Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SON SERVERA
Núm. 8040
Convocatòria de 2 places de policia local (C1) de l'Ajuntament de Son Servera
La Batlia de l'Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), mitjançant la resolució núm. 2019-1118, de 8 d'agost ha resolt el següent:
Expedient 1067/2019
Atesa l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2018, aprovada mitjançant el Decret de la Batlia núm. 2018-1556, de 25 d'octubre, i publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears -BOIB- núm. 134, de data 27 d'octubre de 2018, la qual aprova 2 places per taxa de reposició de policia local pel sistema d'accés de torn lliure i procediment de selecció d'oposició. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup/subgrup de classificació C1, de l'Ajuntament de Son Servera (Illes Balears) i resten dotades pressupostària, d'acord amb la plantilla pressupostària del Pressupost de la Corporació del 2019, aprovat mitjançant la sessió extraordinària de data 29 de novembre de 2018 i, publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 163, de data 29 de desembre de 2018.
Així mateix, atès l'informe jurídic emès per la Secretaria municipal de data 8 d'agost de 2019.
D'acord amb la legislació vigent en matèria de personal, i en ús de les atribucions conferides a l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local i l'article 41.14 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i funcionament de règim jurídic de les Entitats locals
RESOLC
PRIMER.- Aprovar la convocatòria del procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 2 places de la categoria de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2018 (Decret de la Batlia núm. 2018-1556, de 25 d'octubre, publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears -BOIB- núm. 134, de data 27 d'octubre de 2018), pel sistema d'accés de torn lliure i procediment de selecció d'oposició. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup/subgrup de classificació C1, de l'Ajuntament de Son Servera (Illes Balears).
SEGON.- Aprovar les bases de la convocatòria com a Annex I de la present.
TERCER.- Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases. Així mateix, es publicaran també a la seu electrònica municipal.
Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l' Alcalde/essa d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d' 1 d' octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós – administratiu, davant el Jutjat o la Sala que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós – Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós – administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs estimi més convenient en el seu dret.
Son Servera, 9 d'agost de 2019
La Batlesa
Natalia Troya Isern
ANNEX I
BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA 2 PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SON SERVERA (ILLES BALEARS) MITJANÇANT EL PROCEDIMENT ORDINARI.
PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa
La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 2 places de la categoria de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2018 (Decret de la Batlia núm. 2018-1556, de 25 d'octubre, publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears -BOIB- núm. 134, de data 27 d'octubre de 2018), pel sistema d'accés de torn lliure i procediment de selecció d'oposició. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup/subgrup de classificació C1, de l'Ajuntament de Son Servera (Illes Balears).
S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals en tot allò que no contradigui la Llei 11/2017; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.
SEGONA. Requisits dels aspirants.
Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir devuit anys complits.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació a l'annex 3 relatiu a les proves físiques per ingressar en les diverses categories de la policia local i amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5, ambdós annexos, del Decret 40/2019, de 24 de maig.
e) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
h) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
i) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
j) No ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic, delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
TERCERA. Presentació de sol·licituds.
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex III) i s'hauran d'adreçar a la Batlia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web (www.sonservera.es), a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.
També podran presentar-se per les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, en les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú, d' acord amb el que disposa la disposició final setena de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d'apoderaments, registre electrònic, punt d'accés general electrònic de l'Administració i arxiu únic electrònic.
2. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:
a) Una fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.
b) Una fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
c) Una declaració responsable de que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona d'aquestes bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
En el cas de tenir el certificat en vigor d'aptitud física de la EBAP indicat a l'article 165.4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, s'haurà de presentar a l'efecte de quedar exempts de fer les proves físiques. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat comptador des de la data de finalització del curs.
No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament convocant o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas l'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.
4.Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.
5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.
1.Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seu electrònica municipal, una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió. En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions, i amb l'interval mínim entre exercici i exercici.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.
3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la Batlia dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació
CINQUENA. El tribunal qualificador.
1. L'òrgan col·legiat de selecció és el Tribunal qualificador, i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s'ha de procurar, així mateix, la paritat entre dona i home. La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.
2. El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver-n'hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.
3. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.
