Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 8681
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte de modificacions Planta de Transferència «nord» Alcúdia, T.M. Alcúdia (41a/2019)
Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 5 d'agost de 2019, i d'acord amb l'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018),
RESOLC FORMULAR:
L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte de modificacions Planta de Transferència «nord» Alcúdia, T.M. Alcúdia, en els termes següents:
1.Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació
El projecte es tramita com una avaluació d'impacte ambiental simplificada ja que, al tractar-se d'una modificació, s'ajusta a l'article 7.2 de la Llei 12/2013 estatal d'avaluació ambiental que indica:
7.2. Seran objecte d'una avaluació d'impacte ambiental simplificada:
(…)
c) Qualsevol modificació de les característiques d'un projecte de l'annex I o de l'annex II, diferent de les modificacions descrites en l'article 7.1.c) ja autoritzats, executats o en procés d'execució, que pugui tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient. S'entendrà que aquesta modificació pot tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient quan suposi:
1. Un increment significatiu de les emissions a l'atmosfera.
2. Un increment significatiu dels abocaments a llits públics o al litoral.
3. Increment significatiu de la generació de residus.
4. Un increment significatiu en la utilització de recursos naturals.
5. Una afecció a Espais Protegits Xarxa Natura 2000.
6. Una afecció significativa al patrimoni cultural.”
Segons l'article 14.2 de la Llei 12/2016, d'avaluació ambiental de les Illes Balears,
Han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes següents, públics o privats:
c) Qualsevol modificació de les característiques d'un projecte dels annexos I o II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, o dels annexos 1 o 2 d'aquesta llei, diferent de les modificacions descrites en l'apartat 1.c) anterior, que sigui posterior a la declaració d'impacte ambiental o l'informe ambiental, o d'un projecte ja autoritzat, executat o en procés d'execució, que pugui tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient. S'entén que una modificació pot tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient quan representa:
i. Un increment significatiu de les emissions a l'atmosfera.
ii. Un increment significatiu dels abocaments en llits públics o al litoral.
iii. Un increment significatiu de la generació de residus.
iv. Un increment significatiu en la utilització de recursos naturals.
v. Una afecció apreciable en espais protegits de Xarxa Natura 2000.
vi. Una afecció significativa en el patrimoni cultural.”
A pesar de que les modificacions i els nous elements a introduir en la instal·lació prevista al projecte, amb l'objectiu de millorar-la, no representarà efectes adversos significatius sobre el medi ambient, tal i com indica el punt c) de l'article 14.2 de la Llei 12/2016 i de l'article 7.2 de la Llei 12/2013 estatal, el promotor ha considerat adient tramitar el projecte com AIA simplificada per uniformitat amb la resta d'instal·lacions del PDSGRUM, i així valorar els possibles efectes adversos significatius sobre el medi ambient de la modificació de les instal·lacions.
2.Descripció i ubicació del projecte
L'Estació de Transferència Nord, al terme municipi d'Alcúdia, es troba en funcionament des de 1997. La seva ubicació i dimensions ja estaven previstes al Pla Director Sectorial de Gestió de Residus Urbans de Mallorca (Decret 87/1990).
L'objecte del projecte és l'ampliació i adequació de les instal·lacions existents, per donar compliment al Pla Director Sectorial de Gestió de Residus Urbans de Mallorca (PDSGRUM) del 2006, amb un nou punt de descàrrega i compactació que permetrà disposar de la suficient capacitat per a la compactació i emmagatzematge de la creixent entrada de les diferents fraccions procedents de la recollida selectiva municipal.
L'Estació de Transferència Nord Alcúdia es troba prop de la carretera Ma-13A de Palma a Alcúdia, al punt quilomètric 44,180, sobre sòl rústic, en sistema general d'infraestructures. Es localitza al polígon 7, parcel·les 282 i 283 d'Alcúdia. La parcel·la té 17397 m2, mentre que la superfície ocupada per la instal·lació és de 7525 m2. A més, disposa d'una zona de campa de recepció de podes, des d'on se deriven a les plantes de compostatge (Ariany i Sa Pobla).
