Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 7977
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Aprovació bases procés selectiu per cobrir places vacants de policia local mitjançant procediment extraordinari

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La regidora de l'Àrea delegada de Funció Pública  per decret 15095 de data 07 d'agost de 2019,  ha resolt el següent:

PRIMER.- Aprovar les bases del procés selectiu per cobrir places vacants de policia local de l'Ajuntament de Palma mitjançant el procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears establert al Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, que han estat negociades en Mesa general de negociació de funcionaris, en sessió extraordinària, de dia 26 de juliol de 2019, que s'adjunten com Annex d'aquesta resolució.

 SEGON.- Publicar el present decret en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 7 d'agost de 2019

El cap de Departament de Personal

p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014)

Antoni Pol Coll

 

 ANNEX BASES DEL PROCÉS SELECTIU PER A COBRIR LES PLACES VACANTS DE POLICIA LOCAL MITJANÇANT EL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI D'ACCÉS A LES PLANTILLES DE LES POLICIES LOCALS DE LES ILLES BALEARS ESTABLERT AL DECRET LLEI 1/2017, DE 13 DE GENER

1. OBJECTE, CARACTERÍSTIQUES I PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir com a personal funcionari de carrera les places vacants de la categoria de policia local, dotades pressupostàriament i ocupades per personal funcionari interí.

Les característiques d'aquest lloc són:

· funcionari/ària de carrera

 ·GRUP: C1

·ESCALA: Escala d'Administració Especial. Subescala de Serveis Especials. Escala Bàsica. Policia Local

·DENOMINACIÓ: Policia Local

·PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: concurs-oposició

2. NORMATIVA APLICABLE

Aquest procés selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquestes Bases específiques i, en el que no s'hi prevegi, per les Bases generals que han de regir les convocatòries de proves selectives per a cobrir places vacants de la plantilla de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma, publicades al BOIB núm. 86, de 7 de juliol de 2016; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, i la resta de normativa que li sigui d'aplicació.

Així mateix, hi seran d'aplicació supletòria, quan no contradiguin el que disposa la normativa ressenyada al paràgraf anterior, els preceptes recollits a l'Acord de Junta de Govern del 18 de novembre de 2014, mitjançant el qual es varen aprovar les directrius sobre la constitució i el funcionament dels tribunals de selecció de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma.

3. CATEGORIA I COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR

3.1. CATEGORIA DEL TRIBUNAL: als efectes prevists pel Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat en la categoria de segona.

3.2. PRINCIPIS GENERALS I COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR

a) L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s'ha de procurar, així mateix, el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

b) La composició del tribunal ha de ser predominantment tècnica; tots els seus membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

c) La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual; no es podrà exercir aquesta representació per compte d'altri.

d) La regidora de l'Àrea de Funció Pública de l'Ajuntament de Palma ha de nomenar els membres del tribunal i els seus suplents, i s'ha de publicar al tauler d'anuncis del web d'aquest Ajuntament.

e) El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a)President/ta: designat per l'Àrea de Funció Pública de l'Ajuntament de Palma entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b)Vocals: un vocal proposat per la direcció general competent en matèria de coordinació de les policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un altre designat per l'Ajuntament de Palma.

c) Secretari/tària: designat/ada per l'Ajuntament de Palma, amb veu i vot.

f) El tribunal podrà acordar la incorporació a les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de las proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

g)  Hi podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals per a efectuar funcions de vigilància i vetla del desenvolupament del procés selectiu. Les persones representats sindicals que participin al procediment selectiu han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i comptin amb més del 10% de representants a l'Ajuntament de Palma, amb un màxim d'un representant per cada sindicat i amb el límit de quatre membres.

h) Abstenció i recusació

Els membres del tribunal han d'abstenir-se d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes per l'art. 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els/les aspirants poden recusar els membres del tribunal quan es dona alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu l'art. 24 de la dia Llei 40/2015.

i) Constitució i actuació

El tribunal no es pot constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/ra ni secretari/tària. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'art. 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El tribunal continuarà constituït fins que no es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que es puguin suscitar al procés selectiu i, en tot cas, fins que no es faci la valoració final de la fase de pràctiques.