4.El Tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
a. President o Presidenta:
Titular: Catalina Magdalena Servera Gual, secretària accidental de l'Ajuntament de Son Servera (Illes Balears)
Suplent: Francisco Javier Martín Martínez, oficial de policía local de Son Servera.
b. Vocals:
De la Direcció General d'Emergències i Interior:
-Titular: Jerònima Morey Company
-Suplent: Miquel Vicens Monserrat
De l'Escola Balear d'Administració Pública:
-Titular: Gregoria Llabrés Abellón
-Suplent: Pedro Martínez Pol
De l'Ajuntament de Son Servera:
-Titular: José Luis Soler Manchón, subinspector de policía local de Son Servera
-Suplent: Jesús Chico Recollo, oficial de policía local de Son Servera
c. Un secretari o secretària:
-Titular: Llorenç Ferragut Reus, administratiu del Servei de Personal
-Suplent: Jaume Gual Sureda, administratiu del Servei de Personal
La vàlida constitució del Tribunal a efectes de la celebració de sessions, deliberacions i acords, requerirà l'assistència de la persona presidenta i de la persona secretaria, o dels respectius suplents, i de la mitat dels seus membres.
5.El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.
6.Els membres del Tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
SISENA. Fases del sistema de selecció
El procediment de selecció és el d'oposició que consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants.
Proves de l'oposició:
Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.
L'ordre d'actuació dels aspirants serà “F”.
Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystingui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista provisional de la persones aspirant que hagi superat el procés selectiu i que ha d'ésser nomenada personal funcionari en pràctiques.
Prova d'aptitud física
Té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència dels aspirants. Aquesta prova consisteix en la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l'annex 3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Les proves físiques tenen el caràcter d'obligatori i s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que assenyala en el dit annex. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.
Per realitzar dita prova, la persona aspirant ha d'aportar al tribunal qualificador un certificat mèdic en que es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per a dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de la persona aspirant, tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de la EBAP indicat a l'article 165.3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, resten exemptes de fer les proves físiques.
Prova de coneixements tipus test
Consisteix a respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari de 40 preguntes, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel Tribunal qualificador entre els temes que figuren en la convocatòria com a annex II, d'acord amb Resolució de la presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública, a proposta del director gerent, de 12 d'abril de 2019, per la qual s'aprova el temari que ha de regir les convocatòries de proves selectives per a l'accés a la categoria de policia dels cossos de policia local de les Illes Balears, publicat al BOIB núm. 49, de 12 d'abril de 2019.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.
Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = -------------------------
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
Temps: 60 minuts.
En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.
Prova de desenvolupament
Consisteix a respondre per escrit les preguntes formulades pel tribunal entre els temes que figurin en la convocatòria annex II. El nombre mínim de preguntes de la prova de desenvolupament serà de 10. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.
Temps: 90 minuts
Prova pràctica
Consisteix a resoldre un o diversos casos pràctics relacionat/s amb les matèries que figuren en el temari de la convocatòria annex II. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.
Temps: 90 minuts.
Prova d'aptitud psicològica i de personalitat
Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policíac. Aquesta prova constarà de dues parts:
a)La primera consistirà a respondre un o varis tests d'aptitud intel·lectual proposat per un professional de la psicologia que farà d'assessor del tribunal qualificador. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. La seva valoració és d'APTE o NO APTE. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.
b)La segona consistirà a respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de cada categoria i que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La seva valoració és APTE o NO APTE. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.
Qualificació final de l'oposició.
La qualificació final de l'oposició ha de ser la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant puntuació.
SETENA. Publicitat de les qualificacions dels exercicis
La qualificacions dels exercicis s'haurà de fer pública el dia que s'acordin i s'hauran de publicar en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament així com a la seva seu electrònica. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.
VUITENA. Relació provisional de persones aprovades i revisió d'exàmens
Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seva seu electrònica la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per fer reclamacions.
Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de 30 dies per resoldre'n les reclamacions.
NOVENA. Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició
Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seu electrònica municipal la relació d'aprovats per ordre de puntuació i elevarà a l'òrgan convocant la proposta de l'aspirant que ha de ser nomenat funcionari en pràctiques.
L'aprovació de l'aspirant que ha superat el procés selectiu i que ha de ser nomenat com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica municipal.
