Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 8053
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Convocatòria d’un borsí extraordinari i urgent pel sistema de concurs per a la cobertura temporal de places de Veterinari/ària

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La regidora de l'Àrea delegada de Funció Pública per decret 15317 de data 08 d'agost de 2019, ha resolt el següent:

PRIMER.- Aprovar les bases i la convocatòria per a la constitució d'un borsí extraordinari i urgent pel sistema de concurs pel torn lliure per a posteriors nomenaments com a funcionaris interins de l'Ajuntament de Palma enquadrats en l'escala d'Administració especial, subescala tècnica, classe superior, especialitat veterinari/ària, grup A, subgrup A1, que s'adjunten.

SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

BASES PER A LA CONSTITUCIÓ D'UN BORSÍ EXTRORDINARI I URGENT DE PERSONAL INTERÍ PEL SISTEMA DE CONCURS DE L'ESPECIALITAT VETERINARI/ÀRIA

JUSTIFICACIÓ I OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'article 19. dos de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018 disposa que durant l'any 2018 no es procedirà a la contractació de personal temporal ni al nomenament de personal estatutari o de funcionaris interins llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables.

Vist que el borsí extraordinari de Veterinari/ària està exhaurit, i atès que des del departament de Medi Ambient i Benestar Animal s'ha sol·licitat la cobertura d'un lloc de veterinari/ària considerat necessari per a l'adequat funcionament dels serveis municipals, s'ha de procedir de forma urgent i inajornable a la creació d'aquest borsí extraordinari i urgent pel sistema de concurs, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera interina i sempre que es compleixi allò establert a la present convocatòria.

Per tant, s'ha de crear un borsí de feina per concurs en aquells supòsits en que no hagi quedat constituïda una borsa pel procediment de concurs-oposició, es prevegi que una borsa pot quedar esgotada abans de la constitució d'una nova borsa pel procediment de concurs-oposició o bé no hagi persones aspirants disponibles sempre que sigui urgent, necessari i inajornable cobrir aquestes vacants, prèvia justificació i motivació per part de l'Àrea afectada i amb el vist i plau de l'Àrea delegada de funció pública per als següents supòsits:

- Ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari mentre no es proveeixin reglamentàriament, únicament en el cas de llocs de feina cobertura definitiva dels quals siguin mitjançant promoció interna.

- Substituir personal funcionari amb reserva de llocs de treball o en situació de llicència, quan la durada d'aquesta llicència ho requereixi.

- Substituir la reducció de jornada del personal funcionari quan les necessitats del servei ho requereixin.

- Subvenció de necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment de l'activitat per un termini màxim de sis mesos dins d'un període de dotze.

- Execució de programes de caràcter temporal

Únicament es podrà constituir una borsa pel procediment extraordinari urgent pel torn lliure per ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari mentre no es proveeixin reglamentàriament sempre que prèviament s'hagi convocat un procediment extraordinari de concurs-oposició per a tals efectes i no s'hagi pogut constituir o bé constituïda els aspirants aprovats es trobin en situació de no disponible o no hagi suficients aprovats per cobrir els llocs necessaris.

DESCRIPCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

SUPÒSITS QUE ES PRETENEN COBRIR: Totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera interina.

ESCALA: Administració general, subescala tècnica, classe superior, especialitat veterinari/ària.

GRUP: A, subgrup A1.

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: concurs pel torn lliure.

REQUISITS DELS ASPIRANTS:

A més dels establerts a les bases generals:

- Estar en possessió del títol de llicenciatura o Grau en Veterinària, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les instàncies. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'ha d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació.

- Tenir el nivell B2 de coneixements de la llengua catalana, acreditat mitjançant certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública, o expedit o homologat pel Govern de les Illes Balears. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.

FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les persones aspirants a les proves selectives hauran d'emplenar l'imprès establert per l'Ajuntament de Palma, que se'ls facilitarà a les Oficines d'Atenció a la Ciutadania d'aquest Ajuntament. Així mateix, l'esmentat imprès podrà obtenir-se a través d'Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d'obtenir-se per duplicat a l'objecte que l'interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.

