Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I RELACIONS EXTERIORS
Núm. 7952
Resolució de la consellera d’Hisenda i Relacions Exteriors de 6 d’agost de 2019 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Relacions Exteriors, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de la Agencia Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Relacions Exteriors
Antecedents
1. Mitjançant la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 9 de juliol de 2019, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 93, de 10 de juliol, es varen delegar determinades competències, i també la signatura d'alguns documents, en determinats òrgans de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, d'altres conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i es va fixar el règim de suplències dels òrgans directius de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.
2. Amb l'aprovació del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (publicats en el BOIB núm. 106, de 2 d'agost), es modifica substancialment l'estructura orgànica de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors vigent fins ara. Concretament, la Direcció General del Tresor i Patrimoni se separa en la Direcció General del Tresor i Política Financera i en la Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni, la qual assumeix, també, les competències relatives a la col·laboració, coordinació i cooperació amb les corporacions locals que, fins ara estaven en la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització. En aquest sentit, aquesta Conselleria s'estructura, en essència, en sis direccions generals: de Pressuposts, de Finançament, del Tresor i Política Financera, de Relacions Exteriors, de Fons Europeus i de Cooperació Local i Patrimoni.
3. Tot això exigeix que es modifiqui el règim de delegació de competències en relació amb els nous òrgans creats i que s'ajusti el règim de suplències a la nova estructura, mantenint, en línies generals, l'abast que, en les matèries pròpies d'aquesta conselleria, es contenia en la darrera delegació vigent, esmentada abans.
Fonaments de dret
1. Els articles 8, 9, 12 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
2. Els articles 25, 31, 32 i 42 c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent:
RESOLUCIÓ
1. Delegar en la secretària general les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en les matèries següents:
a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic, com ara, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació i la formalització dels contractes, i també, en matèria de contractació centralitzada, l'exercici de totes aquestes mateixes facultats i actuacions pel que fa als contractes derivats d'acords marc subscrits en l'àmbit de la contractació centralitzada no homologada, tot això en els expedients l'import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros.
b) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, llevat de les següents:
1r. Les resolucions de convocatòria.
2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions d'una quantia superior a 500.000 euros.
3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament d'una quantia superior a 500.000 euros, i també tots els actes de tràmit que, si s'escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
c) En matèria de personal, respecte del personal adscrit a la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, les facultats i les actuacions següents:
1r. Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos, vacances, llicències i reduccions de jornada prevists en la normativa vigent.
2n. Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos i drets a què té dret una funcionària per raó de violència de gènere.
3r. Les relatives a la tramitació i la resolució sobre els drets a què fa referència l'article 85.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa al personal funcionari declarat judicialment víctima de qualsevol tipus de violència.
4t. Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.
5é. Les relatives a la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de feina vacants i dotats adscrits a la Conselleria.
d) En matèria d'hisenda pública, l'exercici de les funcions següents:
1r. La resolució dels procediments relatius a compensació de deutes a favor de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a què es refereix l'article 17 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears llevat dels expedients d'una quantia superior a 500.000 euros.
2n. La resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4 c) del Decret 75/2004, sense limitació de quantia.
e) En matèria de gestió i d'execució pressupostària, l'exercici de les funcions següents:
1r. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, i també tots els documents justificatius corresponents, llevat dels expedients de despesa d'una quantia superior a 500.000 euros i de tots els expedients de despesa relatius a la secció pressupostària 34.
2n. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdit, sense limitació de quantia.
f) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències.
g) En els expedients relatius als projectes d'inversió, l'exercici de totes les competències que la normativa vigent atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients d'una quantia superior a 500.000 euros.
2. Delegar en la directora general del Tresor i Política Financera les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en les matèries següents:
a) En matèria de caixes d'estalvis, institucions de crèdit cooperatiu, mutualitats de previsió social, societats de garantia recíproca i mediadors d'assegurances, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació sectorial corresponent, llevat de l'exercici de la potestat sancionadora.
b) En matèria d'operacions financeres, fer totes les operacions necessàries per concertar l'endeutament i els derivats financers a què fa referència l'article 98 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en les condicions més favorables, i, amb això, determinar les condicions finals de totes aquestes operacions financeres en el marc de les condicions bàsiques aprovades pel Consell de Govern.
c) En matèria d'execució pressupostària, la subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a la secció pressupostària 34, amb independència de la quantia.
3. Delegar en el director general de Cooperació Local i Patrimoni l'exercici de les funcions següents que, d'acord amb la legislació aplicable, són competència de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en matèria de patrimoni:
a) L'arxivament de les actuacions en els expedients de patrimoni en qualsevol moment procedimental, si hi ha una causa justificada.
b) L'autorització de les obres en els béns de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, demanials o patrimonials, cedits o adscrits.
c) La promoció de la inscripció en el Registre de la Propietat dels expedients a què es refereixen l'article 36 i la disposició transitòria cinquena de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques.
d) Les resolucions d'inici de tots els procediments administratius inherents a la gestió patrimonial dels béns i els drets de la Comunitat Autònoma i, en particular, dels relatius a les adquisicions, les alienacions, les permutes, els arrendaments, l'acceptació de donacions, les cessions gratuïtes, les cessions d'ús, les revocacions de cessions gratuïtes d'ús d'aquests béns i drets, les partions i amollonaments, la recuperació de la possessió, les concessions demanials, les reserves demanials, l'explotació de béns patrimonials, les adquisicions de títols representatius del capital i l'exercici de la potestat investigadora.
