Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 7823
Aprovació definitiva de l’Ordenança reguladora de la tinença i protecció d’animals del terme municipal de Son Servera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès l'edicte publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 44, de dia 6 d'abril de 2019, en relació a l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de dia 21 de març de 2019, en el qual s'aprovà inicialment la modificació de l'Ordenança reguladora de la tinença i protecció d'animals del terme municipal de Son Servera.

Vist l'informe d'impacte de gènere de l'Institut Balear de la Dona amb registre d'entrada E-RC-2745 de data 6 de maig de 2019.

Atès a l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de dia 18 de juliol de 2019, en el qual s'aprovà definitivament l'Ordenança reguladora de la tinença i protecció d'animals del terme municipal de Son Servera amb la incorporació de les recomanacions que consten a l'informe d'impacte de gènere d'acord a la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes emès per l'Institut Balear de la Dona.

De conformitat amb el que estableixen els articles 102 i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, s'ha sotmès l'acord a informació pública i audiència als interessats durant un termini de trenta dies, durant el qual no s'hi han formulat reclamacions, objeccions o observacions, per la qual cosa es procedeix a la publicació del text íntegre al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 “Ordenança reguladora de la tinença i protecció d'animals del terme municipal de Son Servera

ÍNDEX

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Responsabilitat

Article 3. Definicions

Identificació animal

Article 4. Identificació per xip

Article 5. Identificació genètica dels cans

Obligacions i prohibicions

Article 6. Obligacions

Article 7. Prohibicions 

Animals Potencialment Perillosos

Article 8. Requisits per a l'obtenció de la llicència d'animals potencialment perillosos

Article 9. Duració de la llicència

Actuacions municipals

Article 10. Centre Sanitari Municipal

Article 11. Recollida d'animals

Article 12. Adopció o renúncia d'un animal de companyia

Article 13. Responsabilitats de les autoritats municipals

Espais públics

Article 14. Parc caní

Article 15. Normes d'ús del parc caní

Article 16. Ús de la zona delimitada per a l'accés de cans a la platja de sa Marjal

Infraccions i sancions

Article 17. Règim sancionador

Article 18. Infraccions

Article 19. Sancions

Article 20. Prescripció i caducitat

Disposició transitòria

Disposició derogatòria

Disposicions finals

 

ANNEX I

Dades que haurà d'incloure el Registre Municipal d'Animals Potencialment Perillosos

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

L'Ajuntament de Son Servera, des de sempre ha demostrat ser conscient de la necessitat de regular les relacions que existeixen entre els animals de companyia i les persones que en són responsables. La tinença d'animals, gran valor per a un nombre, cada vegada major, de persones. L'estreta convivència amb aquests animals pot esdevenir en riscs higienicosanitaris, mediambientals, de seguretat i tranquil·litat per a les persones que viuen al municipi.  Per això, sumat a la creixent sensibilitat social al respecte, protecció i defensa dels éssers vius que integren el món animal, l'octubre de 2005 es va aprovar l'Ordenança reguladora de la tinença i protecció d'animals al municipi de Son Servera.

D'ençà de l'aprovació de l'ordenança, el nombre d'animals domèstics que viuen en l'entorn urbà ha experimentat un creixement significatiu, sobretot pel que fa a les espècies canines i exòtiques. Les disposicions legislatives internacionals, estatals i autonòmiques en aquesta matèria n'estableixen les obligacions, prohibicions i normes a què s'han d'atenir les persones propietàries i posseïdores, així com les conseqüències de l'incompliment d'aquestes disposicions. Així mateix, han sorgit algunes qüestions problemàtiques que no es contemplaven i que és imperiós regular per tal de perpetuar la correcta convivència dels animals a l'entorn humà.

En virtut del que disposa l'article 130 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les Administracions Públiques hauran de revisar periòdicament la normativa vigent per adaptar-la als principis de bona regulació. En compliment de l'establert a l'article 132 de la mateixa norma, les Administracions Públiques tenen l'obligació de publicar un Pla Normatiu que contengui les iniciatives legals o reglamentàries que hagin de ser elevades per a la seva aprovació o modificació. En aquest sentit, el  Pla Normatiu de l'any 2018 de l'Ajuntament de Son Servera exposa la decisió del consistori d'actualitzar l'ordenança municipal reguladora de la tinença i protecció d'animals d'acord amb la realitat del municipi.

Així doncs, les modificacions més destacables de la present l'ordenança resideixen, per una banda, en la tipificació de les infraccions en una sanció per quantia fixa en matèria de tinença i protecció d'animals i, per altra banda, la inclusió del procediment d'identificació genètica obligatòria per les persones propietàries i posseïdores de cans en el municipi de Son Servera, així com també una revisió general del contingut normatiu.

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. L'objecte de la present ordenança és la regulació de la tinença i protecció d'animals domèstics, domesticats o salvatges en captivitat al terme municipal de Son Servera, d'acord amb la normativa vigent.

