Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 8208
Bases del procés selectiu per a cobrir una plaça de Subinspector de policia local de la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret d'Alcaldia de data 9 d'agost de 2019 s'ha adoptat el següent acord:

“[…] PRIMER. Aprovar la convocatòria que ha de regir el procés de selecció per a proveir en propietat una plaça de Subinspector Policia Local, vacant i dotada econòmicament, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de 2018, per promoció interna, plaça inclosa en la plantilla de personal funcionari i pertanyent a l'escala d'Administració Especial, subescala Serveis Especials, Classe Policia Local de l'escala Executiva i Grup de classificació A2.

SEGON. El procediment de selecció serà el de concurs-oposició per promoció interna.

TERCER. Aprovar les bases que regiran aquesta convocatòria, i que tot seguit es detallen.

QUART. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler digital d'anuncis del web municipal (www.santaeulalia.net).

CINQUÈ. Publicar un extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), sent aquesta data de publicació la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

SISÈ. Disposar que els propers anuncis es publiquin exclusivament al tauler digital d'anuncis del web municipal.

[…]”

Bases del procés selectiu per a cobrir una plaça de Subinspector de policia local de la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pel sistema de selecció concurs-oposició i procediment de promoció interna

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la regulació del procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, una plaça de Subinspector de Policia Local vacant i dotada pressupostàriament, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2018 (BOIB núm. 161, de 25 de desembre de 2018), pel sistema de selecció concurs-oposició i procediment promoció interna.

2. CARACTERÍSTIQUES DE LES PLACES.

La plaça pertanyent a la plantilla de personal funcionari es troba enquadrada en l'Escala d'Administració Especial, Subescala Serveis Especials, escala Executiva, categoria Subinspector i grup / subgrup de classificació A2.

3. PUBLICACIÓ CONVOCATÒRIA I ANUNCIS.

La present convocatòria es publicarà en el Tauler digital d'anuncis de l'Ajuntament i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). L'anunci de la convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), sent aquesta data la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el Tauler digital d'anuncis de l'Ajuntament www.santaeulalia.net.

4. LEGISLACIÓ APLICABLE.

S'aplicarà a aquestes proves selectives la següent legislació:

- Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

- Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, segons la redacció que en fa la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

- Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP).

- D'altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. REQUISITS DELS ASPIRANTS.

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds els requisits següents:

a) Tenir la condició de personal funcionari de carrera en el cos de policia de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

b) Estar en situació de servei actiu o en qualsevol situació administrativa en què tingui dret a la reserva de la plaça, i posseir una antiguitat d'almenys dos anys en la categoria d'Oficial.

c) Estar en possessió del títol universitari de grau, diplomatura o equivalent o haver superat tres cursos complets, o el primer cicle, d'una llicenciatura o en condicions d'obtenir-lo en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que li impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte de les funcions del lloc.

e) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Tenir els permisos de conducció de classe A2 i B en vigor.

h) Compromís mitjançant declaració jurada de portar armes i, si escau, utilitzar-les.

i) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

j) Estar en possessió del certificat de català B2, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'EBAP.

Els aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés de selecció. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés.

Si en qualsevol moment del procés selectiu, o un cop hagi pres possessió del lloc vacant, es comprova que alguna persona aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, perdrà tots els drets que es puguin derivar de la seva participació o, si escau, es podrà revocar el nomenament.

6. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ ADJUNTA.

Les sol·licituds per participar en les proves de selecció s'hauran de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en model normalitzat, dins el termini de vint dies naturals, comptats a partir del següent al de la data de publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria al BOE. Si l'últim dia de presentació caigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.

Les sol·licituds que es registrin fora del termini seran excloses i determinarà la no admissió de la persona aspirant al procés selectiu.

Si les sol·licituds es presenten en la forma que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, s'haurà de remetre còpia de la sol·licitud, on consti la data de remissió, al departament de Recursos Humans per correu electrònic a l'adreça rrhh@Santaeularia.com. Sense el compliment d'aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a l'Ajuntament fora del termini de presentació no seran admeses.

Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar a la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels aspirants tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

El model normalitzat de sol·licitud es troba a disposició de les persones interessades al Registre General i en la pàgina web de l'Ajuntament http://www.santaeulalia.net/index.php/es/ayuntamiento/impresos.

Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació, excepte si aquesta obrés ja en poder de l'ajuntament, en el cas s'haurà d'identificar l'expedient en el qual es troba la documentació perquè aquesta pugui ser localitzada.

a) Document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria.

c) Certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP per estar exempts de fer les proves físiques, si és el cas.

d) Declaració responsable que l'interessat compleix els requisits exigits en les bases, referits sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

e) Certificat del nivell de coneixement de llengua catalana emès per l'organisme competent en matèria de política lingüística del govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

i) Relació dels mèrits aportats, on es recullin ordenadament els mèrits al·legats, estructurats segons els blocs en què es divideix el barem de mèrits recollits en l'annex III d'aquestes bases.

j) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats, en la forma de la base 7 i ordre de l'annex III.

El fet d'aparèixer a la llista de persones admeses no significa el reconeixement que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés de selecció han de presentar la restant documentació acreditativa dels requisits generals en el moment i terminis que es determinin.

7. PRESENTACIÓ DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DE MÈRITS

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

b) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

e) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

f) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

Els mèrits s'han de calcular a data d'expiració del termini indicat per a la presentació de sol·licituds per participar en el procés de selecció.

Els mèrits presentats i no acreditats pels aspirants mitjançant original o fotocòpia compulsada no seran valorats.

8. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, les dades contingudes en la sol·licitud d'admissió i la resta de documentació presentada pels aspirants o la generada a resultes de la present convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del que és responsable l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, la finalitat és dur a terme els processos de selecció de personal de la Corporació.

Les dades personals necessàries (nom i cognoms i DNI) podran ser utilitzats per dur a terme les publicacions pròpies del procés de selecció.

Els aspirants poden exercir en tot moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a la Secretaria General de l'Ajuntament situada en Plaça Espanya, nº 1, codi postal 07840 de Santa Eulària des Riu.

9. ADMISSIÓ D'ASPIRANTS.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies hàbils en què es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, així com la designació dels membres del Tribunal qualificador i el lloc, dia i hora d'inici del procés selectiu, que serà publicada a la pàgina web de l'Ajuntament.

Els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. En cas de no esmenar dins d'aquest termini els defectes a ells imputables es considerarà que desisteixen de la seva petició. Dins d'aquest termini no es podrà presentar documentació que s'hagi de valorar com a mèrit en la fase de concurs.

Les al·legacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució en el termini màxim de deu dies hàbils, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.

En cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, aquesta s'entendrà elevada a definitiva a partir del dia següent al de finalització del termini d'esmena de defectes, i no serà necessari la seva publicació.

Els errors materials o de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

10. TRIBUNAL QUALIFICADOR.

L'òrgan de selecció és col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home.

El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no pot formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i supervisió del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i supervisió, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual, i no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

A aquests efectes cada organització sindical amb representació a la Mesa General de Negociació de Personal Funcionari de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, podrà designar un representant i ho ha de notificar al departament de Recursos Humans amb antelació suficient a l'inici de les proves selectives, el qual ho comunicarà a la Presidència del Tribunal.

El Tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents.

a) President: designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Interior, Emergències i Justícia, competent en matèria de coordinació de les policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un designat per l'ajuntament convocant.

c) Secretari: designat per l'ajuntament convocant amb veu i vot.

Els membres hauran d'estar en possessió d'una titulació acadèmica de nivell igual o superior que l'exigit a les persones aspirants.

El tribunal pot acordar la incorporació a les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies que preveu l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

Així mateix, les persones aspirants poden recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del President i Secretari o de qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d'absència del president titular o del suplent, el primer designarà d'entre els vocals amb dret a vot un substitut que el suplirà. En el supòsit en què el president titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el vocal de més edat amb dret a vot.

Les decisions adoptades pel Tribunal podran ser recorregudes en les condicions establertes en l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Els membres del Tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguin suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garanteixin el degut ordre en les mateixes, per a l'adequada interpretació de les bases, i en tot el no previst en les bases de la convocatòria.

El tribunal ha de prendre els acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el President amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert en el Decret de nomenament dels membres del Tribunal, votant en darrer lloc, el president.

El tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.

Als efectes previstos en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat amb la categoria de segona.

