Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 8379
Extracte de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB, de 19 d’agost de 2019, per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions SOIB Ocupació i Formació per a 2019 per presentar projectes mixts d’ocupació i formació finançada amb fons de Conferència Sectorial
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text del qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index):
CODI IDENTIFICACIÓ BDNS: 47110
1. Entitats beneficiàries
Poden presentar projectes mixts d'ocupació i formació en el marc d'aquesta Resolució les entitats que s'esmenten a continuació i que han de ser competents per executar-ne les obres o els serveis:
a) Organismes autònoms i altres ens amb personalitat jurídica pròpia de l'Administració general de l'Estat i de la Comunitat Autònoma
b) Entitats locals i els seus organismes autònoms, i entitats amb competència en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades, la titularitat de les quals sigui íntegrament de les entitats locals
c) Consorcis i fundacions del sector públic
d) Associacions, fundacions i d'altres entitats sense ànim de lucre, considerades com a entitats del Tercer sector d'acció social establert a la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social.
2. Objecte
1. Aquesta Resolució té per objecte aprovar, en règim de concurrència competitiva, la convocatòria de subvencions per a l'any 2019 per presentar projectes mixts d'ocupació i formació, amb dues línies d'ajuts:
- Línia 1: per a persones joves desocupades majors de 16 anys i menors de 30 anys.
- Línia 2: per a persones desocupades de 30 anys o més.
3. Bases reguladores
Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, de 10 d'octubre de 2013, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d'octubre de 2013)
4. Crèdit
1. El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és de nou milions i mig d'euros (9.500.000,00 €) amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, distribuïts en dues línies:
- Línia 1: 3.750.000 € per a persones joves desocupades majors de 16 anys i menors de 30, distribuïts de la manera següent i sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
- Any 2019: 2.250.000,00 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D04, capítol 4, fons finalista 19020
- Any 2022: 1.500.000,00 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D04, capítol 4, fons finalista 22020
- Línia 2: 5.750.000 € per a persones desocupades de 30 anys o més, distribuïts de la manera següent i sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
- Any 2019: 3.450.000,00 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D04, capítol 4, fons finalista 19020
- Any 2022: 2.300.000,00 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D04, capítol 4, fons finalista 22020
Sempre que hi hagi sol·licituds presentades i no resoltes per haver exhaurit el crèdit disponible, i si les disponibilitats pressupostàries ho permeten, es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria
5. Termini de presentació de sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és del dia següent de la publicació al BOIB fins al dia 20/09/2019.
6. Altres dades
1. La sol·licitud de subvenció s'ha de formalitzar en el model que facilita el Servei d'Ocupació de les Illes Balears. S'ha de fer una única sol·licitud de subvenció per entitat de formació.
2. Juntament amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:
a) El projecte d'acord amb el model que es troba a l'adreça d'Internet <http://www.soib.es/>.
b) La documentació identificativa de la personalitat dels que sol·liciten la subvenció i acreditativa de poder suficient per actuar en representació de l'entitat promotora: el CIF, l'escriptura de constitució i estatuts de l'entitat, DNI o NIE del representant legal i l'escriptura de poder al representant. En cas de persona física acollida al règim d'autònoms de la Seguretat Social, cal adjuntar declaració censal d'alta d'activitat i certificat d'alta de la Seguretat Social.
c) Certificat del secretari/interventor o persona equivalent o responsable de l'entitat o òrgan corresponent, que acrediti que l'obra o servei del projecte presentat és d'interès social, competència tècnica de l'entitat (que disposa de les infraestructures, equipaments, mitjans tècnics i materials per a l'adequada execució del projecte) i que s'ha d'executar en règim d'administració directa.
d) Certificat del secretari/interventor o persona equivalent o responsable de l'entitat o òrgan corresponent, que acrediti els costs dels salaris totals que han de percebre les persones que s'han de contractar, d'acord amb el model.