Les modificacions afecten a una superfície total de 1490,08 m² , amb una ampliació de superfície ocupant nou espai de 244,3 m³, i implicarà una obra civil amb el recreixement de la plataforma superior i la construcció de nous murs de contenció per a la rampa d'accés que veu reduït considerablement el seu talús, per tal de donar cabuda a les noves instal·lacions.
L'àmbit no es troba dins espais protegits per la Llei 5/2005, de 26 de maig LECO (ENP i XN2000) ni la LEN (Llei 1/91, de 30 de gener). Limita al sud amb la ZEPA ES0000038 i LIC ES5310125 S'Albufera de Mallorca. Tampoc està afectat per Àrees de Prevenció de Riscos (APRs) de cap tipus, si bé l'ET està envoltada d'APR d'inundacions. Presenta vulnerabilitat d'aqüífers moderada.
El Parc Natural de s'Albufera de Mallorca es troba al sud est, a més de dos quilòmetres, un espai natural molt important des del punt de vista ambiental. A més d'ENP, també és ANEI, zona humida RAMSAR, Reserva Biogenètica, espai EUROSITE i IBA.
No afecta a cap element classificat com Bé d'Interès Cultural (BIC) o elements etnològics, arqueològics o naturals catalogats a nivell municipal.
El paisatge que es divisa des de l'ET està integrat per un mosaic de camps de secà, veles de s'Albufera i parcel·les amb alguns habitatges unifamiliars.
Segons el Bioatles, consta la presència a la quadrícula 1x1 del coleòpter Banyarriquer (Cerambys cerdo mirbeckii), espècie inclosa al Llistat d'espècies en règim de protecció especial (RD 139/2011)
No consta la presència d'hàbitats d'importància comunitària (HIC), segons consulta al visor de la IDEIB.
3.Avaluació dels efectes previsibles
Les modificacions previstes en el projecte de la Planta de Transferència Nord Alcúdia objecte de l'AIA simplificada, consisteixen en l'ampliació i adequació de les instal·lacions existents (en funcionament des de l'any 1997), per donar compliment al Pla Director Sectorial de Gestió de Residus Urbans de Mallorca (PDSGRUM) de l'any 2006, amb un nou punt de descàrrega i compactació que permetrà disposar de la suficient capacitat per a la compactació i emmagatzematge de la creixent entrada de les diferents fraccions procedents de la recollida selectiva municipal.
Els impactes que es produiran durant la fase d'obres consisteixen en afeccions a la qualitat de l'aire i a la emissió de renous per les activitats de moviment de terres i a la utilització de vehicles i maquinària pesant. Seran temporals i de curta durada, desenvolupant-se els treballs en horari laboral. També es produiran ocupació del sòl, activitats de desbrossament i moviment de terres, emetent partícules en suspensió, renous i residus. L'emmagatzematge de materials i equips del projecte, així com la producció de residus, podran afectar al sòl, les aigües o el medi biòtic.
Durant la fase d'explotació és on es generen la majoria d'impactes negatius: recollida, descàrrega, compactació i transport dels residus poden afectar la la qualitat de l'aire, emissions de renous, contaminació lumínica (horari nocturn), fauna i producció de lixiviats. L'EIA simplificat del projecte inclou les mesures mitigadores i correctores, com la incorporació de la tremuja de vidre, il·luminació nocturna segons normativa, i recollida i tractament de lixiviats en depuradora pròpia amb reutilització de les aigües de reg.
L'impacte sobre el paisatge es produirà per la construcció i presència de les instal·lacions, en augmentar en superfície i volum per la incorporació del tercer compactador. L'ET es troba en un paisatge mosaic de camps de secà, veles de s'Albufera i parcel·les amb alguns habitatges unifamiliars. Com a mesures per a mitigar l'impacte, l'EIA simplificat estableix la instal·lació d'una barrera vegetal perimetral i l'ús de tonalitats i materials per a la seva integració en el paisatge.