Les sol·licituds s'han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

La taxa per optar a proves de selecció de personal serà de 26,52 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d'admissió d'instàncies mitjançant el document d'autoliquidació que les Oficines d'Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d'admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vuit dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'acompanyar:

a. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per a obtenir el títol.

c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d'exclusió, així com el termini d'esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 3 dies hàbils.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d'anuncis de l'Ajuntament i al web municipal on es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR

El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d'entre els vocals.

En tot cas, podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

 

FASE CONCURS

MÈRITS FASE DE CONCURS

Els mèrits que es valoraran vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l'efecte per l'Ajuntament, dins el termini de presentació d'instàncies.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d'aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació

Experiència professional

Forma d'acreditació:

- Treballs realitzats a l'Administració pública: certificat de l'organisme corresponent, en el qual s'ha de constar: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral)

- Treballs realitzats a l'empresa pública societària o privada i autònoms: còpies del contractes de treball acompanyats obligatòriament del certificat de vida laboral emès per la Seguretat social o certificat d'empresa. Hi ha de constar el temps de feina, la categoria laboral i el grup de classificació professional. Per a acreditar la feina d'autònoms s'ha d'exigir el document d'alta d'activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l'activitat professional no queda reflectida a la vida laboral, s'hi ha d'adjuntar el certificat del col·legi professional que acredita l'exercici de l'activitat en els períodes que correspongui.

Dins l'àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s'ha d'acreditar que s'han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les de la subescala, la classe o la categoria de la borsa a la qual s'opta. Només s'ha de valorar l'experiència laboral quan de la documentació aportada se'n desprenen clarament les funcions fetes i l'analogia amb les del lloc que s'ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d'un certificat de funcions realitzades o d'un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades al lloc de feina. A excepció de l'experiència en treballs realitzats a l'administració pública amb qualsevol categoria que basta acreditar-la amb el certificat emès per l'organisme corresponent.

Valoració:

1.1 Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l'Administració pública de la subescala, la classe o la categoria igual o semblant a la de la borsa convocada, enquadrada dins el mateix grup o subgrup de la categoria objecte de la convocatòria i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs al de la borsa convocada: 0.15 punts per mes

1.2 Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l'Administració pública amb qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior o, en cas que no n'hi hagi, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat al de la categoria de la borsa convocada: 0.08 punts/mes.

1.3 Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l'Administració pública amb una categoria distinta a les incloses en els punts anteriors: 0.02 punts/mes.

Als efectes de valoració d'aquest mèrits (punts 1.1,1.2 i 1.3) s'han de comprendre en tot cas els serveis prestats en qualsevol Administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis prestats en l'Administració pública, així como els prestats en qualsevol de les entitat de dret públic, en fundacions del sector públic i en consorcis que no tinguin forma societària.

1.4 Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats a empresa pública societària o privada i autònoms de la categoria igual o semblant a la de la borsa convocada, enquadrada dins el mateix grup de classificació professional i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs al de la borsa convocada: 0.05 punts /mes.

1.5 La puntuació màxima es de 15 punts.

 

Cursos de formació i publicacions

a) Cursos de formació

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions del cos, escala o especialitat corresponent a la borsa a la qual s'opta, llevat dels cursos de l'àrea jurídica administrativa, els d'informàtica nivell usuari, el curs bàsic de prevenció de risc laborals i els de l'àrea de qualitat i igualtat de gènere, que es valoraran en tot cas. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat.

L'hora d'impartició es valora amb: 0,012 punts

L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,005 punts

L'hora d'assistència es valora amb: 0,002 punts

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

La puntuació màxima és de 5 punts.

b) Publicacions

Les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats amb les funcions de la subescala, la classe o la categoria de l'especialitat objecte de la convocatòria s'han de justificar amb els originals o amb les còpies compulsades del títol del llibre o de la revista, de l'índex on figura el nom de l'autor o del coautor i si la publicació és un llibre amb la còpia de la contraportada on apareix el número d'ISBN o dipòsit legal. S'exclourà les publicacions realitzades únicament a Internet.

Valoració:

Llibres: 1 punt si és l'autor; 0.50 punts si és coautor.

Capítols de llibres i articles de més de 10 pàgines: 0.50 punts

Capítols de llibres i articles de 10 pàgines o menys: 0.25 punts

La puntuació màxima és de 1,5 punts.

