Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 8579
Signatura del Conveni de col·laboració entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant la Conselleria d’Administracions Públiques i Modernització, i l'Ajuntament de Palma relatiu a l’homologació retributiva de la carrera professional del personal funcionari de carrera que passi a ocupar un lloc de treball en comissió de serveis i tengui reconegut en l'Administració d'origen algun nivell o grau de carrera professional horitzontal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb l'Acord de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma pres en sessió ordinària de 5 de juny de 2019, s'ha signat el següent Conveni el 22 d'agost de 2019:

“ Conveni de col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, i l'Ajuntament de Palma relatiu a l'homologació retributiva de la carrera professional del personal funcionari de carrera que passi a ocupar un lloc de treball en comissió de serveis i tengui reconegut en l'Administració d'origen algun nivell o grau de carrera professional horitzontal

Parts

D'una banda, Isabel Castro Fernández, consellera d'Administracions Públiques i Modernització, d'acord amb el Decret 9/2019, de 3 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears, en virtut de les facultats que li atribueix la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

I, d'una altra, María del Carmen Palomino Sánchez, regidora de l'Àrea delegada de Funció Pública, d'acord al Decret de Batllia núm. 12198 de 17 de juny de 2019 que aprova l'estructura de les àrees i àrees delegades de l'Ajuntament i l'assignació dels regidors titulars respectius i a l'Acord de la Junta de Govern de 31 de juliol de 2019 de delegació de competències de la Junta de Govern en els titulars de les àrees i àrees delegades delegades.

Antecedents

1. L'article 16 i següents del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, estableix la carrera professional com el conjunt ordenat d'oportunitats d'ascens i expectatives de progrés professional conforme als principis d'igualtat, mèrit i capacitat.

2. En relació amb la carrera professional el Consell de Govern de 24 d'octubre de 2008 va acordar ratificar l'Acord entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les organitzacions sindicals CCOO, CSI-CSIF, STEI-i, UGT i USO, pel qual es van determinar els criteris i les línies generals del procés negociador per a l'adopció d'acords en matèria de funció pública, en l'àmbit de la Mesa Sectorial de Serveis Generals i del personal laboral per al període 2008-2011, entre els quals es troba el de carrera professional (punt 5è).

3. Per Acord del Consell de Govern de 8 de maig de 2015 es van ratificar els acords del Comitè Intercentres i de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 4 de maig de 2015 mitjançant els quals es desenvolupa el punt 5è, carrera professional, de l'Acord esmentat al punt anterior.

4.  Per Acord del Consell de Govern de 20 de novembre de 2015 es van ratificar l'Acord de la Mesa de Serveis General de 12 de novembre de 2015 i l'Acord del Comitè Intercentres de 16 de novembre de 2015 pels quals es van aprovar les bases per reactivar la carrera professional del personal funcionari i laboral de serveis general de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears  i es va remodular l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals  i del Comitè Intercentres de 4 de maig de 2015.

5. Per Acord del Consell de Govern de 19 de gener de 2018 es van ratificar l'Acord del Comitè Intercentres de 18 de desembre de 2017 i de l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de desembre de 2017 pels quals es modifiquen els acords relatius a la carrera professional del personal de l'àmbit de serveis generals esmentats als punts anteriors.

6.  El punt 2.6 de l'annex 1 de l'Acord de Consell de Govern de 20 de novembre de 2015 estableix que les quanties corresponents al grau o nivell de carrera professional seran les regulades en el punt 7.2 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis General i del Comitè Intercentres  de dia 4 de maig de 2015:

Funcionari/

laborals

Subgrup A1/

Grup prof. A

Subgrup A2/ Grup prof. B

Subgrup B

Subgrup C1/ Grup prof. C

Subgrup C2/ Grup prof. D

Altres agrup./ Grup Prof. E

Nivell IV

12.000 €

8.640 €

7.280 €

7.000€

5.500 €

4.500 €

Nivell III

9.000 €

6.660 €

5.960 €

5.250 €

4.200 €

3.000 €

Nivell II

6.000 €

4.560 €

4.080 €

3.600 €

2.900 €

2.200 €

Nivell I

3.000 €

2.400 €

2.200 €

2.000 €

1.700 €

1.300 €

I, en el punt 2.1 de l'annex 1 d'aquest Acord  es disposa que el personal funcionari de carrera i laboral que es trobi en l'àmbit d'aplicació de l'Acord percebrà la quantia corresponent al grau o nivell de carrera professional que tingui reconeguda, d'acord amb el calendari següent: 

a. El 20% amb efectes econòmics el dia 1 de gener de 2016

b. El 35% amb efectes econòmics el dia 1 de gener de 2017

c. El 100% amb efectes econòmics el dia 1 de gener de 2018

7. En el punt 3.4 de l'annex II de l'acord del Consell de Govern de 19 de gener de 2018 estableix, en relació amb l'homologació de la carrera professional del personal funcionari de carrera el següent:

3.4. (...) es pot homologar la carrera professional del personal funcionari de carrera que accedeixi a llocs de treball inclosos en la relació de llocs de treball de personal funcionari de l'àmbit de serveis generals l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears d'acord amb els punts següents:

a) El personal funcionari de carrera de qualsevol Administració pública que passi a ocupar un lloc de treball en comissió de serveis i tengui reconegut en l'Administració d'origen algun nivell o grau de carrera professional, pot sol·licitar l'homologació d'aquesta als únics efectes retributius sempre que prèviament es determinin, amb l'Administració d'origen, criteris d'homologació mitjançant convenis de conferència sectorial o altres instruments de col·laboració i d'acord amb el principi de reciprocitat.

8. Per la seva banda, el Ple de l'Ajuntament de Palma en la sessió ordinària del dia 27 d'octubre de 2016 va aprovar la modificació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius. Aquest Acord aprova expressa i formalment la carrera professional de l'Ajuntament de Palma subscrit, acte seguit de la Mesa General de Negociació extraordinària del dia 6 d'abril de 2016, per l'Ajuntament de Palma i per les organitzacions sindicals  CCOO, CSIF, SPPME i UGT (BOIB núm. 161, de 24 de desembre).

En el paràgraf quart del punt setè d'aquest acord es disposa que les característiques del sistema, els requisits generals, els imports per subgrups o grups, els nivells de complement de carrera, l'avaluació de l'acompliment, etc. s'assimilen als acordats dia 18 de juliol de 2008 per al personal de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 154, d'1 de novembre de 2008), modificats dia  26  de  febrer  de  2010  (BOIB  núm.  37,  de  6  de  març  de  2010),  sempre  amb l'aplicació dels criteris i els procediments que es prevegin a les lleis aplicables en matèria de Funció Pública i a les disposicions reglamentàries que desenvolupin la carrera professional.

9. En l'Ajuntament de Palma, les retribucions, en còmput anual, del complement de carrera horitzontal corresponent a cadascun dels cinc nivells assenyalats en l'Acord són les següents:

Nivells de CC

 

Subgrup A1

 

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres grups

Nivell I

3.000 €

2.400 €

2.200 €

2.000€

1.700 €

1.300 €

Nivell II

6.000 €

4.560 €

4.080 €

3.600 €

2.900 €

2.200 €

Nivell III

9.000 €

6.660 €

5.960 €

5.250 €

4.200 €

3.000 €

Nivell IV

12.000 €

8.640 €

7.820 €

7.000 €

5.500 €

4.500 €

Aquests nivells i aquestes retribucions per a cada grup o subgrup s'estableixen igualment per al personal laboral, segons les categories equivalents previstes al seu conveni col·lectiu.

Els efectes econòmics derivats de la implantació de la carrera professional es donen des de l'1 de març de 2016.