4.Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades
D'acord amb l'article 46 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, s'han realitzat consultes a les següents administracions previsiblement afectades per la realització del projecte:
-Ajuntament d'Alcúdia
-DG d'Espais Naturals i Biodiversitat (CMAAP)
+Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl
+Servei de Planificació al Medi Natural (XN 2000)
-DG Recursos Hídrics (CMAAP)
+Servei Estudis i Planificació
+Servei Aigües Superficials
+Servei Aigües Subterrànies
-DG Emergències i Interior (Cons. Hisenda i Admin. Públiques)
-DG Salut Pública i Participació (Cons. Salut)
-Consell Mallorca
+Departament de Territori Infraestructures i Mobilitat (Consell Mallorca)
+Departament de Medi Ambient (Consell Mallorca)
Les administracions de les que no s'ha rebut informe com a resposta a la petició enviada són l'Ajuntament d'Alcúdia, el Servei Estudis i Planificació, Aigües Superficials i Aigües Subterrànies (DG Recursos Hídrics – CMAAP), Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl (DG d'Espais Naturals i Biodiversitat (CMAAP).
A continuació es relacionen i resumeixen els aspectes més importants dels informes rebuts a les consultes fetes sobre el projecte:
1.Segons informe emès per la Direcció Insular de Residus del Departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca, de data 26/03/2019, s'informa el següent:
Consideracions tècniques
Necessitat de la implantació
Es justifica la necessitat de la implantació de les millores de la instal·lació existent objecte del projecte, en estar previstes al PDSGRUM de l'any 2006 amb l'objectiu d'adaptar les actuals estacions de transferència al nou sistema de recollida selectiva (annex II). Aquestes millores mai han estat realitzades, sent cada cop més necessàries degut a l'increment de la recollida selectiva any rere any.
A més, d'acord amb el PDSGRUM 2006, el nou compactador que s'ha d'instal·lar a l'ET de Campos prové de l'ET d'Alcúdia la qual cosa fa tècnicament imprescindible escometre els projectes de millora de totes dues al mateix temps.
Compliment dels requisits tècnics mínims del PDSGRUM 2006
Es contemplen una serie d'incongruències, entre la previsió establerta al PDSGRUM 2006 al punt 6 de l'Annex II on contempla el muntatge de 3 compactadors de cinc posicions d'alta capacitat, i el projecte presentat on es contempla 3 compactadors nous d'alta capacitat, però només un d'ells de cinc posicions.
Es dona conformitat per part de la Direcció Insular de Residus del Consell de Mallorca, a la solució presentada per TIRME (promotor del projecte), degut a la inviabilitat tècnica de la instal·lació de 3 compactadors d'alta capacitat i cinc posicions, en comprometre l'accés a la campa de podes i afectar les distàncies de maniobrabilitat.
L'altra discrepància consisteix en que els dos compactadors retirats de l'ET d'Alcúdia, segons el PDSGRUM 2006, un d'ells s'havia de destinar a l'ET de Campos i el segon a l'ET de Binissalem, mentre que al projecte només l'ET de Campos es beneficiaria dels compactadors retirats d'Alcúdia.
Es considera tècnicament adequat per part de la Direcció Insular de Residus del Consell de Mallorca la profunda revisió del compactador a instal·lar a l'ET de Campos, el que implicarà la substitució de les peces que es trobin en millor condicions de l'altre compactador retirat de l'ET d'Alcúdia.
Adequació ambiental
L'estació de Transferència Nord o ET-2, situada al TM Alcúdia, pertany al servei públic insularitzat de tractament de residus urbans, el titular del qual és el Consell de Mallorca però que va ser dissenyada i construïda, i actualment operada, per TIRME SA en qualitat d'empresa concessionària.
D'acord amb el PDSGRUM vigent, l'Estació de Transferència Nord Alcúdia reb els residus d'Alcúdia, Pollença, Sa Pobla, Santa Margalida i Muro. El Consell por aprovar altres entrades o que aquests municipis destinin els seus residus a altres instal·lacions, prèvia sol·licitud.