1.2. Els aspectes normatius que no es preveuen en aquesta ordenança s'haurà d'atenir a la legislació vigent en aquesta matèria, concretament, a la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de Protecció dels animals que viuen en l'entorn humà, el Decret 56/1994, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament pel desenvolupament i aplicació de la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen a l'entorn humà, l'Ordre de la Conselleria d'Agricultura, Comerç i Indústria, de 21 de maig de 1999, sobre la identificació dels animals de companyia i la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el Règim Jurídic de la Tinença d'Animals Potencialment Perillosos i el Reial Decret 287/2002, de 22 de març que desenvolupa la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el règim jurídic de la tinença d'animals potencialment perillosos.

1.3. L'àmbit d'aplicació de la present Ordenança reguladora es circumscriu al terme municipal de Son Servera i afectarà a tota persona física o jurídica que, en qualitat de propietari, encarregat, membre d'associacions protectores d'animals es relacionin amb aquests de forma permanent, ocasional o accidental independentment de que l'animal estigui censat o no en el registre municipal.

Article 2. Responsabilitat

2.1. Queden sotmesos a les determinacions de la present ordenança, totes les persones propietàries i posseïdores dels animals definits en l'article 3 sent responsables, a més, dels danys i perjudicis que ocasionin, de conformitat amb la legislació aplicable a cada cas concret.

2.2. Així mateix, les persones propietàries i posseïdores d'animals, criadors i encarregats de criadors, establiments de venda o de residència d'animals de companyia, associacions de protecció d'animals, clíniques veterinàries i explotacions ramaderes, queden obligats al disposat a la present ordenança i a col·laborar amb l'autoritat municipal per a l'obtenció de dades i antecedents precisos sobre els animals amb ells relacionats. En els mateixos termes, queden obligats els encarregats de finques urbanes o rústiques, respecte a l'existència d'animals en els llocs on prestin serveis amb els límits que puguin imposar-les la seva relació laboral o professional.

Article 3. Definicions

A fi d'esclarir les terminologies a les que es refereix la present ordenança, s'entén per:

1. Animals domèstic de companyia: aquell mantingut per l'home, principalment en la seva llar, per plaer i companyia, no considerats silvestres i exòtics.

2. Animal domèstic d'explotació: aquell que, adaptat a l'entorn humà, sigui mantingut per l'home, amb independència de la seva finalitat lucrativa o no i que no estiguin inclosos com animals de companyia, no podent en cap cas, constituir un perill o molèstia per a la població circumdant. En aquest grup estan inclosos tots els animals d'abast i els de cria de forma genèrica.

3.  Animals silvestres i exòtics de companyia: aquell que, pertanyent a la fauna autòctona o forana ha precisat un període d'adaptació a l'entorn humà i és mantingut per l'home, principalment en la seva llar, per plaer o companyia.

4.  Animal Potencialment Perillós:

a) Els que, pertanyent a la fauna salvatge, s'utilitzen com a animals domèstics de companyia, amb independència de la seva agressivitat, i pertanyin a espècies o races que tinguin capacitat de causa lesions o la mort a les persones o a altres animals.

b) Els cans que pertanyin a les races o els seus creuaments que es dicten a continuació, d'acord amb l'annex I del Reial Decret 287/2002, de 22 de març:

- Pit bull terrier

- Staffordshire bullterrier

- Terrier de Staffodshire americà

- Rottweiler

- Dog argentí

- Fila brasiler

- Tosa inu

- Akita inu

c) Els cans no inclosos a l'apartat anterior, les característiques dels quals s'avinguin amb totes o la majoria de les següents circumstàncies:

- Forta musculatura, aspecte poderós, robust, configuració atlètica, agilitat, vigor i resistència.

- Marcat caràcter i gran valor.

- Pèl curt

- Perímetre toràcic comprés entre 60 i 80 cm, d'alçada a la creu entre 50 i 70 cm, i pes superior a 20 kg.

- Cap voluminós, cuboide, robust, amb crani ample i gran, i galtes musculoses i abombades. Mandíbules grans i fortes, boca robusta, ampla i profunda.

- Pit massís, ample, gran, profund, costelles arquejades i llom musculat i curt.

- Extremitats anterior paral·leles, rectes i robustes, i extremitats posteriors molt musculoses, amb cames relativament llargues formant un angle moderat.

d) Qualsevol animal domèstic o de companyia que mostri caràcter agressiu o que hagi protagonitzat agressions a persones o altres animals. La perillositat potencial d'aquests animals l'ha d'apreciar l'autoritat competent segons criteris objectius, d'ofici o a conseqüència d'una notificació o denúncia, previ informe d'un veterinari autoritzat per l'Ajuntament.

