Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SON SERVERA
Núm. 8396
Convocatòria borsa extraordinària d'administratiu/va (C1)
La Batlia de l'Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), mitjançant de la Resolució núm. 2019-1139, de 19 d'agost, ha resolt el següent:
Resolució de la Batlia per la qual es convoca un concurs-oposició per formar part d'una borsa de treball extraordinària d' ADMINISTRATIU/VA (C1) de l'Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura, com a personal funcionari amb caràcter d'interinitat, de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, vacants, jubilacions, llicències, etc.
La present resolució de convocatòria servirà per constituir una borsa extraordinària de personal administratiu, a l'efecte de substituir les possibles baixes, permisos, llicències o qualsevol supòsit de nomenament com a personal funcionari interí, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i l'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per la qual cosa les persones que superin les proves de la present convocatòria passaran a formar part d'una borsa de disponibilitat per l'ordre de puntuació obtinguda.
Per altra, l'article 19.2 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l'Estat, disposa que no es podrà procedir a la contractació de personal temporal, així com al nomenament de personal estatutari temporal i de personal funcionari interí llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables. La necessitat d'iniciar aquesta convocatòria per a la constitució d'un borsí extraordinari de personal administratiu d'Administració General de l'Ajuntament de Son Servera, es fonamenta en la urgència de cobrir places de forma interina, atès que els seus titulars, per diferents situacions administratives, puguin deixar vacants aquests llocs de treball, i per tal que es puguin seguir complint els supòsits i serveis que deriven dels mateixos.
Així mateix, la borsa emanant de la present convocatòria, serà subsidiària de la borsa ja constituïda i encara vigent mitjançant la Resolució de la Batlia núm. 2018-0836, de 14 de juny, publicada al BOIB 75, de 19 de juny de 2018, de forma que primer es farà ús d'aquesta i després, si escau, de la surti constituïda per la present convocatòria.
D'acord amb la legislació vigent en matèria de personal, i en ús de les atribucions conferides a l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local i l'article 41.14 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i funcionament de règim jurídic de les Entitats locals
RESOLC
Primer.- Aprovar la convocatòria, així com les bases (annex I) pel sistema de concurs-oposició, d'una borsa de treball extraordinària d' ADMINISTRATIU/VA (C1) de l'Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, jubilacions, llicències, etc.
Segon.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera.
Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l' Alcalde/essa d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d' 1 d' octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós – administratiu, davant el Jutjat o la Sala que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós – Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós – administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs estimi més convenient en el seu dret.
Son Servera, 20 d'agost de 2019
La Batlessa,
Natalia Troya Isern
ANNEX I
BASES DE LA CONVOCATÒRIA
1. Normes generals
1. Es objecte d'aquesta convocatòria la selecció, mitjançant concurs-oposició, de personal funcionari interí per a la creació d'una borsa de treball d'administratiu/va, escla d'administració general, subescala administrativa, grup C, subgrup C1.
2. Aquesta convocatòria servirà per constituir una borsa de personal administratiu, a l'efecte de substituir les possibles baixes, permisos, llicències o qualsevol supòsit de nomenament com a personal funcionari interí, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i l'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per la qual cosa les persones que superin les proves de la present convocatòria passaran a formar part d'una borsa de disponibilitat per l'ordre de puntuació obtinguda. Per altra, l'article 19.2 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l'Estat, disposa que no es podrà procedir a la contractació de personal temporal, així com al nomenament de personal estatutari temporal i de personal funcionari interí llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables.
La necessitat d'iniciar aquesta convocatòria per a la constitució d'un borsí extraordinari de personal administratiu d'Administració General de l'Ajuntament de Son Servera, es fonamenta en la urgència de cobrir places de forma interina, atès que els seus titulars, per diferents situacions administratives, puguin deixar vacants aquests llocs de treball, i per tal que es puguin seguir complint els supòsits i serveis que deriven dels mateixos. Així mateix, la borsa emanant de la present convocatòria, serà subsidiària de la borsa ja constituïda i encara vigent mitjançant la Resolució de la Batlia núm. 2018-0836, de 14 de juny, publicada al BOIB 75, de 19 de juny de 2018, de forma que primer es farà ús d'aquesta i després, si es cau, de la surte constituïda per la present convocatòria.
