Creu Roja Alaior |
Programa d'ajuda i emergència social per a persones necessitades |
3.000,00 |
5 |
3260 |
4800040 |
Casa de Menorca a Mallorca |
Promoció de la cultura pròpia fora de l'illa. Assistència a menorquins que es desplacin a Mallorca |
400,00 |
4. No estan compreses en l'àmbit d'aplicació de la Llei 38/2003, i per tant no es consideren subvencions, les aportacions dineràries entre diferents administracions públiques, per finançar globalment l'activitat de l'Administració a la que vagin destinades, i les que es realitzin entre els diferents agents d'una administració els pressuposts de la qual s'integrin en els pressupostos generals de l'Administració a la qual pertanyen, tant si es destinen a finançar globalment la seva activitat com a la realització d'actuacions concretes a desenvolupar en el marc de les funcions que tengui atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública.
Tampoc no estan compreses en l'àmbit d'aplicació de la Llei les aportacions dineràries que en concepte de quotes, tant ordinàries com extraordinàries, realitzin les entitats que integren l'Administració local a favor de les associacions a què es refereix la disposició addicional cinquena de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
5. S'estableixen les aportacions que es preveu realitzar a les diferents entitats de les quals forma part l'Ajuntament:
Org. |
Prog. |
Ec. |
ENTITAT |
IMPORT |
3 |
3340 |
4800020 |
Fundació Enciclopèdia Menorca |
1.200,00 |
7 |
2311 |
4800000 |
Fundació Discapacitats Menorca |
6.000,00 |
7 |
2312 |
4800000 |
Fons Menorquí de Cooperació Local |
15.000,00 |
4 |
1623 |
4670000 |
Consorci Residus |
41.000,00 |
6. S'estableixen les transferències plurianuals següents:
Beneficiària: Junta de Compensació fase II polígon industrial la Trotxa
Objecte: participació finançament obligacions previstes en el PAU i PPO del NP 1-2
Exercici |
Import |
Aplicació |
||
---|---|---|---|---|
Exercicis anteriors |
110.000,00 |
1 |
1510 |
7800000 |
2019 |
60.000,00 |
1 |
1510 |
7800000 |
2020 |
125.000,00 |
1 |
1510 |
7800000 |
2021 |
125.000,00 |
1 |
1510 |
7800000 |
2022 |
125.000,00 |
1 |
1510 |
7800000 |
2023 |
125.000,00 |
1 |
1510 |
7800000 |
2024 |
125.000,00 |
1 |
1510 |
7800000 |
2025 |
125.000,00 |
1 |
1510 |
7800000 |
Beneficiari: Consell Insular
Objecte: desenvolupament del projecte LIFE COASTLAG
Exercici |
Import |
Aplicació |
||
---|---|---|---|---|
Anteriors |
6.250,00 |
4 |
1722 |
4610010 |
2019 |
6.250,00 |
4 |
1722 |
4610010 |
2020 |
6.250,00 |
4 |
1722 |
4610010 |
2021 |
6.250,00 |
4 |
1722 |
4610010 |
7. Subvenció als caixers i caixeres participants en la qualcada de les festes majors. S'estableix una subvenció als caixers i caixeres que participin en les festes majors per a la compensació de part de les despeses en què incorren. La quantia de la subvenció s'estableix en una quantia fixa en funció de l'efectiva participació en els actes següents:
Acte |
Import subvenció |
---|---|
Binixems |
30 euros |
Jaleo dissabte de Sant Llorenç |
30 euros |
Jaleo diumenge de Sant Llorenç |
30 euros |
Corregudes |
110 euros |
Seran beneficiaris de la subvenció tots aquells caixers i caixeres que, complint els requisits establerts en els protocols de les festes, hagin estat acceptats per la Junta de Caixers i hagin participat efectivament en algun dels actes anteriors. En qualsevol cas s'entén que la seva sol·licitud de participació a la qualcada, en la forma i temps que es preveu en els protocols, implica també la sol·licitud de la subvenció.
D'acord amb l'article 30.7 de la Llei 38/2003, i en tractar-se d'una subvenció que es concedeix en atenció a la concurrència d'una determinada situació o adopció d'un comportament singular, que és la participació en els actes de les festes majors en la condició de caixer o caixera, no es requereix justificació per part de la persona beneficiària. Únicament serà necessari que es justifiqui l'efectiva participació per part del personal responsable de l'àrea de Festes.