Les estacions de transferència són instal·lacions on es compacten els residus per fraccions per ser traslladats a les plantes de tractament mitjançant camions d'elevada capacitat, disminuint així el trànsit de camions que circulen per les carreteres de Mallorca i, per tant, els riscos associats al transport d'alt tonatge. D'aquesta manera, també es redueix la contaminació ambiental en millorar el consum de combustible per unitat de pes transportat, el que fa disminuir l'emissió de gasos d'efecte hivernacle.
Pel que fa a la generació de lixiviats, les zones on es poden produir són netejades amb aigua diàriament, i les aigües brutes resultants, són dirigides a través de la xarxa de recollida corresponent, a un dipòsit soterrat des d'on es bombeja al tanc de tractament biològic (biotrit). Els llots generats en aquesta biotrit són recollits periòdicament i enviats a l'EDAR local, mentre que les aigües tractades s'utilitzen per al reg de les zones enjardinades de la planta, sempre que els resultats dels controls biològics ho permeten, d'acord amb l'autorització d'abocament d'aigües depurades que va concedir la Direcció General de Recursos Hídrics el 2006.
A l'Estació de Transferència li es d'aplicació el Programa de Mesures i Vigilància Ambiental aprovat mitjançant Resolució de la Conselleria de Medi Ambient, de 30 d'abril de 2001, o per revisions d'aquest, que té com a objectiu establir els controls ambientals a realitzar en les instal·lacions de gestió de residus assegurant un impacte mínim i, si fos el cas, establir mesures correctores.
Conclusions
Des del punt de vista del compliment del Pla Director Sectorial per a la Gestió dels Residus Urbans de l'illa de Mallorca (BOIB núm. 35 de 09/03/2006), la Direcció Insular de Residus del Consell de Mallorca informa favorablement al projecte de l'Estació de Transferència Nord situada al TM Alcúdia.
Des del punt de vista de l'article 47 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre d'avaluació ambiental proposa la no subjecció a avaluació d'impacte ambiental ordinària.
2.Segons informe emès pel Servei de Protecció d'Espècies de la DG Espais Naturals i Biodiversitat de la CMAAP de data 16/04/2019, a la zona on es desenvolupa el projecte hi ha presència de Banyarriquer (Cerambyx cerdo mirbeckii), espècie inclosa al Llistat d'espècies en règim de protecció especial (RD 139/2011). Segons criteri del servei de protecció d'espècies no és de preveure que les actuacions projectades puguin suposar un efecte negatiu sobre les espècies presents a la zona. Per tant, informa favorablement el projecte de modificacions de la Planta de Transferència “Nord” d'Alcúdia.
3.Segons informe emès per la DG d'Emergències i Interior de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques de data 11/04/2019, conclou que el projecte no conté la informació necessària per a la consulta i elaboració d'informe en relació al projecte. Tanmateix, informa sobre la necessitat d'actualitzar el Pla d'Autoprotecció per part del titular de la Planta de Transferència i presentar-lo i registrar-lo a la DG d'Emergències.
4.Segons informe emès pel Servei de Salut Ambiental de la Conselleria de Salut de data 06/05/2019, el projecte no implica riscos per a la Salut Ambiental.
5.Segons informe emès pel Departament de Territori i Infraestructures de la Direcció Insular d'Urbanisme del Consell de Mallorca, de data 16/05/2019, no té cap objecció a les obres a realitzar a l'Estació de Transferència d'Alcúdia, considerant les mateixes una millora pel servei i pels treballadors que les utilitzen, recomanant la sol·licitud d'informe al Servei de Residus del Departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca.
En resum, els informes rebuts d'altres administracions són favorables o no posen inconvenient al projecte.
