Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FERRERIES
Núm. 8211
Aprovació de la convocatòria i les bases que regiran la concessió d'ajuts individuals, temporals i d'emergència social per a l’any 2019
El Ple de l'Ajuntament de Ferreries, en sessió ordinària de data 25/07/2019, va acordar:
Primer. Aprovar la convocatòria d'ajuts individuals, temporals i d'emergència social de l'Ajuntament de Ferreries per a l'any 2019, per un import màxim de 46.571,92 € amb càrrec a la partida 231.48100 (ajuts econòmics famílies) del pressuposts 2019. L'import màxim només es podrà incrementar amb nou finançament per tercers.
Segon. Aprovar les bases que han de regir el procediment per atorgar els ajuts individuals, temporals i d'emergència social de l'Ajuntament de Ferreries per a l'any 2019, que s'adjunten.
Tercer. Publicar aquests acords en el Butlletí de les Illes Balears.
Ferreries, 12 d'agost de 2019
La batlessa Joana Febrer Rotger
“Bases que regeixen la concessió d'ajuts econòmics individuals, temporals i d'emergència social de l'Ajuntament de Ferreries
Article 1
Objecte i finalitat dels ajuts
1.1 L'objecte d'aquests ajuts és donar suport i resposta de manera puntual a una situació de necessitat d'un/a ciutadà/ana o d'una família. La sol·licitud ha de formar part d'un pla d'intervenció mitjançant el qual l'ajut pugui evitar un retrocés en els objectius aconseguits o una pèrdua greu de la qualitat de vida dels membres del nucli familiar.
1.2 Tenen la consideració d'ajuts econòmics, individuals, temporals i d'emergència social els emmarcats dins els conceptes següents:
a) Situacions en què una ajuda econòmica puntual forma part d'un pla d'intervenció en el qual no només es pretén resoldre el problema per al qual se sol·licita l'ajuda, sinó que també es pretén actuar d'una manera més integral amb la persona/família segons uns objectius pactats prèviament.
b) Situacions en què una ajuda econòmica puntual pot resoldre el problema per al qual se sol·licita l'esmentada ajuda.
c) Situacions produïdes per emergències greus i imprevisibles que fan que una persona/família es trobi de sobte en una situació de necessitat; per exemple, incendis, inundacions, accidents, robatoris, etc.
Article 2
Import dels ajuts. Finançament
2.1 Els ajuts seran atesos amb càrrec a l'aplicació pressupostària 231.48100 del pressupost general de 2019, per l'import màxim previst a la convocatòria.
2.2 Quan l'import de les sol·licituds d'ajut sigui superior a la quantitat màxima fixada a la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en les presents bases, segons els principis i criteris continguts en l'article 8.
2.3 Es procurarà, sempre que sigui possible, que el o la sol·licitant cofinanci part de l'objecte o del servei al qual va destinat l'ajut.
Article 3
Règim de compatibilitat dels ajuts
3.1 Els ajuts que s'atorguin de conformitat a aquestes bases seran compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les famílies i/o en entitats de comunicar-ho a aquest ajuntament en la forma establerta en aquestes bases.
3.2 L'import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.
Article 4
Persones beneficiàries dels ajuts
4.1 Poden prendre part en la convocatòria dels ajuts aquelles persones que:
a) Estiguin empadronades al municipi de Ferreries.
b) Siguin majors de 18 anys o bé menors amb càrregues familiars.
c) No disposin d'ingressos per atendre la situació de necessitat o d'emergència.
d) Estiguin sotmeses a les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de persona beneficiària de les subvencions públiques recollides en els apartats a, d, f, g, h de l'article 13.2 de la LGS.
e) Estiguin sotmeses a les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de persona beneficiària de les subvencions públiques recollides en l'article 13.3 de la LGS.