 

Identificació animal

Article 4. Identificació per xip

4.1. La identificació serà obligatòria pels cans i voluntària per la resta d'animals. Les persones propietàries i posseïdores dels animals hauran d'identificar-lo a través d'un transponder (microxip homologat) i registrar-lo d'acord amb el que determina l'Ordre de la Conselleria d'Agricultura, Comerç i Indústria, de 21 de maig de 1999, sobre la identificació dels animals de companyia, dins el termini màxim de tres mesos comptats a partir de la data de naixement, o un mes després de la seva adquisició, havent de dur necessàriament l'animal la seva identificació censal permanent.

4.2. Els animals procedents d'un àmbit territorial distint del d'aquesta Comunitat Autònoma, que estiguin identificats amb el sistema únic aprovat per aquesta norma, i aportin la documentació que acrediti la seva correcta aplicació, es podrà convalidar la seva identificació i accedir al Registre. Els termini màxim per realitzar la inscripció serà de trenta (30) dies comptats des de la data d'entrada a les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'Ordre del Conseller d'Agricultura, Comerç i Indústria, de 21 de maig de 1999, sobre la identificació dels animals de companyia a les Illes Balears.

Article 5. Identificació genètica dels cans

5.1. A més de la identificació per xip i la corresponent inscripció al Registre d'Identificació d'Animals de Companyia de les Illes Balears, les persones propietàries i posseïdores dels animals canins hauran de sotmetre, obligatòriament, a una prova d'ADN, la qual formarà part d'una base de dades genètica municipal que l'Ajuntament podrà utilitzar per identificar les deposicions a la via pública que no siguin retirades. La prova d'ADN serà requisit indispensable per a la inscripció de l'animal al Cens Municipal.

5.2. Queden exempts de realitzar la identificació genètica a través de prova d'ADN els animals canins que resideixen permanentment en sòl rústic en condició de ca de bestiar.

5.3. A més, els animals han de portar de manera permanent una placa identificativa amb codi QR, que s'expedirà en el moment de la prova ADN, on ha de constar la informació necessària per identificar l'animal. Aquest informació no podrà contradir la que apareix al RIACIB.

5.4. Les persones propietàries d'animals que no hagin identificat genèticament els seus cans seran advertits abans de ser sancionats. L'incompliment del que disposa el present article serà considerat infracció lleu i sancionat d'acord amb el que preveu l'article 18 d'aquesta ordenança.

5.5. La recollida de femtes la realitzarà personal facultatiu autoritzat i especialitzat que conveniarà aquest servei amb l'Ajuntament de Son Servera sota la supervisió de l'autoritat municipal competent.

5.6. Les clíniques veterinàries seran les encarregades de realitzar les mostres de sang per registrar, a la corresponent base de dades municipal, l'empremta genètica de l'animal. Així mateix, hauran d'informar de qualsevol altre obligació que tingui un propietari d'un animal d'acord amb el que estableix la normativa vigent.

Obligacions i prohibicions

Article 6. Obligacions

6.1. Obligacions generals

Les persones propietàries i posseïdores d'animals, d'acord amb aquesta ordenança, hauran de complir les següents obligacions:

1. Les persones propietàries o posseïdores dels animals hauran de mantenir-los en bones condicions higienicosanitàries, de benestar i de seguretat, d'acord amb les característiques de cada espècie, havent de passar els controls sanitaris de vacunació i demés obligacions establertes per la legislació vigent.

2. Seran les persones propietàries o posseïdores les que s'hauran de responsabilitzar de l'atenció veterinària bàsica de l'animal per garantir-ne la seva salut.

3. Els posseïdors dels animals estan obligats a adoptar les mesures necessàries per impedir que la tranquil·litat dels seus veïns sigui alterada pel comportament dels animals.

4. Les persones propietàries, responsables o posseïdores d'animals estan obligats a evitar la fugida, tant dels exemplars com de les seves cries. A més, en els llocs oberts a la intempèrie, els hi hauran d'habilitar una caseta, rafal, barracó o coberta segons les necessitats etològiques, fisiològiques i d'altres imperatius biològics.

5. Les persones responsables, acompanyants, propietàries o posseïdores dels animals són responsables del compliment als espais públics de tots els preceptes, tant generals com específics, de la present ordenança i de la normativa d'aplicació vigent en aquesta matèria.

6.2. Obligacions específiques

Les persones propietàries i posseïdores d'animals descrits en el grup 1, 3 i 4 de l'article 3 estan obligats a:

6. Adoptar les mesures necessàries per impedir que els animals embrutin les vies i els espais públics amb les seves deposicions tant d'excrements com d'orina. Per això, les persones propietàries o posseïdores estan obligades a recollir els excrements mitjançant artefactes o bosses de plàstic que ells mateixos portaran, així com una botella d'aigua que permeti escórrer les excrecions d'orina, a vies i espais públics, mobiliari urbà, cantonades, etc., podent ser comprovat pels agents de l'autoritat municipal.