Base 3.c Estructura del pressupost.
C. Classificació orgànica de la despesa
Fent ús de la facultat que atorga l'article 167 del TRLEHL i l'article 3 de l'Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la qual s'aprova l'estructura dels pressuposts de les entitats locals, i a l'Ordre HAP/419/2014, de 14 de març, que la modifica, s'estableix la classificació orgànica de la despesa d'acord amb la codificació següent:
ORG. |
REGIDOR O REGIDORA RESPONSABLE |
---|---|
1 |
José Luis Benejam Saura |
2 |
María Antonia Pons Mascaró |
3 |
Rafael Quintana Villalonga |
4 |
Cristóbal Marqués Palliser |
5 |
María del Mar López Corral |
6 |
Luis Alberto Arévalo González |
7 |
Jaume Reurer Morlà |
Base 16. Òrgans competents per a l'Autorització i Disposició de despeses i reconeixements d'obligació.
1. Corresponen als regidors i regidores amb competències delegades l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.
2. Corresponen al regidor o regidora amb competències delegades en matèria d'Hisenda les competències següents:
- L'autorització i disposició de les despeses de la seva àrea per imports inferiors a 15.000 euros (IVA no inclòs).
- L'autorització i disposició de despeses de la resta d'àrees de l'Ajuntament per quantitats iguals o superiors a 4.000 euros i inferiors a 15.000,00 euros (en els dos casos IVA no inclòs), prèvia proposta del regidor de l'àrea corresponent.
- La competència com a òrgan de contractació de tots els contractes de la seva àrea per imports inferiors a 15.000 euros (IVA no inclòs), i la competència com a òrgan de contractació a la resta d'àrees per contractes majors o iguals a 4.000 euros i inferiors a 15.000,00 euros (en els dos casos IVA no inclòs).
- La competència per al reconeixement de les obligacions quan el seu import sigui inferior a 15.000,00 euros (IVA no inclòs).
3. Corresponen a l'Alcaldia les autoritzacions i disposicions de despeses en les àrees delegades, quan la quantia d'aquestes sigui igual o superior a 15.0000 euros i no sobrepassi els 50.000 euros (en ambdós casos IVA no inclòs).
Així mateix corresponen a l'Alcaldia les autoritzacions i disposicions de despeses en les àrees no delegades, fins a l'import de 50.000 euros (IVA no inclòs).
En tot cas correspon a l'Alcaldia el reconeixement d'obligacions per imports superiors a 15.000 euros (IVA no inclòs) i fins al 10 % dels recursos ordinaris.
4. Corresponen a la Junta de Govern, per delegació d'Alcaldia, les autoritzacions i disposicions quan la quantia d'aquestes superi els 50.000 euros (IVA no inclòs) i fins a la quantia que per Llei correspongui al Ple.
5. La Junta de Govern, per delegació del Ple, és l'òrgan competent per a l'aprovació o modificació de projectes d'obra no prevists en el Pressupost, sempre que el seu import no superi el 10 % dels recursos ordinaris i la seva durada no sigui superior a 4 anys. Els compromisos de despeses de pressuposts futurs que això impliqui, no podrà superar anualment el 2 % dels ingressos corrents del darrer exercici liquidat, sempre que no compti amb el finançament d'altres administracions.
6. Als efectes del que s'estableix en el primer punt de la disposició addicional segona de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, el 10 % dels recursos ordinaris per a l'exercici 2019 queda establert en 1.061.398,79 euros.
