Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MURO
Núm. 8338
Bases específiques que regiran la convocatòria de 6 places de policia local, funcionari de carrera, mitjançant el procediment ordinari, de l'Ajuntament de Muro
La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el passat dia 22/07/2019 8:00:00, va prendre, entre d'altres, l'acord següent:
«Bases específiques que regiran la convocatòria de 6 places de policia local, funcionari de carrera, , mitjançant el procediment ordinari, de l'Ajuntament de Muro
Primer.- Objecte, procediment de selecció i normativa
1. L'objecte és aprovar la convocatòria mitjançant el sistema d'oposició per cobrir 6 places d'agents de la Policia Local incloses en l'oferta pública d'ocupació de l'any 2019 de l'Ajuntament de Muro, publicada en el BOIB núm. 65 de 14 de maig de 2019.
2. La citada plaça pertany a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especial, classe policia local, grup C1.
3. S'aplicaran a aquestes proves selectives aquestes normes: la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals en tot allò que no contradigui la Llei 11/2017; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d' octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
Segon. Requisits i condicions de les persones interessades
Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir nacionalitat espanyola.
b) Tenir 18 anys complerts.
c) Acreditar certificat en vigor expedit per l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia.
La no acreditació del requisit exigit en aquest apartat no serà motiu de exclusió de la convocatòria però obligarà a les persones aspirants a la superació del curs de capacitació durant el període de pràctiques.
d) Estar en possessió del títol de Batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Formació Professional, o d'una universitat espanyola. La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència de títols.
e) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, d'acord amb el quadre d'exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, reglament dels policies locals de les Illes Balears.
f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
i) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A2 i B.
j) Compromís de portar armes de foc i, si cal, a utilitzar-les (es presentarà mitjançant declaració jurada).
k) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant certificat emès per l'Escola Balear d'Administració Pública, o expedit o homologat per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
La no acreditació del requisit exigit en aquest apartat obligarà a les persones aspirants a la superació d'una prova específica d'acreditació del nivell de català exigit, la qual serà prèvia, qualificant-se d'apte/no apte i de caràcter eliminatori. La realització de la prova específica s'haurà de sol-licitar, juntament amb les instàncies, dins el termini de presentació de sol·licituds.
Amb anterioritat al nomenament com a personal funcionari en pràctiques, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, de incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d'exercir activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar acord de compatibilitat o incompatibilitat.
Si, en qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal tingués coneixement que algun aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a l'alcalde o alcaldessa i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.
Tercera. Protecció de dades personals
De conformitat a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l'Ajuntament de Muro, i que té per finalitat, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria .
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicats al BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.ajmuro.net) d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
Quarta. Sol·licituds i documentació
1.- Les sol·licituds per participar en les proves de selecció es dirigiran al Sr. Batle de l'Ajuntament i hauran d'ajustar-se al model de sol·licitud (annex II), es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 15 dies hàbils, comptats a partir del dia següent al de la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOE. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s'arxivaran.
Si l'últim dia de presentació és en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al dia hàbil següent. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i la pàgina web de l'Ajuntament.
El model de sol·licituds estarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.
2.- La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.
3.- Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació:
a) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu. El fet de constar a la llista d'admesos no implica el reconeixement als interessats que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen en la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.
b) Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat en vigor, o el resguard de la sol·licitud de renovació.
c) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
d) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A2 i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.
e) En la sol·licitud haurà de constar un correu electrònic i telèfons (fix i mòbil) a efectes de comunicació amb l'Ajuntament.
Queda exempta de presentació la documentació que ja estigui en poder de l'Ajuntament de Muro, d'acord la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per la qual cosa ha de constar aquest fet de forma expressa en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè la documentació al·legada pugui ser localitzada.
Cinquena. Admissió de les persones aspirants
Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Batle dictarà una resolució per la qual s'aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa de l'exclusió, si escau i es publicarà en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
Per esmenar el possible defecte o acompanyar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució.