7.  Els animals hauran d'anar en tot moment acompanyats per la persona responsable que els mantindrà controlats, subjectes amb corretja, cadena, cordó resistent dins el casc urbà, urbanitzacions residencials, excepte en aquells llocs on l'Ajuntament determini com a zones d'esbarjo per a animals. Els animals considerats potencialment perillosos descrits al grup 4 de l'article 3 han de ser controlats amb una cadena o corretja no extensible a més de 2 metres i tant sols poden portar un d'aquests animals per persona a la vegada.

8.  Els animals descrits com a potencialment perillosos en el grup 4 de l'article 3, hauran de portar morral en tot moment, inclús en les zones destinades a l'esbarjo dels animals, d'acord amb l'article 15 sobre normes d'ús.

9.  La presència d'animals potencialment perillosos en llocs o espais públics, exigirà que la persona que els condueixi i controli porti la llicència de tinença d'animals potencialment perillosos així com la certificació acreditativa de la inscripció de l'animal al Registre Municipal d'Animals Potencialment Perillosos.

10. Els cans guardians de solars, obres, jardins, parcel·les o qualsevol altre espai tancat, hauran d'estar sota la vigilància de les persones propietàries o responsables. En el cas d'estar dins recintes tancats, aquests hauran de comptar amb la superfície, altura i tancament adequat per tal d'evitar que els animals puguin desencaixar o obrir per ells mateixos els mecanismes de seguretat. En aquests espais s'haurà d'advertir de la presència d'un ca guardià.

11. D'acord amb la normativa en relació a la contaminació per renous i vibracions de Son Servera, les persones propietàries i posseïdores d'animals de companyia hauran de prendre les mesures necessàries per evitar les molèsties produïdes per la contaminació acústica com a conseqüència dels lladrucs i altres renous similars que puguin destorbar el descans del veïnat.

12. Les persones propietàries i posseïdores d'animals hauran de comunicar a l'Ajuntament de la mort o desaparició de l'animal, en el termini de quinze dies des de l'esdeveniment dels fets. És idèntic termini comunicar el canvi de domicili dels seus propietaris o posseïdors o la transmissió de la propietat de l'animal.

13. És obligatori complir les disposicions preventives sanitàries que es dictin per les autoritats competents i les prescripcions acordades pel Batle, en cas de declaració d'epizoòties.

14. Les persones propietàries i posseïdores d'animals hauran de comunicar als serveis sanitaris en el període de 48 hores, que el seu animal ha agredit a una persona o a un altre animal amb la finalitat de facilitar el control sanitari. Així mateix, els animals que causin lesions a una persona o a un altre animal, així com els sospitosos de patir ràbia, s'hauran de sotmetre a control veterinari oficial, durant el termini legalment establert. Si en un termini de 72 hores no es compleix l'anterior, es podran prendre les mesures oportunes per a l'internament de l'animal i exigir la responsabilitat al seu propietari o posseïdor.

15. En quan al transport d'animals domèstics, les persones propietàries o posseïdores d'animals haurà d'adoptar les mesures oportunes per impedir l'accés de l'animal als seients davanters utilitzant gàbies portables o reixes separadores. Així mateix, els animals s'han de transportar en condicions adequades des del punt de vista etològic i fisiològic.

Les persones propietàries i posseïdores d'animals descrits en el grup 2 de l'article 3 estan obligats a:

16. Les persones propietàries i posseïdores d'animals domèstics de cria estan obligats a restringir la presència de dits animals al casc urbà.

17. Establir les mesures necessàries per tal de no atemptar contra la higiene i salut pública, a què no causin riscs i molèsties al veïnat.

18. Tots els animals domèstics de cria hauran de posseir per a cada animal la documentació i certificats preceptius, d'acord amb la normativa vigent en la matèria.

19. Les persones propietàries i posseïdores d'animals domèstics de cria hauran de complir les disposicions zoo-sanitàries de caràcter general i totes aquelles que, en cas que es declarin epizoòties, es dictin en caràcter preventiu per part de les autoritats competents.

Article 7. Prohibicions 

Queda prohibit en aquesta ordenança, d'acord amb la normativa vigent aplicable les següents disposicions:

1.  Qualsevol dels actes recollits a la normativa vigent en matèria de protecció i tinença d'animals.

2.  La tinença d'animals en aquells llocs on no es pugui exercir sobre els mateixos l'adequada vigilància.

3 La tinença d'animals de companyia amollats en qualsevol zona considerada espai públic, a excepció dels parcs canins o platges autoritzades.

4. Es prohibeix l'entrada d'animals inclusivament acompanyats i fermats a les zones de jocs infantils, així com piscines municipals, a excepció dels cans pigalls.

5.  Es prohibeix que els animals de companyia beguin directament de les fonts públiques.

6. Es prohibeix l'entrada d'animals de companyia a tota classe de locals destinats a la fabricació, venda, emmagatzemament, transport o manipulació d'aliments, així com a locals d'espectacles públics, esportius i culturals, llevat dels casos en què, per especial naturalesa d'aquests, en sigui imprescindible l'entrada, a excepció dels cans pigalls.