Titulacions acadèmiques oficials

1.Estudis que es valoren.

1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

1.2 La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

1.3 Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.

2. Puntuació.

2.1 Estudis de Postgrau.

2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 4 punts.

2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.

2.1.2 Títols popis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficial, ó 0.015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis. ´

No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l'exercici de la professió objecte d'aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.

2.2 Estudis universitaris.

2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.

2.2.2 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.

2.2.3 Per cada títol propi de grau: 3 punts.

2.3 Estudis no universitaris.

2.3.1 Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2,5 punts.

2.3.2 Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.

2.3.3 Pel títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent: 1,5 punts.

La puntuació màxima és de 6 punts

Docència impartida d'estudis acadèmics

Es valorarà la docència impartida d'estudis acadèmiques oficials de les titulacions incloses en el apartat anterior.

Per cada crèdit LRU o, si n'és el cas, per cada 10 hores de docència: 0.15 punts

Per cada crèdit ECTS o, si n'és el cas, per cada 25 hores de docència: 0.375 punts.

En el supòsit que el certificat no indiqui els crèdits o no esmenti si es tractes de crèdits LRU o ECTS, s'ha d'entendre que són LRU i s'han de computar, d'acord amb el paràgraf anterior a raó de 0.15 punts per cada crèdit o per cada 10 hores de docència.

La docència d'una mateixa matèria o contingut només s'ha de valorar una vegada.

La puntuació màxima és de 3 punts.

Coneixement de llengua catalana

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2.

 La puntuació en cada cas serà:

- Certificat C1: 1,00 punt.

- Certificat C2: 1,50 punts.

- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.

Si l'aspirant acredita posseir més d'un certificat, només s'ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior.

Els coneixements de llengua catalana únicament s'han de puntuar dins aquest apartat.

La puntuació màxima és d'2 punts.

 

Comissió de serveis forçosa i en atribució temporal de funcional

En aquest apartat es valorarà la prestació de serveis a l'Ajuntament de Palma mitjançant una comissió de serveis forçosa o una atribució temporal de funcions: 0.1 punts/mes.

La puntuació màxima és d'1'5 punts.

Exercicis d'oposicions superats

Es valoraran en aquest apartat la superació dels exercicis d'oposicions del mateix cos, escala i especialitat de la borsa a la qual opta la persona interessada que hagi convocat l'Ajuntament de Palma dins els darrers 10 anys anterior a la convocatòria de la borsa, a raó de 0.25 punts per exercici obligatori i eliminatòria superat (llevat de l'exercici de coneixement de la llengua catalana):

La puntuació màxima és d'1punt.

Total puntuació del concurs: 35 punts.

Disposicions generals relatives al funcionament de les borses

1.-El procediment s'haurà de resoldre en un termini màxim de 15 dies hàbils des de la publicació de la llista definitiva d'aspirants, prorrogables únicament quan el volum de persones aspirants ho faci imprescindible.

2.- L'ordre de preferència es determinarà per la major puntuació en el concurs.

En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Ser una dona víctima de la violència de gènere.

b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera o como a personal laboral a l'Ajuntament de Palma.

c) Ser major de 45 anys.

d) Tenir càrregues familiars

e) Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala o l'especialitat de què es tracti, d'acord amb l'art. 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l'home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d'ambdós sexes, com per exemple les dels apartats a) i b).

f) No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.

Si persisteix finalment l'empat, es farà un sorteig.

3.- Tenen preferència les borses formades mitjançant el procediment ordinari (concurs-oposició de selecció de plaça d'oferta publica de treball), sobre les formades mitjançant procediment extraordinari. I dintre del procediment extraordinari, tindran preferència les que es realitzin mitjançant el sistema de concurs-oposició sobre les urgents per concurs.

4.- L'ordre de preferència establert al punt anterior s'aplicarà per restar en el lloc de feina en els supòsits de cessament dels articles 1.3 i 2.3 de l'Acord de Junta de Govern de data de 15 de febrer de 2012 (BOIB núm. 42 de 22 de març de 2012).

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB

  

Palma, 9 d'agost de 2019

El cap de Departament de Personal

p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014)

Antoni Pol Coll