Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FERRERIES
Núm. 8526
Aprovació definitiva del Reglament intern del Comité de seguretat i salut de l'Ajuntament de Ferreries
Feim públic que en el BOIB núm. 26 de data 28/02/2019, es va publicar l'acord de Ple de l'Ajuntament de Ferreries de data 19 de desembre de 2018, de l'aprovació inicial del Reglament intern del Comité de Seguretat i Salut Laboral de l'Ajuntament de Ferreries.
I un cop finalitzat el termini d'exposició pública sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord ha resultat elevat a definitiu i es transcriu el text íntegre del Reglament:
REGLAMENT INTERN DEL COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT DE L'AJUNTAMENT DE FERRERIES
Marc legal
De conformitat amb la Llei 31/95, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, el Comitè de Seguretat i Salut és l'òrgan paritari i col·legiat de participació que es destina a la consulta regular i periòdica de les actuacions de l'empresa en matèria de prevenció de riscos laborals.
A l'article 39 de la Llei de prevenció de riscos laborals es descriuen les funcions del Comitè de Seguretat i Salut.
El Decret 48/2001, de 30 de març, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix l'obligació de constituir el Comitè de Seguretat i Salut, de registrar les actes i de designar els delegats de prevenció.
Segons l'article 38.3 de l'esmentada Llei de prevenció, el comitès de seguretat i salut han d'adoptar les seves pròpies normes de funcionament, que seran aprovades pels òrgans de govern de l'Ajuntament.
Competències
Les competències del Comitè de Seguretat i Salut són:
- Participar en l'elaboració, la posada en marxa i l'avaluació dels plans i programes de prevenció.
- Fomentar iniciatives sobre mètodes i procediments que facin més efectiva la prevenció de riscos.
Per tant, el Comitè té la facultat de:
- Conèixer directament la situació relativa a la prevenció de riscos de l'Ajuntament de Ferreries.
- Conèixer els documents i els informes relatius a les condicions de treball.
- Conèixer i analitzar els danys en la salut dels treballadors.
- Conèixer i informar sobre la programació i la memòria anual del servei de prevenció.
1. Definició i objecte
El Comitè de Seguretat i Salut és un òrgan paritari col·legiat de participació destinat a la consulta regular i periòdica de les actuacions de l'Ajuntament en matèria de prevenció de riscos laborals.
2. Composició
El Comitè de Seguretat i Salut estarà format per quatre integrants:
Per part dels treballadors:
- Una persona en representació del personal d'administració funcionari.
- Una persona en representació del personal d'administració laboral.
Per part de la corporació municipal:
- El batle o batlessa, regidor o regidora o persona en qui delegui, que assumirà la presidència.
- Un regidor o regidora, cap de servei o persona en qui delegui.
A més, hi assistirà l'assessor o assessora que designi el Consell Insular de Menorca, que exercirà la funció de proposar, valorar i presentar els informes escrits oportuns sobre els espais de l'Ajuntament.
També hi podran assistir, amb veu però sense vot, altres delegats sindicals o responsables tècnics de prevenció que no formin part del Comitè. En les mateixes condicions, també podran participar-hi aquells treballadors que tenguin una qualificació especial en la matèria.
3. Secretaria
Actuarà de secretari o secretària la persona integrant que es decideixi en el moment de la renovació del Comitè. Aquest càrrec pot ser rotatiu i tenir la durada que s'acordi.
Les funcions de la secretaria són:
- Convocar les sessions del Comitè de Seguretat i Salut per indicació del president o la presidenta.
- Redactar les actes de cada sessió.
- Custodiar la documentació relativa al Comitè de Seguretat i Salut.
- Qualsevol altra funció inherent al càrrec de secretari o secretària del Comitè.
4. Presidència
Assumirà la presidència el batle o batlessa o la persona en qui delegui.
Les funcions de la presidència són:
- Acordar, convocar i dirigir les reunions del Comitè de Seguretat i Salut.
- Fixar l'ordre del dia de les reunions del Comitè de Seguretat i Salut.
- Visar les actes i els certificats dels acords del Comitè de Seguretat i Salut.
- Exercir-ne la representació davant altres institucions o òrgans.
- Qualsevol altra funció inherent a la condició de president o presidenta que li delegui el Comitè.
5. Funcions del Comitè de Seguretat i Salut
Proposar actuacions, prioritzar mesures o activitats preventives que s'han d'aplicar d'acord amb la documentació elaborada i elevar-les, si escau, a l'òrgan de govern que correspongui perquè les aprovi si ho considera oportú.
6. Sessions
El Comitè de Seguretat i Salut es reunirà trimestralment amb caràcter ordinari i, amb caràcter extraordinari, quan així ho decideixi la presidència o ho sol·liciti la majoria de les persones que integren el Comitè.
Les dates de les reunions ordinàries anuals seran fixades a la darrera reunió del Comitè de Seguretat i Salut de l'any anterior.
S'han d'incloure en l'ordre del dia aquells punts que determini la presidència o qualsevol altra persona que és membre del Comitè.
7. Acords
Els acords del Comitè de Seguretat i Salut seran adoptats per majoria dels assistents a la reunió. No pot ser objecte de deliberació o acord cap assumpte que no figuri en l'ordre del dia, llevat que hi siguin presents tots els membres de cada part i acordin la urgència d'un determinat assumpte, amb el vot favorable de la majoria.
8. Quòrum
És necessària la presència de tres quartes parts de les persones que integren el Comitè per poder constituir-se vàlidament i prendre acords.
9. Actes
El secretari o secretària del Comitè de Seguretat i Salut estendrà una acta de cada sessió, la qual ha d'incloure necessàriament la relació d'assistents, l'ordre del dia, el lloc i la data de celebració, els punts bàsics de les deliberacions i el contingut dels acords adoptats. L'acta pot reflectir, a sol·licitud de les persones que integren el Comitè, el vot contrari a l'acord adoptat, l'abstenció i els motius que la justifiquen o el sentit del vot favorable.
10. Vigència, modificació i altres
Aquest reglament se sotmetrà a revisió cada quatre anys, a partir de la seva aprovació o quan ho exigeixi la legislació vigent, i tindrà vigència mentre no se n'acordi la modificació en sessió plenària, la qual haurà de constar com a punt de l'ordre del dia.
Per aprovar i modificar aquest reglament serà necessari el vot favorable d'almenys tres components.
Ferreries, 29 d'agost de 2019
La batlessa Joana Febrer Rotger