7.  Es prohibeix la circulació per vies, parcs, parcs canins o qualsevol altre espai públic a aquells animals no proveïts amb l'adequada identificació.

8 Es prohibeix la permanència continuada de cans, moixos i qualsevol animal de companyia que romangui en terrasses, balcons, patis d'habitatges susceptible de produir molèsties, especialment quan les seves defecacions o orines embrutin altres habitatges o zones públiques. Les persones propietàries podran ser sancionades i obligades a prendre les corresponents mesures correctores si el ca, moix o qualsevol altre animal de companyia lladra, miola, o emet renous característics de l'espècie a què pertanyin, pertorbant el descans del veïnat, especialment entre les 22 i les 8 hores. Igualment, durant la resta d'hores les persones propietàries hauran de retirar qualsevol animal que, de manera evident, causin molèsties.

9. Es prohibeix mantenir els animals en instal·lacions indegudes des del punt de vista higienicosanitaris, de benestar i de seguretat animal que, per causes de qualitat ambiental (lluminositat, soroll, fum i/o altres gasos i similars), puguin afectar a la salut física o psíquica de l'animal.

10. Es prohibeix el trasllat amb transport públic d'animals en llocs destinats a passatgers, a excepció dels cans pigalls.

11. Pel que fa al transport d'animals en vehicles particulars, es prohibeix que s'efectuïn pertorbant l'acció del conductor o conductora i es comprometi la seguretat del trànsit, contravenint en ambdós casos l'establert en la normativa de circulació viària.

12. Es prohibeix l'abandonament de l'animal, dels seus cossos o restes en espais, vies o parcs públics, jardins, solars, etc.

13. Es prohibeix disposar a les vies públiques, parcs, jardins o qualsevol altre espai públic menjar destinat a alimentar cans, moixos i altres animals, a excepció del personal autoritzat.

14 Es prohibeix que els animals descrits en el grup 2 de l'article 3, romanguin en els habitatges, patis, jardins o terrenys annexos a habitatges urbans si causen molèsties al veïnat.

15 Es prohibeix dutxar amb sabó qualsevol tipus d'animal a una via o espai públic, especialment a la platja, dutxa pública, fonts o similars.

Animals Potencialment Perillosos

Article 8. Requisits per a l'obtenció de la llicència d'animals potencialment perillosos

8.1. La tinença de qualsevol animal classificat com a potencialment perillós, en aplicació de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el Règim Jurídic de la Tinença d'Animals Potencialment Perillosos i del Reial Decret 287/2002 que la desenvolupa, requerirà de la prèvia obtenció d'una llicència d'animals potencialment perillosos atorgada per l'Ajuntament de Son Servera.

8.2. D'acord amb el que estableix l'article 3 de la Llei 50/1999, de 23 de desembre,  la llicència administrativa serà atorgada per l'Ajuntament del municipi de residència del sol·licitant. Per tant, tant sols podran sol·licitar la llicència d'animals potencialment perillosos els ciutadans residents al municipi de Son Servera.

8.2. És necessari el compliment dels següents requisits indispensables per a l'obtenció de la llicència d'animals potencialment perillosos:

a) Ser major d'edat.

b) No haver estat condemnat per delictes d'homicidi, lesions, tortures, contra la llibertat o contra la integritat moral, la llibertat sexual i la salut pública, associació amb banda armada o de narcotràfic, i no haver estat privat per resolució judicial del dret a la tinença d'animals potencialment perillosos.

c) No haver estat sancionat per infraccions greus o molt greus amb alguna de les sancions accessòries previstes en l'apartat 3, de l'article 13, de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el règim jurídic d'animals potencialment perillosos.

d) Acreditar la formalització d'una assegurança de responsabilitat civil per danys a tercers amb una cobertura no inferior a 120.000€, on hi apareguin explícitament les dades de l'animal.

e) Disposar de la capacitat física i psicològica per a la tinença d'animals potencialment perillosos.

8.3. Així mateix, dins el termini de 15 dies següents a l'obtenció de la llicència, la persona propietària o posseïdora està obligada a sol·licitar-ne la inscripció en el Registre Municipal d'Animals Potencialment Perillosos, d'acord amb l'article 6  de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el Règim Jurídic de la Tinença d'Animals Potencialment Perillosos, aportant la documentació requerida segons estableix l'annex I.

8.4. Aquest registre es durà a terme mitjançant suport informàtic que romandrà permanentment actualitzat. En el moment d'efectuar la inscripció, el funcionari encarregat n'expedirà el document fefaent que la persona propietària de l'animal haurà de portar en tot moment.

8.5. Serà condició prèvia a la inscripció de l'animal en aquest registre, estar en disposició de la llicència prevista a l'article 3 de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el Règim Jurídic de la Tinença d'Animals Potencialment Perillosos.

8.6. Anualment, es remetrà a la Conselleria de Medi Ambient, d'Agricultura y Pesca la relació de llicències atorgades o les variacions que s'hagin pogut produir, als efectes d'establir l'adequada coordinació amb el Registre Central de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, previst a l'article 6.3 de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el Règim Jurídic de la Tinença d'Animals Potencialment Perillosos.

Article 9. Duració de la llicència

9.1. D'acord amb el que estableix  l'article 3.3 del Reial Decret 287/2002, de 22 de març, pel qual es desplega la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el règim jurídic de la tinença d'animals potencialment perillosos, la llicència té un període de validesa de cinc (5) anys i es pot renovar per períodes successius de la mateixa durada.

9.2. La llicència perdrà vigència des del moment en què la persona titular deixi de complir qualsevol dels requisits que estableix l'apartat anterior.

9.3. La persona titular ha de comunicar qualsevol variació de dades que figuren a la llicència en el termini màxim de quinze dies comptats des de la data en què es produeixi a l'òrgan competent del municipi al qual correspon l'expedició.

9.4. La intervenció, mesura cautelar o suspensió que afecti la llicència administrativa en vigor, acordada en via judicial o administrativa, són causa per denegar l'expedició d'una altra de nova o la renovació fins que aquelles s'hagin aixecat.

Actuacions municipals

Article 10. Centre Sanitari Municipal

10.1. L'Ajuntament disposarà d'instal·lacions adequades per a la recollida dels animals abandonats o vagabunds. Qualsevol animal de companyia que circuli solt per les vies i espais públics o privats de concurrència pública sense anar conduït o acompanyat per una persona serà recollit pels serveis municipals o servei concertat corresponent. Igualment s'actuarà amb els animals d'abast, salvatges i exòtics, domesticats o no, que puguin suscitar un perill o molèstia per les persones.

10.2. Els serveis als que es refereixen els apartats anteriors hauran de ser prestats per institucions o entitats dotades amb personal capacitat i especialitzat en el desenvolupament de les seves tasques.

Article 11. Recollida d'animals

11.1. La captura i transport d'animals estarà presidida per criteris humanitaris i  s'efectuarà a través de la utilització de tècniques i mitjans compatibles amb els imperatius biològics de l'espècie, en condicions higièniques impecables i amb garanties per a la seguretat de les persones en general i del personal encarregat d'aquests serveis en particular, d'acord amb l'article 70 del Decret 56/1994, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament pel desenvolupament i aplicació de la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen a l'entorn humà.

11.2. En la mesura i límits que en resulti necessari, per raons sanitàries, es podrà ordenar la intensificació de la recollida de cans i altres animals vagabunds, en zones i èpoques determinades, inclòs mitjançant la contractació de serveis suplementaris a tals efectes.

11.3. La destinació primordial dels animals disposats en un Centre Sanitari Municipal, és la devolució al propietari o la seva oferta en adopció.

11.4. Les persones propietàries i posseïdores dels animals recollits pel centre sanitari municipal hauran d'abonar la sanció pertinent així com les despeses derivades del servei de recollida d'animals, transport i/o manutenció que hagin afectat al Centre Sanitari Municipal.

11.5. En compliment de l'article 68 del Decret 56/1994, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament pel desenvolupament i aplicació de la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen a l'entorn humà es considerarà:

a) Animal vagabund, si no porta identificació i no va acompanyat de la persona responsable.

b) Animal abandonat, si, tot i portar identificació, circula lliurement sense la presència d'una persona responsable.

11.6. Tal i com s'indica a l'article 69 del Decret 56/1994, de 13 de maig, la persona propietària d'un animal abandonat haurà de ser notificat per l'Ajuntament o per l'entitat supramunicipal que l'hagi recollit, i tindrà un termini de vuit (8) dies per recuperar-lo, comptats a partir de la recepció de l'avís o notificació. El termini per recuperar un animal vagabund serà de quinze (15) dies, comptats a partir de l'endemà de la seva recollida. En qualsevol cas, les persones propietàries d'animals vagabunds o abandonats hauran d'abonar les despeses, taxes o sancions derivades del manteniment de l'animal.

L'article 71 del Decret 56/1994, de 13 de maig, exposa que un cop transcorreguts els terminis legals per a la recuperació a què es refereix l'article 11.6., podran ser cedits a tercers o bé, sacrificats a partir del sisè dia comptat a partir de la finalització del termini anterior. A objecte d'afavorir l'adopció de l'animal, l'Ajuntament o entitat supramunicipal podrà fer publicitat de l'existència d'animals en adopció.

11.7. Els animals que no puguin ser atesos pels seus propietaris seran retinguts al centre sanitari municipal durant quinze dies, període de temps en el qual es donarà publicitat sobre l'existència de l'animal i s'oferirà en adopció. Els animals que pateixin una malaltia infecto-contagiosa greu terminal, sota la recomanació d'un facultatiu especialitzat, seran sacrificats el mateix dia d'entrada al centre sanitari municipal.