e) Per tal que el Servei d'Ocupació de les Illes Balears pugui comprovar que les entitats participants disposen de personalitat jurídica i no tenen finalitat lucrativa, és necessari adjuntar a la sol·licitud un certificat emès per l'entitat en què consti el número de registre, la secció, el grup i la data d'inscripció de l'entitat en el Registre d'Entitats Jurídiques de la Conselleria de Presidència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En el cas de no disposar d'aquestes dades, s'ha d'aportar la còpia compulsada de l'escriptura pública de constitució i dels Estatuts en què consti que les entitats sol·licitants disposen de personalitat jurídica i de manca de finalitat lucrativa. Se n'exceptuen les administracions o les entitats públiques.
f) D'acord amb el model, la declaració responsable de:
- No estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB i l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, general de subvencions i no tenir causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció, ni en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
- Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats o concedits per qualsevol institució, pública o privada.
- No tenir sancions fermes pendents de pagament per infraccions de la normativa en matèria de prevenció de riscs laborals i d'igualtat.
- Comprometre's a contractar una assegurança de responsabilitat civil i d'accidents que cobreixi els danys que en l'execució del projecte es puguin causar a terceres persones. El SOIB en queda exonerat de qualsevol responsabilitat.
- La titularitat del compte bancari per rebre l'ingrés de la subvenció.
- Disposar o haver sol·licitat els permisos o les llicències en els casos en què l'execució de l'obra o servei que s'ha de dur a terme els exigeixi.
- Quan l'objecte de l'actuació on s'ha de dur a terme l'obra o el servei d'interès social sigui de titularitat pública, la declaració responsable d'aquesta titularitat i de la seva disponibilitat per dur a terme el projecte. Si és de titularitat privada, però l'entitat sol·licitant de l'ajut és el titular, la declaració responsable d'aquesta titularitat i de la seva disponibilitat per dur endavant el projecte, i la seva afectació a un ús públic o social. En cas que la titularitat sigui aliena al sol·licitant de l'ajut, aquest ha d'acreditar l'autorització dels titulars per dur a terme el projecte així com el seu ús públic o social.
- Complir les obligacions establertes a l'article 14 de l'Ordre de bases i les que estableix aquesta convocatòria.
- No haver estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
g) Certificat de l'entitat, d'acord amb el model establert, acreditatiu del compliment de les obligacions d'acord amb l'article 42 de la Llei 7/2018, de 3 de juliol, de promoció de la seguretat i salut en el treball a les Illes Balears i l'article 46 i 46 bis del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions o sancions a l'ordre social, amb els termes següents:
- Que disposa d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals en els termes prevists en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.
- Que l'entitat no està sancionada amb la sanció accessòria de pèrdua o exclusió a l'accés d'ajudes, bonificacions i beneficis derivats de l'aplicació dels programes d'ocupació o formació professional per a l'ocupació prevista en els articles 46 i 46 bis del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social sempre que la sanció sigui ferma i vigent.
- Que no ha estat sancionada en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, en els tres darrers anys, per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals de conformitat amb l'article 13 del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost.
3. D'acord amb el que estableix l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors. En aquest cas, el sol·licitant ha de fer constar en la sol·licitud l'expedient en el qual es troba la documentació fent servir el model que figura com a annex 4- Model de Comunicació Identificativa de la documentació en poder de l'Administració, al Decret esmentat.
4. De conformitat amb els articles 53.1.d) i 28.2 i 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 2.1 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desplega parcialment la Llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, el Servei d'Ocupació de les Illes Balears pot obtenir, excepte manifestació expressa en sentit contrari, els certificats acreditatius que l'interessat està al corrent de les seves obligacions amb l'Agència Tributària Estatal, la Seguretat Social i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas que no autoritzi aquesta consulta, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.
3. Es preveuen els següents pagaments anticipats:
- Un 60 % de l'import concedit corresponent.
Palma, 19 d'agost de 2019
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears Per suplència (Resolució de 24 de juliol de 2019, BOIB núm.104 de 30 de juliol) El Vicepresident del Servei d'Ocupació de les Illes Balears Jaume Colom Adrover