11. PROCÉS SELECTIU.

El procediment de selecció és el de concurs-oposició per torn de promoció interna, i es desenvoluparà en dues fases:

Fase Oposició:

Consistirà en la superació de les següents proves i per aquest ordre:

1) Prova de desenvolupament.

2) Prova pràctica.

3) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

Totes les proves de la fase d'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per a poder passar a la següent. Les característiques de les proves vénen establertes en Annex I.

Un cop realitzada la primera prova, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el Tauler digital d'anuncis de l'Ajuntament, amb, almenys, quaranta-vuit hores d'antelació a l'inici de la següent prova.

L'ordre d'actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms i nom.

Fase Concurs:

El Tribunal valorarà exclusivament els mèrits presentats en documents degudament acreditats pels aspirants abans que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb el barem que es detalla en Annex III.

La qualificació final del concurs-oposició es calcularà segons estableix l'article 175 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

12. RELACIÓ D'APROVATS.

Finalitzat el procediment selectiu, el Tribunal qualificador farà pública la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cadascuna de les proves.

Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant del Tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'un assessor.

El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública al tauler digital d'anuncis la llista definitiva, sense que el nombre d'aspirants proposats pugui superar el nombre de places a proveir.

En cas de no existir cap reclamació, la llista provisional s'entendrà definitiva a partir del dia següent al de la finalització del termini de reclamacions.

D'acord amb l'esmentada llista, el Tribunal qualificador elevarà a l'Alcaldia, proposta de nomenament com a funcionaris en pràctiques dels aspirants aprovats.

13. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS.

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, per presentar els següents documents que acrediten que compleixen els requisits que exigeix ​​la convocatòria:

a) Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

b) Certificat d'antecedents penals en vigor.

c) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

d) Declaració jurada de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

e) Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

f) Permís de conduir A2 i B.

g) Declaració responsable de compromís mitjançant declaració jurada de portar armes i, si escau, utilitzar-les

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que l'aspirant no compleix els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenat funcionari en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives a seu nomenament.

14. PERÍODE DE PRÀCTIQUES.

El període de pràctiques, que té caràcter selectiu, està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, com de la fase de pràctiques relacionades amb les funcions pròpies de la categoria respectiva en el municipi de Santa Eulària des Riu.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació i el tinguin degudament actualitzat, estaran exemptes de realitzar-lo.

La fase de pràctiques tindrà una durada d'un any.

15. VALORACIÓ DE LA FASE DE PRÀCTIQUES.

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. L'avaluació de les pràctiques es realitzarà segons el procediment establert en els articles 180 i següents del Decret 40/2019, de 24 de maig.

Finalitzada la fase de pràctiques, el tribunal qualificador elevarà a l'Alcaldia la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i ordenarà la seva publicació. La resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà recórrer en els termes que estableix Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

16. INCIDÈNCIES.

El tribunal està facultat per resoldre els dubtes, discrepàncies, peticions i suggeriments que s'originin durant el desenvolupament del procés de selecció, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

17. IMPUGNACIÓ.

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

 

ANNEX I PROCÉS SELECTIU

El procés selectiu consistirà en la superació de les següents proves:

PRIMERA. Prova de desenvolupament

Consisteix a desenvolupar per escrit dos temes, corresponents al temari de l'annex II, escollits per les persones aspirants entre tres alternatives que s'han d'establir per sorteig

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la.

La durada màxima de la prova serà de 2 hores.

SEGONA. Prova pràctica.

Aquesta prova consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari i amb les funcions policials. Els dos casos que han de desenvolupar-se els escolliran les persones aspirants entre tres alternatives que s'han d'establir per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

La durada màxima de la prova serà de 2 hores.

TERCERA. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

Aquesta prova consistirà en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de Subinspector, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.

Aquesta prova consta de dues parts:

Primera. Consisteix a respondre un o diversos test d'aptitud intel·lectual proposat per un professional de la psicologia que farà d'assessor del tribunal qualificador. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o NO APTE, i quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.

Segona. Consisteix a respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de Subinspector i que poden consistir en un o diversos test i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La seva valoració és d'APTE o NO APTE, i quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.

 

 

ANNEX II TEMARI

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El Poder Judicial. El Tribunal Constitucional.

4. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic a la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.

5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.

6. L'acte administratiu. Concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. La validesa de l'acte administratiu. La notificació dels actes administratius. Els recursos administratius.

7. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. interessats; drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.

8. Aspectes bàsics de la Llei de contractes del sector públic: òrgans de contractació, tipus de contractes i contractes menors. El procediment administratiu de contractació i les seves fases. Els expedients de contractació: contingut i documentació. La contractació centralitzada: la Central de Compres de la CAIB.

9. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Àmbit d'aplicació de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.

11. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

12. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

13. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.

14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

15. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Condicions tècniques.

16. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.

17. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

18. Elaboració de dispositius de trànsit. Detecció del tipus d'incident per nivells de complexitat. Estudi previ per a l'elaboració de dispositius a la via pública. Elaboració de dispositius per incidents previstos. Selecció d'agents per a elaborar dispositius per incidents imprevistos.

19. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

20. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

21. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

22. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

23. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

24 L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Principals diligències.

25. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. L'homicidi i les seves formes. Les lesions.

27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra l'Administració pública. Delictes contra l'Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.

28. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

29. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

30. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes sobre l'ordenació del territori i l'urbanisme.

31. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Les penes. Concepte, classes i efectes. Les mesures de seguretat.

32. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'armes. Objecte. Definicions. Classificació de les armes reglamentàries. Armes prohibides i tipus de llicències. Documentació de la titularitat de les armes.

33. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

34. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

35. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Règim sancionador.

36. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. Els jutjats de violència sobre la dona: competències.

37. Polítiques públiques de seguretat. La policia com a institució. Conceptes clau. Disseny d'una política pública. La participació ciutadana en les polítiques públiques. Escenaris de presa de decisions. Models de presa de decisions. La implementació de les polítiques. L'avaluació de les polítiques. La metodologia de l'avaluació.

38. Àrea de qualitat. Orientació a les necessitats ciutadanes. Sistemes de qualitat aplicats a l'Administració i a les policies locals. Processos de millora contínua. Sistemes de mesurament de les policies locals i avaluació. Orientació cap als resultats.

39. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

40. La comunicació com a eina de treball. La comunicació eficaç en les organitzacions. El procés de comunicació interpersonal en els equips. Empatia i escolta activa. La comunicació assertiva. La comunicació no verbal. Feedback eficaç dirigit al canvi de conductes.

 

ANNEX III BAREM DE MÈRITS DE LA FASE CONCURS

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,40 punts.

Per a la part de concurs del concurs oposició la puntuació màxima és el 40% de la puntuació total del procés, que s'ha de calcular segons la fórmula establerta en l'article 175 del Decret 40/2019, de 24 de maig, d'acord amb el que estableixen els apartats següents.

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el següent barem:

1. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar:  0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local:  0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial:  0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de Subinspector:  0,050 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector:  0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major:  0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari:  0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent:  0,083 punts.

2. Antiguitat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destinació, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a la Administració pública: 0,1 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, excepte el cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent:  1 punt

b) Nivell B1:  1,25 punts

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent:  1,50 punts

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent:  1,75 punts

i) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent:  2 punts

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E):  0,50 punts

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui un requisit per participar en el concurs l'estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la següent taula:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,1

 

 

 

2º curs de nivell inicial

0,2

A1

0,4

0,3

1r curs de nivell elemental

0,3

A2

0,6

0,4

2º curs de nivell elemental

0,4

B1

0,8

0,6

1r curs de nivell mitjà

0,6

B1+

1

0,8

2º curs de nivell mitjà

0,8

B2

1,2

1

1r curs de nivell superios

1

B2+

1,4

1,2

2º curs de nivell superior

1,2

C1

1,6

1,4

 

 

C2

1,8

1,6

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, només es valoren les titulacions de nivell superior.

 

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixi i homologui l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP ) o pla similar. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi a centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màster propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim , 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS , fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès generals amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits, ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màster, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general : 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els següents criteris:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punt.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

Ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament poden valorar-se a efectes de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per a una felicitació pública pot considerar només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedit.

7. Valoració de les proves físiques

La superació de les proves físiques que preveu l'article 165 del Reglament marc amb una nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

 

Santa Eulària des Riu, 12 d'agost de 2019

L'Alcaldessa María del Carmen Ferrer Torres