11.8. Els animals entregats al centre sanitari municipal per segrests ordenats per autoritats judicial, governatives, sanitàries i dimanades per l'Autoritat Municipal, es regirà el mateix sistema que els animals abandonats, llevat d'una disposició en contra d'una autoritat competent.

11.9. Els animals salvatges o exòtics, domesticats o no, transcorregut el termini de vint dies sense que fossin reclamats documentalment, seran objecte d'oferta a nuclis zoològics, centres de conservació i entitats especialitzades i similars, sempre que no pateixin malaltia contagiosa o parasitària. En cap cas podran ser oferts en adopció.

Article 12. Adopció o renúncia d'un animal de companyia

12.1. Des de l'Ajuntament de Son Servera, es fomentarà preferentment l'adopció d'animals de companyia que es trobin acollits al Centre Sanitari Municipal. Atès que l'adopció és un acte de responsabilitat, els interessats s'hauran de fer càrrec, a tots els efectes, de les obligacions i disposicions que són aplicables per normativa vigent per tal d'assegurar-ne el benestar de l'animal.

12.2. En el moment de l'entrega, el nou propietari haurà d'abonar les despeses de manutenció i taxes corresponents establertes a l'Ordenança fiscal per la prestació de serveis de rescat d'animals de Son Servera. Així mateix, el nou propietari haurà de signar un document que especifica la provisionalitat de l'adopció, la qual es farà definitiva transcorreguts dos mesos de la tinença de l'animal. Durant aquest temps establert, es podran realitzar inspeccions per comprovar les condicions higienicosanitàries i benestar de l'animal.

12.3. Les renúncies d'animals de companyia hauran d'estar degudament motivades per causes que impedeixin a la persona propietària i posseïdora  fer-se càrrec de l'animal. Així mateix, l'Ajuntament de Son Servera podrà sol·licitar a la persona propietària o posseïdora que vulgui renunciar d'un animal, que el retingui al seu domicili durant el procés d'adopció a fi d'evitar l'entrada de l'animal al Centre Sanitari Municipal, a excepció d'aquells casos que per imperatius judicials o assumptes socials no puguin mantenir en espera l'animal.

Article 13. Responsabilitats de les autoritats municipals

13.1. L'Ajuntament de Son Servera serà l'encarregat de realitzar, de forma gratuïta, els cens de població d'animals domèstics de companyia de cans i moixos.

13.2. Les persones propietàries i posseïdores dels animals de cans censats i al corrent de les seves obligacions com a propietari  o posseïdor d'un animal de companyia, podran recollir bosses per a la recollida d'excrements en els locals municipals de forma gratuïta.

13.3. L'Ajuntament facilitarà els recursos que siguin necessaris per a la realització de campanyes per fomentar la vacunació obligatòria dels animals, sobretot dels cànids.

13.4. Els i les agents de la Policia Local de Son Servera seran els encarregats de vetllar per el correcte compliment de la present ordenança, havent de procedir, si s'escau, en la denúncia dels fets que siguin constitutius d'infracció en compliment de la normativa aplicable vigent en aquesta matèria.

13.5. Les persones amb la condició d'agent de l'autoritat podran documentar, mitjançant la recollida de mostres de femta, la conducta incívica de les persones propietàries i posseïdores de cans que no recullin les defecacions dels seus animals.

13.6. L'Ajuntament, davant els atacs o abrasions per part d'un animal o per falta de documentació necessària podrà ordenar el decomís o ordenar a la persona propietària i posseïdora com a dipositari de l'animal.

Espais públics

Article 14. Parc caní

14.1. L'Ajuntament de Son Servera habilitarà zones d'esbarjo segures que es destinaran a l'esplai dels animals, preferentment canins, per finalitats de socialització, divertiment i punt de trobada amb altres animals.

14.2. Les instal·lacions comptaran amb brolladors o fonts, papereres per dipositar els excrements, bancs i zones arbrades. Les persones usuàries d'aquest parc caní hauran de fer un bon ús de les instal·lacions. De no ser així se'ls podrà aplicar el règim sancionador pertinent establert en aquesta o en qualsevol altra ordenança vigent.

14.3. Per tal de respectar el descans dels veïnats, l'horari d'utilització del parc caní serà de les 7:00 a les 24:00 hores.

14.4. Les incidències que s'esdevinguin dins el parc caní podran ser comunicades a les autoritats competents.

Article 15. Normes d'ús del parc caní

Per a una correcta utilització del parc caní s'hauran de respectar i fer complir les següents disposicions. L'incompliment d'aquestes disposicions podran ser sancionades, d'acord amb la normativa vigent.

1. Els cans han d'estar acompanyats i vigilats en tot moment per una persona, que és la responsable del seu comportament.

