Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 8272
Bases que regulen la convocatòria d’ajudes econòmiques individuals per a persones amb discapacitat a l’àmbit de l’illa d’Eivissa per a l’any 2019
1. Objecte
És objecte d'aquesta convocatòria fixar els criteris i el procediment de concessió d'ajudes econòmiques a persones amb discapacitat que presentin una discapacitat física, psíquica o sensorial reconeguda que siguin residents a l'illa d'Eivissa.
2. Consignació pressupostària i límit màxim d'ajuda individual
El pressupost per a aquesta convocatòria és de cent trenta-un mil euros (131.000 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2315.48900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2019.
En cap cas les ajudes concedides a una mateixa persona a l'empara d'aquesta convocatòria no podran superar els màxims establerts a la base 4.
3. Requisits generals de les persones beneficiàries, supòsits subvencionables i criteris objectius que han de regir l'atorgament de l'ajut
3.1. Requisits generals de les persones beneficiàries:
a) Tenir reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, o bé ser pensionista de la Seguretat Social per incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa, o pensionista de classes passives de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
b) Tenir menys de 65 anys en la data de presentació de la sol·licitud.
c) Tenir la residència a l'illa d'Eivissa.
3.2. Supòsits subvencionables:
a) Persones que reuneixin els requisits del punt 3.1 amb una renda per càpita de la unitat econòmica de convivència no superior a dotze mil sis-cents euros (12.600 €) anuals, prenent com a referència la quantitat que es fixa per al salari mínim interprofessional per a l'any 2019 aprovat pel Reial decret 1462/2018, de 21 de desembre.
b) Persones que reuneixin els requisits del punt 3.1 amb discapacitat reconeguda igual o superior al 85 %, amb una renda per càpita de la unitat econòmica de convivència no superior a quinze mil cent vint euros (15.120 €) anuals.
3.3. Criteris objectius que han de regir l'atorgament de l'ajut:
Aquestes ajudes s'atorgaran tenint presents dos conceptes: la unitat econòmica de convivència i la renda per càpita de la unitat econòmica de convivència.
A) La unitat econòmica de convivència
A.1) La unitat econòmica de convivència del grup familiar. S'entendrà com a unitat econòmica de convivència del grup familiar aquell que visqui a l'habitatge quan entre els components del grup hi hagi un vincle de matrimoni o estiguin inscrits en el registre de parelles estables o tenguin algun fill en comú, un vincle de consanguinitat o afinitat fins al primer grau.
En els casos d'acolliment permanent de menors, el/la menor tendrà la consideració de membre de la unitat econòmica de convivència quan consti resolució administrativa o judicial.
El grau de parentesc es computarà segons disposa el Codi civil i a partir de la persona beneficiària de l'ajuda.
En el cas que la unitat econòmica de convivència, descrita anteriorment, superi la quantitat prevista per rebre les ajudes, es comptabilitzaran també les persones menors d'edat o discapacitades menors de 65 anys (o majors de 65 anys, que acreditin que la condició de persona amb discapacitat es va reconèixer abans de complir aquesta edat) que viuen al mateix domicili unides al beneficiari o beneficiària de l'ajuda, per un grau de parentesc per consanguinitat fins al tercer grau i d'afinitat fins al segon grau, a efectes de determinar la renda per càpita.
Quan del certificat de convivència municipal juntament amb la documentació relativa a la discapacitat o equivalent es derivi que a l'habitatge hi ha dues o més persones amb discapacitat menors de 65 anys (o majors de 65 anys que acreditin que la condició de persona amb discapacitat es va reconèixer abans de complir aquesta edat) i tenguin alguna relació de parentesc amb el beneficiari o la beneficiària de l'ajuda, no s'aplicarà el requisit de renda.
A.2) La unitat econòmica de convivència de famílies monoparentals
En aquest cas, s'inclourà a efectes de còmput un membre més a la unitat familiar a l'efecte de determinar la renda per càpita. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per família monoparental la que està formada per un o més fills menors de 21 anys, o de 25 si estudien, que conviuen amb un sol dels pares i en depenen econòmicament, amb les particularitats i les condicions que disposa l'article 7 de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies (BOIB núm. 97, de 7 d'agost de 2018).
A.3) Persones que viuen soles a l'habitatge
En el cas de persones que viuen soles, es dividirà la renda anual per 1,5 als efectes de determinar la renda per càpita.