4.2 L'escassetat d'ingressos econòmics de les persones beneficiàries s'avaluarà d'acord amb els següents criteris:
a) Si la unitat familiar està formada per una sola persona, els ingressos mensuals no poden superar el 125 % de l'IPREM. Per a l'any 2019, aquesta quantitat queda fixada en 783,29 euros mensuals.
b) Per a unitats familiars amb més membres s'incrementarà en un 30% pel segon membre, en un 20 % pel tercer i en un 10 % a partir del quart membre, tots ells sobre el barem de l'import màxim d'ingressos segons recull la taula següent:
|
|
125% IPREM 2019 14 pagues |
|
|
---|---|---|---|---|
1 membre |
783,29 € |
|
|
|
2 MUF |
1.018,28 € |
234,99 € |
30% |
Increment per segon membre |
3 MUF |
1.174,94 € |
156,66 € |
20% |
Increment per tercer membre |
4 MUF |
1.253,27 € |
78,33 € |
10% |
Increment a partir de quart membre |
5 MUF |
1.331,59 € |
78,33 € |
10% |
|
6 MUF |
1.409,92 € |
78,33 € |
10% |
|
7 MUF |
1.488,25 € |
78,33 € |
10% |
|
c) Per calcular els ingressos econòmics de la unitat de convivència es farà la mitjana dels ingressos obtinguts en els darrers sis mesos anteriors a la data de la sol·licitud. En el cas que es valori necessari i per motiu de l'estacionalitat es podran tenir en compte els ingressos dels darrers dotze mesos.
d) Excepcionalment, si no es compleix algun dels requisits, es pot concedir un ajut si des de la unitat de treball social es considera justificada la situació de necessitat. Es consideraran especialment els casos de sol·licituds per emergència social o per motius sociosanitaris en què la necessitat de dur a terme una inversió important i imprescindible superi la capacitat econòmica de la persona sol·licitant. En qualsevol cas, les excepcions han d'estar degudament justificades amb els informes tècnics o mèdics que corresponguin en cada cas.
Article 5
Imports màxims dels ajuts i condicions per al seu gaudiment
Els imports màxims dels ajuts i les condicions per atorgar-los són els següents:
5.1 Ajuts per a habitatge
a) Pagament de lloguers i quotes puntuals d'hipoteca: es pot concedir un ajut amb un import màxim equivalent a 3 mensualitats, ja sigui en concepte de lloguer o com a dipòsit, fiança o mensualitat d'hipoteca.
b) Equipament de la llar: petits electrodomèstics i estris bàsics i necessaris de l'habitatge. Fins a un màxim de 500 euros.
c) Manteniment de la llar i subministraments: petites obres i reparacions per tal de millorar les condicions de l'habitatge i pagament de subministraments. Fins a un màxim de 600 euros.
d) Inspeccions tècniques obligatòries d'immobles: fins a un màxim d'un 75% de l'import de la inspecció per antiguitat d'edificis.
e) Pagament de pensions/hostals: atesa la temporalitat de la situació, es pagarà com a màxim l'import de dos mesos d'estada, sempre que s'hagin esgotat altres vies com ara cases d'acollida o altres recursos disponibles.
En tots els casos d'ajuts per a habitatge ha de quedar acreditat que no s'ha pogut acollir a les ajudes per a arrendament, ni a les de renda bàsica d'emancipació per a joves, ni a les de rehabilitació del Govern de les Illes Balears o altres ajuts que convoquin l'Administració local o autonòmica durant el període de sol·licitud de les ajudes regulades en aquestes bases.
5.2 Ajuts per a manutenció
a) Pagament de bolquers i llet per a nadons: per a un període màxim de 6 mesos i per una quantia màxima de 180 euros per mes i fillet/a.
b) Pagament de menús: per un període màxim d'un mes i per una quantia màxima de 180 euros per persona, sempre que no sigui possible o s'hagin esgotat altres vies, com ara menjadors socials, cases d'acollida, etc.
c) Manutenció en general: per a aquelles unitats familiars que, per circumstàncies puntuals, no compten amb ingressos econòmics suficients per cobrir les necessitats bàsiques d'alimentació de totes les persones que la integren. Per un període màxim de 6 mesos i per una quantia màxima de 120 euros per mes i persona.
