Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 8275
Bases d’ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa, per a l’any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Primera. Justificació

La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, en el seu art. 90.1 preveu que les administracions públiques, en matèria de serveis socials, poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d'iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seues activitats de serveis socials.

Per part del Departament de Benestar Social i Recursos Humans pretén, amb l'aprovació de la present convocatòria d'ajudes, donar suport a les entitats sense ànim de lucre de l'àmbit de serveis socials, per tal d'afavorir la consecució dels objectius que pretenen assolir amb l'execució de projectes.

Segona. Objecte i finalitat

2.1. L'objecte de la convocatòria és el foment d'activitats d'utilitat pública o interès social o de promoció de finalitats públiques, d'acord amb l'art.2.1.c de la Llei 38/2015, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.2. La finalitat d'aquestes bases és regular els criteris i el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport al finançament dels projectes que en matèria de serveis socials realitzen les entitats i les associacions sense ànim de lucre, d'acord amb les característiques i els requisits que estableixen aquestes bases. Les actuacions poden ser de caràcter preventiu, assistencial, d'inserció o de reinserció per a persones o col·lectius residents a l'illa d'Eivissa.

Aquesta convocatòria està prevista al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2018-2019, aprovat per acord del Consell Executiu en data 16 de març de 2018 i publicat al BOIB núm. 37, de 24 de març de 2018, i per tot això, es redacten aquestes bases reguladores.

2.3. Les línies subvencionables s'exposen a continuació:

- Línia A: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats sense ànim de lucre dels següents àmbits:

  • de la salut mental.
  • de persones amb discapacitat.
  • de persones amb malalties neurodegeneratives i altres demències.
  • de la lluita contra el càncer.
  • sociosanitari o de serveis socials.
  • de la prevenció, el tractament i/o la reinserció social en drogodependències i altres addiccions.

-Línia B: Ajudes dirigides a projectes destinats a la recepció, l'emmagatzemament, la distribució i el repartiment en programes d'ajuda alimentària per a les persones més desfavorides.

-Línia C: Ajudes dirigides a projectes en matèria d'igualtat de gènere les actuacions dels quals vagin dirigides a la sensibilització i/o intervenció social.

-Línia D: Ajudes dirigides a projectes d'escola d'estiu destinats a atendre de forma especialitzada persones amb algun tipus de discapacitat.

-Línia E: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre.

Cada entitat podrà presentar un únic projecte per línia, exceptuant les agrupacions d'entitats que tan sols es podran presentar a la línia E.

2.4. Les modalitats de projectes els quals es poden presentar a la present convocatòria són els següents:

a) Projectes que inclouen activitats de caràcter preventiu, d'informació, d'atenció i de suport social, psicològic i emocional a persones afectades per situacions que generen vulnerabilitat, dependència, risc d'aïllament, discriminació, marginació i exclusió social.

b) Projectes que inclouen activitats d'inserció, rehabilitació i integració sociolaboral de persones i/o col·lectius amb dificultats socials, més desfavorits i/o exclosos socialment; així com actuacions que complementin programes d'assistència, inserció i reinserció social del Consell Insular d'Eivissa i/o dels serveis socials d'atenció primària que es gestionin des de l'àmbit municipal.

2.5. Queden exclosos d'aquesta convocatòria la següent tipologia d'entitats:

a) Entitats i associacions de persones majors sense ànim de lucre, que seran objecte d'una convocatòria específica.

b) Aquells projectes que inclouen actuacions i/o conceptes com: infraestructures d'edificis (construcció i/o remodelació), equipaments, manteniment, creació de centres de serveis socials (d'estades diürnes i/o residencial) i estudis.

Tercera. Consignació pressupostària

El pressupost per a aquesta convocatòria és de 750.000 € (set-cents cinquanta mil euros) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310.48900 del vigent pressupost de la Corporació, que es distribuirà, segons les línies de subvenció exposades a l'objecte de la convocatòria, de la manera següent:

Línia A: 570.000 euros (cinc-cents setanta mil euros).

Línia B: 15.000 euros. (quinze mil euros).

Línia C: 45.000 euros. (quaranta-cinc mil euros).

Línia D: 50.000 euros. (cinquanta mil euros).

Línia E: 70.000 euros. (setanta mil euros)

Quarta. Àmbit temporal i àmbit d'aplicació

4.1. Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre l'1 d'octubre de 2018 fins al 30 de setembre de 2019.

4.2. L'àmbit d'aplicació material d'aquesta convocatòria és l'illa d'Eivissa, de forma que únicament se subvencionaran projectes que contenguin activitats dirigides a persones residents a l'illa d'Eivissa.

Cinquena. Iniciació, instrucció i resolució dels expedients

5.1. L'òrgan competent per a l'aprovació de la present convocatòria és el Consell Executiu, en virtut del que disposa el Decret de Presidència núm. 484 de 16 de juliol de 2019 (BOIB núm. 98 de 17/07/2019), de determinació de les atribucions corresponents dels diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, en el seu punt tercer, apartat e.

5.2. Departament de Benestar Social i Recursos Humans, serà el competent per instruir el procediment de tramitació dels expedients de sol·licituds de les ajudes regulades en aquesta convocatòria. Es constituirà una comissió avaluadora integrada per:

Presidenta: Sra. Rosalía Moreno Marí. Substituta: Sra. Yolanda Royo Estévez.

Secretari/ària: Sra. Ana Andreu Mas. Substitut: Sr. Salvador Grau Pascual.

Primer/a vocal: Sr. Alberto Villar Torres. Substituta: Sra. Marina Lloves Gómez.

Segon/a vocal: Sra. Mercedes Prats Serra. Substitut: Sr. Carlos Lara López,

Tercera vocal: Sra. Antònia Ferrer Juan. Substituta: Ana Alcañiz Fos.