Els membres del tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que es puguin suscitar durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que en garanteixin l'odre degut, en tot el que no preveuen aquestes Bases i per a la seva interpretació adequada.

El tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents a cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la qual, si persisteix, el dirimirà el president amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert al decret de nomenament dels membres del tribunal, i el president votarà en darrer lloc.

El tribunal adoptarà les mesures oportunes per a garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.

j)Actes del tribunal

El/la secretari/tària del tribunal estendrà acta de totes les seves sessions, tant de constitució com de realització, correcció i avaluació dels exercicis, així com de la deliberació dels assumptes de la seva competència, on es faran constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i les votacions que es produeixin. Les actes hauran de ser aprovades i subscrites pels membres del tribunal, i, numerades i rubricades, constituiran l'expedient que reflectirà el procediment selectiu duit a terme. Una vegada finalitzat aquest procediment el/la secretari/tària del tribunal enviarà l'expedient al Departament de Recursos Humans, degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació de les proves realitzades.

4. REQUISITS DELS/DE LES ASPIRANTS

4.1. Els/les aspirants hauran de complir, en la data que acabi el termini assenyalat per a presentar sol·licituds, les condicions següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir devuit anys complerts.

c) Tenir el títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

d) Tenir el diploma d'aptitud del Curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que determina l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a exercir la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Tenir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i)  Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j) Tenir el nivell B2 de coneixements de la llengua catalana, acreditat mitjançant certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública, o expedit o homologat pel Govern de les Illes Balears.

k) Haver abonat la taxa per drets d'examen.

4.2. Abans de la presa de possessió, la persona interessada haurà de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat al sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

4.3. Els/les aspirants hauran de complir els requisits establerts en aquestes Bases en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés. Si una vegada que s'hagi pres possessió de la vacant es donen una o diverses causes d'exclusió es podrà revocar el nomenament.

5. DRETS D'EXAMEN:

la taxa pels drets d'examen té un import de 15,91 euros, que s'hauran d'abonar en del termini d'admissió de sol·licituds (Ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal).

Pagar els drets d'examen no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud a l'Administració dins el termini establert. No escau la devolució de l'import íntegre satisfet en concepte de taxa per drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a les persones interessades. Això no obstant, es tornarà la taxa quan l'activitat tècnica i/o administrativa que constitueix el fet imposable de la taxa no es realitzi per causes no imputables al subjecte passiu,.

6. ANUNCIS

Els anuncis successius relatius al procés de selecció es publicaran només al web municipal: www.palma.cat

7. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

7.1. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per a prendre part al procés selectiu s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins el termini de vint dies naturals comptat a partir de l'endemà que es publiqui l'anunci en extracte d'aquesta convocatòria, al Butlletí Oficial de l'Estat, després de la seva publicació íntegra al BOIB, i s'han d'adreçar a l'Àrea de Funció Pública de l'Ajuntament de Palma. Si el darrer dia de presentació és un dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. També es poden presentar mitjançant les altres formes previstes per l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.2. Presentació de requisits

A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar en la sol·licitud, les persones interessades han de presentar la documentació que s'assenyala a continuació:

a)  Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o del resguard de la sol·licitud de renovació.

b)  Fotocòpia compulsada del diploma d'aptitud del Curs de formació bàsica en la categoria de Policia Local emès per l'EBAP o l'organisme competent i amb plena validesa.

c)  Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

d)  Declaració responsable que compleix els requisits exigits a les Bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a presentar les sol·licituds.

e)  Fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o el Govern de les Illes Balears o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

f)  Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A2 i B en vigor.

g)  Imprès “annex 3” (model d'al·legació de mèrits) emplenat amb la relació dels mèrits aportats, que reculli els mèrits al·legats, estructurats segons els blocs en què es divideix el barem de mèrits de l'annex 2 d'aquestes Bases.

h)  Resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen. La falta de justificació del pagament íntegre d'aquests drets en el termini de presentació de sol·licituds, determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant.

i)  La documentació que han d'aportar els/les aspirants per a acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats ha de ser mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada.

j)  Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que estableix l'art. 165.3 del Decret 40/2019, a l'efecte de restar exempts de fer les proves físiques del procés selectiu.

7.3. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que indica l'apartat 4 d'aquesta convocatòria abans del seu nomenament.

7.4. Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal necessàries per a prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

7.5. Els/les aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar a la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva seva tant els errors descriptius com no comunicar durant el procés de selecció qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

8. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

En el termini màxim de deu dies comptats des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que en tingui la delegació haurà de dictar una resolució per la qual s'aprovi la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu. Aquesta relació es publicarà al web municipal, amb expressió del nom dels/de les aspirants admesos/ses i exclosos/es i, si escau, de la causa de la no-admissió. La corresponent resolució haurà d'indicar el lloc, la data i l'hora d'inici del procés selectiu. Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:

-  Pagar la taxa fora del termini de presentació de sol·licituds.

-  Presentar la sol·licitud fora de termini.

-  No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licitud.

-  Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes Bases.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó que, a més, consten a la de persones admeses.

Per a esmenar els possibles defectes, adjuntar els documents que siguin preceptius o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà que es publiqui la resolució indicada al web de l'Ajuntament. Els/les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos/ser seran definitivament exclosos/ses del procés selectiu. Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.

Si es presenten reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva dins el termini màxim de 10 dies hàbils, que es publicarà, així mateix, als lloc indicat per a la llista provisional. Aquesta darrera publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.

Les errades de fet es podran esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

9. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DE MÈRITS

Els mèrits que presentin els aspirants s'han d'acreditar presentant l'original o una còpia compulsada dels següents documents:

a)  Curs de capacitació: certificat de l'EBAP en vigor d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o superior.

b)  Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o les administracions públiques corresponents.

c)  Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d)  Coneixements de llengua catalana: certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o l Govern de les Illes Balears o bé títol, diploma i certificat equivalent o homologat d'acord amb la normativa.

e)  Coneixements d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f)  Cursos de formació: certificats d'aprofitament, d'assistència i d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per aquesta, universitats de l'àmbit de la Unió Europea, centres de formació acreditats en d'altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

Els mèrits es calcularan a la data d'expiració del termini indicat per a presentar sol·licituds per a participar en el procés de selecció.

Els mèrits presentats i no acreditats pels aspirants mitjançant original o fotocòpia compulsada no es valoraran

10. PROCÉS SELECTIU

El procediment de selecció és el de concurs oposició.

El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.

La fase d'oposició consisteix a realitzar les proves previstes a la convocatòria per a determinar la capacitat i l'aptitud dels/de les aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per a poder passar a la fase de concurs.

La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

La puntuació total s'obtindrà de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu i la fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el dit procés.

10.1. Fase d'oposició: exercicis i qualificació

10.1.1. La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60% del procés selectiu.

El programa de temes i els exercicis de la fase d'oposició són els que s'indiquen a l'annex 1.

10.1.2. En relació amb els/les aspirants que amb la sol·licitud hagin presentat un certificat per a l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat, el tribunal publicarà al web de l'Ajuntament la relació d'aspirants que en queden exempts. Els/les aspirants podran presentar per escrit al registre de l'Ajuntament, en el termini de tres dies hàbils comptats des de l'endemà que es publiqui la llista esmentada, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal.

10.1.3. Els/les aspirants seran convocats/ades per a cada exercici mitjançant el sistema de crida única, i seran exclosos/se de les proves selectives els/les qui no hi compareguin, llevat dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal.

10.1.4. Qualificació dels exercicis

La qualificació dels exercicis tipus test serà mecanitzada i s'hi aplicaran els criteris de correcció establerts a l'annex 1.

Si el tribunal acorda anul·lar alguna o algunes de les preguntes per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè es detecti com a conseqüència de les al·legacions que es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per a conservar la puntuació màxima possible.

Les qualificacions dels exercicis es faran públiques al web de l'Ajuntament el mateix dia que s'acordin. En el termini de tres dies hàbils comptats des de l'endemà que es publiqui el resultat de cada exercici, els/les aspirants podran presentar per escrit al Registre de l'Ajuntament les observacions o al·legacions que considerin oportunes, les quals hauran de ser resoltes de forma motivada pel tribunal abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'haurà de facilitar la vista dels exercicis als/a les opositors/res.

10.1.5. Relació provisional de persones aprovades i ordre de prelació a la fase d'oposició i revisió d'exàmens

Una vegada finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal haurà de publicar al web de l'Ajuntament les llistes provisionals de persones que l'hagin superada, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda.

La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris.

La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes als exercicis eliminatoris.

Els/les aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats des de la publicació de les llistes provisional, per a fer reclamacions. Un cop acabat aquest termini el tribunal disposarà de set dies per a resoldre'n les reclamacions.

10.1.6. Llistes definitives de persones aprovades a la fase d'oposició

Una vegada resoltes les reclamacions, el tribunal haurà d'aprovar i publicar al web de l'Ajuntament, les llistes definitives de persones aprovades a la fase d'oposició.

10.2. Fase de concurs

10.2.1. La fase de concurs constituirà un 40% del procés selectiu. El barem de mèrits d'aquesta fase és el que figura a l'annex 2.

10.2.2. Al·legació i acreditació dels mèrits

Els mèrits s'han d'acreditar i valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas no es valoraran mèrits que no s'hagin al·legat i presentat en la forma i durant el termini establerts a l'apartat 7.

Els mèrits al·legats pels aspirants es poden acreditar mitjançant la documentació següent:

a)  Curs de capacitació: certificat de l'EBAP en vigor d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta, amb indicació de la nota final obtinguda.

b)  Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o les administracions públiques corresponents.

c)  Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

d)  Coneixements de llengua catalana: certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o l Govern de les Illes Balears o bé títol, diploma i certificat equivalent o homologat d'acord amb la normativa.

e)  Coneixements d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f)  Cursos de formació: certificats d'aprofitament, d'assistència i d'impartició.

10.3. Determinació de puntuació del concurs oposició

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu i la fase de concurs, un 40% del total de la puntuació assolible en el dit procés.

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

 60  40

Pt = ——— o + ——— c

 40  40

Pt: puntuació total

40: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts a la fase d'oposició

40: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda a la fase de concurs

10.3.1. Resolució d'empats

En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició d'alguns/nes aspirants, el desempat s'haurà de resoldre atenent la major puntuació atorgada a la fase d'oposició. Si persisteix l'empat es tindrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a funcionari interí i, si encara persisteix l'empat, es dirimirà segon el major nivell de català acreditat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment el tribunal resoldrà l'empat per sorteig.

10.3.2. Llistes d'aspirants seleccionats/ades del concurs oposició

Un cop que el tribunal hagi finalitzat la valoració dels mèrits aportats d'acord amb el que estableix l'apartat anterior, es faran públiques al web de l'Ajuntament les llistes provisionals de puntuacions obtingudes a la fase de concurs.

Els/les aspirants disposaran de cinc dies hàbils, comptats des que es publiquin les llistes provisionals, per a fer reclamacions.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.

10.3.3. Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu

Un cop resoltes les reclamacions, el tribunal aprovarà la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i es publicarà al web de l'Ajuntament. Aquesta relació serà elevada a la regidora de l'Àrea de Funció Pública de l'Ajuntament de Palma perquè l'aprovi.

Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els qui s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 4, el tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària dels/de les aspirants que vagin a continuació dels/de les proposats/ades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.

10.3.4. Publicació de les llistes de persones que han superat el procés selectiu

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats com a personal funcionari en pràctiques es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al web de l'Ajuntament Palma. En cap cas no podrà ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

11. Presentació de documentació de les persones que han superat el procés selectiu

Els/les aspirants disposaran d'un termini de vint dies naturals des de la data de publicació de l'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu per a presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que encara no s'han acreditat i que exigeix la base 4 de la convocatòria.

Si no es presenta la documentació al Registre de l'Ajuntament dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d'examinar-se la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada funcionari o funcionària en pràctiques i restaran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat a la sol·licitud inicial.

12. Fase de pràctiques al municipi

12.1. Nomenament com a personal funcionari en pràctiques de la categoria de policia local

Els/les aspirants que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades personal funcionari en pràctiques de la categoria de policia local. El període de pràctiques tindrà una durada de sis mesos.

12.2. En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.

12.3. Aquesta situació s'ha de mantenir fins que sigui nomenat personal funcionari de carrera, si escau, o qualificat com a no apte. El Tribunal Qualificador ha d'elevar a la Regidora de l'Àrea de Funció Pública, la llista definitiva de persones aspirants declarades aptes i no aptes de la fase de pràctiques, que dictarà resolució i n'ordenarà la publicació al BOIB.

Si cap aspirant és qualificat/ada com a no apte/ta a la fase de pràctiques, a la mateixa resolució es requerirà la documentació de la base 11 als/a les aspirants que hagin aprovat totes les proves, per a ser nomenat/ada funcionari/nària en pràctiques. Contra la resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

12.4. Els funcionaris en pràctiques tenen dret a percebre les retribucions equivalents al sou i les pagues extraordinàries corresponents al subgrup o grup d'adscripció, en el supòsit que aquest no tingui subgrup, en el qual aspiri a ingressar, i, si escau, els triennis que tinguin reconeguts abans de l'inici del període de pràctiques.

No obstant això, si el període de pràctiques es du a terme desenvolupant un lloc de feina es percebran, a més, les retribucions complementàries corresponents al lloc esmentat.

12.5. Valoració de les pràctiques

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per a exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Per a dur a terme aquesta avaluació s'ha de seguir el procediment que estableixen els art. 180 a 182 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

 

ANNEX 1

Temaris i exercicis de les proves selectives del procés especial unificat per a cobrir les places corresponents a l'escala d'Administració Especial, subescala Serveis Especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, de l'Ajuntament de Palma

1. Temari de la prova de coneixements

A) Programa de temes de la fase de la primera prova de coneixements

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El defensor del poble.

3. Les entitats locals: concepte i característiques. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. La potestat reglamentaria municipal. Concepte i classes.

4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

14. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

15. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

17. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. La policia judicial.

18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

20. Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Títol IV, dels municipis i resta d'entitats locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

B) Temes de la segona fase de la prova de coneixements

1. Ordenança reguladora de l'ús cívic dels espais públics.

Títol I. Disposicions generals.

Títol II. Sobre l'ús cívic dels espais públics.

Títol III. Instruccions comunes sobre el règim sancionador i altres mesures d'aplicació (art. 13 a 20).

2. Ordenança municipal de circulació de Palma.

2.1. Objecte i àmbit d'aplicació.

2.2. Circulació. Normes generals.

2.3. Ordenacions circulatòries especials: ACIRE.

2.4. Mesures cautelars i complementàries.

2.5. Parades i estacionaments, usos i prohibicions.

2.6. Motius d'immobilització i retirada de vehicles a l'Ordenança.

3. Cultura general del terme municipal de Palma.

3.1. Història i evolució de la ciutat.

Aquest temari està a disposició dels/les aspirants al web <https://www.palma.cat>

2. Exercicis

Primer exercici. Prova de coneixements

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases.

a) La primera fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que assenyala l'apartat primer de la lletra A de l'annex 1.

El temps per a realitzar aquest exercici és de 90 minuts.

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per a qualificar l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

  {A-(E/4)} x 20

 Q = —————————

  P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

b) La segona fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que indica l'apartat primer de la lletra B de l'annex 1.

El temps per a realitzar aquest exercici és de 90 minuts.

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts; les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per a qualificar l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

  {A-(E/4)} x 20

  Q = —————————

 P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

c) La valoració d'aquesta prova serà el resultat de la suma d'ambdues fases; la puntuació de cada fase suposarà el 50% de la puntuació total de la prova. No se sumaran les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 8 punts.

Per a aprovar aquest exercici serà necessari obtenir-ne 20 punts com a mínim.

Segon exercici. Prova d'aptitud física

De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que indica l'annex 3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Per a fer aquesta prova l'aspirant haurà de lliurar al tribunal un certificat mèdic que faci constar que compleix les condicions físiques necessàries per a dur-la a terme. No presentar aquest certificat suposarà l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i si ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, ho hauran de posar en coneixement del tribunal abans de la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves.

Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició quedarà condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament i en cap cas abans del termini de sis mesos. El tribunal podrà establir d'ofici, de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per a realitzar les proves físiques ajornades.

Si algun aspirant en la data de realització de les proves físiques està en situació d'incapacitat temporal per malaltia professional o accident laboral, degudament acreditada mitjançant certificat mèdic, i sempre que aquesta circumstància es posi en coneixement del tribunal abans de la realització de la prova o l'exercici, durà a terme la resta de les proves i si les supera la qualificació quedarà condicionada a la superació de les proves d'aptitud física, en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que en motivaren l'ajornament.