5.3 Ajuts per a activitats educatives
a) Pagament de l'escola infantil. Els ajuts per aquest concepte es basaran en el que estableixin la convocatòria i les bases d'ajuts de l'Ajuntament per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil de Ferreries.
b) Pagament de material escolar:
c) Pagament del menjador escolar durant el període lectiu: fins a un màxim del 75 % del cost total anual. A més dels ingressos econòmics es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir del servei de menjador escolar.
d) Pagament dels menjadors infantils d'activitats d'estiu: fins a un màxim del 100% de la despesa. A més dels ingressos econòmics es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir del servei de menjador escolar.
e) Pagament d'activitats extraescolars i de lleure durant el període lectiu: fins a un màxim del 75 % del cost total anual. A més dels ingressos econòmics es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir d'aquestes activitats.
f) Pagament d'activitats extraescolars i de lleure durant l'estiu: fins a un màxim del 100 % de la despesa. A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir d'aquestes activitats.
g) Pagament de transport escolar: fins a un màxim del 75% del cost total anual. Així mateix, en els casos en què no es puguin acollir a transport escolar organitzat, es podrà subvencionar el cost de la targeta de transport del Consell Insular.
En tots els casos d'ajuts classificats en la categoria d'activitats educatives ha de quedar acreditat que no s'han pogut acollir a les ajudes que convoqui la Conselleria competent en educació pel mateix concepte. Quan es rebi un ajut de la Conselleria d'Educació, aquest es podrà complementar en casos d'elevada necessitat fins a arribar al 75% del cost total.
Excepcionalment, en el cas dels ajuts per necessitats educatives, quan es donin circumstàncies en què sigui necessari prioritzar el benestar i l'atenció del o de la menor, es poden superar els màxims prevists en els apartats anteriors. En qualsevol cas, les excepcions han d'estar degudament justificades amb els informes tècnics corresponents.
5.4 Ajuts per a inserció social i laboral
a) Pagament puntual d'ajuts per a l'assistència a accions formatives per a persones amb especials dificultats d'inserció social i laboral que no es puguin acollir a altres tipus de beques, ajuts o prestacions, i sempre que es valori que l'ajut és imprescindible per les circumstàncies del cas (amb un màxim de 12 euros/dia).
b) Ajudes de transport per afavorir la inserció social i laboral per a les persones que assisteixen a una acció formativa i que viuen fora del municipi on s'imparteix. Es valorarà la possibilitat de finançar una part de la targeta de transport corresponent o, de forma excepcional, en els casos en què no sigui possible el transport públic, finançar fins a un màxim de 0,21 €/km.
c) Ajuts puntuals per a desplaçaments per inserció social per a les persones que no compten amb recursos econòmics suficients per poder atendre les despeses de desplaçament que siguin imprescindibles per afavorir-ne la inserció social (desplaçaments per tramitació de documentació, assistència a judicis, permisos i visites penitenciàries, etc.).
d) Ajuts puntuals per a la guarda dels fills, per a les situacions en què la seva atenció dificulti la inserció laboral, sempre que no hi hagi altres alternatives, recursos o ajuts.
5.5 Ajuts per motius sociosanitaris
a) Ajudes tècniques: per a aparells com audiòfons, ulleres, cadires de rodes, faixes ortopèdiques, pròtesis, matalassos antiescares, adaptació de vehicles, etc. Se'n finançarà com a màxim el 75 % del cost total. Per tal de fixar el tant per cent que es finançarà es valorarà, a més de la capacitat econòmica de la unitat de convivència, que el model sol·licitat s'adeqüi a la prescripció feta per l'especialista, si està o no finançat per l'IBSALUT o una altra entitat, i el grau de necessitat.
b) Reparació/adaptació de la llar: es tracta de totes les obres que es duen a terme en un domicili amb l'objectiu de facilitar l'estada a una persona discapacitada o a una persona major amb dificultats de mobilitat. S'atorgarà només en els casos en què el sol·licitant no s'hagi pogut acollir, per un motiu justificat, als ajuts d'accessibilitat a edificis i habitatge regulats per la conselleria competent del Govern de les Illes Balears.
Se'n finançarà com a màxim el 75% del cost total. Per tal de fixar el tant per cent que es finançarà, es valorarà la capacitat econòmica de la unitat de convivència i el grau de necessitat de l'obra efectuada.
c) Tractaments professionals: es tracta dels tractaments que no són coberts pel sistema nacional de salut, pel sistema d'autonomia i d'atenció a la dependència o per qualsevol organització de servei públic implantada al territori, com poden ser tractaments psicològics, de rehabilitació, d'estimulació precoç, de logopèdia, etc. En aquests casos excepcionals es valorarà la capacitat econòmica de la unitat de convivència, la necessitat del tractament, la freqüència i el període previst de tractament. Se'n finançarà com a màxim el 75% del cost total.
5.6 Ajuts per emergència social
5.6.1 Es tracta d'emergències greus i imprevisibles que fan que una persona/família es trobi de sobte en una situació de necessitat; per exemple, a causa d'incendis, inundacions, accidents, robatoris, etc.
5.6.2 Ajuts per pal·liar els efectes derivats de la pana elèctrica de 2018: es tracta d'ajuts específics per atendre les necessitats bàsiques sorgides a conseqüència de la pana elèctrica succeïda el mes d'octubre de 2018.
• Requisits específics: En els casos d'ajuts per pal·liar els efectes derivats de la pana elèctrica de 2018, a més de les persones beneficiàries que reuneixin els requisits del punt 3 d'aquest annex, també se'n podran beneficiar les persones que hagin estat perceptores dels ajuts econòmics temporals i d'emergència social de 2018 o susceptibles de ser-ho i que s'hagin vist afectades pels efectes de la pana elèctrica. També, els perceptors de la renda mínima d'inserció, la renda social garantida i la pensió no contributiva. S'entendrà que reuneixen els requisits les persones que ja són perceptores dels ajuts anteriors i només hauran d'acreditar els requisits per accedir als ajuts individuals temporals i d'emergència social les que facin la sol·licitud quan encara no siguin perceptores d'ajuts durant el 2018.
L'import màxim que es podrà concedir pel concepte d'emergència social per pal·liar els efectes de la pana elèctrica de 2018 serà de 150 €, a raó de 50 € per unitat de convivència i dia.
Article 6
Forma de concessió dels ajuts
La concessió d'aquests ajuts es realitzarà en règim de concurrència competitiva mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir la prelació d'aquestes segons els criteris prevists en els articles 5 i 8 d'aquestes bases.
Article 7
Sol·licituds i documentació a presentar
Les sol·licituds s'han d'adreçar, dins del termini establert en la convocatòria corresponent, al Registre General de l'Ajuntament de Ferreries, mitjançant l'imprès normalitzat inclòs a l'annex 1, de qualsevol de les formes admeses en dret, i juntament amb la documentació següent:
a) DNI de la persona sol·licitant i/o de qui la representi.
b) Certificat d'empadronament.
c) Justificació dels ingressos o les rendes de la unitat familiar de la persona peticionària o, si escau, còpia de la seva declaració de la renda.
d) Fotocòpia del llibre de família.
e) Declaració jurada del o de la sol·licitant de no haver rebut ajudes econòmiques, en el mateix any natural, d'altres organismes pel mateix concepte o, en el cas d'haver-ne rebudes, que no cobreixin totalment la necessitat objecte de la petició, amb indicació, en aquest cas, de la quantia rebuda.
f) Informe social.
g) Certificat de la condició de persona amb discapacitat, si escau, expedida per l'Administració autonòmica competent.
h) Quan correspongui, declaració jurada d'estar al corrent del pagament de les obligacions amb la hisenda de l'Estat i amb la de la CAIB i, si escau, també amb la Seguretat Social.
i) Full de dades bancàries.
j) Declaració responsable de no estar sotmès/esa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de persona beneficiària recollides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, publicada en el BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003.
k) Qualsevol altra documentació que ajudi a valorar la situació de la persona o la unitat familiar que sol·licita l'ajuda.
Article 8
Criteris en la concessió dels ajuts
Els ajuts es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent per part de l'òrgan municipal competent de l'Ajuntament.
En la selecció de les sol·licituds i la graduació dels ajuts, les sol·licituds seran valorades d'acord amb el següent ordre de prioritats i tenint en compte la dotació pressupostària recollida en l'article 2 i els criteris següents:
• Els imports màxims i les condicions de cadascun dels ajuts seran els recollits a l'article 5.
• La necessitat de realitzar l'activitat, compra o servei subvencionat, manifestada i/o certificada o justificada mitjançant recepta, recomanació, etc. d'algun professional.
• L'esgotament de recursos previs i “ordinaris” per solucionar el problema econòmic que presenta.
• Finalment, s'atendrà als ajuts per ordre de registre d'entrada.
Article 9
Comissió avaluadora d'ajuts socials
9.1 Es crea la comissió avaluadora d'ajuts socials, que està formada per:
- La regidora de Serveis Socials, o la persona en qui delegui, que actuarà com a presidenta.
- Vocals:
La secretària de l'Ajuntament o persona en qui delegui.
L'interventor de l'Ajuntament o persona en qui delegui.
Una tècnica de Serveis Socials de l'Ajuntament.
La secretària de l'Ajuntament (o persona en qui delegui) actuarà a la vegada com a secretària de la comissió.
9.2 Les funcions de la comissió avaluadora són les següents:
- Examinar, avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits que estableixen aquestes bases.
- Aixecar acta dels acords presos que serviran de base per elaborar la proposta de resolució.
Article 10
Tramitació i resolució dels ajuts
10.1 La treballadora social serà l'òrgan instructor del procediment de concessió d'aquests ajuts.
10.2 La treballadora social analitzarà el compliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria, avaluarà les sol·licituds presentades, tot evacuant l'informe social previst a l'article 7. Amb aquesta finalitat, la treballadora social ha d'examinar les sol·licituds presentades i la documentació adjunta per tal de determinar si l'ajuda s'adequa a l'objecte d'aquesta convocatòria. En particular, realitzarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts. Si es considera necessari disposar de documentació complementària per poder fer una valoració correcta de la necessitat sol·licitada, podrà sol·licitar la documentació que consideri oportuna.
10.3 La comissió avaluadora d'ajuts socials examinarà la documentació i l'informe previ de la instructora sobre les sol·licituds presentades i aixecarà acta dels acords presos concretant el resultat de l'avaluació efectuada.
10.4 La regidora de Serveis Socials, a la vista de l'expedient i la proposta de la comissió avaluadora, formularà una proposta de resolució a la batlessa, la qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
10.5 La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada d'acord amb els criteris de valoració establerts en les bases, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
10.6 Els ajuts s'atorgaran per decret de batlia d'acord amb la proposta de la Regidoria de Serveis Socials. El termini màxim per resoldre serà de dos mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud o l'esmenada definitiva de les deficiències, si són necessàries. Si no recau resolució en el termini indicat, les sol·licituds presentades s'entendran desestimades.
10.7 La resolució del procediment es notificarà a les persones interessats d'acord amb el que preveu l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
10.8 La resolució de concessió dels ajuts es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, amb expressió de tots els elements indicats a l'article 18 de la LGS.
Article 11
Obligacions de les persones beneficiàries
Són obligacions de les persones beneficiàries de les ajudes:
a) Destinar l'import de l'ajuda a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat.
b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuï l'Administració que tengui atribuïda la competència d'instruir els ajuts econòmics individuals, temporals i d'emergència social.
c) Comunicar a l'Administració que tengui atribuïda la competència d'instruir els ajuts econòmics individuals, temporals i d'emergència social l'obtenció de subvencions o ajudes per a idèntica finalitat, procedents de qualsevol ens públic o privat, estatal o internacional.
d) Comunicar a l'Ajuntament la modificació de les circumstàncies que van motivar l'ajut.
e) Justificar l'ajuda concedida a petició de l'Administració.