Resum de les competències en despesa
DESPESES NO PLURIANUALS
QUANTIA DE LA DESPESA / FASE DE LA DESPESA |
AUTORITZACIÓ (FASE A) |
DISPOSICIÓ (FASE D) |
RECONEIXEMENT OBLIGACIÓ (FASE O) |
ORDENACIÓ DEL PAGAMENT (FASE P) |
Inferiors a 4.000 euros |
Regidors i regidores amb delegacions |
Regidors i regidores amb delegacions |
Regidor d'Hisenda |
Alcalde |
De 4.000 euros fins a 14.999,99 euros |
Regidor d'Hisenda |
Regidor d'Hisenda |
Regidor d'Hisenda |
Alcalde |
De 15.000 euros fins a 50.000 euros |
Alcalde |
Alcalde |
Alcalde |
Alcalde |
Superior a 50.000 euros i fins a la quantia en què sigui competent el Ple |
Junta de Govern |
Junta de Govern |
Alcalde |
Alcalde |
(Totes les quanties es consideren amb l'IVA no inclòs)
DESPESES PLURIANUALS DINS ELS LÍMITS DE L'ARTICLE 174 DEL TRLRH |
|
Import global fins a 50.000 euros (IVA no inclòs) |
Alcalde |
Import global superior a 50.000,00 euros (IVA no inclòs) |
Junta de Govern |
Superior al 10 % dels recursos ordinaris |
Ple |
Base 17. Normes generals en la gestió de la despesa contractual
Per a la realització de qualsevol contractació caldrà ajustar-se a les normes següents:
1. Les contractacions es realitzaran sempre d'acord amb el que s'estableix en la Llei 9/2017 de contractes del sector públic (LCSP). En especial, s'haurà de garantir que les contractacions s'ajusten als principis de llibertat d'accés a les licitacions, publicitat i transparència dels procediments, així com d'assegurar, en connexió amb el principi d'estabilitat pressupostària i control de la despesa, una utilització eficient dels fons, destinats a la realització d'obres, l'adquisició de béns i la contractació de serveis mitjançant l'exigència de la definició prèvia de les necessitats a satisfer, la salvaguarda de la lliure competència i la selecció de l'oferta econòmica més avantatjosa.
2. Per tal de respectar al màxim el principi de llibertat d'accés a les licitacions públiques, es procurarà utilitzar sempre que sigui possible algun dels procediments de licitació oberts o qualsevol altre que permeti donar un compliment adequat a aquest principi. En aquest sentit es tractarà de limitar al màxim l'ús de la figura del contracte menor definit en l'article 118 de la LCSP, tenint per això en compte els criteris que es preveuen en el punt següent.
3. Tenint en compte que la nota característica bàsica dels contractes menors hauria de ser la seva excepcionalitat, com a norma general no s'ha d'utilitzar aquesta figura en aquells contractes que tenguin per objecte alguna de les necessitats següents:
- Necessitats recurrents.
- Necessitats periòdiques.
- Necessitats que puguin ser anticipades fent ús d'un grau raonable de planificació.
No obstant, d'acord amb els principis d'eficiència, eficàcia i simplificació administrativa, serà possible l'ús del contracte menor per a aquells contractes que, tot i cobrir necessitats de les assenyalades anteriorment, són d'una entitat suficientment petita, que resulti antieconòmic la utilització d'un procediment obert, en la mesura que sigui desproporcionat el cost i el temps de tramitació, en relació amb l'import del contracte per a la necessitat que es pretén cobrir i a l'agilitat que demanda l'eficàcia i l'eficiència en la gestió pública municipal.
En aquest sentit, les bestretes de caixa fixa es consideren el mecanisme adequat per a la gestió d'aquest tipus de contractes menors.
Tot això tenint en compte sempre el principi de no fraccionament fraudulent dels contractes amb la finalitat de disminuir la quantia per eludir requisits de publicitat o relatius al procediment d'adjudicació que correspongui.
4. D'acord amb el que va acordar el Ple en data 10 de desembre de 2015, en la mesura que sigui possible, totes les compres que faci l'Ajuntament s'efectuaran a comerços locals del municipi d'Alaior. De la mateixa manera, en els contractes de serveis en què es convidi a participar com a mínim tres persones o entitats, se sol·licitaran els serveis de tècnics col·legiats als col·legis oficials de Menorca o amb demarcació a Menorca.
5. En els contractes d'obres, i sempre que hi hagi una baixa en l'adjudicació i existeixi crèdit adequat i suficient per al seu finançament, en el mateix moment de l'adjudicació es realitzarà una autorització de crèdit del 10 % de l'import de l'adjudicació en previsió de possibles increments de despesa com a conseqüència de les alteracions d'amidaments en les unitats d'obra realment executada sobre les previstes inicialment, tal com s'estableix en l'article 242.4 de la LCSP.
Aquesta aprovació pot ser impugnada davant la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, amb els requisits, formalitats i causes assenyalades en l'article 170 i 171 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i en la forma i terminis que estableixen les normes d'aquesta Jurisdicció.
L'acord es pot trobar al portal de transparència en el link
https://alaior.sedelectronica.es/transparency/ea74150b-a6c6-429d-a1e2-97e11213fb6e/
Alaior, 11 de setembre de 2019
El batle Jose Luis Benejam