Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 8821
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 3 de setembre de 2019 per la qual s’aproven les instruccions d’organització del batxillerat internacional a l’IES Manacor, conduent a la doble titulació de títol de batxiller LOE i diploma de batxillerat internacional
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en els articles 34, 34 bis i 34 ter una nova estructura dels estudis de batxillerat.
El Reial decret 1105/2014, de 26 de desembre, pel qual s'estableix el currículum bàsic de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat, estableix l'organització i l'avaluació del batxillerat, així com els currículums de les diferents matèries.
El Decret 35/2015, de 15 de maig, pel qual s'estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears, regula els aspectes fonamentals dels estudis de batxillerat, així com els currículums de les diferents matèries.
L'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 20 de maig de 2015 desplega el currículum del batxillerat a les Illes Balears.
Mitjançant una resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 23 de novembre de 2018 es varen aprovar les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes del batxillerat a les Illes Balears per al curs 2018-2019.
Posteriorment, mitjançant una resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de maig de 2019 es va autoritzar la implantació dels ensenyaments del batxillerat internacional a l'IES Manacor a partir del curs 2019-2020.
Per tot això, en virtut del que s'estableix en l'article 36.2 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i en la disposició final primera del Decret 35/2015 i a proposta de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, dict la següent
Resolució
1. Aprovar les instruccions d'organització del batxillerat conduent a la doble titulació de títol de batxiller i diploma de batxillerat internacional de l'IES Manacor, establertes en els annexos 1, 2, 3 i 4 d'aquesta Resolució.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 3 de setembre de 2019
El conseller d'Educació, Universitat i Recerca
Martí X. March Cerdà
ANNEX 1
Instruccions d'organització del batxillerat conduent a la doble titulació de títol de batxiller i diploma de batxillerat internacional de l'IES Manacor
1. Objecte i àmbit d'aplicació
Aquestes instruccions tenen per objecte regular l'ordenació del currículum del batxillerat conduent a la doble titulació de títol de batxiller i diploma de batxillerat internacional de l'IES Manacor, d'acord amb el que disposa el Decret 35/2015, de 15 de maig, pel qual s'estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears.
2. Criteris generals
El currículum, l'avaluació i tots els aspectes dels estudis de batxillerat conduents a la doble titulació s'han de regir per la normativa vigent aplicable als estudis de batxillerat ordinari a les Illes Balears, tenint en compte les particularitats que s'estableixen en aquestes instruccions. Els professors que imparteixin el batxillerat internacional també s'han de regir per la normativa que regula aquests estudis.
3. Horari
3.1. L'horari setmanal de les diferents matèries del nostre sistema educatiu, així com la correspondència d'aquestes amb les assignatures pròpies del batxillerat internacional, són els que figuren en els annexos 2, 3 i 4 d'aquesta Resolució.
3.2. Qualsevol canvi en aquest horari s'ha d'autoritzar mitjançant la corresponent resolució de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. La càrrega horària setmanal atribuïda a les assignatures del batxillerat internacional ha de ser, en el còmput dels dos cursos de batxillerat, d'un màxim de 9 hores en el nivell superior i de 6 hores en el nivell mitjà. Aquests màxims es poden superar si la càrrega horària de la matèria associada del nostre sistema educatiu és superior.
4. Estructura del batxillerat
4.1. Les modalitats del batxillerat que s'ofereixen són les següents:
a) Ciències
b) Humanitats i ciències socials
4.2. En la modalitat de ciències, els alumnes han de cursar un dels itineraris següents:
a) Itinerari sanitari
b) Itinerari tecnològic
4.3. L'estructura de les matèries que han de cursar els alumnes en les diferents modalitats i itineraris és la que figura en els annexos 2, 3 i 4 d'aquesta Resolució.
5. Formació del professorat
La Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca podrà reconèixer, en la modalitat d'experiència formativa, la formació associada a la impartició del batxillerat internacional, d'acord amb el que s'estableix en l'article 15 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
ANNEX 2
DISTRIBUCIÓ DE L'HORARI LECTIU SETMANAL |
||
Modalitat de ciències: itinerari SANITARI |
|
|
Matèria LOE |
1r CURS |
Assignació a les matèries de batxillerat internacional |
Lliure configuració autonòmica |
|
|
Llengua Catalana i Literatura I |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Troncals |
|
|
Filosofia |
3 |
Teoria del Coneixement |
Llengua Castellana i Literatura I |
2,5 |
|
Primera Llengua Estrangera I |
3 |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques I |
4 |
Matemàtiques (nivell mitjà) |
Biologia i Geologia |
5 |
Biologia (nivell superior) |
Física i Química |
5 |
Química (nivell superior) |
Específiques |
|
|
Educació Física |
1 |
|
Economia |
3 |
Gestió Empresarial (nivell mitjà) |
Literatura Universal |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
TOTAL |
32,5 |
|
|
|
|
Modalitat de ciències: itinerari SANITARI |
|
|
Matèria LOE |
2n CURS |
Assignació a les matèries de batxillerat internacional |
Lliure configuració autonòmica |
|
|
Llengua Catalana i Literatura II |
4 |
Català (nivell superior) |
Troncals |
|
|
Llengua Castellana i Literatura II |
3 |
|
Història d'Espanya |
3 |
|
Primera Llengua Estrangera II |
3 |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques II |
4 |
Matemàtiques (nivell mitjà) |
Biologia |
4 |
Biologia (nivell superior) |
Química |
4 |
Química (nivell superior) |
Específiques |
|
|
Història de la Filosofia |
3 |
Teoria del Coneixement |
Economia de l'Empresa |
3 |
Gestió Empresarial (nivell mitjà) |
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
TOTAL |
32 |
|
ANNEX 3
DISTRIBUCIÓ DE L'HORARI LECTIU SETMANAL
Modalitat de ciències: itinerari TECNOLÒGIC |
||
Matèria LOE |
1r CURS |
Assignació a les matèries de batxillerat internacional |
Lliure configuració autonòmica |
|
|
Llengua Catalana i Literatura I |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Troncals |
|
|
Filosofia |
3 |
Teoria del Coneixement |
Llengua Castellana i Literatura I |
2,5 |
|
Primera Llengua Estrangera I |
3 |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques I |
4 |
Matemàtiques (nivell mitjà) |
Dibuix Tècnic I / Biologia i Geologia |
4 |
|
Física i Química |
5 |
Física (nivell superior) |
Específiques |
|
|
Educació Física |
1 |
|
|
3 |
Gestió Empresarial (nivell mitjà) |
Literatura Universal |
2,5 |
|
Tecnologies de la Informació i la Comunicació I |
4,5 |
Informàtica (nivell superior) |
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
TOTAL |
36 |
|
Modalitat de ciències: itinerari TECNOLÒGIC |
|
|
Matèria LOE |
2n CURS |
Assignació a les matèries de batxillerat internacional |
Lliure configuració autonòmica |
|
|
Llengua Catalana i Literatura II |
4 |
Català (nivell superior) |
Troncals |
|
|
Història d'Espanya |
3 |
|
Llengua Castellana i Literatura II |
3 |
|
Primera Llengua Estrangera II |
3 |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques I |
4 |
Matemàtiques (nivell mitjà) |
Dibuix Tècnic II / Biologia / Química / Geologia |
4 |
|
Física |
4 |
Física (nivell superior) |
Específiques |
|
|
Història de la Filosofia |
3 |
Teoria del Coneixement |
|
3 |
Gestió Empresarial (nivell mitjà) |
Tecnologies de la Informació i la Comunicació II |
4 |
Informàtica (nivell superior) |
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
TOTAL |
36 |
|
ANNEX 4
DISTRIBUCIÓ DE L'HORARI LECTIU SETMANAL
Modalitat d'humanitats i ciències socials |
||
Matèria LOE |
1r CURS |
Assignació a les matèries de batxillerat internacional |
Lliure configuració autonòmica |
|
|
Llengua Catalana i Literatura I |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Troncals |
|
|
Filosofia |
3 |
Teoria del Coneixement |
Llengua Castellana i Literatura I |
2,5 |
|
Primera Llengua Estrangera I |
3 |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials I |
4 |
Estudis Matemàtics (nivell mitjà) |
Llatí I |
5 |
Llatí (nivell superior) |
Economia |
5 |
Gestió Empresarial (nivell superior) |
Específiques |
|
|
Educació Física |
1 |
|
Literatura Universal |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Tecnologies de la Informació i la Comunicació I |
3 |
Informàtica (nivell mitjà) |
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
TOTAL |
32,5 |
|
|
|
|
Modalitat d'humanitats i ciències socials |
||
Matèria LOE |
2n CURS |
Assignació a les matèries de batxillerat internacional |
Lliure configuració autonòmica |
|
|
Llengua Catalana i Literatura II |
4 |
Català (nivell superior) |
Troncals |
|
|
Història d'Espanya |
3 |
|
Llengua Castellana i Literatura II |
3 |
|
Primera Llengua Estrangera II |
3 |
Anglès (nivell mitjà) |
Llatí II |
4 |
Llatí (nivell superior) |
Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II |
4 |
Estudis Matemàtics (nivell mitjà) |
Economia de l'Empresa |
4 |
Gestió Empresarial (nivell superior) |
Específiques |
|
|
Història de la Filosofia |
3 |
Teoria del Coneixement |
Tecnologies de la Informació i la Comunicació II |
3 |
Informàtica (nivell mitjà) |
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
TOTAL |
32 |
|