5.Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013
S'han analitzat el criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, d'avaluacions ambientals, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:
1. Característiques del projecte: L'ET Nord d'Alcúdia recull els residus no perillosos dels municipis d'Alcúdia, Pollença, Sa Pobla, Santa Margalida i Muro. La seva funció és processar aquests residus, compactant-los, per traslladar-los posteriorment a la planta de Son Reus (en el cas dels residus urbans) i als diferents centres de reciclatge (per al paper/cartró, vidre i envasos lleugers). S'ubica en terrenys prevists al PDSGRUM 2006 i complint les Directrius d'Ordenació del Territori, està construïda i en funcionament ininterrompudament des de l'any 1997. A pesar de que les modificacions i els nous elements a introduir en la instal·lació prevista al projecte, amb l'objectiu de millorar-la, no representarà efectes adversos significatius sobre el medi ambient, tal i com indica el punt c) de l'article 14.2 de la Llei 12/2016 i de l'article 7.2 de la Llei 12/2013 estatal, el promotor ha considerat adient tramitar el projecte com AIA simplificada per uniformitat amb la resta d'instal·lacions del PDSGRUM, i així valorar els possibles efectes adversos significatius sobre el medi ambient de la modificació de les instal·lacions.
2. Ubicació del projecte: L'Estació de Transferència Nord Alcúdia es troba prop de la carretera Ma-13A de Palma a Alcúdia, al punt quilomètric 44,180, sobre sòl rústic, en sistema general d'infraestructures. Es localitza al polígon 7, parcel·les 282 i 283, d'Alcúdia. La parcel·la té 17397 m2, mentre que la superfície ocupada per la instal·lació és de 7525 m2. A més, disposa d'una zona de campa de recepció de podes, des d'on se deriven a les plantes de compostatge (Ariany i Sa Pobla).
Les modificacions afecten una superfície total de 1490,08 m² , amb una ampliació de superfície ocupant nou espai de 244,3 m³, i implicarà una obra civil amb el recreixement de la plataforma superior i la construcció de nous murs de contenció per a la rampa d'accés que veu reduït considerablement el seu talús, per tal de donar cabuda a les noves instal·lacions.
L'àmbit no es troba dins espais protegits per la Llei 5/2005, de 26 de maig LECO (ENP i XN2000) ni la LEN (Llei 1/91, de 30 de gener). Limita al sud amb la ZEPA ES0000038 i LIC ES5310125 S'Albufera de Mallorca. El Parc Natural de s'Albufera de Mallorca es troba al sud est, a més de dos quilòmetres. Tampoc està afectat per Àrees de Prevenció de Riscos (APRs) de cap tipus, si bé l'ET està envoltada d'APR d'inundacions. Presenta vulnerabilitat d'aqüífers moderada.
No afecta a cap element classificat com Bé d'Interés Cultural (BIC) o elements etnològics, arqueològics o naturals catalogats a nivell municipal.
El paisatge que es divisa des de l'ET està integrat per un mosaic de camps de secà, veles de s'Albufera i parcel·les amb alguns habitatges unifamiliars.
Segons el Bioatles, consta la presència a la quadrícula 1x1 del coleòpter Banyarriquer (Cerambys cerdo mirbeckii), espècie inclosa al Llistat d'espècies en règim de protecció especial (RD 139/2011).
No consta la presència d'hàbitats d'importància comunitària (HIC), segons consulta al visor de la IDEIB.
3. Característiques del potencial impacte: Els impactes més rellevants es produiran durant la fase d'obres, de caràcter temporal, amb emissions de contaminants a l'atmosfera (pols i gasos d'efecte hivernacle) deguts als moviments de terres, ús de maquinària pesant i trànsit de vehicles. També es produiran renous i vibracions, generació de residus de construcció i demolició, risc de contaminació de sòl i aigües, impacte paisatgístic, consum energètic (combustibles fòssils) i consum d'aigua.