4. Delegar en els secretaris i les secretàries generals de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència per concedir o denegar les sol·licituds d'ajornaments o fraccionaments dels deutes a favor de la hisenda pública autonòmica a què es refereix l'article 22 de la Llei 14/2014, quan es tracti de deutes que, d'acord amb la legislació vigent aplicable, es derivin d'ingressos públics que correspon gestionar a cada una de les conselleries o als organismes autònoms adscrits a les conselleries, i no a l'Agència Tributària de les Illes Balears.
5. Delegar en el director general de Funció Pública i Administracions Públiques la competència per proposar el nomenament de personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en els òrgans de selecció de personal a què fa referència el segon paràgraf de la lletra f) de l'article 4 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local, i, en general, en qualsevol òrgan de selecció i provisió de llocs de treball en procediments convocats per les entitats locals de les Illes Balears, en el marc de les relacions de col·laboració.
6. Delegar en la directora general del Tresor i Política Financera la signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius relatius a operacions no pressupostàries, a excepció dels que formen part de la delegació de competència a què es refereix l'apartat 2 d) i dels que formen part de la delegació de signatura a què es refereixen els apartats 6 i 7 a) d'aquesta Resolució.
7. Delegar en el director general de Pressuposts la signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius següents:
a) Els actes que, d'acord amb la legislació aplicable, correspon dictar a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en matèria d'autorització d'imputació de despeses en exercicis futurs i de modificació de les anualitats compromeses.
b) Els actes administratius i els documents comptables i administratius relatius a aprovacions de modificacions de crèdit, i també a la creació de partides pressupostàries a què fa referència l'article 41 de la Llei 14/2014.
c) Els actes d'autorització de les modificacions de les dotacions pressupostàries de les entitats del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma.
8. Delegar en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears i en els gerents territorials d'aquest Servei la signatura de tots els actes administratius i dels documents comptables i administratius relatius a operacions no pressupostàries de cada un d'aquests centres de despesa.
9. Delegar en la directora o el director de l'Agència Tributària de les Illes Balears l'exercici de les funcions següents:
a) La signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius relatius a operacions no pressupostàries de l'Agència Tributària de les Illes Balears.
b) La subscripció dels documents comptables que es derivin de les resolucions dels procediments de devolució d'ingressos indeguts que dicti aquest òrgan directiu en l'exercici de la competència que li atribueix la disposició final quarta de la Llei 3/2008, de 14 d'abril, de creació i regulació de l'Agència Tributària de les Illes Balears, en relació amb les lletres a) i b) de l'article 63.4 del Decret 75/2004.
10. Delegar en els secretaris generals de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en els òrgans equivalents o, si no n'hi ha, en el director de cada un dels organismes autònoms corresponents a les seccions pressupostàries 73, 76, 77 i 78, la subscripció dels documents comptables que es derivin de les resolucions dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4 c) del Decret 75/2004.
11. Delegar en la secretària de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de les Illes Balears la signatura de la tramesa dels informes que sigui competència de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors com a presidenta de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
12. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades de la secretària general correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per aquest ordre:
— Direcció General de Pressuposts
— Direcció General de Finançament
— Direcció General del Tresor i Política Financera
— Direcció General de Relacions Exteriors
— Direcció General de Fons Europeus
— Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni
13. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia del director general de Pressuposts l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquest òrgan correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per aquest ordre:
— Direcció General de Finançament
— Secretaria General
— Direcció General del Tresor i Política Financera
— Direcció General de Relacions Exteriors
— Direcció General de Fons Europeus
— Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni
14. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia del director general de Finançament l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquest òrgan correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per aquest ordre:
— Direcció General de Pressuposts
— Secretaria General
— Direcció General del Tresor i Política Financera
— Direcció General de Relacions Exteriors
— Direcció General de Fons Europeus
— Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni
15. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia dels directors generals del Tresor i Política Financera, de Relacions Exteriors, de Fons Europeus i de Cooperació Local i Patrimoni l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans correspon a la secretària general o, en cas de vacant, d'absència o de malaltia d'aquesta darrera, a la persona titular de l'òrgan directiu que correspongui d'acord amb l'ordre indicat en l'apartat 12 anterior.
16. Disposar que, sens perjudici del que estableixen l'apartat 12 d'aquesta Resolució i el Decret 32/2008, de 14 de març, pel qual es regula l'organització, l'estructura i les funcions de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d'acord amb el que preveu l'article 73.3 de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la directora general del Tresor i Política Financera i l'interventor general de la Comunitat Autònoma puguin disposar la seva suplència per a la disposició de fons en qualsevol unitat administrativa integrada en la Direcció General del Tresor i Política Financera, i en la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, respectivament.
17. Es deixa sense efectes la delegació de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 9 de juliol de 2019 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, d'altres conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.
18. Disposar que aquesta Resolució tengui efectes, una vegada publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a partir del dia 5 d'agost de 2019.
19. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 6 d'agost de 2019
La consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors
Rosario Sánchez Grau