Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SÓLLER
Núm. 8179
Delegació d'atribucions en la Junta de Govern Local
El 27 de juny de 2019 el batle-president va emetre el Decret núm. 1177/2019 pel qual es constituïa la Junta de Govern Local, nomenant les persones que hi formen part i la seva periodicitat, i que haurà d'assistir permanent a Batle en l'exercici de les seves atribucions, així com exercir les atribucions que li deleguin Batle o el Ple.
De conformitat amb l'establert en els articles 23 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, 43, 46 i 52 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, aquesta Alcaldia és competent per nomenar als membres que vagi a integrar la Junta, així com per delegar l'exercici de determinades atribucions en els seus membres, i per això
RESOLC
PRIMER.- Delegar en la Junta de Govern Local les següents atribucions:
- L'assistència permanent a Batlia en l'exercici de les seves atribucions.
- Les atribucions, que aquesta Batlia de forma expressa delega, d'entre les establertes a l'article 21.1 de la Llei 7/85, i que a continuació s'expressen, o les que li atribueixin les lleis:
“a) Dirigir, inspeccionar e impulsar los servicios y obras municipales.
b) Aprobar la oferta de empleo público de acuerdo con el Presupuesto y la plantilla aprobados por el Pleno, aprobar las bases de las pruebas para la selección del personal y para los concursos de provisión de puestos de trabajo.
c) Sancionar las faltas de desobediencia a su autoridad o por infracción de las ordenanzas municipales, salvo en los casos en que tal facultad esté atribuida a otros órganos.
d) Las contrataciones y concesiones de toda clase cuando su importe no supere el 10 por 100 de los recursos ordinarios del Presupuesto ni, en cualquier caso, los seis millones de euros incluidas las de carácter plurianual cuando su duración no sea superior a cuatro años, siempre que el importe acumulado de todas sus anualidades no supere ni el porcentaje indicado, referido a los recursos ordinarios del Presupuesto del primer ejercicio, ni la cuantía señalada.
e) La aprobación de los proyectos de obras y de servicios cuando sea competente para su contratación o concesión y estén previstos en el Presupuesto.
f) La adquisición de bienes y derechos cuando su valor no supere el 10 por 100 de los recursos ordinarios del Presupuesto ni los tres millones de euros, así como la enajenación del patrimonio que no supere el porcentaje ni la cuantía indicados en los siguientes supuestos:
La de bienes inmuebles, siempre que esté prevista en el Presupuesto.
La de bienes muebles, salvo los declarados de valor histórico o artístico cuya enajenación no se encuentre prevista en el Presupuesto.
g) El otorgamiento de las licencias, salvo que las leyes sectoriales lo atribuyan expresamente al Pleno o a la Comisión de Gobierno.
h) Ordenar la publicación, ejecución y hacer cumplir los acuerdos del Ayuntamiento.
i) El desarrollo de la gestión económica, de acuerdo con el presupuesto aprobado. Disponer de gastos dentro de los límites de su competencia, ordenar pagos i rendir cuentas, de conformidad con lo establecido en la ley Reguladora de las Haciendas Locales.
j) Las demás que expresamente le atribuyan las leyes y aquéllas que la legislación del Estado o de las Comunidades Autónomas asignen al municipio y no atribuyan a otros órganos municipales.”
Els acords que s'adoptin per delegació s'entendran dictats per aquesta Batlia com a titular de la competència originària, a qui s'haurà de mantenir informat de l'exercici de la delegació.
SEGON. La Batlia es reserva la potestat d'avocació de les competències delegades en la Junta de Govern Local, previstes en el Primer apartat. L'avocació implica la recuperació per la Batlia de la competència resolutori per decidir en un cas particular. La potestat d'avocació s'exercirà en règim excepcional quan, apreciades les circumstancies del cas, no es pugui demorar la resolució fins a la propera sessió ordinària de la Junta de Govern Local, o bé, per l'escassa importància de l'assumpte, que no sigui necessària la convocatòria de sessió extraordinària.
TERCER.- Comunicar aquesta Resolució a tots els Regidors afectats perquè en prengueu coneixement i efectes.
QUART. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment del que es disposa per l'article 46.1 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent al de la signatura de la present resolució.
CINQUÈ. Adonar d'aquesta Resolució al Ple en la propera sessió que aquest celebri.
Sòller 9 d'agost de 2019
El Batle
Carlos Simarro Vicrens