Durant la fase d'explotació és on es generen la majoria d'impactes negatius de manera continua: recollida, descàrrega, compactació i transport dels residus poden afectar a la qualitat de l'aire, emissions de renous, contaminació lumínica (horari nocturn), fauna i producció de lixiviats. L'EIA simplificat del projecte inclou les mesures mitigadores i correctores, com la incorporació de la tremuja de vidre, il·luminació nocturna segons normativa, i recollida i tractament de lixiviats en depuradora pròpia amb reutilització de les aigües de reg. Es considera que l'aplicació de les mesures preventives i correctores incloses a l'EIA són suficients per evitar la seva incidència negativa sobre el medi ambient.
L'Estació de Transferència Nord d'Alcúdia està subjecta al Programa de Mesures i Vigilància Ambiental aprovat mitjançant Resolució de la Conselleria de Medi Ambient, de 30 d'abril de 2001, on es regulen els aspectes a vigilar durant l'explotació, quant a paràmetres, tipus i freqüències d'anàlisis, tenint en compte les possibles afeccions a la població i al mitjà (aire, aigües superficials i subterrànies, sòls, etc.), a fi d'assegurar un impacte mínim i procedir, si fos necessari, a l'adopció de mesures correctores oportunes. Els resultats dels controls són examinats per un comitè tècnic format per membres de la Conselleria de Medi Ambient, del Consell de Mallorca, de les empreses concessionàries per a la gestió i tractament de residus i les empreses col·laboradores que realitzen els controls. També s'aplicarà en les obres, per a controlar i identificar aquells impactes que no s'hagin previst inicialment en l'etapa d'identificació d'impactes, permetent el seguiment i detecció d'incidències, redissenyant, si és necessari, les mesures correctores proposades.
La lluita contra el canvi climàtic és una de les prioritats d'acció de les polítiques públiques, per això, per tal d'acomplir un dels objectius establerts a la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica, de descarbonitzar progressivament l'economia així com la implantació progressiva de les energies renovables i la reducció de les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle, d'acord amb els compromisos adquirits per l'Estat espanyol i la Unió Europea i amb especial atenció al fet insular, es recomana fer l'estudi sobre l'impacte directe i induït sobre el consum energètic, la punta de demanda i les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle, i també la vulnerabilitat davant del canvi climàtic, previst a l'article 17.4 de la Llei 12/2016, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, modificat per la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica.
Quant al consum energètic i l'ús d'energies renovables, no s'ha inclòs cap referència a la previsió d'instal·lació d'energies renovables, tant solar fotovoltaica com solar tèrmica per Aigua Calenta Sanitària. En virtut de la potestat donada a l'Art. 25ter de la Llei 12/2016 d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears, atès la proposta tècnica, s'inclou en el projecte d'una instal·lació d'energies renovables que subministri energia a les instal·lacions incloses en el projecte la potència suficient per al seu funcionament, atenent, no obstant, les mesures complementàries adients per cobrir la demanda energètica en cas d'aturada per una situació d'emergència o per avaria. D'aquesta manera, com a instal·lació que forma part d'un servei públic, participarà en el impuls d'energies renovables, clau en la lluita contra el canvi climàtic, establert a la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica.
Conclusions de l'informe d'impacte ambiental
Primer: No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el projecte de modificació de l'Estació de Transferència Nord del terme municipal d'Alcúdia atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les mesures preventives i correctores proposades a l'Estudi d'Impacte Ambiental Simplificat i les següents recomanacions:
Incloure en el projecte una instal·lació d'energies renovables que subministri a les instal·lacions incloses en el projecte la potència suficient per al seu funcionament, atenent, no obstant, les mesures complementàries adients per cobrir la demanda energètica en cas d'aturada per una situació d'emergència o per avaria.
Es recomana fer l'estudi sobre l'impacte directe i induït sobre el consum energètic, la punta de demanda i les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle, i també la vulnerabilitat davant del canvi climàtic, segons l'article 17.4 de la Llei 12/2016, d'avaluació ambiental de les Illes Balears.
Segon.- Es publicarà el present informe d'Impacte Ambiental a la seu electrònica de la CMAIB i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
Tercer.-L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.
Quart.- Aquesta proposta de resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'obtenció de l'autorització.
Palma, 14 d'agost de 2019
El president de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias