Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 7986
Resolució d'Alcaldia d'aprovació de la delegació de competències a la Junta de Govern (exp. 2019/006772)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Alcaldia mitjançant la Resolució número 81, de 5 de juliol de 2019, va adoptar l'acord següent:

«Tenint en compte que l'Alcaldia, en virtut de l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i les normes concordants, té la possibilitat de delegar l'exercici de les seves atribucions, exceptuant les enumerades en l'apartat 3 d'aquest article, com ara les de convocar i presidir les sessions de Ple i de Junta de Govern, i les numerades als apartats a), e), j), k), l) i m) del núm. 1 d'aquest article;

Tenint en compte els articles 23.2 b) i 23.4 de la Llei 7/1985, el text refós 781/1986, de 18 d'abril, de les disposicions legals vigents en matèria de règim local (art. 24), i el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (art. 41), aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre;

RESOLC:

PRIMER. Delegar a la Junta de Govern les competències resolutives sobre les matèries següents:

A. En matèria de Personal:

a) Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple.

b) Aprovar les bases de les proves per a seleccionar el personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.

c) Distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques.

B. En matèria d'Hisenda Local o matèria econòmica:

Contractacions

a) Les contractacions i concessions d'import superiors a 4.000 € i quan l'import no superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, els 6 milions d'euros; inclusivament les de caràcter plurianual quan la durada no sigui superior a quatre anys i l'import acumulat de totes les anualitats no superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia senyalada.

b) Revisió dels preus dels contractes i imposició de sancions relacionades amb aquests.

c) Aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en els pressupostos.

Patrimonials

a) L'adquisició de béns i de drets subjectes a la legislació patrimonial quan el valor no superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost ni els 3.000.000 d'euros, així com l'alienació del patrimoni que no superi ni el percentatge ni la quantia indicats en els supòsits següents:

  • La de béns immobles, sempre que estigui prevista en el pressupost.
  • La de béns mobles, tret dels declarats de valor històric o artístic l'alienació dels quals no es trobi prevista en el pressupost.

Tresoreria i pressupost

a) L'autorització, la disposició i el reconeixement d'obligacions superiors a 4.000 euros i dins dels límits de competència de l'Alcaldia, d'acord amb el pressupost aprovat, la resolució de recursos, i la devolució d'avals.

b) Dictar els actes d'aplicació i efectivitat dels tributs locals i dels preus públics, i resoldre els recursos de reposició que davant aquests interposin les persones interessades. Imposició de sancions tributàries. Quan les liquidacions hagin de practicar-se com a conseqüència d'actes administratius, la competència sobre els quals no hagi estat delegada a la Junta de Govern, la competència per aprovar les esmentades liquidacions correspondrà a l'Alcaldia o a qui aquesta hagi delegat la competència per dictar l'acte administratiu quan origini la pràctica de la liquidació.

c) Aprovació de factures i certificacions d'obra que corresponguin a actuacions exercides per la Junta de Govern en virtut de competència delegada.

d) Liquidació del pressupost.

e) El desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el pressupost municipal aprovat, autoritzar i disposar despeses dintre dels límits de la seva competència, reconèixer obligacions en els límits de la seva competència; ordenar pagaments i retre comptes; tot açò d'acord amb la Llei reguladora de les hisendes locals.

f) Aprovar els padrons o les liquidacions fiscals que no estiguin atribuïts al Ple o a altres òrgans municipals.

C. En matèria de subvencions i ajuts:

a) Atorgament de subvencions d'acord amb la normativa vigent i amb càrrec a les consignacions pressupostàries.

b) Aprovar les bases d'atorgament de subvencions quan escaigui.

c) Acceptar subvencions atorgades a l'Ajuntament quan la seva acceptació no correspongui al Ple Municipal.

D. En matèria d'Urbanisme:

a) Emissió d'informe municipal en matèria urbanística quan sigui requerit per altres organismes i administracions.

b) Imposició de sancions i restitució de la legalitat urbanística.

c) Llicències urbanístiques d'obres amb projectes.

d) Aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuït al Ple, així com els instruments de gestió urbanística i els projectes d'urbanització.

E. En matèria de convenis:

L'aprovació de convenis i protocols amb persones físiques o jurídiques de dret privat, tret de l'aprovació d'aquells als quals la legislació vigent els atribueixi al Ple de l'Ajuntament

SEGON. La delegació s'entén efectuada tant amb relació a l'adopció d'acords administratius definitius com en tot allò que fa referència a la resolució de recursos administratius de reposició que s'interposin contra aquells.

TERCER. L'Alcaldia es reserva l'exercici de les atribucions delegades, sense acte exprés de revocació d'aquestes, per a aquells casos que s'estimin urgents per part de l'Alcaldia.

Aquest decret haurà de ser publicat en el BOIB, conformement a l'article 44 del ROF, i se'n donarà compte al Ple en la primera sessió que se celebri.»

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Ciutadella de Menorca, 6 d'agost de 2019

La secretària, Caterina Barceló Martí