Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 8965
Aprovació definitiva modificació bases d'execucio pressupost 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp.3095/2019

Aprovada definitivament la modificació de les bases d'execució nº26, 3, 16 i 17 del Pressupost municipal de l'Ajuntament d'Alaior per al 2019, i de conformitat amb l'article 169 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març i l'article 20 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, es procedeix a la publicació definitiva:

Base 26. Règim de subvencions i aportacions a entitats

1. Les subvencions que concedeixi l'Ajuntament es regiran per l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

2. Les subvencions concedides seran pagades una vegada hagi estat justificada la despesa realitzada objecte de la subvenció amb els documents necessaris. No obstant, l'alcalde o el regidor o regidora delegats, dins de les seves competències i mitjançant decret, poden resoldre una bestreta de la subvenció concedida de fins a un 50 % de l'import total. En el cas de subvencions nominatives, el pagament es realitzarà d'acord amb el que s'estableixi en el conveni que la reguli.

3. El procediment ordinari per a la concessió de subvencions serà el de concurrència competitiva. No obstant això, d'acord amb l'article 22.2 a de la Llei 38/2003, s'estableixen les següents subvencions nominatives, les quals es concediran de forma directa:

Org.

Prog.

Ec.

BENEFICIARI

OBJECTE

IMPORT

1

1510

4800000

Entitat Urbanística de Torre-solí

Manteniment i obres urbanització

21.000,00

1

1510

4800010

Associació Veïns de Calescoves

Manteniment i obres urbanització

500,00

1

1510

4800010

Ass. Propietaris Urb. Son Vitamina

Manteniment i obres urbanització

2.000,00

7

2310

4800000

Caritas Diocesana Alaior

Programes d'ajuda social persones necessitades

3.000,00

7

2310

4800000

Club de Jubilats d'Alaior

Foment i difusió d'activitats culturals i socials dels jubilats

3.000,00

3

3340

4800000

ASSORME (líric)

Activitats pròpies de l'entitat

3.500,00

3

3340

4800020

Fòrum Tercer Mil·lenni, Ass. Unesco

Activitats pròpies de l'entitat, potenciar la investigació i la difusió de la cultura del municipi

6.000,00

3

3340

4800020

Joventuts Musicals

Organització concerts al municipi

2.000,00

3

3340

4800020

Associació Soca de Mots

Promoció del Glosat a Menorca

450,00

3

3340

4800020

Associació per a la Dansa

Manteniment associació i promoció de la dansa entre els escolars

300,00

3

3340

4800020

Centre Cultural Agrícola, Mercantil, Industrial y Deportivo de Alaior

Organització d'activitats socioculturals

2.500,00

3

3340

4800020

Creu Roja Alaior

Organització Gala Illa Menorca

1.900,00

3

3340

4800020

Asociación de Amas de Casa

Organització d'activitats socials i culturals com cuina, conferències, etc.

600,00

3

3340

4800020

Amics del Museu de Menorca

Excavació jaciments arqueològics

1.800,00

3

3340

4800020

Associació Tanit

Excavació jaciments arqueològics

500,00

6

3410

4800000

Club Tenis Alaior

Promoció i foment de l'esport

7.400,00

6

3410

4800000

CB Jovent d'Alaior

Promoció i foment de l'esport

18.000,00

6

3410

4800000

Club Esportiu Alaior

Promoció i foment de l'esport

18.000,00

1

4314

4800000

Associació de Comerciants d'Alaior

Activitats dinamització comercial a Alaior. Mercat Estocs

4.000,00

1

4320

4800000

Alaior Esport

Cursa Sant Silvestre

1.000,00

1

9240

4800000

Associació de Veïns de Cala en Porter

Manteniment organització i activitats socioculturals

10.000,00

1

9240

4800000

Amics de la Festa de Caixers

Organització de la Festa de Caixers

1.000,00

7

2310

4800000

Creu Roja Alaior

Programa d'ajuda i emergència social per a persones necessitades

3.000,00

5

3260

4800040

Casa de Menorca a Mallorca

Promoció de la cultura pròpia fora de l'illa. Assistència a menorquins que es desplacin a Mallorca

400,00

4. No estan compreses en l'àmbit d'aplicació de la Llei 38/2003, i per tant no es consideren subvencions, les aportacions dineràries entre diferents administracions públiques, per finançar globalment l'activitat de l'Administració a la que vagin destinades, i les que es realitzin entre els diferents agents d'una administració els pressuposts de la qual s'integrin en els pressupostos generals de l'Administració a la qual pertanyen, tant si es destinen a finançar globalment la seva activitat com a la realització d'actuacions concretes a desenvolupar en el marc de les funcions que tengui atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública.