B) La renda per càpita de la unitat econòmica de convivència
La renda s'obtendrà de la suma de la base imposable general i la base imposable de l'estalvi. En el cas de contribuents que no estiguin obligats/ades a presentar declaració de renda s'obtendrà de la suma dels rendiments íntegres del treball, els rendiments del capital mobiliari i els guanys patrimonials sotmesos a retenció, menys les despeses deduïbles dels rendiments del treball.
No tenen la consideració de rendes aquelles que estan exemptes de l'IRPF.
No tendran dret a rebre les ajudes aquelles persones que estiguin obligades a fer la declaració de renda i no l'hagin presentada.
A l'efecte del còmput de la renda per càpita de la unitat econòmica de convivència de les persones que rebin assistència institucionalitzada en centres d'atenció especialitzada, es considerarà que s'hi inclou la persona beneficiària encara que aquesta, per diverses circumstàncies, estigui empadronada a la localitat on està ubicada la institució. D'altra banda, la seua família, de la qual depenen, ha d'estar empadronada a l'illa d'Eivissa.
4. Activitats objecte d'ajut i import
Seran objecte d'ajut les activitats que es detallen en aquest apartat i que s'hagin dut a terme en el període comprès entre l'1 d'octubre de 2018 fins al 30 de setembre de 2019.
El Consell Insular subvencionarà:
- En els supòsits descrits a la base 3.2.A, el 50 % del cost amb el límit que s'especifica per concepte i amb la quantia màxima de 3.500 € per al conjunt total de les ajudes.
- En els supòsits descrits a la base 3.2.B, el 75 % del cost dels conceptes que s'especifiquen a continuació. Per a aquestes modalitats les quantitats màximes establertes com a límits a subvencionar que figuren a la convocatòria s'augmentaran fins a un 50 %, amb un límit per al conjunt total de les ajudes de 4.000 €.
- En els supòsits que es presentin despeses ocasionades per a l'adaptació de la llar, els límits anteriors (3.500 € i 4.000 €) augmentaran a 6.000 € sempre que, a més, presentin altres despeses en rehabilitació, i/o mobilitat, i/o altres ajudes tècniques.
Seran objecte d'ajut les següents activitats:
I. Rehabilitació: Les ajudes per a rehabilitació tenen per objecte contribuir a sufragar les despeses derivades dels tractaments de psicoteràpia, fisioteràpia, tractaments psicopedagògics, psicomotricitat, logopèdia, atenció primerenca i altres activitats terapèutiques de les persones amb discapacitat.
Els professionals que realitzen les teràpies han d'estar col·legiats i/o homologats.
II. Mobilitat, les quals tenen per objecte facilitar la major autonomia possible, dins l'entorn familiar i social, de les persones amb discapacitat que tenguin problemes de mobilitat i de comunicació i es podran sol·licitar per aconseguir un augment de la capacitat de desplaçament.
III. Adaptació de la llar, les quals tenen l'objectiu de la supressió de barreres arquitectòniques per a la llar i/o adaptació d'aquesta a una determinada discapacitat.
IV. Ajudes tècniques i altres: s'entenen per ajudes tècniques aquells instruments que, actuant com a intermediaris entre la persona amb discapacitat i l'entorn (ja sigui amb mitjans mecànics o estàtics), permetin la seua cura, facilitin la seua relació i permetin una major mobilitat i autonomia i així millorar la seua qualitat de vida.
I. Activitats de rehabilitació i màxims subvencionables
Rehabilitació: 155 € al mes amb un màxim de 1.860 € anuals.
Assistència a escoletes, escoles d'estiu i serveis anàlegs que tenguin un caràcter psicoeducatiu, de l'illa d'Eivissa (únicament pel que fa al període de vacances escolars d'estiu): 119 € mensuals o 357 € pel període comprès en aquesta convocatòria.
Assistència institucionalitzada en centres d'atenció especialitzada en règim residencial si la plaça és privada: 600 € mensuals.
Es podran subvencionar els desplaçaments, i fins a un màxim total de 966 € per convocatòria, els següents trajectes d'anada i tornada en avió o vaixell per arribar al centre d'atenció especialitzada amb plaça privada, concertada o pública.
El desplaçament de la persona amb discapacitat al centre d'atenció especialitzada.
El desplaçament d'un acompanyant de la persona amb discapacitat al centre, sempre que coincideixi en dia i hora amb el de la persona amb discapacitat.
El desplaçament dels familiars (fins al segon grau de parentesc afinitat/consanguinitat) per visitar la persona amb discapacitat al centre on es troba institucionalitzada.
Totes les factures de bitllets d'avió i de vaixell hauran d'especificar el trajecte d'anada o de tornada, la data i el preu total. No estaran permesos els bitllets oberts ni de primera classe, business o anàlegs. Per tal de subvencionar aquestos bitllets es tendrà en compte que la data en què s'efectuï el trajecte sigui dins el període subvencionable independentment de la data de l'emissió i el pagament de la factura.
II. Conceptes de mobilitat i màxims subvencionables
Les ajudes per a mobilitat aniran destinades a:
Ajudes per a mobilitat i màxims subvencionables:
Adquisició de cadira de rodes ..................................... 838 €
Adquisició de cadira de rodes elèctrica ...................... 3.500 €
Adaptació de cadira de rodes ...................................... 1.800 €
Obtenció del carnet de conduir ................................... 384 €
Adquisició de vehicle de motor .................................. 3.048 €
Adaptació de vehicle .................................................. 3.048 €
Caminador .................................................................. 68 €
Caminador (tipus walkers) .......................................... 600 €
En relació amb les ajudes per a l'adquisició i l'adaptació de vehicle de motor és necessari que la persona beneficiària estigui en possessió del permís de conduir i acrediti tenir dificultats de mobilitat de conformitat amb el Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre. En cas d'ajuda per obtenir el carnet de conduir també caldrà acreditar tenir dificultats de mobilitat.
En el cas que la persona beneficiària no pugui obtenir el permís de conduir per motius de la seua discapacitat o edat, podran sol·licitar l'ajuda per a l'adquisició de vehicle els familiars que en tenguin cura i estiguin en possessió del carnet de conduir, sempre que les persones beneficiàries tenguin dificultats de mobilitat de conformitat amb el Reial decret esmentat abans.
Per poder rebre aquestes ajudes caldrà que s'acrediti que han transcorregut cinc anys des de la data d'adquisició de l'últim vehicle subvencionat (Annex V).
III. Adaptació de la llar i màxim subvencionable, per suprimir barreres arquitectòniques i/o condicionament d'aquesta en funció de la discapacitat:
Adaptació funcional de la llar ..................................... 3.048 €
IV. Ajudes tècniques i altres, màxims subvencionables:
Per transferències:
|
1.698 € |
|
104 € |
|
68 € |
|
73 € |
|
184 € |
|
366 € |
|
|
|
2.688 € |
Per al dormitori (per facilitar el descans):
|
1.149 € |
|
611 € |
|
191 € |
|
2.935 € |
|
49 € |
|
280 € |
|
68€ |
Per facilitar l'accessibilitat:
|
221 € |
|
366 € |
|
3.048 € |
|
880 € |
Per facilitar el posicionament i/o la mobilitat:
|
611 € |
|
732 € |
|
366 € |
|
2.935 € |
|
180 € |
|
808 € |
Per facilitar la higiene personal i activitats de la vida diària:
|
49 € |
|
221 € |
|
1.100 € |
|
110 € |
|
478 € |
|
184 € |
|
73 € |
|
132 € |
|
184 € |
|
782 € |
|
730 € |
|
184 € |
|
514 € |
|
587 € |
|
439 € |
|
2.810 € |
|
732 € |
|
73 € |
|
221 € |
|
294 € |
|
220 € |
Altres ajudes:
Curs de llenguatge de signes ...................................................... 300 €
Ulleres graduades o lents de contacte graduades ....................... 169 €
Audiòfons ................................................................................... 902 € c/u
Implant coclear .......................................................................... 789 € c/u
Altres dispositius similars o anàlegs per facilitar l'audició ........ 789 € c/u
Tractaments dentals .................................................................... 800 €
Ortesis ......................................................................................... 761 €
En el cas dels audiòfons, els implants coclears i altres dispositius similars o anàlegs no se subvencionaran les piles que no siguin les inicials.
En el cas dels tractaments dentals només se subvencionen implants dentals, corones, ponts, pròtesis completes o parcials; respecte dels tractaments d'ortodòncia, aquestos queden exclosos.
Així mateix, amb la valoració i l'acceptació prèvies del Departament de Benestar Social i Recursos Humans es podran subvencionar ajudes tècniques o prestacions similars o anàlogues a les anteriorment descrites (a la base 4 d'aquesta convocatòria), per un import màxim de 1.500 €.
5. Règim de les ajudes
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb qualsevol altra sol·licitada a una altra institució pública o privada pel mateix concepte.
En cap cas, l'import de les subvencions no pot superar (aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades) el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha de realitzar o el valor de la situació objecte de finançament.
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles entre si, sempre dins el límit de la quantitat per ajudes prevista als punts 3 i 4 d'aquesta convocatòria.
Si s'exhaureix el crèdit destinat a aquesta convocatòria abans d'acabar el termini de presentació o finalitzat aquest termini abans de resoldre totes les sol·licituds, el Departament de Benestar Social i Recursos Humans valorarà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible. En cas contrari, se suspendrà la concessió de noves ajudes, suspensió que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
L'obtenció d'ajuts dins aquesta convocatòria no genera cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors.
6. Publicitat
Aquestes Bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa (www.conselldeivissa.es).
La convocatòria i un extracte de les bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, en virtut del previst a l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Així mateix, en virtut del previst a l'article 20.8.b de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no es publicaran les subvencions concedides en virtut d'aquesta convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, ja que les dades de les persones beneficiàries en relació amb l'objecte de la present convocatòria afecten la seua intimitat personal i familiar.
La publicació dels actes i els tràmits del procediment i la resolució de concessió es faran mitjançant la seua inserció al tauler d'anuncis i edictes electrònics, de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb els requisits contenguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, i les indicacions de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
D'altra banda, per tal de donar compliment al principi de publicitat que les persones beneficiàries han de complir, es publicarà la mateixa resolució de concessió, amb els mateixos requisits contenguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, al portal de transparència del Consell Insular d'Eivissa.
7. Termini de presentació
El període de presentació s'iniciarà a partir del dia següent a la publicació de l'extracte de les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 10 d'octubre de 2019, sempre que les despeses objecte de la subvenció s'hagin realitzat dins el termini subvencionable, és a dir des del dia 1 d'octubre de 2018 fins al 30 de setembre de 2019; respecte d'això, s'admetran aquelles factures que s'han emès i pagat des del dia 1 d'octubre de 2018 fins al dia 10 d'octubre de 2019.
A excepció de les factures relatives al pagament de desplaçament, tal com exposa el punt 4.1.
8. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex I d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran al Registre General de la mateixa institució (avinguda d'Espanya, 49, 07800 Eivissa). Així com també hi haurà la possibilitat d'enregistrar les sol·licituds telemàticament a la pròpia seu electrònica habilitada a tal fi, de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015.
Si la sol·licitud s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar en un sobre obert per tal que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans que se certifiqui. En el cas que l'oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s'entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada al Registre General del Consell Insular d'Eivissa.
Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del Consell Insular d'Eivissa, les persones sol·licitants de la subvenció han d'enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud amb el segell d'entrada dins termini al Departament de Benestar Social i Recursos Humans (dep.benestar@conselldeivissa.es), durant les vint-i-quatre hores següents, com a màxim, a l'acabament del termini hàbil. En els mateixos termes, si s'envia per correu certificat, s'ha de trametre per correu electrònic el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini.
Les sol·licituds presentades fora del termini esmentat en el paràgraf anterior no s'admetran en la present convocatòria.
9. Documentació a presentar
Les sol·licituds de subvenció aniran acompanyades de la següent documentació:
DNI/NIE de la persona sol·licitant. En el supòsit que la sol·licitud es presenti en representació d'una altra persona, també s'haurà de presentar el DNI/NIE de la persona representant degudament autoritzada.
En el cas que el beneficiari sigui major de 18 anys i tengui reconeguda la capacitat legal modificada, s'haurà d'adjuntar la sentència legal.
Llibre de família o documentació anàloga oficial que el substitueixi en el supòsit que la persona beneficiària no visqui sola a l'habitatge, o certificat d'estar inscrita al corresponent registre de parelles estables.
Certificat de convivència emès per l'ajuntament del municipi de residència.
Documentació acreditativa de l'obtenció del grau de discapacitat mitjançant resolució, targeta acreditativa, pensionista de la Seguretat Social per incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa, pensionista de classes passives de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat, emès per l'òrgan competent.
Matrícula d'estudis dels fills que estudiïn fora de l'illa, per tal d'acreditar la unitat familiar de convivència de famílies monoparentals.
En el cas que els pares del sol·licitant menor d'edat estiguin separats s'ha de presentar sentència de divorci o regulació de mesures paternofilials.
Informe acreditatiu del centre on es troba institucionalitzada la persona beneficiària de l'ajuda, per als supòsits de sol·licitud d'ajuda per a institucionalització.
Declaració de la renda dels membres de la unitat de convivència majors d'edat, corresponent a l'exercici 2018. En el cas de no estar obligat a fer-la, s'haurà d'aportar el certificat de renda expedit per l'Agència Tributària. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons models que figuren com a annexos II i III.
En el cas de ciutadans de la Unió Europea o persones estrangeres residents a Eivissa, quan no constin dades sobre els seus ingressos hauran de presentar documentació suficient acreditativa en què consti en quin país tributen i els ingressos que perceben del país corresponent.
Factures originals de la despesa realitzada, emeses des de l'1 d'octubre de 2018 fins al 30 de setembre de 2019. Factures pagades en efectiu mitjançant factura signada i segellada pel proveïdor amb la indicació de “rebut en metàl·lic”, “pagat” o similar. En cas de pagament mitjançant transferència bancària, la còpia del justificant de l'ordre o document bancari acreditatiu del pagament i notificació bancària del càrrec o extracte bancari en el qual figuri aquest, en cas de domiciliacions. Aquesta informació s'amplia a la base 12 d'aquesta convocatòria.
En el cas d'obres, s'haurà d'adjuntar la documentació acreditativa de l'ajuntament i/o la normativa vigent, per poder realitzar-les.
Imprès de transferència bancària del Consell Insular expedit necessàriament a nom de la persona beneficiària de l'ajuda i segellat per l'entitat bancària. En el cas que la persona beneficiària sigui menor d'edat, el document esmentat haurà d'anar a nom de la persona representant. Podreu trobar aquest document a la pàgina web de la institució (www.conselldeivissa.es) i també a la seu electrònica.
Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i les obligacions tributàries o d'altre tipus davant el Consell Insular d'Eivissa. Aquesta acreditació pot substituir-se per una declaració responsable atorgada davant l'autoritat administrativa competent o notari públic, en els supòsits previstos a la normativa vigent. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons el model que figura com a Annex II.
Declaració responsable signada per la persona interessada de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides a l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, segons el model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.
Declaració responsable en relació amb altres ajudes per a les mateixes finalitats (Annex IV).
Qualsevol altre document que es consideri oportú aportar.
Les persones que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d'aquests documents en virtut d'anteriors sol·licituds només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyalin la data i el número de registre d'entrada de l'escrit amb el qual es varen aportar.
A més de la documentació abans referida, les sol·licituds d'ajudes aniran acompanyades de la documentació específica següent:
A. Quan la sol·licitud sigui per a l'adquisició o l'adaptació de vehicle de motor, s'haurà d'aportar a més:
Fotocòpia compulsada del permís de conduir corresponent al tipus de vehicle que es pretengui adquirir.
Declaració responsable que garanteixi que el vehicle s'utilitzarà per a ús personal i privat (Annex V).
Declaració responsable on consti que han transcorregut cinc anys des de la data d'adquisició de l'últim vehicle subvencionat (Annex V).
Acreditar tenir dificultats de mobilitat de conformitat amb el Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre.
B. Quan la sol·licitud sigui per a l'adaptació de vehicle a motor:
Permís de conduir corresponent, en què s'especifiqui el tipus d'adaptació prescrita.
El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud d'ajuda presentada, com pot ser la prescripció tècnica del professional corresponent, memòria explicativa de les actuacions a realitzar, etc.
Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits establerts en la present convocatòria, s'ha de requerir d'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè, en un termini no superior als deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa, es tendrà per desistida la petició, amb resolució prèvia expressa.
10. Instrucció, resolució i notificació
El Departament de Benestar Social i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds. Els ajuts es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans.
Les sol·licituds d'ajut es tramitaran per rigorós ordre d'entrada al Consell Insular d'Eivissa, encara que no hagi acabat el termini de presentació, tot atorgant subvenció a aquelles sol·licituds que compleixin els requisits establerts al punt 3 d'aquestes bases i fins que s'exhaureixi la consignació pressupostària.
Els expedients es resoldran en un termini màxim de sis mesos a comptar des de la presentació de la sol·licitud.
La notificació de la resolució de les ajudes es realitzarà mitjançant la publicació al tauler d'edictes de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).
11. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:
Destinar l'import de l'ajuda a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat.
Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa, i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
Comunicar a aquest Consell Insular l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent.
Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l'article 44 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l'esmentat Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i de la Llei (estatal) 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi siguin d'aplicació.
12. Pagament de la subvenció
El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte que consti a l'imprès presentat juntament amb la sol·licitud.
Per tal de cobrar, hauran de constar a l'expedient els següents documents:
Les factures originals a nom de la persona beneficiària, o representant legal, justificatives de les despeses objecte de la subvenció, emeses del dia 1 d'octubre de 2018 fins al 30 de setembre de 2019 i pagades dins el termini comprès entre el dia 1 d'octubre de 2018 i fins al dia 10 d'octubre de 2019, sempre que es tracti d'una activitat que ha tengut lloc dins el termini subvencionable.
A excepció dels justificants de pagament corresponents a les despeses de desplaçament, en què es tendrà en compte que la data en la qual s'efectuï el trajecte sigui dins el període subvencionable independentment de la data de l'emissió i de pagament de la factura.
En el supòsit que la persona beneficiària sigui menor, la factura podrà anar a nom del seu representant legal.
Els mitjans per acreditar que la factura s'ha pagat són:
a. Pagament en metàl·lic o mitjançant targeta de crèdit o dèbit: L'abonament en metàl·lic s'ha d'acreditar mitjançant una factura original signada i segellada pel proveïdor en la qual s'ha d'especificar els conceptes subvencionables, la seua data i l'expressió “rebut en metàl·lic”, “pagat” o similar. En el cas de pagament amb targeta, en aquest justificant haurà de constar el nom del beneficiari que sol·licita l'ajuda i haurà de coincidir amb l'import i la data de la factura. En el cas que no quedin acreditats el nom del beneficiari, l'import i/o la data, no es considerarà justificat. En aquest cas haurà d'aportar extracte del compte, certificat o similar de l'entitat bancària que ho acrediti.
b. Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari: Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.
c. Pagament mitjançant domiciliació bancària: Notificació bancària del càrrec. Extracte bancari on figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què constin el titular i el número del compte corrent en què s'ha anotat el càrrec i l'ordenant del càrrec, el beneficiari, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i la data de l'operació.
Quan s'hagin demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat s'haurà d'acreditar l'import, la procedència i l'aplicació a l'objecte de l'ajuda.
En els casos d'aquelles factures que hagin rebut altres subvencions, s'hauran d'identificar a l'Annex IV, indicant l'import de la factura i quina és la part subvencionada per l'entitat que correspongui.
Per al pagament de la subvenció, es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d'Eivissa considerin adients.
13. Revocació de la subvenció
L'incompliment de les disposicions establertes en aquesta convocatòria per part de les persones beneficiàries donarà dret a l'òrgan a rescindir la subvenció, amb pèrdua per part de la persona beneficiària de les ajudes corresponents.
14. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
15. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.
Eivissa, 13 d'agost de 2019
El Secretari General Acctal
Antonio Riera Buforn
ANNEX I
Sol·licitud d'ajuda econòmica individual per a persones amb discapacitat a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2019
1. AJUDES QUE SE SOL·LICITEN
Concepte |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. DADES DE LA PERSONA AMB DISCAPACITAT
Llinatges i nom |
DNI/NIE |
|
Data de naixement |
Edat |
Estat civil |
Domicili |
Núm. |
|
Localitat |
Codi postal |
|
Província
|
Telèfon |
|
|
||
Vull rebre la notificació per: ( ) Correo electrònic. ( ) Correo postal (paper) |
Per a persones ingressades en centres
Nom del centre |
Adreça |
3. PERSONES QUE CONVIUEN AMB LA PERSONA BENEFICIÀRIA
Nom i cognoms |
Parentiu |
DNI |
Data de naixement |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT LEGAL
(Heu d'emplenar aquest apartat sempre que formuli la sol·licitud una persona diferent de la que té alguna discapacitat, sempre que sigui el representant legal)
Cognoms i nom
|
DNI / NIE |
Data de naixement |
Telèfon |
Domicili
|
Núm. |
Localitat |
Codi postal |
Província |
|
Relació amb la persona sol·licitant |
|
Títol de la representació (*) |
(*) Pàtria potestat, tutor, guardador/a de fet, etc.
DECLARACIÓ
Declar, sota la meua responsabilitat, que les dades que he escrit en aquesta sol·licitud són certes i que la documentació que no s'adjunta a aquesta sol·licitud es va presentar en aquest Consell Insular en data .............................................. i registre d'entrada núm. ............................................
______________ ,______ d___________ de ______
(Signatura)
ANNEX II
Declaració responsable de no-prohibicions, declaració expressa sobre obligacions tributàries i autorització de sol·licitud de dades fiscals
Nom i llinatges:
|
DNI/NIE:
|
Declar responsablement a l'òrgan instructor que:
Reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària.
Em trob al corrent amb les obligacions tributàries davant l'Administració tributària estatal, davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d'Eivissa, segons l'establert a la normativa vigent (Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) per obtenir el reconeixement d'un dret o facultat o per al seu exercici, que dispòs de la documentació que així ho acredita, i que la pos a disposició de l'administració quan em sigui requerida; així mateix, em compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.
Em trob al corrent de les obligacions tributàries amb l'entitat local, tal com estableixen els articles 189.2 TRLHI i 9 RD 500/1990.
( ) Autoritz el Consell Insular d'Eivissa a sol·licitar i obtenir, davant de l'Agència Tributària de l'Administració de l'Estat i la Tresoreria General de la Seguretat Social, la informació rellevant necessària per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i rebre el pagament de la subvenció, per comprovar que estic al corrent de les meues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, tot d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 95.1.k de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, amb autorització prèvia de la persona interessada, cedir les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per desenvolupar les seues funcions (art. 11 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; art. 10 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que la desplega, i art. 13.2.b del Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i les notificacions telemàtiques), així com utilitzar mitjans telemàtics per substituir l'aportació de certificats per part de la ciutadania
( ) No Autoritz l'òrgan instructor a sol·licitar i obtenir la informació descrita en el paràgraf anterior.
DADES FISCALS
( ) Autoritz l'òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
( ) No autoritz l'òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
Eivissa, d . de 2019
(Signatura del/de la representant legal)
____________________, ________ d_____________________ de 2019
ANNEX III
Convocatòria d'ajudes econòmiques individuals per a persones amb discapacitat a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2019
Autorització de sol·licitud de dades fiscals d'altres membres de la unitat familiar
Nom i llinatges:
|
NIF:
|
Amb relació a la sol·licitud d'ajudes econòmiques individuals per a persones amb discapacitat, a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2019, efectuada per .................................................................................................................., en favor de (emplenau-ho si és el cas) ................................................................................................. i com a persona que form part del nucli de convivència de la persona amb discapacitat interessada,
□ Autoritz l'òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
(Signatura)
Eivissa, ........ d ........................... de 2019
ANNEX IV
Convocatòria d'ajudes econòmiques individuals per a persones amb discapacitat a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2019
Declaració responsable en relació amb altres ajudes per a les mateixes finalitats
Nom i llinatges:
|
NIF:
|
Amb relació a la sol·licitud d'ajudes econòmiques individuals per a persones amb discapacitat a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2019, DECLAR RESPONSABLEMENT que:
( ) No s'ha demanat cap altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat.
( ) Sí s'han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i sí s'han concedit:
...........................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
( ) S'ha demanat ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat i encara no s'ha resolt:
............................................................................................
............................................................................................
.............................................................................................
I que comunicaré al Consell Insular d'Eivissa qualsevol incidència pel que fa a aquest assumpte.
( ) Autoritz l'òrgan instructor a comprovar si la persona sol·licitant ha sol·licitat/percebut subvencions a altres administracions públiques (Ib-Salut i Ministeri d'Educació).
(Signatura)
Eivissa, ........ d........................... de 2019
ANNEX V
Convocatòria d'ajudes econòmiques individuals per a persones amb discapacitat a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2019
Declaració responsable d'adquisició de vehicle per a ús privat
Jo, ……………………………………………., amb DNI……………………….., propietari del vehicle
amb matrícula …………………………….., adquirit en data…………………………..,
DECLAR que:
- Aquest vehicle només s'utilitzarà per a ús personal i privat.
- Han transcorregut més de 5 anys des de l'última adquisició d'un vehicle subvencionat.
Eivissa, ……...d ………….. de 2019
Signat