Si les persones requerides no esmenen el defecte o no presenten els documents preceptius, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud.
Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior, i esmenades les sol·licituds, si escau, el Batle dictarà una resolució en què declararà aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses. La resolució, amb la llista, es publicarà en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
Sisena. Tribunal qualificador
1.- L'òrgan encarregat de la selecció és el tribunal qualificador que es determinarà per resolució de l'Ajuntament de Muro. S'ha de publicar en el tauler d'anuncis i al web corporatiu, la composició del tribunal qualificador, abans de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos.
2.- L'òrgan de selecció serà col·legiat, la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.
3.- El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part dels mateixos els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i custòdia del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i custòdia, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.
4.- La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar en representació o a compte de ningú.
5.- El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents:
a) President/a: designat per l'Ajuntament entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda. b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Interior competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un designat per l'Ajuntament de Muro.
c) Secretari/a: designat/a per l'Ajuntament, amb veu i vot.
6.- El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que pot actuar amb veu però sense vot.
7.- El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidència de secretaria, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
8.- Els membres del tribunal poden ser nomenats entre els funcionaris de la Corporació o entre funcionaris al servei de les administracions públiques.
9.- Els membres del tribunal s'abstindran d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10.- Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
11.- Són funcions del tribunal qualificador:
a) Valorar les proves realitzades per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.
b) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones aspirants.
c) Resoldre les reclamacions presentades per les persones aspirants en el termini establert i en la forma escaient.
d) Elevar a l'alcaldia la composició definitiva de la llista d'aspirants.
e) Expedir els justificants d'assistència corresponents a petició dels aspirants.
12.- El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de l'aspirant.
Setena. Procés selectiu
El procediment de selecció és el d'oposició, que consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants.
L'ordre d'actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms.
Vuitena. Fase d'oposició
La fase d'oposició consta de tres proves de caràcter obligatori i eliminatori. S'ha de superar la prova anterior per a poder passar a la següent. En tot el no regulat en aquestes bases o per normativa d'aplicació, les proves es duran a terme a raó del sistema que lliurement estableixi el tribunal.
De realitzar-se les proves en dies diferents, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, amb un interval mínim de 48 hores d'antelació al començament de la prova.
1) Prova de coneixements de llengua catalana
Exercici obligatori i eliminatori que consisteix en la realització d'exercicis de coneixements de la llengua catalana d'acord amb l'establert en la base tercera. N'estaran exemptes les persones que hagin acreditat estar en possessió del certificat B2 de coneixements de català de la DGPL o bé qualsevol altre que sigui equivalent. L'acreditació s'ha de fer mitjançant l'aportació d'una fotocòpia compulsada del títol o del certificat oficial corresponent expedit per l'EBAP o bé expedit o homologat per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.
En cas de fer la prova, la qualificació d'aquesta podrà ser: apte o no apte. Només les persones que acreditin els coneixements abans esmentats o que hagin estat declarades aptes podran seguir el procediment selectiu. En cas contrari, quedaran eliminades del procés.
Les puntuacions atorgades, s'exposaran al tauler d'edictes i a la pàgina Web de la Corporació, per coneixement de les persones aspirants, les quals gaudiran d'un termini màxim de 3 dies hàbils per sol·licitar la seva revisió i/o audiència davant el Tribunal, el qual tindrà un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions.
2) Prova d'aptitud física que es qualificarà com a apte o no apte, que té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l'Annex 3 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem que assenyala l'esmentat Annex.
El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.
Per la realització de les proves físiques, les persones aspirants hauran de presentar-se amb l'equip esportiu que correspongui a cada modalitat.
No es permetrà a les persones aspirants provar cap element o material abans de la realització de les proves.
Es podran realitzar proves per determinar substàncies psicoactives a totes o alguna de les persones aspirants triades a l'atzar durant el transcurs de les proves físiques. Donar un resultat positiu en una de les substàncies o negar-se a sotmetre's a aquestes proves serà motiu d'exclusió del procés selectiu.
El Tribunal qualificador podrà distribuir els aspirants en diferents grups per a la realització de les diferents proves. Entre una prova i la immediatament anterior haurà de transcórrer un termini de trenta minuts.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP segons estableix l'article 163.3 del Decret 28/2015 estan exemptes de realitzar les proves físiques
El Tribunal qualificador, prèvia audiència de l'aspirant i durant el desenvolupament de les proves físiques, podrà excloure a les persones aspirants que incorrin en algun dels següents fets:
a) L'incompliment reiterat de les normes establertes per a cada exercici.
b) Negar-se a sotmetre's al control de substàncies psicoactives.
c) Haver pres qualsevol substància dopant inclosa en la llista aprovada per Resolució de 19 de desembre de 2008, de la Presidència del Consell Superior d'Esports, per la qual s'aprova la llista de substàncies i mètodes prohibits en l'esport (BOE núm. 1, d'1 de gener de 2009).
d) Faltar al respecte al Tribunal Qualificador que avaluï les proves o al personal auxiliar.
e) Tenir un comportament incorrecte (cridar, fer soroll, aplaudir, utilitzar el telèfon mòbil, etc.) que no permeti desenvolupar correctament una prova i molesti la resta d'aspirants o al tribunal.
f) Utilitzar material no permès per fer les proves.
3) Prova de coneixement tipus test amb una valoració total de 60 punts. De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases que s'han de superar independentment. La valoració de la prova en el cas de superació d'ambdues fases serà el resultat de la suma d'aquestes. Cada fase tindrà un valor del 50% de la puntuació total de la prova (30 punts).
Primera fase: consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 60 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat o validat pel tribunal qualificador entre els 30 temes que figuren en l'Annex I.
Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 0,500 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
La prova es valorarà de 0 a 30 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 15 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà d'1 hora.
Segona fase: Consisteix a respondre un qüestionari de 30 preguntes tipus test de coneixement del terme municipal i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Muro amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta.
Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 0,500 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
El contingut de la prova es el següent i el trobaran a "www.lineaverdemuro.com":
- Coneixement del terme municipal:
- Geografia i toponímia del terme municipal
- Carreteres del terme municipal
- Festes i tradicions - Llocs d'interès
- Ordenances Municipals:
- Ordenança general de Policia, bon govern i convivència ciutadana
- Ordenança municipal d'ús i aprofitament de platges i zones de bany
- Ordenança municipal de neteja i residus urbans
- Ordenança municipal de RCD
- Modificació de l'ordenança de RCD
- Ordenança municipal de Publicitat
- Ordenança municipal de l'ús de la via pública
- Modificació de l'ordenança d'ús de la via pública
- Ordenança fiscal reguladora de la taxa de recollida, custòdia i trasllat d'animals domèstics vagabunds i abandonats
- Residus a Muro
- Gestió Ambiental a Platja de Muro
La prova es valorarà de 0 a 30 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 15 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà d'una hora.
4) Prova de desenvolupament
Consisteix a respondre per escrit les preguntes formulades pel tribunal entre els temes que figurin en la convocatòria a l'annex 1. El nombre mínim de preguntes de la prova de desenvolupament serà de 5.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10. La durada màxima de la prova serà de dues hora.
5) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.
Aquesta prova consistirà en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptituds així com en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policial. La prova es determinarà per un professional de la psicologia designat pel tribunal en qualitat d'assessor, donant informe de proposta d'aptitud de cada aspirant un cop realitzada i avaluada.
Aquesta prova es valorarà pel tribunal amb el resultat d'apte o no apte.
A aquests efectes es consideraran les superades en els últims tres anys realitzades per l'Escola Balear d'Administració Pública per accedir al Curs Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, per a això s'haurà d'aportar certificació de l'EBAP, i les realitzades en els últims tres anys per ajuntaments dins dels processos selectius de Policia Local que hagin convocat, les quals s'hauran d'acreditar mitjançant el corresponent certificat de l'Ajuntament.
Novena. Resolució de la convocatòria i proposta de nomenament
Finalitzades i valorades les proves, el Tribunal qualificador publicarà la llista provisional dels aspirants que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació obtinguda, i del DNI, en el tauler d'anuncis de la pàg. web de l'Ajuntament.
Els 6 aspirants que hagin obtingut globalment la millor puntuació cobriran les places ofertes de funcionaris/àries de carrera, categoria policia, per rigorós ordre de puntuació globalment obtinguda.
Tots els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a contar des del següent al de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant el Tribunal, a la qual podrà assistir acompanyats d'un assessor.
El Tribunal tindrà un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions presentades i, seguidament, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. Així mateix, la llista definitiva pot incloure l'esmena d'ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s'elevarà automàticament a definitiva.
Desena. Nomenament i presentació de documents.
1. Els aspirants que hagin obtingut la millor puntuació i que cobriran les places de funcionari/ària de carrera, categoria de policia, tindran que presentar la següent documentació, davant el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la llei 39/2015 (LPACAP), com a màxim en el termini de 10 dies naturals, a comptar des del dia següent al de la citació per part de la Corporació:
1.a. Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.
1.b. Fotocòpia de la targeta d'afiliació a la Seguretat Social, si es disposa.
1.c. Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma pel compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984. de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
1.d. Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor ni tenir un expedient disciplinari o en el compliment d'una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d'ofici l'existència d'antecedents pennals o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.
1.e. Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la Llei53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
1.f. Certificat Annex I de serveis prestats en altres administracions (als efectes de càlcul d'antiguitat) Aquell/aquella que ja tengui condició de personal al servei de l'Administració Pública estarà exempt de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas, tendran que presentar certificat de l'organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin en el seu expedient personal.
2. L'aspirant que, dins el termini fixat, excepte en el cas de força major, no presenti la documentació requerida o bé que, una vegada examinada, es comprovi que no compleix amb algun dels requisits assenyalats a la base segona, no podrà ser nomenat i s'anul·laran les seves actuacions. En aquest cas, es proposarà al següent aspirant que hagi obtingut la major puntuació per ordre estricte de puntuació.
3. Una vegada que l'aspirant seleccionat hagi presentat la documentació, i si tot és correcte, s'efectuarà el corresponent nomenament com a funcionari/ària en pràctiques.
4. Per completar el procediment selectiu és necessari superar un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació del curs de capacitació de la categoria de Policia Local (a excepció de les persones que acreditin haver-lo superat e el tenguin degudament actualitzat) i per la superació de la fase de pràctiques al municipi de Muro, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de Policia Local.
Les persones que hagin de realitzar el curs de capacitació, faran tasques administratives a la policia local de Muro fins que superin del curs dins el temps establert en el període de pràctiques.
5. La fase de pràctiques tendrà la durada d'un any.
6. Aquelles persones que no superin el període de pràctiques perdran el dret a ser nomenats com a personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Muro, per mitjà d'una resolució motivada el Batle, a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.
Onzena.- Incidències i impugnació.
El Tribunal queda facultat per interpretar aquests bases, resoldre els dubtes i les incidències que sorgeixen i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.
Abans de la constitució del Tribunal, s'atribueix al Batle la facultat d'interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.
Dins d'aquestes facultats s'inclouen les de desqualificar als aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.
Les presents bases i tots els actes administratius que es derivin d'aquestes i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnades conforme a l'establert en la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del sector públic.
Muro, 29 de juliol de 2019
El batle Antoni Serra Sastre»
«ANNEX I TEMARI PROVA DE CONEIXEMENTS TEMARI PROVA DE CONEIXEMENTS GENERALS
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió del drets i les llibertats. El defensor del Poble.
Tema 3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.
Tema 4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
Tema 5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
Tema 6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el
desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
Tema 7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
Tema 8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
Tema 9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.
Tema 10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
Tema 11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
Tema 12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
Tema 13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
Tema 14. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
Tema 15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
Tema 16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.
Tema 17. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Diligències principals.
Tema 18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
Tema 19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
Tema 20. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el President de la Comunitat Autònoma i els Consells Insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.
Tema 21. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats de les Illes Balears. Disposicions generals
Tema 22. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
Tema 23. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.
Tema 24. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
Tema 25. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.
Tema 26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. L'homicidi i les seves formes. Les Lesions
Tema 27. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions pel manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat
Tema 28. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Règim sancionador.
Tema 29. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.
Tema 30. La policia local com a policia administrativa. Normativa municipal vigent. Mercats, venda ambulant, espectacles i establiments públics, protecció ambiental
TEMARI PROVA DE CONEIXEMENTS DEL TERME I ORDENANCES MUNICIPALS
- Coneixement del terme municipal:
- Geografia i toponímia del terme municipal
- Carreteres del terme municipal
- Festes i tradicions - Llocs d'interès
- Ordenances Municipals:
- Ordenança general de Policia, bon govern i convivència ciutadana
- Ordenança municipal d'ús i aprofitament de platges i zones de bany
- Ordenança municipal de neteja i residus urbans
- Ordenança municipal de RCD
- Modificació de l'ordenança de RCD
- Ordenança municipal de Publicitat
- Ordenança municipal de l'ús de la via pública
- Modificació de l'ordenança d'ús de la via pública
- Ordenança fiscal reguladora de la taxa de recollida, custòdia i trasllat d'animals domèstics vagabunds i abandonats
- Residus a Muro
- Gestió Ambiental a Platja de Muro
ANNEX II SOL·LICITUD PER A PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU DEL CONCURS-OPOSICIÓ PER A LA SELECCIÓ DE 6 PLACES DE POLICIA LOCAL, FUNCIONARI DE CARRERA, MITJANÇANT PROCEDIMENT ORDINARI, DE L'AJUNTAMENT DE MURO
SOL·LICITANT |
||
NOM I LLINATGES: |
||
DNI: |
||
DIRECCIÓ: |
||
CODI POSTAL: |
MUNICIPI: |
ILLA: |
PROVÍNCIA: |
PAÍS: |
|
TELÈFON FIXE: |
TELÈFON MÒBIL: |
|
CORREU ELECTRÒNIC: |
||
Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de la normativa reglamentària de desplegament. |
EXPOSA: Que vista la publicació al BOIB núm. _____ de data ___ de ___________ de 201___ i BOE núm. _____ de data ___ de ___________ de 201___ de la convocatòria per a prendre part en el procés selectiu del concurs-oposició per a la selecció de 6 places de Policia Local, funcionari de carrera, mitjançant el procediment ordinari de l'Ajuntament de Muro.
PRESENTA:
a. Fotocòpia compulsada del DNI o document que acrediti la nacionalitat.
b. Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria.
c. Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana.
d. Fotocòpia compulsada del certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP, si escau.
e. Una fotocòpia compulsada del permís de conduir de les classes A2 i B en vigor.
DECLARA: Que compleix totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
SOL·LICITA: Que es tingui per presentada la present sol·licitud dins el termini concedit a l'efecte i sigui admesa per prendre part en el procés selectiu selectiu del concurs-oposició per a la selecció de 6 places de Policia Local, funcionari de carrera, mitjançant el procediment ordinari de l'Ajuntament de Muro.
Així mateix, SI ( ) sol·licita realitzar la prova prèvia i específica de coneixements de català. (Marcar amb una X si es sol·licita realitzar la prova de català).
Lloc, data i signatura
BATLE DE L'AJUNTAMENT DE MURO»