En tot cas, s'ha de declarar que han superat el procés selectiu els/les aspirants amb una puntuació final que no puguin superar els/les aspirants que s'hagin acollit al dret contingut als dos paràgrafs anteriors.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar si l'aspirant ha superat un mínim de tres de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i ha obtingut, a l'altra prova parcial, una nota igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar si el resultat és igual o superior a 5; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP quedaran exemptes de fer les proves físiques en aquesta convocatòria. La validesa dels certificats és de dos anys comptats des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat, amb una validesa de dos anys comptats des de la data que finalitzi aquest curs bàsic.

Tercer exercici. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policíac.

L'exercici consisteix a respondre una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d'assessors del tribunal. El resultat d'aquesta prova és apte o no apte.

Estaran exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que els darrers tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat.

 

ANNEX 2

Barem de mèrits de la fase de concurs de les proves selectives del procés especial unificat per a cobrir les places corresponents a l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, de l'Ajuntament de Palma

La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 40 punts.

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts.

Només s'han de valorar els cursos expedits o homologats per l'EBAP que estiguin en vigor.

La valoració del Curs bàsic de capacitació es valorarà multiplicant la nota obtinguda per un coeficient de 0,8.

2. Valoració dels serveis prestats

La puntuació d'aquest apartat és el resultat de la suma del punts a i b següents, i no pot superar la nota màxima de 24 punts.

a)  Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local interí o turístic al municipi de les Illes Balears al qual s'opta: 0,40 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.

b)  Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local interí o turístic d'un municipi diferent al qual s'opta: 0,20 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per a presentar la sol·licitud de participació, i s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Valoració d'estudis acadèmics oficials

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:

Només es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, se n'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Només es valora la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell a la que s'exigeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per a obtenir-lo, llevat que les titulacions corresponguin a branques diferents, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s'han d'acumular.

a)  Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.

b)  Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c)  Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d)  Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.

e)  Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f)  Per a cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts

4. Coneixements de llengües

4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 0,50 punts:

g)  Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o el Govern de les Illes Balears o bé els títols, diplomes o certificats equivalents o homologats d'acord amb la normativa.

a)  Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts

b)  Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,40 punts

c)  LA (coneixements específics de llengua catalana: llenguatge administratiu; abans E): 0,10 punts

Es valorarà només un certificat, llevat dl cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix.

4.2. Coneixement d'altres llengües

La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.

Es valoraren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivell del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'Administració Pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,02

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,04

A1

0,07

0,06

1r curs de nivell elemental

0,06

A2

0,11

0,07

2n curs de nivell elemental

0,07

B1

0,15

0,11

1r curs de nivell mitjà

0,11

B1+

0,19

0,15

2n curs de nivell mitjà

0,15

B2

0,22

0,19

1r curs de nivell superior

0,19

B2+

0,26

0,22

2n curs de nivell superior

0,22

C1

0,30

0,26

 

 

C2

0,33

0,30

 

 

D'una mateixa llengua, només se'n valoraran les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP, les universitats, les escoles universitàries i les entitats promotores de formació contínua, i també els impartits a d'altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, si estan degudament documentats i expedits per l'entitat corresponent.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,50 punts.

5.1.1. Formació no universitària relacionada amb l'àrea professional

Es valoraran, per a cada lloc de feina, les accions formatives que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça a què s'accedeix. Concretament, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoraran els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per a accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que n'hagi canviat substancialment el contingut.

a)  Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b)  Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

En aquest apartat també es valorarà la impartició a centres formatius oficials de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi, acreditada mitjançant un certificat en què constin el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b)Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb una càrrega lectiva de com a mínim 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoraran en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.

5.2.1. Formació no universitària no relacionada amb l'àrea professional

Es valoraran les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En tot cas, només es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques dels plans de formació general de l'EBAP, que són:

- Àrea de comunicació i habilitats personals

- Àrea economicopressupostària

- Àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans

- Àrea de gestió d'organització i innovació

- Àrea juridicoadministrativa

- Àrea de tecnologies de la telecomunicació i la informació

a)  Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b)  Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada amb l'àrea professional

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de com a mínim 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,025 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB