Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
Núm. 8749
Modificació del Decret de delegació d'atribucions de l'alcalde en la Junta de Govern Local
En compliment del que es disposa en l'article 53.3 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, es publica el Decret núm. 2413, de 4 de setembre de 2019, de modificació del Decret de delegació de competències en la Junta de Govern Local.
Havent donat compte del Decret núm. 2034, de 12 de juliol de 2019, de delegació d'atribucions de l'alcalde en la Junta de Govern Local.
Atesa la necessitat de realitzar modificacions en el Decret a fi d'incloure-hi la necessitat que sigui la Junta de Govern Local l'òrgan competent per a adoptar els següents acords: imposar penalitats als contractistes en cas d'incompliment o de compliment defectuós de la prestació; resoldre la caducitat de llicències urbanístiques, tot mantenint la competència de resoldre la caducitat de l'expedient administratiu i l'acceptació del desistiment o renúncia de l'interessat en el regidor delegat de l'àrea; inici dels expedients sancionadors per infracció administrativa quan s'inclogui l'adopció de mesures provisionals.
Vist el que disposen en els articles 20.1.b) i 23 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i els articles 35.2 i 52 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre,
RESOLC
PRIMER. Modificar els apartats A), C) i F) del punt tercer de la part dispositiva del Decret núm. 2034, de 12 de juliol de 2019, que queda amb la següent redacció:
«Correspon a la Junta de Govern Local, a més de l'assistència permanent a l'alcalde en l'exercici de ses atribucions, les següents competències que es deleguen:
A. En matèria de contractació i projectes:
1. Realitzar contractacions i concessions de tota mena, quan el pressupost superi la quantia màxima fixada per als contractes menors i no sigui superior al 10 % dels recursos ordinaris del pressupost ni, en cap cas, superi els sis milions d'euros (6.000.000,00 €); la competència delegada també inclou els contractes que tenguin caràcter pluriennal, quan el seu termini no sigui superior a quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les anualitats no superi ni el percentatge indicat referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici ni la quantia assenyalada.
La delegació de la facultat de contractar a favor de la Junta de Govern Local inclou els actes d'aprovació de l'expedient administratiu i de l'adjudicació del contracte; l'Alcaldia es reserva la resolució d'inici de l'expedient de contractació i l'acceptació de la proposta d'adjudicació del contracte efectuada per la mesa de contractació a què es refereix l'article 150.2 de la Llei 9/2017 de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP).
2. Aprovar els projectes d'obres quan la Junta de Govern Local tingui competència per a contractar-los.
3. L'adjudicació de contractes privats, així com l'adjudicació de concessions sobre els béns d'aquestes i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el pressupost base de licitació no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de tres milions d'euros, així com l'alienació del patrimoni, quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats.
4. L'aprovació de certificacions d'obra o dels documents que acreditin la conformitat amb el que es disposa en el contracte dels béns lliurats o serveis prestats.
5. La imposició de penalitats a contractistes en casos d'incompliment o de compliment defectuós de la prestació.
(…)
C. En matèria d'urbanisme i activitats:
1. L'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïts al Ple, així com l'aprovació dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.
2. La resolució dels procediments administratius d'atorgament de llicències urbanístiques i permisos d'instal·lació en matèria d'activitats, excloent-ne la resolució de la caducitat de l'expedient administratiu i l'acceptació del desistiment o renúncia de l'interessat, que li correspon resoldre al regidor delegat de l'àrea.
3. La resolució relativa a la caducitat de llicències urbanístiques.
4. L'aprovació d'informes municipals en procediments administratius d'urbanisme i activitats que requereixin la declaració d'interès general.
5. La resolució definitiva dels procediments de restabliment de la legalitat urbanística i de la realitat física alterada (LUIB).
6. La resolució definitiva de procediments de restabliment de la legalitat infringida i de la realitat física alterada (Llei d'activitats).
(…)
F. En matèria de sancions:
1. Acordar l'inici dels expedients sancionadors per infracció administratives quan incloguin l'adopció de mesures provisionals.
2. Acordar la resolució definitiva dels expedients sancionadors per infracció administrativa quan les sancions tenguin un import superior als 3000 euros o incloguin la imposició de sancions accessòries.
.../...»
SEGON. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el Portal de Transparència de l'Ajuntament, sense perjudici que sigui efectiva des de l'endemà de la data del Decret.
Sant Antoni de Portmany, 9 de setembre de 2019
L'alcalde
Marcos Serra Colomar