Article 12
Abonament dels ajuts
12.1 Atesa la naturalesa i l'objectiu social d'aquests ajuts, l'import de la subvenció s'abonarà un cop aprovada la concessió de l'ajut, la qual cosa no n'eximeix la plena justificació.
12.2 L'abonament es podrà efectuar, segons els casos, en favor de la persona beneficiària o d'una entitat o persona col·laboradora per tal d'aconseguir les finalitats que persegueix la concessió de l'ajut.
Article 13
Justificació de les subvencions. Forma i règim de pagament
13.1 La justificació de la inversió proposada en la resolució s'haurà de realitzar abans del 31 de desembre de cada any.
13.2 La documentació a lliurar per justificar la subvenció serà la següent:
- Factures o altres comprovants de la despesa efectuada.
13.3 En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada però s'hagi acomplert parcialment la finalitat per a la qual va ser concedida, es revisarà la quantia i es minorarà proporcionalment en la part no justificada.
Article 14
Reintegrament dels ajuts concedits
14.1 D'acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la persona beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si n'és el cas, l'interès de demora, en els casos següents:
a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.
b) L'obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o quan s'alterin les condicions tingudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a la persona beneficiària.
c) L'incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts en l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
14.2 Per tal de reintegrar les ajudes s'han d'aplicar els procediments que preveuen a aquest efecte els articles 41, 42 i 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.
14.3 Les quantitats reintegrades tenen la consideració d'ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.
Article 15
Modificació de la resolució de concessió
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Article 16
Revocació dels ajuts concedits
D'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, la persona beneficiària d'aquesta incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
Article 17
Règim d'infraccions i sancions
17.1 El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, si és el cas, en la normativa de desplegament en matèria de subvencions que hagi aprovat l'entitat que tengui atribuïda la gestió d'aquests ajuts.
17.2 L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable a les entitats locals en matèria de subvencions es determinarà d'acord amb el que estableixen els articles 66.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases del règim local.
Article 18
Inspecció
D'acord amb el que disposen aquestes bases, les subvencions que es concedeixin s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi resulti aplicable.
Article 19
Normativa aplicable
19.1 En tot el que no es preveu expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables a les administracions públiques locals en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276 de 18/11/2003).
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB 196 de 31/12/05).
Article 20
Vigència
Aquestes bases seran vigents fins que s'aprovi el següent conveni amb el Consell Insular, excepte els ajuts per pal·liar els efectes derivats de la pana elèctrica de 2018, que només regiran fins a final de 2019.
ANNEX 1 Sol·licitud d'ajut econòmic individual, temporal i d'emergència social per a veïns del terme municipal de Ferreries
[nom i llinatges], amb DNI/NIF núm. i domicili al carrer núm.
localitat , CP , telèfon , que actua com a representant d , amb DNI/NIF núm., i telèfon
EXPÒS:
Que tenc coneixement de la convocatòria d'ajuts econòmics individuals, temporals i d'emergència social per a veïns del terme de Ferreries i que complesc tots el requisits exigits;
Per això,
Declar sota la seva responsabilitat que totes les dades facilitades en aquesta sol·licitud i la documentació que l'acompanya són certes.
Declar que accept el contingut de les bases que regulen aquests ajuts i que em compromet a complir-les íntegrament.
SOL·LICIT:
Que em sigui concedit un ajut econòmic d'aquestes característiques:
• Habitatge
• Manutenció
• Activitats educatives
• Inserció sociolaboral
• Motius sociosanitaris
• Emergència social
Caracterització de la situació concreta per a la qual es demana l'ajuda: ............................................................................................
..............................................................................................
Ferreries, d de 2019
(Rúbrica)
BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE FERRERIES