Tampoc no estan compreses en l'àmbit d'aplicació de la Llei les aportacions dineràries que en concepte de quotes, tant ordinàries com extraordinàries, realitzin les entitats que integren l'Administració local a favor de les associacions a què es refereix la disposició addicional cinquena de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

5. S'estableixen les aportacions que es preveu realitzar a les diferents entitats de les quals forma part l'Ajuntament:

Org.

Prog.

Ec.

ENTITAT

IMPORT

3

3340

4800020

Fundació Enciclopèdia Menorca

1.200,00

7

2311

4800000

Fundació Discapacitats Menorca

6.000,00

7

2312

4800000

Fons Menorquí de Cooperació Local

15.000,00

4

1623

4670000

Consorci Residus

41.000,00

6. S'estableixen les transferències plurianuals següents:

Beneficiària: Junta de Compensació fase II polígon industrial la Trotxa

Objecte: participació finançament obligacions previstes en el PAU i PPO del NP 1-2

Exercici

Import

Aplicació

Exercicis anteriors

110.000,00

1

1510

7800000

2019

60.000,00

1

1510

7800000

2020

125.000,00

1

1510

7800000

2021

125.000,00

1

1510

7800000

2022

125.000,00

1

1510

7800000

2023

125.000,00

1

1510

7800000

2024

125.000,00

1

1510

7800000

2025

125.000,00

1

1510

7800000

Beneficiari: Consell Insular

Objecte: desenvolupament del projecte LIFE COASTLAG

Exercici

Import

Aplicació

Anteriors

6.250,00

4

1722

4610010

2019

6.250,00

4

1722

4610010

2020

6.250,00

4

1722

4610010

2021

6.250,00

4

1722

4610010

7. Subvenció als caixers i caixeres participants en la qualcada de les festes majors. S'estableix una subvenció als caixers i caixeres que participin en les festes majors per a la compensació de part de les despeses en què incorren. La quantia de la subvenció s'estableix en una quantia fixa en funció de l'efectiva participació en els actes següents:

Acte

Import subvenció

Binixems

30 euros

Jaleo dissabte de Sant Llorenç

30 euros

Jaleo diumenge de Sant Llorenç

30 euros

Corregudes

110 euros

Seran beneficiaris de la subvenció tots aquells caixers i caixeres que, complint els requisits establerts en els protocols de les festes, hagin estat acceptats per la Junta de Caixers i hagin participat efectivament en algun dels actes anteriors. En qualsevol cas s'entén que la seva sol·licitud de participació a la qualcada, en la forma i temps que es preveu en els protocols, implica també la sol·licitud de la subvenció.

D'acord amb l'article 30.7 de la Llei 38/2003, i en tractar-se d'una subvenció que es concedeix en atenció a la concurrència d'una determinada situació o adopció d'un comportament singular, que és la participació en els actes de les festes majors en la condició de caixer o caixera, no es requereix justificació per part de la persona beneficiària. Únicament serà necessari que es justifiqui l'efectiva participació per part del personal responsable de l'àrea de Festes.

Base 3.c Estructura del pressupost.

C. Classificació orgànica de la despesa

Fent ús de la facultat que atorga l'article 167 del TRLEHL i l'article 3 de l'Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la qual s'aprova l'estructura dels pressuposts de les entitats locals, i a l'Ordre HAP/419/2014, de 14 de març, que la modifica, s'estableix la classificació orgànica de la despesa d'acord amb la codificació següent:

ORG.

REGIDOR O REGIDORA RESPONSABLE

1

José Luis Benejam Saura

2

María Antonia Pons Mascaró

3

Rafael Quintana Villalonga

4

Cristóbal Marqués Palliser

5

María del Mar López Corral

6

Luis Alberto Arévalo González

7

Jaume Reurer Morlà

Base 16. Òrgans competents per a l'Autorització i Disposició de despeses i reconeixements d'obligació.

1. Corresponen als regidors i regidores amb competències delegades l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.

2. Corresponen al regidor o regidora amb competències delegades en matèria d'Hisenda les competències següents:

- L'autorització i disposició de les despeses de la seva àrea per imports inferiors a 15.000 euros (IVA no inclòs).

- L'autorització i disposició de despeses de la resta d'àrees de l'Ajuntament per quantitats iguals o superiors a 4.000 euros i inferiors a 15.000,00 euros (en els dos casos IVA no inclòs), prèvia proposta del regidor de l'àrea corresponent.

- La competència com a òrgan de contractació de tots els contractes de la seva àrea per imports inferiors a 15.000 euros (IVA no inclòs), i la competència com a òrgan de contractació a la resta d'àrees per contractes majors o iguals a 4.000 euros i inferiors a 15.000,00 euros (en els dos casos IVA no inclòs).

- La competència per al reconeixement de les obligacions quan el seu import sigui inferior a 15.000,00 euros (IVA no inclòs).

3. Corresponen a l'Alcaldia les autoritzacions i disposicions de despeses en les àrees delegades, quan la quantia d'aquestes sigui igual o superior a 15.0000 euros i no sobrepassi els 50.000 euros (en ambdós casos IVA no inclòs).

Així mateix corresponen a l'Alcaldia les autoritzacions i disposicions de despeses en les àrees no delegades, fins a l'import de 50.000 euros (IVA no inclòs).

En tot cas correspon a l'Alcaldia el reconeixement d'obligacions per imports superiors a 15.000 euros (IVA no inclòs) i fins al 10 % dels recursos ordinaris.

4. Corresponen a la Junta de Govern, per delegació d'Alcaldia, les autoritzacions i disposicions quan la quantia d'aquestes superi els 50.000 euros (IVA no inclòs) i fins a la quantia que per Llei correspongui al Ple.

5. La Junta de Govern, per delegació del Ple, és l'òrgan competent per a l'aprovació o modificació de projectes d'obra no prevists en el Pressupost, sempre que el seu import no superi el 10 % dels recursos ordinaris i la seva durada no sigui superior a 4 anys. Els compromisos de despeses de pressuposts futurs que això impliqui, no podrà superar anualment el 2 % dels ingressos corrents del darrer exercici liquidat, sempre que no compti amb el finançament d'altres administracions.

6. Als efectes del que s'estableix en el primer punt de la disposició addicional segona de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, el 10 % dels recursos ordinaris per a l'exercici 2019 queda establert en 1.061.398,79 euros.

Resum de les competències en despesa

DESPESES NO PLURIANUALS

 

QUANTIA DE LA DESPESA / FASE DE LA DESPESA

AUTORITZACIÓ (FASE A)

DISPOSICIÓ (FASE D)

RECONEIXEMENT OBLIGACIÓ (FASE O)

ORDENACIÓ DEL PAGAMENT (FASE P)

Inferiors a 4.000 euros

Regidors i regidores amb delegacions

Regidors i regidores amb delegacions

Regidor d'Hisenda

Alcalde

De 4.000 euros fins a 14.999,99 euros

Regidor d'Hisenda

Regidor d'Hisenda

Regidor d'Hisenda

Alcalde

De 15.000 euros fins a 50.000 euros

Alcalde

Alcalde

Alcalde

Alcalde

Superior a 50.000 euros i fins a la quantia en què sigui competent el Ple

Junta de Govern

Junta de Govern

Alcalde

Alcalde

(Totes les quanties es consideren amb l'IVA no inclòs)

DESPESES PLURIANUALS DINS ELS LÍMITS DE L'ARTICLE 174 DEL TRLRH

Import global fins a 50.000 euros (IVA no inclòs)

Alcalde

Import global superior a 50.000,00 euros (IVA no inclòs)

Junta de Govern

Superior al 10 % dels recursos ordinaris

Ple

Base 17. Normes generals en la gestió de la despesa contractual

Per a la realització de qualsevol contractació caldrà ajustar-se a les normes següents:

1. Les contractacions es realitzaran sempre d'acord amb el que s'estableix en la Llei 9/2017 de contractes del sector públic (LCSP). En especial, s'haurà de garantir que les contractacions s'ajusten als principis de llibertat d'accés a les licitacions, publicitat i transparència dels procediments, així com d'assegurar, en connexió amb el principi d'estabilitat pressupostària i control de la despesa, una utilització eficient dels fons, destinats a la realització d'obres, l'adquisició de béns i la contractació de serveis mitjançant l'exigència de la definició prèvia de les necessitats a satisfer, la salvaguarda de la lliure competència i la selecció de l'oferta econòmica més avantatjosa.

2. Per tal de respectar al màxim el principi de llibertat d'accés a les licitacions públiques, es procurarà utilitzar sempre que sigui possible algun dels procediments de licitació oberts o qualsevol altre que permeti donar un compliment adequat a aquest principi. En aquest sentit es tractarà de limitar al màxim l'ús de la figura del contracte menor definit en l'article 118 de la LCSP, tenint per això en compte els criteris que es preveuen en el punt següent.

3. Tenint en compte que la nota característica bàsica dels contractes menors hauria de ser la seva excepcionalitat, com a norma general no s'ha d'utilitzar aquesta figura en aquells contractes que tenguin per objecte alguna de les necessitats següents:

- Necessitats recurrents.

- Necessitats periòdiques.

- Necessitats que puguin ser anticipades fent ús d'un grau raonable de planificació.

No obstant, d'acord amb els principis d'eficiència, eficàcia i simplificació administrativa, serà possible l'ús del contracte menor per a aquells contractes que, tot i cobrir necessitats de les assenyalades anteriorment, són d'una entitat suficientment petita, que resulti antieconòmic la utilització d'un procediment obert, en la mesura que sigui desproporcionat el cost i el temps de tramitació, en relació amb l'import del contracte per a la necessitat que es pretén cobrir i a l'agilitat que demanda l'eficàcia i l'eficiència en la gestió pública municipal.

En aquest sentit, les bestretes de caixa fixa es consideren el mecanisme adequat per a la gestió d'aquest tipus de contractes menors.

Tot això tenint en compte sempre el principi de no fraccionament fraudulent dels contractes amb la finalitat de disminuir la quantia per eludir requisits de publicitat o relatius al procediment d'adjudicació que correspongui.

4. D'acord amb el que va acordar el Ple en data 10 de desembre de 2015, en la mesura que sigui possible, totes les compres que faci l'Ajuntament s'efectuaran a comerços locals del municipi d'Alaior. De la mateixa manera, en els contractes de serveis en què es convidi a participar com a mínim tres persones o entitats, se sol·licitaran els serveis de tècnics col·legiats als col·legis oficials de Menorca o amb demarcació a Menorca.

5. En els contractes d'obres, i sempre que hi hagi una baixa en l'adjudicació i existeixi crèdit adequat i suficient per al seu finançament, en el mateix moment de l'adjudicació es realitzarà una autorització de crèdit del 10 % de l'import de l'adjudicació en previsió de possibles increments de despesa com a conseqüència de les alteracions d'amidaments en les unitats d'obra realment executada sobre les previstes inicialment, tal com s'estableix en l'article 242.4 de la LCSP.

Aquesta aprovació pot ser impugnada davant la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, amb els requisits, formalitats i causes assenyalades en l'article 170 i 171 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i en la forma i terminis que estableixen les normes d'aquesta Jurisdicció.

L'acord es pot trobar al portal de transparència en el link

https://alaior.sedelectronica.es/transparency/ea74150b-a6c6-429d-a1e2-97e11213fb6e/

 

Alaior, 11 de setembre de 2019

El batle Jose Luis Benejam