3. El procediments de selecció dels aspirants s'efectuarà mitjançant convocatòria pública, que consistirà, per una banda, en una fase d'oposició, consistent en la realització i superació d'un seguit de proves i, per l'altra, en una fase de valoració dels mèrits que es detallen en aquesta convocatòria.
4. En primer lloc es durà a terme la fase d'oposició i en segon lloc, i només per a aquelles persones aspirants que superin la fase d'oposició, la fase de concurs.
5. L'ordre de prelació de la borsa de treball restarà determinat per la qualificació obtinguda en el procés selectiu, resultant del sumatori entre la fase d'oposició i la fase de valoració dels mèrits. En cas que es produeixin empats, aquests es resoldran atenent successivament els criteris següents:
Major puntuació obtinguda quant a cursos de formació.
6. En el cas de persistir l'empat, es resoldrà per sorteig.
7. Dita plaça està dotada, mensualment, amb el sou brut aproximat següent: 1.964,63,-euros/mensual.
2. Carecterístiques i funcions de la plaça
1. Caràcterístiques: funcionari interí. Escala d'Administració General, sub-escala administrativa, subgrup C1, 100% de jornada.
2. Funcions d'administratiu/va d'acord amb la valoració de la plaça objecte de la present.
3. Requisits i condicions dels aspirants
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici d'allò disposat a l'article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refús de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, o estranger amb residència legal a Espanya.
b) Tenir 16 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) Titulació exigida: batxillerat o títol de tècnic superior en formació professional o les acreditacions equivalents, o estar en condicions d'obtenir-la en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En cas de persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola s'haurà d'acreditar l'homologació de la titulació exigida.
d) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
e) No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per a l'exercici de funcions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l'accés a la funció pública si es tracta d'aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb el que estableix la lletra a) d'aquesta base.
f) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions del cos, l'escala o l'especialitat en què s'inclouen les places ofertes.
g) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell del certificat B2, nivell mitjà, de la Direcció General de Política Lingüística, de l'EBAP, de l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents. En el cas que els aspirants optin per acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, els títols vàlids seran els expedits o homologats pels organismes competents i d'acord amb la legislació vigent quant a aquesta matèria.
h) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
4. Sol·licitud i termini
1. Les persones interessades a participar en el concurs han de presentar una sol·licitud (model ANNEX II de les presents) per a la borsa convocada mitjançant les presents bases i, necessàriament les persones aspirants hauran d'indicar un telèfon (o varis), així com el correu electrònic -si en tenen-, de contacte, per tal de procedir a la gestió de la borsa, en aplicació de la bases 10.2 de les presents.
2. Les sol·licituds s'han de presentar al registre de l'Ajuntament de Son Servera o en la forma que estableix l'article 66 de la Llei 39/2015, d' 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. La sol·licitud s'ha de registrar i així mateix s'ha de segellar tota la documentació que s'hi adjunti.
3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Es publicarà també a la seu electrònica municipal i al tauler municipal d'anuncis.
4. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar:
(a) Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
(b) Original o fotocòpia compulsada dels requisits exigits a la bases 3 de les presents.
(c) Original o fotocòpia compulsada dels mèrits a valorar.
5. Admissió d'aspirants
1, En el termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera, la resolució per la qual s'aprovi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió. En el cas que no hi hagi persones excloses s'elevarà a definitiva.
2. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten a la llista de persones admeses pertinent.
3. Els aspirants exclosos o omesos disposaran d'un termini de DEU (10) DIES, comptadors des de l'endemà de la dita publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es tindrà per no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.
4. Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, la Batlia de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d'admesos i exclosos. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional. La resolució indicarà també el nomenament del tribunal qualificador, els llocs i les dates de realització de les diferents proves.
5. Contra aquesta resolució, l'esmentada al punt anterior, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el batle president, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la mateixa (article 124 de la Llei 39/2015, d' 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques o recurs contenciós administratiu, d'acord, d'acord amb el que preveuen els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, davant el jutjat contenciós administratiu.