Aquesta comissió valorarà els projectes presentats i els puntuarà segons els criteris establerts a la base onzena. Seguidament, la comissió emetrà un informe tècnic sobre la base del qual es formularà la proposta de resolució provisional.

L'òrgan competent per instruir pot sol·licitar els informes tècnics que consideri adients per elaborar la proposta de resolució. Aquests informes han d'estar a disposició de la comissió avaluadora.

5.3. En relació amb la resolució de l'expedient, una vegada examinades les sol·licituds i emesa la proposta provisional de resolució, s'atorgarà als sol·licitants un termini d'audiència de deu dies. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s'hagin presentat al·legacions o una vegada que s'hagin resolt les presentades, l'òrgan instructor elevarà la proposta definitiva a la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans, que resoldrà, per delegació del Consell Executiu, sobre la procedència de la subvenció.

La resolució ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions. Igualment, si és el cas, les sol·licituds excloses o per a les que es denega, amb indicació de la causa d'exclusió o denegació. La resolució definitiva es notificarà a les entitats beneficiàries.

5.4. La resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans, dictada per delegació i que s'ha de considerar dictada per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureix la via administrativa. Contra l'esmentada resolució es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'art. 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm.136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm.148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

5.5 D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim de sis mesos des de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB. D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució de concessió de les ajudes s'exposarà a la seu electrònica del CIE (http://seu.conselldeivissa.es).

Sisena. Règim d'ajudes

La concessió de la subvenció s'ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan que la concedeix i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

La selecció de les entitats beneficiàries s'ha de fer mitjançant el procediment de concurrència competitiva, de manera que cada projecte se subvencionarà segons els punts obtenguts en l'avaluació (vegeu criteris de distribució).

En cap cas l'import de les subvencions concedides podrà superar el 100 % de l'import del projecte presentat, ni superar la quantitat sol·licitada.

Les subvencions concedides a una mateixa entitat no podrà superar la quantitat de 250.000 euros (dos-cents cinquanta mil euros), ja sigui beneficiària d'una sola línia o de diverses.

El pagament de la subvenció concedida quedarà condicionat a la implantació del projecte presentat i aprovat pel qual ha estat concedida.

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades per les mateixes activitats, programes o projectes. L'import de les subvencions en cap cas no pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost del projecte subvencionat.

Les subvencions que s'atorguin tenen caràcter ocasional i no generen cap dret de continuïtat en l'assignació de finançament per a exercicis posteriors.

Setena. Requisits de les entitats beneficiàries

Podran sol·licitar subvenció únicament les entitats i les associacions de serveis socials sense ànim de lucre que realitzin les actuacions que figuren a l'objecte d'aquesta convocatòria, i que compleixin els requisits següents:

  1. Estar legalment constituïdes des d'almenys sis mesos abans de la presentació de la sol·licitud.

  2. No tenir ànim de lucre.

  3. Estar inscrites en el Registre d'Associacions del Govern de les Illes Balears.

  4. Estar inscrites al Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o haver-ne sol·licitat la inscripció i estar en condicions d'obtenir-la, abans de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

  5. Tenir el seu domicili social a l'illa d'Eivissa, que hi tenguin delegació o que habitualment hi desenvolupin les seues activitats. També podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears, que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents de l'illa d'Eivissa i les seues famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en una altra comunitat autònoma, per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.

  6. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell Insular d'Eivissa, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria i en el moment d'efectuar el pagament.

  7. No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  8. En aquesta convocatòria, no es consideren entitats beneficiàries: les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similars; els col·legis i les associacions professionals; les federacions i les entitats esportives; els centres docents o d'ensenyament; les corporacions locals i les entitats de dret públic i les entitats de tipus polític o sindical.

Vuitena. Termini i presentació de les sol·licituds

8.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de quinze dies hàbils, que s'inicia l'endemà de la data publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

8.2. Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura a l'annex 1 d'aquestes bases, degudament emplenat. El model de sol·licitud, així com els annexos que l'han d'acompanyar, es facilitaran a la direcció de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

8.3. Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits establerts en la present convocatòria, s'ha de requerir l'entitat sol·licitant d'acord amb el que estableix l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, perquè, en un termini no superior a deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa, es tendrà per desistida la petició amb resolució prèvia expressa.

Novena. Documentació a presentar

9.1. Les entitats hauran de presentar juntament amb la sol·licitud (annex 1), la següent documentació per tal de procedir a la selecció de beneficiaris i valorar els projectes :

  • Document que acrediti que la persona sol·licitant és el/la representant legal de l'entitat.

  • Documentació que acrediti la inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  • Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació al Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o la sol·licitud d'inscripció en cas d'estar en situació de tràmit.

  • Els estatuts de l'associació degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre, així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.

  • Pressupost detallat d'ingressos i de despeses del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.

  • Projecte explicatiu de l'activitat per a la qual se sol·licita subvenció, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex III d'aquesta convocatòria. A més de les dades que figuren a l'esmentat model, l'entitat o l'associació podrà ampliar el projecte presentat en aquells aspectes que consideri pertinents perquè puguin ser tenguts en compte i valorats per la comissió avaluadora.

  • Imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom de l'entitat o l'associació beneficiària de l'ajuda i segellat per l'entitat bancària (aquest model es pot descarregar de la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es i a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

  • Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores, i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions (annex IV i annex V).

  • El nombre actualitzat de persones associades mitjançant certificat de la persona responsable de l'associació o l'entitat (Annex VI).