DESENA. Presentació de documentació
L'aspirant disposa d'un termini de vint dies naturals, des de la data de publicació de l'aprovació de l'aspirant que ha superat el procés selectiu per presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que encara no s'han acreditat i que exigeix la convocatòria, d'acord amb la base Segona de les presents. L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
ONZENA. Personal funcionari en pràctiques
1.Els procediments selectius es completen amb la superació d'un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de policia, com de la fase de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de policia.
Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia i el tenguin degudament actualitzat, restaran exemptes de realitzar-lo.
La persona que superi el procés selectiu i acrediti que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria serà nomenada funcionària en pràctiques de la categoria de policia pel batle/batlessa. Aquesta situació es mantindrà fins que sigui nomenat funcionari o funcionaria de carrera, si escau, o obtengui la qualificació de no apte.
2. En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre d'aspirants superior al de places convocades.
3.La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada d'un any.
Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst en la convocatòria corresponent, perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de l'autoritat que hagi fet la convocatòria, a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.
4. Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin a la categoria de les pràctiques d'acord amb el que disposa l'article 34 bis de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017,de 20 de desembre.
5. El tribunal qualificador elevarà al batle/batlessa la llista definitiva de la persona aspirant declarada apta o no apta, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
6. En el cas que la persona aspirant sigui qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a la persona aspirants resultant del procés selectiu, que hagi aprovat totes les proves i no hagi obtingut plaça, per ordre de puntuació de l'oposició, per a ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques. L'esmentada resolució que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
DOTZENA. Valoració de la fase de pràctiques al municipi
Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 179 a 182 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
IMPUGNACIÓ
Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears , d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
***
ANNEX II
TEMARI
-Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució Espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
-Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
-Tema 3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.
-Tema 4. L'organització territorial de l'Estat Espanyol. L'Estat autonòmic a la Constitució Espanyola de 1978. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'Administració Local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.
-Tema 5. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de les Illes Balears i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.
-Tema 6. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.
-Tema 7. El Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
-Tema 8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
-Tema 9. El Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
-Tema 10. El Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
-Tema 11. El Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990. La senyalització.
-Tema 12. El Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.
-Tema 13. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
-Tema 14. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.
-Tema 15. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
-Tema 16. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
-Tema 17. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d'enllumenat i de senyalització òptica.
-Tema 18. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
-Tema 19. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
-Tema 20. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
-Tema 21. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
-Tema 22. La Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
-Tema 23. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment del habeas corpus.
-Tema 24. El Reial Decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. La policia judicial.
-Tema 25. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.
-Tema 26. La Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes comesos amb motiu de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la Constitució
-Tema 27. La Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.
-Tema 28. La Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
-Tema 29. La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principi de protecció de dades. Drets de les persones.
-Tema 30. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.
***
ANNEX III
MODEL DE SOL·LICITUD POLICIA LOCAL (C1) TORN LLIURE
Nom i cognoms |
|
|
|
DNI núm. |
|
Domicili |
|
Població |
|
Telèfon núm. |
|
Correu electrònic |
|
EXPÒS :
En relació a la Resolució de Batlia núm. 2019-1118, de 8 d'agost, la qual procedeix a la convocatòria per a la cobertura de 2 places de policia local (C1), de torn lliure, mitjançant el sistema d'oposició.
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
Primer.- Que accept plenament la totalitat de les bases de la convocatòria esmentada.
Segon.- Que acomplesc totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona d'aquestes bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
Quart.- Que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d'inhabilitació per a l'exercici de les Funcions públiques.
S O L·L I C I T :
Ésser acceptat/da per a l'esmentada convocatòria.
DOCUMENTACIÓ QUE ADJUNT: (assenyaleu la casella adient)
|
Document nacional d'identitat (DNI) |
|
Titulació mínima exigida |
|
Titulació de llengua catalana (nivell B2) |
Son Servera, ___________________________ de 2019
Signatura
BATLIA DE SON SERVERA (ILLES BALEARS)
De conformitat al que disposen els articles 5 i 6.2 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.
Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07550 – Son Servera – Plaça de Sant Ignasi, 1.
Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.
Son Servera, 9 d'agost de 2019
La Batlessa
Natalia Troya Irern