6. Tribunals de valoració
1. Els òrgans encarregats de la selecció són els tribunals de valoració que estaran formats per:
- President: el secretari de la Corporació.
- Vocals: Dos funcionaris de carrera.
- Secretari: funcionari de carrera.
2. Els membres dels tribunals de valoració s'han d'abstenir d'intervenir-hi, i ho han de notificar a l'autoritat que els va nomenar, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d' 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
3. Tots els membres de les comissions tècniques o tribunals percebran les dietes que els corresponguin per l'assistència a les sessions, d'acord amb el que preveu el Decret 54/2002, de 12 d'abril, que estableix les indemnitzacions dels membres dels tribunals i de les comissions tècniques de valoració de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball de l'Administració autonòmica de les Illes Balears (BOIB núm. 48, de 24 d'abril de 2002).
7. Procediment selectiu: Fase d'oposició
1. La puntuació màxima global de la fase d'oposició és de 40 punts.
2. Les diferents proves que conformen la fase d'oposició es duran a terme amb caràcter previ a la valoració de mèrits, i seran avaluables. Seran eliminatòries sempre i quan les diferents persones aspirants no assoleixin la puntuació mínima per a cada prova, de forma que no podran passar a la següent si no es supera la prova anterior.
3. Així mateix, els successius anuncis realtius a la realització del procediment selectiu es faran públics a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera i al tauler municipal d'anuncis.
4. Entre la finalització d'una prova i el començament de la següent, si escau, haurà de transcórrer un termini mínim de tres dies hàbils i un termini màxim de dos mesos, excepte si les persones aspirants hi renuncies expressament. No obstant això, mitjançant resolució motivada de la Presidència del Tribunal Qualificador, aquest termini es pot modificar.
5. Proves que conformen la fase d'oposició:
- Qüestionari tipus test. De caràcter obligatori i eliminatori.
Consisteix en un qüestionari tipus test de quaranta preguntes relatives al temari recollit a les presents bases (ANNEX III).
Les preguntes encertades esvaloraran amb 1 punt i les errades restaran amb -0'25 punts.
Per poder superar aquest exercici s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 20 punts sobre el màxim possible de 40.
En aquest exercici es valorarà la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament, els coneixements de la matèria i la claredat en l'exposició.
8. Procediment selectiu: Fase de valoració de mèrits
El tribunal qualificador avaluarà els mèrits al·legats i justificats pels aspirants que hagin superat la fase d'oposició. La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 20 punts.
Es valoraran els següents mèrits:
1. Per serveis prestats com a personal estatutari o laboral a l'Administració local, relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 1 punt per any treballat, amb un màxim de 10 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada pels aspirants, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar certificat de l'Administració en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat.
Quant a l'experiència, es valorarà tant l'experiència adquirida amb convenis entre l'Administració pública i l'INEM en règim de col·laboració social, com la que correspongui a cobertura de places per a les quals hagi existit un procés de selecció previ.
No es valoraran els serveis prestats per a l'Administració pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l'establert a l'article 20.4 de la Llei de 3 d'abril de 2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. Per serveis prestats com a personal estatutari o laboral a l'Administració pública (excepte els valorats a l'apartat 1, a l'Administració local) relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 1 punt per any treballat, amb un màxim de 6 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada pels aspirants, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar certificat de l'Administració en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat.
Quant a l'experiència, es valorarà tant l'experiència adquirida amb convenis entre l'Administració pública i l'INEM en règim de col·laboració social, com la que correspongui a cobertura de places per a les quals hagi existit un procés de selecció previ.
No es valoraran els serveis prestats per a l'Administració pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l'establert a l'article 20.4 de la Llei de 3 d'abril de 2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
3. Per serveis prestats fora de l'Administració pública per compte aliena, relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 0'50 punts per any treballat, amb un màxim de 4 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada pels aspirants, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte es presentarà:
- certificat de l'entitat o empresa en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat. Es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent.
4. Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o llocs convocats, impartits per institucions públiques i/o privades. Es valoraran en tot cas els cursos d'informàtica a nivell d'usuari i el curs bàsic de prevenció de riscs laborals. No es valoraran cursos d'idiomes. La puntuació serà la següent: de 0 a 10 punts (per ser valorat aquest mèrit s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i en el seu cas, la qualificació obtinguda. En defecte d'especificació de la durada dels cursos per hores, es valoraran com a cursos de 0 a 20 hores). La valoració es realitzarà d'acord amb la següent escala:
a.- Cursos de 0 a 20 hores: 0'2 punts per curs b.- Cursos de 21 a 40 hores: 0'3 punts per curs c.- Cursos de 41 a 60 hores: 0'4 punts per curs d.- Cursos de 61 a 100 hores: 0'6 punts per curs e.- Cursos de més de 100 hores: 0,8 punts per curs
No es valoraran en aquest apartat titulacions superiors a les exigides com a mínim a les bases.
5. Coneixements orals i escrits de llengua catalana.
En aquest apartat es valoraran els certificats expedits per l'EBAP i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o equivalents, fins a una puntuació màxima de 3 punts:
Nivell C1 (abans C): 1 punt Nivell C2 (abans D): 2 punts Nivell LA (abans E): 0'50 punts
Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que s'hi ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura.
Els coneixements de llengua catalana únicament es puntuen dins aquest apartat.
L'ordre de classificació definitiva dels aspirants serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en la fase d'oposició i en la fase de concurs.
En cas d'empat es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda a la fase d'oposició. Si l'empat continua, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “serveis prestats a l'Administració Pública” i, si continua, en la valoració del mèrit “serveis prestats fora de l'Administració”. En el cas de persistir la igualtat, es resoldrà per sorteig.
Conclosa la valoració dels mèrits , les comissions tècniques faran públiques a la seu electrònica municipal i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Son Servera i en qualsevol altre mitjà que es consideri oportú la llista de puntuacions obtingudes pels aspirants amb indicació del número de Document Nacional d'Identitat (DNI). Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l'anunci amb els resultats provisionals al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió dels seus exàmens de la prova d'oposició i de la valoració del mèrits, davant el tribunal.
9. Resolució de la convocatòria
1. El termini per a la resolució del concurs serà de sis mesos comptador des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. El batle president de la Corporació podrà ampliar aquest termini fins a un mes més.
2. El tribunal de valoració elevarà al batle president de la Corporació les llistes definitives dels aspirants seleccionats, per ordre de prelació.
3. El batle president dictarà la resolució escaient, que ordeni la publicació en el tauler municipal d'anuncis i a la seu electrònica de la Corporació, al BOIB, de la composició final de la borsa amb indicació de tots els integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
10. Adjudicació
1. L'oferta i adjudicació de llocs de treball es farà sempre segons l'ordre de prelació de les persones incloses en la borsa corresponent, sempre que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de treball ofert.
2. Les persones interessades tenen l'obligació d'incorporar-se en la data que es resolgui. L'Ajuntament de Son Servera, es compromet a notificar-se'ls la data d'inici amb 2 dies d' antelació. Dita notificació es pot dur a terme mitjançant mitjans telefònics i/o telemàtics.
3. El fet de no incorporar-se dins termini al lloc de treball adjudicat, sense causa justificada, o la renúncia al nomenament ofert implicaran que la persona afectada sigui exclosa de la borsa corresponent, llevat que hi concorri alguna de les circumstàncies següents, oportunament justificada:
a) Període d'embaràs o el corresponent a la maternitat o situacions assimilades.
b) Per incapacitat temporal o malaltia
c) Ésser víctima de violència de gènere.
d) Prestar serveis en una altra Administració pública.
11. Funcionament i vigència de la borsa de treball
1. Les persones aspirants que formin part de la borsa de treball, un cop constituïda, que refusin una oferta de nomenament d'acord amb els supòsits ressenyats al punt 12.2 de les presents bases, quedaran automàticament excloses de la borsa, excepte que al·leguin i justifiquin en un termini de tres dies hàbitls la concurrència d'alguna de les situacions següents:
a) Estar en període d'ambaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment;
b) Patir malaltia o incapacitat temporal
c) Ésser víctima de violència de gènere;
d) Prestar serveis en una altra Administració pública.