  • Document acreditatiu del règim de tinença de l'espai on es realitza el projecte per al qual se sol·licita la subvenció. En el supòsit que es presenti com a despesa subvencionable el lloguer del local social, s'ha de presentar el contracte en vigor signat per l'arrendador i l'arrendatari.

  • En el cas que l'entitat puntuï positivament en algun dels apartats recollits en el bloc 4, s'haurà d'acreditar documentalment el seu compliment.

  • Qualsevol altra documentació que l'entitat o l'associació consideri convenient.

En el cas de les entitats que es presenten a la línia B, addicionalment han de presentar:

  • Documentació que acrediti la col·laboració com a organitzacions associades de distribució (OAD) o associacions associades de repartiment (OAR) en el Programa d'ajuda alimentària FEAD, en algun dels períodes de distribució durant l'any 2018.

En el cas de les entitats que es presenten a la línia E.

  • Un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual faci constar les diferents associacions/entitats que formen part de l'agrupació d'associacions en les quals basa la seua activitat.

9.2. En el moment de presentar la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació justificativa que es detalla en la base quinzena d'aquesta convocatòria per tal d'efectuar el pagament del 75% de la subvenció concedida.

9.3. Les associacions i/o les entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol document abans esmentat, en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions, en matèria d'acció social, només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyali la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.

9.4. El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per tal que la comissió avaluadora pugui valorar correctament la sol·licitud.

9.5. La presentació de la sol·licitud per part de l'entitat sol·licitant comportarà l'autorització a l'òrgan gestor per recaptar els certificats a emetre per l'Agència Estatal d'Administració Tributària i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la seguretat social. En el cas que l'entitat no autoritzi, haurà de presentar els certificats d'estar al corrent de pagament.

Desena. Procediment que han de regir l'atorgament de la subvenció

10.1. Cada projecte es valorarà de la següent manera:

- fins a 85 punts, (línies A i C)

- fins a 93 (línia B)

- fins a 89 (línia D)

- fins a 105 (línia E)

10.2. La puntuació mínima necessària d'un projecte per accedir a la subvenció és de 25 punts.

10.3. Si la suma dels imports sol·licitants per a tots els projectes presentats a una línia no supera l'import màxim previst a la base tercera i sempre que els projectes hagin obtingut la puntuació mínima de 25 punts, es concedirà a les entitats el 100% de l'import sol·licitat, sempre que es compleixi el que determina la base setena d'aquesta convocatòria. Si una vegada fet el repartiment de les ajudes a les entitats beneficiàries hi ha romanent en una línia, aquesta quantitat es podrà passar a una altra línia.

10.4. En el cas que la suma dels imports sol·licitats per tots els projectes presentats a una mateixa línia superi la dotació d'aquesta, l'import de la subvenció serà el resultat directe d'aplicar la puntuació obtenguda en el procés de valoració en forma de percentatge a l'import de la quantitat sol·licitada.

10.5. En el cas que la suma dels imports totals dels ajuts que correspondrien a les entitats beneficiàries superi l'import total del pressupost assignat per a una línia, se sumen totes les quantitats concedides inicialment i es calcula el percentatge de l'excedent en relació amb el crèdit disponible per a aquella línia. Posteriorment aquest percentatge obtengut s'aplica a cada entitat reduint la quantitat inicialment obtenguda.

10.6. En el cas que en el repartiment inicial quedi un romanent superior a l'1% del fons pressupostat per a cada línia, aquest s'ha de repartir proporcionalment per a la resta de les línies la quantitat resultant, amb el mateix sistema exposat anteriorment, entre les entitats beneficiàries a les quals l'import de l'ajut concedit és inferior al que havien sol·licitat. En el supòsit que alguna de les entitats beneficiàries renunciï a la subvenció, s'aplicarà el mateix sistema.

Onzena. Criteris de puntuació

BLOC 1. Consideracions tècniques del projecte (fins a 44 punts).

1. Amb relació als objectius (fins a 3 punts).

2. Amb relació a les activitats: per poder visualitzar de la manera més clara possible en què consistirà (fins a 3 punts).

3. Pla de treball-calendari d'execució (fins a 3 punts).

4. Durada del projecte (fins a 3 punts).

5. Avaluació del projecte, per poder analitzar i valorar el nivell de compliment de l'activitat presentada en què constin els diferents indicadors de l'avaluació (fins a 3 punts).

6. Recursos humans per poder valorar i analitzar l'equip humà encarregat de realitzar el projecte (fins a 15 punts).

7. Amb relació a l'espai o la unitat mòbil on es desenvolupa el projecte (fins a 10 punts).

8. Fons de finançament del projecte (fins a 4 punts).

BLOC 2. Consideracions d'interès social (fins a 16 punts).

1. Complementarietat del projecte en relació amb altres actuacions que es duguin a terme a l'illa d'Eivissa (fins a 4 punts).

2. Experiència de l'entitat en l'execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu (fins a 12 punts).

BLOC 3. Impacte del projecte (fins a 13 punts, o fins 23 punts en el cas de la línia E)

1. Destinataris de les activitats (fins a 3 punts).

2. Amb relació a la cobertura de necessitats del projecte (fins a 10 punts).

En el cas de la línia E:

3. Per número d'entitats adherides a l'agrupació d'associacions (fins a 10 punts).

Bloc 4. Altres consideracions relacionades amb la valoració del projecte (fins a 12 punts)

1. Realització d'auditories externes realitzades durant l'any 2018/2019: 2 punts

2. El projecte s'executa amb un pla de voluntariat: 2 punts

3. El personal que desenvolupa el projecte ha realitzat formació relacionada amb la naturalesa del mateix l'any 2018/2019: 2 punts

4. En relació amb el projecte desenvolupat l'entitat realitza tasques adreçades a les persones associades o a la ciutadania en general: per cada activitat 0,25 punts, fins a 2 punts.

5. Si disposen de certificació de qualitat: 2 punts.

6. Si l'entitat té la declaració d'utilitat pública: 2 punts.

BLOC 5. Criteris específics per a les línies B,D i E

Línia B (fins a 8 punts)

Superfície útil d'emmagatzematge de menys de 500m2: 1 punt

Superfície útil d'emmagatzematge de més de 500m2: 2 punt

Espai d'emmagatzematge propi i exclusiu: 3 punts

Si disposa de cambres frigorífiques: 1 punt

Si disposa de vehicle propi per al repartiment: 2 punts

Línia D: existència de serveis complementaris (fins a 4 punts)

Si ofereix menjador: 2 punts

Si ofereix transport: 2 punts

Si ofereix menjador i transport: 4 punts

Línia E (fins a 10 punts)

Per cada servei prestació que ofereix a les entitats adherides: 0,50 punts per cada prestació/servei que ofereix a les entitats que en formen part, màxim 10 punts.

Dotzena. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d'aplicació i, en concret, les de l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les que s'estableixen en aquestes bases.

  • Concretament:

  • Complir l'objectiu, executar el projecte i realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de les subvencions.

  • Justificar davant el Consell Insular d'Eivissa el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció.

  • Comunicar de forma expressa i immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

  • Comunicar al Consell Insular d'Eivissa l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades en el termini de deu dies a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat al fons percebut.

  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui realitzar el Consell Insular d'Eivissa, i aportar tota la informació i la documentació que li requereixi.

  • Acreditar, en el moment de presentar la documentació justificativa de la realització de l'activitat, que l'entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, i amb la Seguretat Social, així com amb el Consell Insular d'Eivissa.

  • Disposar dels llibres comptables, registres i resta de documentació exigida per la normativa, a fi de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control i conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.

  • Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos.

  • Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s'ha d'incloure el suport del Consell Insular d'Eivissa en tots els elements publicitaris de l'activitat subvencionada. Si la beneficiària no adopta les mesures de difusió adients per donar publicitat al finançament públic del projecte, l'òrgan instructor li'n farà el requeriment perquè les adopti en un termini no superior als 10 dies, amb l'advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l'article 37 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions .

Si pel fet d'haver-se finalitzat les activitats afectades per aquestes mesures, no és possible el seu compliment en els termes establerts, s'haurà de col·locar en un lloc visible del domicili social de l'associació un cartell informatiu del patrocini del Consell amb el logotip de la institució informant de l'actuació subvencionada.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació.

Tretzena. Publicitat i notificacions

13.1. Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (www.seu.conselldeivissa.es).

La convocatòria i un extracte de les bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per la seua publicació, en virtut del que preveu l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

13.2. La notificació o publicació dels actes i tràmits del procediment i, en particular, l'obertura del tràmit d'audiència i la resolució de concessió es farà a través de mitjans electrònics, mitjançant compareixença a la seu electrònica del Consell Insular (https://seu.conselldeivissa.es), d'acord amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Catorzena. Modificació del projecte subvencionat

Quan l'entitat beneficiària, per causa de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seua voluntat, hagi d'introduir modificacions irrellevants en el projecte, és a dir, que no n'alterin els objectius ni els aspectes essencials, aquestes s'han de comunicar a l'òrgan concedent a través de l'òrgan instructor, al més aviat possible o, en tot cas, en el moment de la justificació. No s'admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que n'alterin la naturalesa, les finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.

En el cas que la modificació es presenti en el moment de la justificació, l'òrgan concedent, abans de reconèixer l'obligació, haurà d'acceptar la justificació presentada, sempre que l'acceptació no suposi danyar drets de tercers.

Quinzena. Justificació i pagament de la subvenció

15.1. La totalitat de la documentació justificativa s'ha de presentar dins el termini establert a la direcció de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

15.2. El pagament de l'ajuda que es concedeixi s'efectuarà en dos terminis, a excepció dels projectes subvencionats per la línia D, el pagament del qual s'efectuarà en un sol termini del 100%, en el moment que correspon al segon pagament de la resta d'entitats.

Els abonements de les subvencions concedides per a les línies A,B i C d'aquestes bases es realitzaran de la següent manera:

a) Amb la resolució de concessió definitiva i una vegada justificades i revisades pel departament les actuacions entre 1 d'octubre de 2018 i 30 de juny de 2019, d'acord amb allò previst a la clàusula 9.2 d'aquestes bases, s'ordenarà el primer pagament de fins al 75% de l'import a concedir.

La primera justificació s'ha de presentar dins el termini establert per la presentació del projecte, base vuitena punt 1.

La documentació a presentar és:

- Liquidació detallada d'ingressos i despeses del projecte subvencionat des de 1 d'octubre de 2018 fins el 30 de juny de 2019 (on s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat), signada pel responsable de l'associació, segons el model que figura a l'annex II d'aquestes bases.

- Relació de despeses del projecte subvencionat fins al 30 de juny de 2019, on ha de figurar la informació requerida a cadascun dels apartats de l'annex VII.

- Una declaració jurada sobre justificació econòmica en què es declara que l'entitat es troba dins els preceptes previstos a la normativa reguladora de subvencions i que compleixen amb el que s'estableix a les bases reguladores en relació amb les factures justificatives (Annex VIII).

b) El segon pagament del 25% restant s'efectuarà un cop s'hagi justificat les despeses ocasionades des de l'1 de juliol de 2019 fins al 30 de setembre de 2019.

El termini per a presentar la segona justificació és de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la concessió definitiva de les ajudes.

La documentació que s'ha de presentar és:

- Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme, on s'inclourà el nombre de persones usuàries ateses dins del projecte, degudament identificades, tot respectant la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals i altra normativa aplicable en aquesta matèria.

- Documentació econòmica justificativa del cost de les activitats del projecte subvencionat, on constaran:

a) Liquidació final d'ingressos i despeses, tal com es detalla en aquest punt.

b) Una memòria econòmica justificativa de la totalitat del projecte de les despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, data de pagament, així com els totals per concepte, i el percentatge imputat al Consell Insular d'Eivissa, tal com s'indica a l'Annex VII. D'altra banda, es facilitarà en format Excel l'esmentada llista de despeses al correu corporatiu, en el moment de la presentació de la justificació: dep.benestar@conselldeivissa.es.

Per a aquelles factures que estiguin subjectes a altres subvencions, s'identificaran a la llista anterior indicant l'import de la subvenció per la corresponent entitat, a les columnes habilitades a tal efecte.

c) Les factures originals amb el corresponent justificants de pagament, únicament de les despeses que s'imputen a la subvenció rebuda.

L'entitat beneficiària serà la responsable d'estampillar les factures i resta de documents indicant les quantitats imputables a cadascuna de les subvencions rebudes.

d) Una declaració jurada sobre justificació econòmica en què es declara que l'entitat es troba dins els preceptes previstos a la normativa reguladora de subvencions i que compleixen amb el que s'estableix a les bases reguladores quant a les factures justificatives (Annex VIII).

15.3 Només es consideraran justificats de manera vàlida els comprovants de pagament en què la data efectiva de pagament sigui entre l'1 d'octubre de 2018 i el 8 d'octubre de 2019, sempre que corresponguin a factures de despeses dutes a terme entre l'1 d'octubre de 2018 i el 30 de setembre de 2019. A excepció del pagament del TC1 i TC2 del mes de setembre que s'admetrà la data de pagament fins al 4 de novembre de 2019.

15.4 La subvenció únicament es donarà com a totalment justificada quan es justifiqui el 100% del pressupost presentat per a l'atorgament i s'ha complit la finalitat per a la qual es concediren.

15.5 Per justificar degudament les despeses subvencionables s'haurà d'aportar l'acreditació de l'abonament de la despesa del projecte a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b) Pagament en metàl·lic:

- una factura original signada i segellada pel proveïdor en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la seua data i l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

15.6. Per tal d'aprovar la justificació i procedir al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els tècnics del Departament considerin adients.

Si l'òrgan competent per comprovar la justificació de la subvenció hi aprecia defectes, ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè esmeni la justificació en el termini de deu dies.

15.7. La suma de les factures i altres documents justificatius ha de ser igual al pressupost del projecte presentat. Si és inferior, es reduirà la quantitat subvencionada de manera proporcional, tal com s'indica a la base dissetena.

15.8. El segon pagament de la subvenció s'efectuarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans, després que l'òrgan instructor hagi valorat que la justificació presentada i informat favorablement.

15.9. El Departament de Benestar Social i Recursos Humans podrà sol·licitar a qualsevol de les entitats beneficiàries els originals de les factures i justificants de pagament corresponents al cost total del projecte subvencionat.

Setzena. Despeses subvencionables

16.1. Les particularitats en tenir en compte en relació amb les despeses subvencionables són les següents:

- En el cas de factures de gasolina, hauran d'anar relacionades amb els vehicles que utilitzin les entitats degudament identificats amb la seua matrícula i que estiguin expressament assenyalats al projecte presentat.

- S'acceptaran rebuts acompanyats d'un contracte o un acord com a justificatius de l'objecte de la subvenció, la justificació de la despesa s'haurà d'acreditar segons exposa el punt 15.5.

- En els supòsits en què es presentin factures corresponents a despeses de subministraments de llum i aigua, aquests subministraments estaran a nom de l'entitat; en el cas que vénguin a nom d'un tercer hauran d'anar acompanyades d'una declaració jurada de la presidència de l'entitat en què consti que corresponen a despeses originades i pagades per l'entitat.

- Pel que fa a les despeses de manteniment de l'entitat (lloguer, llum, aigua...) no es podrà imputar el 100 % d'aquestes despeses al projecte presentat si aquest projecte no suposa la totalitat de les activitats que realitza l'entitat.

- S'acceptaran nòmines originals en el cas que es justifiquin despeses corresponents al personal contractat per l'entitat.

- Es podran imputar despeses de Seguretat Social dels treballadors contractats per l'empresa; en aquests casos, hauran de presentar-se els corresponents rebuts de liquidació de cotitzacions originals TC1, TC2 i el corresponent resum detallat de les nòmines de les persones treballadores.

- En el cas que es justifiquin nòmines s'hauran de justificar també les despeses corresponents de Seguretat Social, sempre en el mateix percentatge, i s'hauran de desglossar els imports per treballador/a i per mes.

- Respecte a les despeses per utilització de telèfons i línies ADSL únicament se subvencionarà un màxim de 100 euros mensuals per al conjunt d'aparells i línies. Per poder ser despeses subvencionables, aquestes línies telefòniques i d'ADSL hauran d'estar degudament identificades en el projecte que es presenti.

- En el pressupost que presentin les associacions o les entitats es podrà comptabilitzar el 100 % de les despeses del personal que ofereix atenció directa (auxiliars d'ajuda a domicili, fisioterapeutes, educadors/ores i treballadors/ores socials, psicòlegs/òlogues, etc.), així com personal administratiu i personal de neteja, i només fins a un màxim d'un 25 % del personal directiu, de gerència i coordinació.

- Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les pròpies d'administració, seran subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seua adequada preparació o execució.

- Respecte a formació del personal d'aquestes entitats de serveis socials, adscrit o vinculat a les activitats, els programes o els projectes presentats, només podran ser subvencionables despeses corresponents a la matrícula de cursos relacionats amb el projecte fins a un màxim del 75 %, amb un límit màxim de 1.000 euros per entitat.

- Respecte a les activitats desenvolupades per entitats o associacions de lluita contra el càncer que participin en aquesta convocatòria, únicament se subvencionaran aquelles despeses que corresponguin a l'atenció de persones residents a l'illa d'Eivissa, així com activitats que es puguin realitzar al territori de l'illa d'Eivissa en benefici dels seus residents.

16.2. No seran despeses subvencionables, a més dels supòsits establerts a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions:

  • Adquisició de material per a la celebració d'actes dirigits a la recaptació de fons per a l'entitat.

  • Begudes alcohòliques.

  • Despeses per activitats de lleure realitzades fora de l'illa d'Eivissa.

  • Les despeses per adquisició de béns inventariables.

  • Les despeses de reforma i millora del local de l'entitat.

  • Els interessos deutors dels comptes bancaris, així com els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals i les despeses de procediments judicials.

  • Les despeses corresponents a atencions protocol·làries o representatives i productes de marxandatge.

  • Els impostos indirectes que puguin ser objecte de compensació o recuperació.

Dissetena. Revocació i reintegrament de les ajudes concedides

D'acord amb el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió i en el seu cas es reintegraran, totalment o parcialment, les quantitats percebudes indegudament a més de l'interès de demora corresponent en els termes establerts a l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell Insular d'Eivissa, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó de l'incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.

Si amb posterioritat a la concessió de les ajudes s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de les ajudes (incompliment material) aquestes poden ser sotmeses a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que les persones beneficiàries acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

Grau d'incompliment material

Percentatge de reducció

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.

El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al Títol II de la Llei general de subvencions en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Per incompliment material s'entén tot aquell que impliqui la no realització de les actuacions objecte de la subvenció, i queda reflectit al compte justificatiu presentat per l'entitat.

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

Divuitena. Règim d'infraccions i sancions

En el cas d'incompliments formals, el règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per incompliment formal s'entén tot aquell que impliqui un incompliment de la normativa de subvencions, com ara l'incompliment de la presentació de la justificació en el termini establert, la justificació deficient, la deficiència en la publicitat del CIE, com a entitat subvencionadora, l'acreditació d'aquest fet, etc.

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

Dinovena. Règim jurídic

19.1. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

19.2. Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

 

Eivissa, 13 d'agost de 2019

El secretari general Acctal

Antoni Riera Buforn

 

 

ANNEX I

Sol·licitud per a la convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2019

Dades identificatives

Nom de l'associació/entitat

NIF

Domicili

Núm. Pis

Població

 

Codi postal Província

Telèfon

Fax

Adreça electrònica

Representant de l'associació/entitat

Nom i llinatges (president/a)

DNI/NIE

Domicili

Núm. Pis

Població

 

Codi postal Província

Telèfon

Fax

Adreça electrònica

Modalitat a la qual s'opta i sol·licita subvenció i quantia sol·licitada

Declar que la modalitat per a la qual aquesta associació sol·licita una subvenció és:

A. Projectes dirigits als següents àmbits (únicament cada entitat pot presentar un sol projecte dels següents àmbits):

□ De la salut mental. Import d'ajuda sol·licitada: .................................... euros.

□ De persones amb discapacitat. Import d'ajuda sol·licitada: ................................ euros.

□ De persones amb malalties neurodegeneratives i altres demències. Import de l'ajuda sol·licitada: .......................... euros.

□ De la lluita contra el càncer. Import de l'ajuda sol·licitada: ..................................... euros.

□ Sociosanitari o dels serveis socials. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.

□ De la prevenció, el tractament i/o la reinserció social en drogodependències i altres addiccions. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.

B. Projectes destinats a la recepció, emmagatzemament, distribució i repartiment en programes d'ajuda alimentària per a les persones més desfavorides. Import de l'ajuda sol·licitada: .......................................euros.

C. Projectes destinats a sensibilitzar en matèria d'igualtat de gènere i intervenció social. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.

D. Projectes d'escoles d'estiu destinats a atendre de forma especialitzada persones amb algun tipus de discapacitat. Import ajuda sol·licitada: ....................................... euros.

E. Projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sens ànim de lucre.

DECLAR que l'entitat es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries amb aquest Consell Insular, i igualment davant l'administració de l'Estat i de la Seguretat Social, i autoritz l'òrgan instructor de la concessió de la subvenció a sol·licitar en el meu nom les dites dades de conformitat amb l'article 23.3 de la LGS.

□ Que l'entitat i els seus o les seues representants no es troben compresos en cap dels supòsits de prohibicions per obtenir la condició de beneficiari/ària de subvencions establerts a l'article 13.2 i 3 de la LGS.

L'àmbit d'aplicació material d'aquesta convocatòria és l'illa d'Eivissa, de forma que únicament se subvencionaran projectes que contenguin activitats que s'hagin desenvolupat en aquesta illa. Que l'associació disposa de l'estructura i la capacitat suficients per garantir el compliment de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.

Documentació que s'adjunta:

Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'entitat.

□ Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació al registre d'associacions de la CAIB.

□ Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el Registre corresponent de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o còpia compulsada de la sol·licitud d'inscripció, en cas d'estar en situació de tràmit, o declaració responsable d'estar-hi inscrita o d'haver-ne sol·licitat la inscripció.

□ Estatuts degudament legalitzats, en els quals hauran de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.

Pressupost detallat d'ingressos i de despeses del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.

Projecte explicatiu de l'activitat per a la qual se sol·licita subvenció, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex III d'aquesta convocatòria. A més de les dades que figuren a l'esmentat model, l'entitat o l'associació podrà ampliar el projecte presentat en aquells aspectes que consideri pertinents perquè puguin ser tenguts en compte i valorats per la comissió avaluadora.

□ Imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom de l'entitat o l'associació beneficiària de l'ajuda i segellat per l'entitat bancària (aquest model es pot descarregar de la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es i a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

□ Declaració de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores, i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre (Annex IV).

□ Nombre actualitzat d'associats/ades mitjançant certificat de la persona secretària de l'associació o l'entitat (Annex VI).

□ Fotocòpia compulsada del contracte, en vigor, de lloguer del local social, signat per l'arrendador i l'arrendatari, en el supòsit que es presenti com a despesa subvencionable.

Altra documentació: ......................................................................................................................................

En el cas de les entitats que es presenten a la línia C, addicionalment han de presentar:

Documentació que acrediti la col·laboració com a organitzacions associades de distribució (OAD) associacions associades de repartiment (OAR) en el Programa d'ajuda alimentària FEAD, en algun dels períodes de distribució durant l'any 2019.

I en el cas de les agrupacions d'entitats que es presenten a la línia E:

Un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual faci constar les diferents associacions/entitats que formen part de l'agrupació d'associacions amb les quals basa la seua activitat.

Per tal de procedir al pagament del 75% de la subvenció concedida, s'ha de presentar:

□ Documentació justificativa que es detalla a la base quinzena d'aquesta convocatòria per tal d'efectuar el pagament del 75% de la subvenció concedida.

Les associacions i/o les entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d'aquests documents en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions, en matèria d'acció social, només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyalin la data i l'òrgan davant el qual es varen presentar.

La documentació que no s'adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular ................................................................................................................................................................

La presentació d'aquesta sol·licitud d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa, per a l'any 2019, comporta l'autorització de l'entitat sol·licitant al Departament de Benestar Social i Recursos Humans la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa. En cas contrari, s'ha de manifestar expressament en aquesta sol·licitud i aportar la documentació corresponent.

(  ) NO AUTORITZ el Consell Insular a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària, amb la Seguretat Social i l'aport, i ÚNICAMENT AUTORITZ el Consell Insular d'Eivissa per tal d'acreditar estar al corrent de pagament amb aquesta Administració.

....................................................................., ............. d ...................................... de 2019

(signatura)

 

ENS COMPROMETEM a desenvolupar les activitats que són objecte de subvenció i les obligacions que li corresponen com a beneficiari/ària d'aquesta subvenció, establertes amb caràcter general a l'article 14 de la Llei 38/2003 general de subvencions, i comunicar a aquest Consell Insular l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics.

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

ANNEX II Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2019

Ingressos

Concepte

Import

Aportació usuaris/àries

 

Quotes persones associades

 

Subv. Projecte

- Ministeri

- CAIB

- Sol·licitada al Consell d'Eivissa*

- Ajuntaments

- Altres

 

Altres ingressos

 

Total**

 

 

Despeses

Concepte

Import

Material fungible

 

Material no fungible (no inventariable)

 

Subministraments exteriors

Lloguer

Aigua

Llum

Telèfon

Altres (neteja, missatgeria, gestoria...)

 

Despeses del personal de l'entitat

- Seguretat Social

- Altres professionals

 

Altres despeses

 

Total**

 

* Aquesta quantitat ha de coincidir amb la quantitat especificada a la sol·licitud.

** La quantitat total dels ingressos ha de coincidir exactament amb la quantitat de les despeses.

Signatura:

Representant de l'entitat/associació

 

ANNEX III Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2019

Projecte explicatiu de l'activitat/el programa/el projecte que es presenta a la convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa, per a l'any 2019.

(Guió per presentar el projecte)

1. Identificació de l'entitat i dades del projecte:

1. Nom o raó social:

2. NIF:

3. Adreça:

4. Localitat:

5. CP:

6. Telèfon:

7. Fax:

8. Nom i llinatges de la/del representant legal i núm. DNI /NIE

9. Persona de contacte:

Telèfon: Adreça electrònica:

10. Nom del projecte:

 

  • Justificació del projecte: Exposició dels beneficis que les activitats plantejades suposaran per al col·lectiu i les persones a qui aniran dirigides.

  • Persones, col·lectius beneficiaris i àmbit territorial d'actuació: Identificació del col·lectiu beneficiari de les accions, indicant si són només les pròpies associades o està obert també a no associades, estimació del número de persones a les quals es dirigeix el projecte.

  • Objectius, activitats, metodologia i indicadors: Cal que els objectius es defineixin de forma operativa, referits a intervenció sobre les necessitats del col·lectiu. Els indicadors han de referir-se al grau en què s'han assolit els objectius i han de ser quantificables. Respecte a la metodologia, s'ha de especificar de quina manera es donarà resposta a les necessitats identificades.

  • Recursos humans: Professionals implicats (s'ha d'adjuntar currículum actualitzat). Cal adjuntar un organigrama del programa a desenvolupar i especificar les ràtios previstes de cada acció. També s'hauria de especificar el percentatge de dedicació de cada professional al projecte.

  • Recursos materials (no inventariables): Descripció de les infraestructures (punt o punts d'atenció, característiques dels locals o espais per desenvolupar les accions, espais d'atenció individuals/grupals...), materials necessaris (didàctic, d'oficina, de suport...) i tots aquells elements materials, no inventariables, necessaris per dur a terme el projecte.

  • Especificar si l'ús dels espais on es desenvolupa l'activitat del projecte és exclusiu per als beneficiaris del projecte o no.

  • Temporalització de las activitats.