El personal funcionari i laboral que es trobi inclòs a l'àmbit subjectiu d'aplicació d'aquest acord, percebrà, amb efectes de l'1 de gener de 2016, la quantia corresponent en el grau o nivell de carrera professional que tingui reconegut segons el següent calendari:

  • 1 de gener al 30 de setembre de 2016: 25%
  • 1 d'octubre al 31 de desembre 2016: 40%
  • 1 de gener de 2017: 60%
  • 1 de gener de 2018: 80%
  • 1 de gener de 2019: 100%

10. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, que modifica el decret 12/2019, de 2 de juliol, estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma.  En aquest Decret es designa la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, com a òrgan competent, entre d'altres matèries, en temes de planificació, direcció, coordinació i execució de la política general de personal.

Per la seva banda, correspon a la regidora de l'Àrea delegada de Funció Pública de l'Ajuntament exercir les funcions de desenvolupament general, la coordinació i el control de l'execució de les polítiques de l'Ajuntament en matèria de personal, així com la coordinació adequada amb els òrgans de les altres administracions territorials competents en matèria de funció pública, d'acord amb la Junta de Govern de 31 de juliol de 2019 de delegació de competències de la Junta de Govern en els titulars de les àrees i àrees delegades delegades.

11. Ambdues administracions estan interessades en l'homologació de la carrera professional dels seus empleats públics que ocupin llocs de treball en comissió de serveis en aquestes Administracions, per la qual cosa es fa necessària la formalització d'aquest conveni de col·laboració.

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte

Aquest conveni té per objecte establir les condicions d'homologació, als únics efectes retributius, de la carrera professional del personal funcionari de carrera de serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Palma, que passi a ocupar llocs de treball en comissió de serveis inclosos en la relació de llocs de treball del personal funcionari d'aquestes administracions, i que tengui reconegut en l'Administració d'origen  algun nivell o grau de carrera professional.

2. Obligacions assumides per les parts

Reconèixer l'homologació, als únics efectes retributius, de la carrera professional del personal funcionari de carrera d'una d'aquestes Administracions Públiques que passi a ocupar un lloc de treball en comissió de serveis en l'altra Administració Pública i tengui reconegut en l'Administració d'origen algun nivell o grau de carrera professional.

3. Criteris d'homologació

L'homologació retributiva de la carrera professional es regirà pels criteris següents:

- L'homologació serà a instància de la persona interessada.

- Es regeix pel principi de reciprocitat.

- El reconeixement de carrera professional és únicament a efectes retributius.

- La quantia a retribuir serà la de l'Administració d'origen, d'acord amb el percentatge d'implantació d'aquesta.

4. Sol·licitud i documentació acreditativa

- El reconeixement de l'homologació de la carrera professional s'efectuarà a instància de la persona interessada.

- A la sol·licitud s'ha d'adjuntar l'original o una còpia compulsada de la resolució per la qual es reconegui el nivell que es pretén homologar o qualsevol altra documentació que ho acrediti.

- En el cas que la documentació aportada no resulti suficient per a l'homologació, es donarà un termini de deu dies hàbils a la persona interessada perquè millori la seva sol·licitud.

- La sol·licitud s'ha de dirigir a la Direcció General de Funció Pública o al Departament de Personal de l'Ajuntament de Palma, segons pertoqui, i s'ha de presentar en qualsevol de les formes a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- El termini per presentar les sol·licituds d'homologacions comença l'endemà de la signatura d'aquest conveni i estarà obert mentre es trobi vigent aquest conveni.

- Les sol·licituds d'homologació que s'hagin presentat abans de la publicació d'aquest acord de col·laboració es consideraran presentades l'endemà de la data en què se signi aquest conveni.

- El termini màxim per dictar i notificar les resolucions és de tres mesos comptadors a partir de l'endemà de la data d'entrada de la sol·licitud en els registres dels òrgans que ha de resoldre la sol·licitud. Els efectes de la manca de resolució expressa són desestimatoris, d'acord amb la disposició addicional vuitena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Efectes econòmics

- La resolució que estimi l'homologació retributiva tindrà efectes des del primer dia del mes següent a la data en que s'hagi presentat la sol·licitud.

- Mentre la persona continuï en comissió de serveis, la progressió en carrera només es podrà reconèixer en l'Administració d'origen.

