Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 8698
Resolució de concessió i denegació de subvencions per dur a terme projectes d’intervenció, recerca i publicacions de caràcter innovador en matèria de joventut en l’àmbit de les Illes Balears, corresponents a l’exercici 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. En data 9 de maig de 2019 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per dur a terme projectes d'intervenció, recerca i publicacions de caràcter innovador en matèria de joventut en l'àmbit de les Illes Balears, corresponents a l'exercici 2019 (BOIB núm. 63 i correcció d'errades BOIB núm. 109, de 8 d'agost)

2. Dia 19 de juliol de 2019 es va reunir la Comissió Avaluadora prevista al punt 9 de la convocatòria i va aprovar l'informe que ha de servir de base a la proposta provisional de concessió i denegació de subvencions.

3. A partir d'aquest informe, la directora general d'Infància, Joventut i Famílies va dictar proposta de resolució provisional de concessió i denegació de subvencions, d'acord amb l'apartat 11.2 de la convocatòria, la qual es va publicar en el web joventut.caib.es en data de 31 de juliol de 2019.

4. La publicació de la proposta de resolució provisional va obrir el tràmit d'audiència per atorgar a les persones i entitats interessades un termini de deu dies per poder examinar l'expedient a la seu de la Secció de Subvencions i presentar-hi al·legacions. Aquest termini va expirar el dia 14 d'agost de 2019 sense que s'hi presentés cap al·legació.

5. De conformitat amb el punt 11.3 de la convocatòria, si en el període anterior no es presenta cap al·legació, la proposta de resolució provisional esdevé definitiva.

6. Els serveis tècnics de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies han comprovat que les persones i entitats beneficiàries compleixen els requisits establerts a la normativa per poder rebre les subvencions.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma o a les entitats públiques que en depenen.

2. L'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 (BOIB núm. 137, de 2 d'octubre), modificada per l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i per l'Ordre de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març), estableix les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència i Esports. L'article 1.2 b) disposa que un dels objectes de les subvencions és el suport als individus i col·lectius beneficiaris de la intervenció dels serveis socials, les entitats i les associacions que hi treballen, i l'article 1.2 c) recull, com un altre objecte de subvenció, el suport en matèria de joventut, voluntariat, temps lliure i participació social.

3. L'article 8 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, disposa, en l'apartat g), que correspon a l'Administració autonòmica dur a terme els estudis, les investigacions, les publicacions, els congressos, els plans de formació dels professionals i els programes experimentals de joventut i lleure d'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i, en general, tot allò que sigui d'interès que contribueixi a la formació integral dels joves i de les joves o que serveixi per conèixer la realitat juvenil, en col·laboració, si escau, amb les entitats i les administracions competents.

4. L'article 11 de la Llei 10/2006, disposa que correspon a la conselleria competent en matèria de joventut coordinar i executar accions d'aquest sector d'activitat administrativa. Concretament, l'apartat 10 d'aquest article estableix que correspon a aquesta conselleria potenciar la promoció sociocultural de la joventut.

5. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, estableix, en l'article 11, les mesures de foment de la igualtat que han d'introduir les convocatòries de subvencions.

6. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, a través de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, exerceix les seves competències en els àmbits materials de promoció i informació de les activitats juvenils, programes de mobilitat juvenil, participació i associacions juvenils, de conformitat amb el Decret 15/2019, de 4 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. L'àmbit territorial i personal d'aquests ajuts són les Illes Balears, atès l'abast suprainsular de la convocatòria i d'acord amb el que preveu l'article 16, apartat 7, de la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure (BOIB núm. 184, de 23 de desembre) i l'apartat C, punt 1.11, de l'annex del Decret 26/2018, de 3 d'agost, de traspàs al Consell de Mallorca de les funcions i serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular que exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En aquest sentit, l'article 86 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears disposa que correspon al Govern l'exercici de l'activitat de foment en les matèries de la seva competència.

8. La Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per dur a terme projectes d'intervenció, recerca i publicacions de caràcter innovador en matèria de joventut en l'àmbit de les Illes Balears, corresponents a l'exercici 2019 (BOIB núm. 63, de 9 de maig de 2019 i correcció d'errades BOIB núm. 109, de 8 d'agost de 2019).

9. La proposta de resolució provisional de concessió i denegació de subvencions dictada per la directora general d'Infància, Joventut i Famílies en data 31 de juliol de 2019.

RESOLUCIÓ

1. Denegar les subvencions a les entitats que figuren en l'Annex 1 d'aquesta resolució, en relació amb els expedients CS 1/2019 A01, CS 1/2019 A03, CS 1/2019 A08, CS 1/2019 A09, CS 1/2019 A10, CS 1/2019 B01, CS 1/2019 C01, CS 1/2019 D05 i CS 1/2019 D06, pels motius que s'indiquen en cada cas.

2. Concedir les subvencions a les entitats que figuren en l'Annex 2 d'aquesta resolució, en relació amb els expedients CS 1/2019 A02, CS 1/2019 A04, CS 1/2019 A05, CS 1/2019 A06, CS 1/2019 A11, CS 1/2019 A13, CS 1/2019 B01, CS 1/2019 D01, CS 1/2019 D03 i CS 1/2019 D04, per l'import indicat individualment.

3. Autoritzar i disposar la despesa, reconèixer l'obligació i proposar el pagament a favor de les persones i entitats que figuren a l'Annex 2 d'aquesta Resolució, amb càrrec a les partides pressupostàries 26501 323A01 48000 00 (expedients CS 1/2019 B01, CS 1/2019 D03 i CS 1/2019 D04); 26501 323A01 46001 10 (expedients CS 1/2019 A02, CS 1/2019 A04, CS 1/2019 A05, CS 1/2019 A06, CS 1/2019 A11, CS 1/2019 A13) i 26501 323A01 46001 30 (expedient CS 1/2019 D01), atesa l'autorització del Consell de Govern de dia 8 de febrer de 2019 per realitzar el pagament mitjançant una bestreta del 100%.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, també es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació.

 

Palma, 30 d'agost de 2019

La consellera d'Afers Socials i Esports

Fina de Santiago i Rodríguez

 

ANNEX 1

Relació d'entitats amb sol·licitud de subvenció denegada

D'acord amb el que preveu el punt 10.1 a) de la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a dur a terme projectes d'intervenció, recerca i publicacions de caràcter innovador en matèria de joventut a l'àmbit de les Illes Balears, corresponents a l'exercici 2019, la Comissió Avaluadora pot excloure, de manera motivada, aquelles sol·licitud admeses els projectes dels quals no compleixen amb els requisits establerts o amb els mínims de qualitat, de rellevància, d'interès o de viabilitat que aquesta demanda.

D'acord amb l'anterior, l'òrgan avaluador ha acordat per unanimitat excloure els projectes següents, pels motius que s'indiquen en cada cas:

CS 1/2019 A01. Revaloritza't (Lleure Actiu). La Comissió desestima el projecte en considerar que no afegeix cap element innovador respecte de l'anomenat «Segona oportunitat» que es va subvencionar en aquesta mateixa convocatòria l'any 2017. En aquest sentit, recorda que el punt 1.1 de la convocatòria estableix:

Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren innovadors els projectes que aporten alguna millora respecte dels que són d'una naturalesa similar, sia en el disseny, sia en els procediments o metodologia, sia en els continguts de la intervenció, sia en el resultat obtingut. La innovació es pot donar en la generació de nous projectes i/o en la millora dels processos existents. Així mateix, els projectes d'innovació poden comportar noves idees que treballen per atendre necessitats no satisfetes i millorar la vida de les persones.

En virtut d'aquest precepte, la Comissió interpreta que no té caràcter innovador un projecte que suposa la repetició d'un altre que, si bé en el seu moment va ser novador i per aquest motiu va ser subvencionat dins aquesta línia d'ajuts, ara es pot considerar habitual de l'entitat i, per tant, no subvencionable, d'acord amb la causa primera de l'apartat 1.4 de la convocatòria.

CS 1/2019 A03. Raiguer en ruta (Mancomunitat des Raiguer). La Comissió desestima el projecte en considerar que no afegeix cap element innovador significatiu respecte de l'anomenat «Bus jove» que es va subvencionar en aquesta mateixa convocatòria l'any 2018. En aquest sentit, el punt 1.1 de la convocatòria estableix:

Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren innovadors els projectes que aporten alguna millora respecte dels que són d'una naturalesa similar, sia en el disseny, sia en els procediments o metodologia, sia en els continguts de la intervenció, sia en el resultat obtingut. La innovació es pot donar en la generació de nous projectes i/o en la millora dels processos existents. Així mateix, els projectes d'innovació poden comportar noves idees que treballen per atendre necessitats no satisfetes i millorar la vida de les persones.

La millora a què fa referència aquest punt no es pot interpretar en sentit ampli, de manera que qualsevol variació en relació amb un projecte anterior o semblant, o el fet de no haver-se fet mai en un context determinat, ja li pressuposi a una iniciativa caràcter innovador. La característica que demanda la convocatòria per considerar una proposta com a realment innovadora i, per tant, subvencionable, és una millora rellevant i significativa, substantiva, que suposi la incorporació d'elements nous, tant en l'enfocament com en la materialització, com en altres aspectes, que no estiguin presents en projectes de naturalesa similar.

Per contra, el projecte presentat enguany és, en el seu disseny i metodologia, essencialment igual que el de l'any passat. El fet que incorpori activitats de lleure diferents no és suficient per considerar el projecte com a innovador. Totes aquestes característiques fan que la Comissió consideri aquest projecte com a habitual en aquesta convocatòria i, per tant, no subvencionable, d'acord amb el motiu primer del punt 1.4.

CS 1/2019 A08. Accessibilitat web i app de reserves sense límits (Fundació Maria Ferret). A l'igual que l'any passat, la Comissió desestima el projecte en considerar que no reuneix els requisits mínims de qualitat i de rellevància social prevists a la convocatòria, en tant que la sol·licitud de subvenció es dirigeix a cobrir la despesa d'un recurs propi, cosa que la converteix en exclosa d'acord amb el motiu quart del punt 1.4. Addicionalment, tot i que el disseny de la pàgina i la creació d'una aplicació es presenti en el marc de les TIC, no queda justificat el caràcter innovador del projecte.

Tampoc queda justificada la diferent distribució del pressupost en relació amb el presentat l'any passat.

Finalment, cal tenir en compte que la convocatòria considera béns inventariables, i per tant no subvencionables, les aplicacions informàtiques de valor superior als 3.000,00 €, d'acord amb el punt 13.2 de la convocatòria.

CS 1/2019 A09. Assemblea jove (Ajuntament d'Esporles). La Comissió desestima el projecte en no detectar-hi el caràcter innovador que demanda la convocatòria en el punt 1.1 i considerar-lo un servei habitual de l'Ajuntament, cosa que el converteix en no subvencionable d'acord amb el punt 1.4.

A més, s'observa que el calendari del projecte excedeix l'àmbit temporal establert en el punt 1. 5 i que la convocatòria no pot subvencionar diferents fases d'un projecte, sinó propostes completades.

CS 1/2019 A10. Ocio adaptado para chicos y chicas con necesidades especiales y/o discapacidad (Asociación de Persones con Necesidades Especiales y/o Discapacidad de Ibiza y Formentera). Tot i apreciar la tasca de l'entitat en favor de la igualtat d'oportunitats, en aquest cas en l'àmbit del lleure, la Comissió desestima el projecte en considerar que no presenta els elements innovadors requerits al punt 1.1. En aquest sentit, l'apartat esmentat estableix:

Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren innovadors els projectes que aporten alguna millora respecte dels que són d'una naturalesa similar, sia en el disseny, sia en els procediments o metodologia, sia en els continguts de la intervenció, sia en el resultat obtingut. La innovació es pot donar en la generació de nous projectes i/o en la millora dels processos existents. Així mateix, els projectes d'innovació poden comportar noves idees que treballen per atendre necessitats no satisfetes i millorar la vida de les persones.

La millora a què fa referència aquest punt no es pot interpretar en sentit ampli, de manera que qualsevol variació en relació amb un projecte anterior o semblant, o el fet de no haver-se fet mai en un context determinat, ja li pressuposi a una iniciativa caràcter innovador. La característica que demanda la convocatòria per considerar una proposta com a realment innovadora i, per tant, subvencionable, és una millora rellevant i significativa, substantiva, que suposi la incorporació d'elements nous, tant en l'enfocament com en la materialització, com en altres aspectes, que no estiguin presents en projectes de naturalesa similar.

Per contra, la Comissió detecta que el projecte es pot considerar activitat habitual de l'entitat i, per tant, no subvencionable, d'acord amb la causa primera de l'apartat 1.4 de la convocatòria.

CS 1/2019 B01. Concepció sobre la llibertat d'expressió a les xarxes socials dels joves illencs (Grup Esspiral). La Comissió desestima el projecte en considerar que presenta mancances de definició i de rigor científic.

La proposta remet a un moment posterior aspectes com ara la valoració de la situació actual, la delimitació de l'objecte de la recerca, l'establiment d'objectius o la definició de la mostra, cosa que impedeix valorar l'adequació, la viabilitat o la rellevància de la investigació.

CS 1/2019 C01. Agenda Jove Marratxí (Ajuntament de Marratxí). La Comissió desestima el projecte en considerar que no afegeix cap element innovador significatiu respecte d'altres de naturalesa similar. En aquest sentit, l'apartat 1.1 de la convocatòria estableix:

Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren innovadors els projectes que aporten alguna millora respecte dels que són d'una naturalesa similar, sia en el disseny, sia en els procediments o metodologia, sia en els continguts de la intervenció, sia en el resultat obtingut. La innovació es pot donar en la generació de nous projectes i/o en la millora dels processos existents. Així mateix, els projectes d'innovació poden comportar noves idees que treballen per atendre necessitats no satisfetes i millorar la vida de les persones.

La millora a què fa referència aquest punt no es pot interpretar en sentit ampli, de manera que qualsevol variació en relació amb un projecte anterior o semblant, o el fet de no haver-se fet mai en un context determinat, ja li pressuposi a una iniciativa caràcter innovador. La característica que demanda la convocatòria per considerar una proposta com a realment innovadora i, per tant, subvencionable, és una millora rellevant i significativa, substantiva, que suposi la incorporació d'elements nous, tant en l'enfocament com en la materialització, com en altres aspectes, que no estiguin presents en projectes de naturalesa similar.

Addicionalment, es detecta que la publicació, tot i anomenar-se agenda jove, informa d'activitats i de recursos dirigits a la població en general, cosa que fa que no encaixi amb el concepte de publicació especialitzada en la joventut o que tengui com a eix principal aspectes relacionats amb el col·lectiu que la Conselleria pretén fomentar amb aquesta convocatòria.

CS 1/2019 D05. Revisió i actualització de les metodologies escoltes del Moviment Escolta i Guiatge de Mallorca (Moviment Escolta i Guiatge de Mallorca). La Comissió desestima el projecte en considerar que no reuneix els requisits mínims de qualitat i de rellevància social prevists a la convocatòria, en tant que la sol·licitud de subvenció es dirigeix a cobrir la despesa d'un recurs propi, cosa que la converteix en exclosa, d'acord amb el motiu quart del punt 1.4.

Addicionalment, s'observa que el públic indirecte al qual pretén beneficiar el projecte abasta una franja d'edat (de 6 a 17 anys) inferior del que estableix el punt 1.1 de la convocatòria, cosa que desvirtua el sentit de projecte per a la joventut que pretén fomentar la convocatòria i que també la converteix en desestimable.

CS 1/2019 D06. Oci nocturn (Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar). La Comissió desestima el projecte en considerar que no afegeix cap element innovador significatiu respecte d'altres de naturalesa similar. En aquest sentit, el punt 1.1 de la convocatòria estableix:

Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren innovadors els projectes que aporten alguna millora respecte dels que són d'una naturalesa similar, sia en el disseny, sia en els procediments o metodologia, sia en els continguts de la intervenció, sia en el resultat obtingut. La innovació es pot donar en la generació de nous projectes i/o en la millora dels processos existents. Així mateix, els projectes d'innovació poden comportar noves idees que treballen per atendre necessitats no satisfetes i millorar la vida de les persones.

La millora a què fa referència aquest punt no es pot interpretar en sentit ampli, de manera que qualsevol variació en relació amb un projecte anterior o semblant, o el fet de no haver-se fet mai en un context determinat, ja li pressuposi a una iniciativa caràcter innovador. La característica que demanda la convocatòria per considerar una proposta com a realment innovadora i, per tant, subvencionable, és una millora rellevant i significativa, substantiva, que suposi la incorporació d'elements nous, tant en l'enfocament com en la materialització, com en altres aspectes, que no estiguin presents en projectes de naturalesa similar.

Al contrari, el projecte presentat no incorpora en el seu disseny i metodologia, ni tampoc en les activitats proposades, cap element que el faci diferenciar d'altres.

 

ANNEX 2

Relació d'entitats beneficiàries a les quals es concedeix subvenció

Entitat sol·licitant

DNI / CIF

Projecte

Modalitat

Expedient

Pressupost acceptat com a base de la subvenció

Quantia de la subvenció sol·licitada

Puntuació obtinguda

Quantia de la subvenció concedida

Partida pressupostària

AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ

P0705600E

3, 2, 1 Acció!

A

CS 1/2019 A02

7.050,00 €

7.050,00 €

54,750

6.700,00 €

26501 323A01 46001 10

AJUNTAMENT DE SELVA

P0705800A

3, 2, 1 Acció!

A

CS 1/2019 A04

7.050,00 €

7.050,00 €

54,750

6.050,00 €

26501 323A01 46001 10

AJUNTAMENT DE CAMPANET

P0701200H

3, 2, 1 Acció!

A

CS 1/2019 A05

7.050,00 €

7.050,00 €

54,750

6.050,00 €

26501 323A01 46001 10

AJUNTAMENT DE BÚGER

P0700900D

3, 2, 1 Acció!

A

CS 1/2019 A06

7.050,00 €

7.050,00 €

54,750

6.050,00 €

26501 323A01 46001 10

AJUNTAMENT DE BINISSALEM

P0700800F

Biniflix

A

CS 1/2019 A11

13.437,80 €

7.500,00 €

63,500

7.500,00 €

26501 323A01 46001 10

AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

P0703400B

3, 2, 1 Acció!

A

CS 1/2019 A13

7.050,00 €

7.050,00 €

54,750

6.050,00 €

26501 323A01 46001 10

BEN AMICS – ASSOCIACIÓ LGTBI DE LES ILLES BALEARS

G07698855

Estudi sobre el risc de suïcidi en joves LGTBI a l'illa de Mallorca

B

CS 1/2019 B01

8.500,00 €

7.500,00 €

58,375

7.500,00 €

26501 323A01 48000 00

AJUNTAMENT D'EIVISSA

P0702600H

Joves conscients pel medi ambient

D

CS 1/2019 D01

8.200,00 €

5.000,00 €

57,500

5.000,00 €

26501 323A01 46001 30

FUNDACIÓ DE SOLIDARITAT AMARANTA

G84913946

Ayurveda per a l'equilibri del cos i ment

D

CS 1/2019 D03

7.500,00 €

7.500,00 €

46,750

7.500,00 €

26501 323A01 48000 00

CREU ROJA JOVENTUT

Q2866001G

AturaPornoSpam!

D

CS 1/2019 D04

9.339,04 €

7.500,00 €

73,375

7.500,00 €

26501 323A01 48000 00