2. En el cas que al·leguin que estan prestant serveis com a personal funcionari o laboral a una altra Administració, no seran exclossos de la borsa.
3. La borsa serà vigent durant el termini màxim de tres (3) anys des que es publiqui la resolució de constitució de la mateixa al BOIB, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
12.Nomenament
1. Una vegada efectuades les resolucions de nomenament, la persona nomenada haurà d'iniciar la seva relació professional amb l'Ajuntament de Son Servera en el termini de dos dies hàbils comptats a partir del dia següent a la notificació de la resolució de contractació, la qual es podrà dur a terme amb mitjans telefònics o telemàtics. Els qui no acceptin la resolució de contractació en el termini indicat sense causa justificada no podran ésser contractats com a personal laboral temporal d'aquest Ajuntament.
2. Les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí són les següents:
a) Ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari de carrera, mentre no es proveeixin reglamentàriament.
b) Ocupar llocs de treball vacants com a conseqüència de jubilació.
c) Substituir personal funcionari de carrera amb reserva de llocs de treball o en situació de llicència, quan la durada d'aquesta llicència ho requereixi.
d) Substituir les situacions de baixes mèdiques, maternitat, vacances, etc.
e)Substituir la reducció de jornada el personal funcionari de carrera quan les necessitats del servei ho requereixin. En aquest supòsit, l'Ajuntament pot establir que la relació laboral interina sigui a temps parcial.
f) Desenvolupar programes temporals que responen a necessitats no permanents de l'Ajuntament.
g) Subvenir necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment de l'activitat.
3. Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat a un nomenament hauran de presentar, en el termini màxim de dos dies hàbils comptats a partir del dia en que manifestin la conformitat, els documents següents, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:
4. Còpia autenticada o fotocòpia compulsada del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb la documentació que ha abonat els dreta per a la seva expedició.
5. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les funcions adients.
6. Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals, ni estat inhabilitat/da per a l'exercici de funcions públiques.
7. Certificat de coneixements de la llengua catalana requerit.
No podran ser nomenats els qui no presentin la documentació en el termini indicat, llevat dels casos de força major, i si se'n dedueix que manquen algun dels requisits.
13. Vigència d'aquesta borsa
Aquesta borsa extraordinària tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
14. Norma final
En allò no previst en les bases serà d'aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refús de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local; el Reial Decret 1/1995, de l'Estatut dels Treballadors; la Llei 20/2006, de 11 la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i modificacions posteriors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la Funció pública; Decret 30/2009, de 22 maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
ANNEX II : MODEL DE SOL·LICITUD
Nom i cognoms DNI núm. Domicili Població Telèfon Correu electrònic
MANIFEST :
Primer.- Que complesc i accept totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria per presentar-me al concurs-oposició d'una borsa de treball extraordinària d' ADMINISTRATIU/VA (C1) 2019 de l'Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), d'acord amb la resolució de la Batlia núm. _________________________.
Segon.- Que DECLAR SOTA JURAMENT que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d'inhabilitació per a l'exercici de les Funcions públiques.
SOL·LICIT :
Esser acceptat/ada per a l'esmentada convocatòria.
( ) Sol·licit certificació de serveis prestats a l'Ajuntament de Son Servera (assenyaleu amb una X, si escau).
DOCUMENTACIÓ QUE ADJUNT: (assenyaleu la casella adient)
Document nacional d'identitat (DNI) Titulació mínima exigida Titulació de català (nivell B2) Titulació mèrits
Son Servera, ___________________________________________
BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE SON SERVERA (ILLES BALEARS)
De conformitat al que disposen els articles 5 i 6.2 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa a les persones interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.
Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les.
Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07550 – Son Servera – Plaça de Sant Ignasi, 1. Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal. ***
ANNEX III. Temari
1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Els drets fonamentals dels espanyols. Garantia dels drets i llibertats. La reforma de la Constitució.