  • Experiència de l'entitat: Descripció de l'experiència de l'entitat en l'execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu i l'experiència de l'entitat en projectes amb la mateixa finalitat.

  • Pla de difusió: En el cas que hi hagi un pla de difusió del programa, especificau el tipus de difusió (anunci, díptics, presentació, manual, CD-ROM...), nombre d'exemplars o accions, canal de difusió (premsa, ràdio, TV, web...) i destinataris (col·lectiu, professionals, població general...).

  • Avaluació: Descripció, si cal, del sistema d'avaluació per determinar l'impacte del projecte, qüestionaris de satisfacció i qualsevol mètode d'avaluació implementat (externa/interna, inicial/contínua/final...).

 

ANNEX IV Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2019

Declaració responsable en relació amb altres ajudes per a les mateixes finalitats

Dades de l'entitat i/o l'associació sol·licitant:

Nom o raó social:

 

CIF:

 

Dades del/de la representant legal:

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

Qualitat/Condició de la representació:

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT:

(  ) Que no s'ha demanat cap altra ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat.

(  ) Que sí s'han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i sí s'han concedit:

Entitat subvencionadora

Quantia de l'ajut

 

 

 

 

 

 

(  ) Que s'ha demanat ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat i encara no s'ha resolt:

 

 

 

 

 

(Signatura)

Eivissa,_______ d ________________________ de 2019

 

ANNEX V Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2019

Declaració responsable

Nom i llinatges:

 

DNI/NIE:

 

Declar responsablement a l'òrgan instructor que:

Reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària.

Em trob al corrent les obligacions tributàries davant l'Administració tributària estatal, davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d'Eivissa, segons l'establert a la normativa vigent (Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).

Em trob al corrent de les obligacions tributàries amb l'entitat local, tal com estableixen els articles 189.2 TRLHI i 9 RD 500/1990.

(  ) AUTORITZ el Consell Insular d'Eivissa a sol·licitar i obtenir, davant de l'Agència Tributària de l'Administració de l'Estat i la Tresoreria General de la Seguretat Social, la informació rellevant necessària per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i rebre el pagament de la subvenció, per comprovar que estic al corrent de les meues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, tot d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 95.1.k de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, amb autorització prèvia de la persona interessada, cedir les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per desenvolupar les seues funcions (art. 11 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; art. 10 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que la desplega, i art. 13.2.b del Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i les notificacions telemàtiques), així com utilitzar mitjans telemàtics per substituir l'aportació de certificats per part de la ciutadania.

(Signatura del/de la representant legal)

____________________, ________ d _____________________ de 2019

 

ANNEX VI Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2019

ACREDITACIÓ DEL NÚM. DE PERSONES ASSOCIADES

El senyor/La senyora ______________________________________________________________,

amb DNI núm. _________________, secretari/ària de l'associació ___________________________

________________________________________________________________________________,

amb CIF núm. __________________,

CERTIFICA: Que el nombre de persones associades inscrites a dia de la data del present certificat és d___________.

I perquè consti i als efectes oportuns, s'expedeix el present certificat.

____________________________, _____ d __________________ de 201__

 

Vist i plau,

La secretària/El secretari, Representant de l'entitat/associació

 

ANNEX VII Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2019

ANNEXOS PER PRESENTAR A LA JUSTIFICACIÓ

Memòria econòmica justificativa

Any:

Entitat:

Fra. núm.

Creditor

NIF

Concepte

Import

%

Import

CIE

Data d'emissió

Data de pagament

Activitat del programa

Identificació de l'entitat de la qual rep la subvenció

% subv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total material fungible

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total material no fungible

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total subministra-ments (lloguer, aigua, llum, telèfon, altres)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total personal associació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total Seguretat Social

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total altres professionals

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total altres despeses

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total

 

 

 

 

 

 

 

 

Firma de la persona representant de l'entitat,

Eivissa,

 

ANNEX VIII Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2019

DECLARACIÓ JURADA SOBRE JUSTIFICACIÓ ECONÒMICA

El Sr./La Sra. ..........................................................................................................................................,

amb DNI/NIE/passaport núm. ................................................................................, amb residència a .................................................................................................................................................municipi d........................................................, en representació d.............................................................. en qualitat de president -a/secretari -ària de l'entitat.

Als efectes previstos a la base quarta d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2019.

DECLARA que:

1. Aquesta entitat no es troba sotmesa a cap de les circumstàncies recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari per a la convocatòria, i compleix les obligacions que per a perceptors/ores d'ajudes i subvencions estableix l'article 14 de la mateixa llei.

2. De conformitat amb l'article 39 de la Llei 38/2003, les despeses subvencionables compleixen amb el que estableix la base quinzena (documentació econòmica) d'aquestes bases, en el fet que les factures justificatives que presenta en aquesta convocatòria estan vinculades al projecte subvencionat com a conseqüència de l'activitat subvencionada i han estat emeses entre el dia 1 d'octubre de 2018 fins al 31 de setembre de 2019 i han estat pagades fins al 8 d'octubre de 2019, exceptuant les despeses de la Seguretat Social corresponents al mes de setembre es poden abonar fins al 4 de novembre de 2019.

3. Totes les factures especificades a l'Annex VII s'han presentat únicament a aquesta convocatòria amb l'import establert a la relació esmentada i que els fons percebuts s'han aplicat íntegrament a l'objecte de la subvenció.

 

Firma de la persona representant de l'entitat,

Eivissa, ....... d....................................... de 2019

 

L'ENTITAT/L'ASSOCIACIÓ INTERESSADA

1. La falsificació, l'ocultació o la inexactitud de les dades declarades pot donar lloc, si escau, a les corresponents sancions administratives o de qualsevol altra índole altra índole que siguin procedents.