- L'homologació de la progressió en carrera no es podrà reconèixer fins que s'estableixin criteris d'homologació dels sistemes d'avaluació i reconeixement de carrera professional mitjançant convenis de conferència sectorial o altres instruments de col·laboració i d'acord amb el principi de reciprocitat.

6. Comissió de Seguiment del Conveni

Amb la finalitat de fer el seguiment del Conveni i facilitar el seguiment de les actuacions concretes, com també la coordinació entre les parts, es crea la Comissió de Seguiment del Conveni, integrada per dues persones representants de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, nomenades pel Director General de Funció Pública i Administracions Públiques i dues persones representants de l'Ajuntament de Palma, nomenades per decret de la regidora de Funció Pública i Govern Interior. Així mateix, es poden convidar altres persones perquè hi participin o col·laborin en les reunions de la Comissió.

7. Règim de funcionament de la Comissió de Seguiment

La Comissió de Seguiment s'ha de reunir tantes vegades com consideri oportú, ha de dur a terme el seguiment i la interpretació d'aquest Conveni, i ha de proposar i facilitar una solució, acordada per majoria, a qualsevol dubte o discrepància que sorgeixi en l'execució del Conveni. Per tant, s'ha d'encarregar d'assegurar que se'n compleixen els objectius; de proposar, si escau, les modificacions que siguin necessàries en el transcurs del temps, i de resoldre les diferències eventuals que es puguin originar durant l'execució del Conveni.

8. Obligacions econòmiques

D'aquest Conveni no es deriva cap obligació econòmica directa per a les institucions que el subscriuen.

Les obligacions econòmiques derivades de la signatura d'aquest Conveni seran les corresponents al pagament de la carrera professional del personal funcionari de carrera d'una de les Administracions signants quan passi a prestar serveis en l'altra mitjançant l'ocupació de llocs de treball en comissió de serveis i tengui en l'Administració d'origen reconegut determinat nivell de carrera.

9. Vigència

Aquest Conveni té una vigència d'un any des de la data de formalització. No obstant això, si no hi ha denúncia d'alguna de les parts amb una antelació mínima de tres mesos respecte de la data prevista d'acabament del Conveni, s'entendrà prorrogat anualment i de manera tàcita fins a un màxim de quatre anys.

Finalitzats aquests quatre anys, aquest es podrà prorrogar anualment de forma expressa fins a un màxim de quatre anys més.

10. Causes d'extinció

Són causes d'extinció d'aquest Conveni, a més del compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte, les causes de resolució següents:

— L'acord mutu.

— La impossibilitat de dur a terme les actuacions derivades del Conveni.

— L'exhauriment del termini de vigència.

En el supòsit d'extinció del Conveni, la Comissió de Seguiment ha de determinar el curs de les actuacions iniciades que se'n deriven.

 

11. Resolució dels conflictes

La resolució de conflictes i totes les qüestions litigioses que sorgeixin amb relació al Conveni s'han de resoldre en el si de la Comissió. Si no es pot arribar a una solució consensuada, en pertoca la competència a la jurisdicció contenciosa administrativa, en la forma regulada per la Llei.

12. Naturalesa i règim jurídic

Aquest conveni té naturalesa administrativa i, d'acord amb l'article 47.2 de la Llei 40/2015, és un conveni interadministratiu. En virtut de l'article 4.1 c del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, resta exclòs del seu àmbit d'aplicació.

Les qüestions litigioses sorgides sobre la interpretació, execució , modificació, resolució i els efectes del Conveni s'han de resoldre de mutu acord en el si de la comissió de Seguiment prevista en la clàusula 6. En cas contrari, les qüestions litigioses s'han de sotmetre al coneixement i decisió de la jurisdicció contenciosa administrativa.

13. Publicació i registre

El text del Conveni estarà disponible en el Registre de Convenis i Acords de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Com a prova de conformitat, signam aquest Conveni en tres exemplars.”

 

Palma, 2 de setembre de 2019

El cap de departament de Personal (Decret de batllia núm. 3000, de 26 de febrer de 2014, publicat al BOIB núm. 30, de 4 de març de 2014) Antoni Pol Coll