2. L'organització de l'Estat a la Constitució. La Corona: funcions. El poder legislatiu: les Corts Generals. El Govern i l'administració de l'Estat.
3. Organització territorial de l'Estat. Principis constitucionals. Les Comunitats Autònomes. Els estatuts d'autonomia: contingut i reforma; l'Estatut d'Autonomia d eles Illes Balears: competències i institucions. L'administració local: concepte i caragerístiques.
4. El règim local espanyol: principis constitucionals i regulació jurídica. Relació entre ens territorials. L'autonimia local. La tutela administrativa de les entitats locals.
5. El municipi: concepte i elements. Les competències municipals. El terme municipal: concepte i característiques. La població i l'empadronament.
6. L'organització municipal. Els òrgans municipals de Govern i les seves competències; funcionament, convocatòria i ordre del dia dels òrgans col·legiats municipals. Les resolucions del president de la Corporació. Els membres de l'Ajuntament i el seu estatut jurídic.
7. L'organització administrativa: concepte. Principis d'actuació de les Administraticons Públiques. Submissió de l'Administració a la llei i al dret: formes de submissió. Fons de dret públic: enumeració, jerarquia, fonts escrites: lleis, ordenances, reglaments i bans.
8. L'acte administratiu: concepte. Contingut, motivació, forma i eficàcia dels actes administratius. La nul·litat i l'anul·labilitat dels actes. La revisió dels actes en via administrativa: revisió d'ofici i recursos administratius.
9. Els interessats en el procediment: concepte, capacitat i representació. Drets de les persones amb les seves relacions amb l'Administració. Identificació i firma dels interessats.
10. Procediment administratiu: garanties del procediment administratiu; fases del procediment administratiu. Documents aportats pels interessats en el procediment. Terminis: dies i hores hàbils, còmput de terminis.
11. Els registres: Registre Electrònic General, Registre d'apoderaments, registre d'empleats habilitats. Presentació d'instàncies i documents a l'Ajuntament.
12. Intervenció administrativa local a l'activitat privada: capacitat i competència de les entitats locals. Formes d'intervenció en l'activitat privada.
13. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats.
14. La contractació administrativa: classes de contractes i règim jurídic. Normes específiques de contractació administrativa a l'esfera local. La selecció del contractista. Perfeccinament i formalització. Invalidesa i extinció del contracte.
15. Les Hisendes Públiques locals: els ingressos públics: concepte i classificació; els imposts, les taxes fiscals i els preus públics: concepte i característiques.
16. Els pressuposts municipals: concepte i contingut. El principi d'estabilitat pressupostària. Procés d'aprovació del pressupost. Les modificacions pressupostàries. Liquidació del pressupost.
17. El reglament. Classes de regalments. Fonament i límits de la potestat reglamentària. El control dels reglaments. El costum. Els principis generals del dret. La jurisprudència.
18. La Llei de règim jurídic del sector públic. Disposicions generals. Òrgans de les administracions públiques. Principis de la potestat sancionadora.
19. Responsabilitat patrimonial de les administracions públiques. Funcionament electrònica del sector públic.
20. Relacions interadministratives. Principis generals. Deure de col·laboració. Relacions de cooperació. Tècniques orgàniques de cooperació. Relacions electròniques entre administracions públiques.
21. L'activitat administrativa del servei públic. Formes de gestió dels serveis públics. La gestió directa. Modalitats de gestió indirecta. La concessió.
22. La funció públic en l'ordenament espanyol. Regulació constitucional de la funció pública i referència al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Funció pública de l'Estat, de les comunitats autònomes i dels ens locals.
23. La protecció de dades de caràcter personal. El règim jurídic de la protecció de dades de caràcter personal. Drets de la ciutadania en matèria de protecció de dades. Tipologia de fitxers. Creació i inscripcions de fitxers públics. Infraccions i sancions.
24. La Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Objecte, àmbit d'aplicació. El personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma. Òrgans competents en matèria de funció pública.
25. La selecció dels funcionaris públics. Requisits per a l'ingrés a la funció pública. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. Especial referència a la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Son Servera, 20 d'agost de 2019
La Batlessa,
Natalia Troya Isern