2. Els animals potencialment perillosos hauran de portar en tot moment el morrió reglamentari.

3. Es prohibeix en tot el recinte la utilització de collars de punxes o d'ofegament.

4. Es prohibeix l'accés de cans sense la corresponent identificació i al corrent de les disposicions sanitàries de vacunació obligatòries determinades per la normativa vigent.

5. És obligatori recollir els excrements dipositats pels animals dins el recinte.

6. Les persones usuàries del parc caní menors de 16 anys hauran d'estar acompanyats en tot moment per un adult.

7. Queda prohibida qualsevol altra activitat que difereixi de les que en son objecte a l'article 14.

8. Les portes s'han de mantenir tancades en tot moment per evitar la fugida dels cans.

9. S'hauran de respectar els nivells d'edat que es permeten en cada recinte.

10. Els animals en zel o malalts hauran de ser controlats en tot moment i s'evitarà el contacte amb la resta d'animals.

11.Tenen l'entrada prohibida aquells animals que pateixin malalties víriques contagioses.

12. Cal evitar els crits o l'excés de lladrucs i qualsevol altre sorell molest que pugui destorbar el descans i la convivència dels veïnats i la resta de persones usuàries.

13. Es prohibeix l'entrada d'animals amb comportament agressius, sense perjudici que sigui considerat animal potencialment perillós PPP.

Article 16. Ús de la zona delimitada per a l'accés de cans a la platja de sa Marjal

16.1. L'Ajuntament de Son Servera permet l'accés dels cans a l'espai públic previst a l'annex I (zona de la platja Sa Marjal) de l'Ordenança municipal d'ús i aprofitament de platges en les mateixes condicions que els animals domèstics a la via i als espais públics, excepte els animals d'explotació definits a l'article 3.2., sempre que es compleixin els requisits mínims d'identificació i vacunació obligatòria, així com les demés obligacions i prohibicions recollides en la present ordenança municipal i en de l'Ordenança municipal d'ús i aprofitament de platges.

16.2. L'Ajuntament podrà limitar la presència dels cans a l'espai de platja en situacions puntuals de grans aglomeracions i per motius de seguretat de les persones o els animals i per interès públic.

16.3. Es podrà sol·licitar a la persona propietària o posseïdora d'un animal que l'immobilitzin quan aquest molesti a altres persones usuàries o animals. Els animals potencialment perillosos hauran de portar en tot moment el morrió reglamentari.

Infraccions i sancions

Article 17. Règim sancionador

17.1. El coneixement per part de l'Ajuntament de Son Servera, ja sigui d'ofici o per denúncia particular, de la comissió de qualsevol de les infraccions tipificades en la normativa que és d'aplicació en aquesta matèria, donaran lloc a la incoació d'un expedient sancionador que s'haurà d'ajustar als principis de la potestat sancionadora.

17.2. Constitueixen infraccions administratives les accions i omissions tipificades com a tals a la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de Protecció dels animals que viuen en l'entorn humà, al Decret 56/1994, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament pel desenvolupament i aplicació de la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen a l'entorn humà, a la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el Règim Jurídic de la Tinença d'Animals Potencialment Perillosos, al Reial Decret 287/2002, de 22 de març que desenvolupa la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el règim jurídic de la tinença d'animals potencialment perillosos i a aquesta Ordenança.

17.3. Les infraccions administratives s'han de sancionar segons el que disposa la normativa esmentada en l'apartat anterior d'aquest article, sens perjudici de les especificacions de les infraccions d'aquesta ordenança per a una identificació més correcta de les infraccions i una determinació més precisa de les sancions.

17.4. La potestat sancionadora de les conductes tipificades en la present ordenança, s'exercirà mitjançant el procediment establert en el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament del Procediment a seguir per l'Administració de la Comunitat Autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora.

Article 18. Infraccions

18.1. Constitueixen infraccions administratives les tipificades a la normativa esmentada a l'article anterior i, en particular, les especificades en els apartats següents. Les infraccions es classifiquen en lleus, greus i molt greus.

18.2. Són infraccions lleus:

a) No recollir les defecacions dels seus animals.

b) Mantenir els animals desnodrits o amb set.

c)  Allotjar animals de companyia en immobles incomplint  les exigències pròpies de les seves necessitats etològiques segons raça o espècie o que atemptin contra la higiene o sanitat pública o causin riscs o molèsties al veïnat.

d) Portar animals en vehicles particulars pertorbant l'acció del conductor o conductora i comprometent la seguretat del trànsit.

e) El transport d'animals amb vulneració dels requisits establerts a l'article 8 de la Llei 1/1992, de 8 d'abril.

f) La no possessió o la possessió incompleta d'un arxiu amb les fitxes clíniques dels animals objecte de vacunació i/o tractament obligatori.

g) L'abandonament d'animals morts, així com les seves restes.

h) No tenir els animals degudament identificats en compliment de la normativa vigent.

i)  Tenir amollats animals en zones de jocs infantils, piscines municipals o altres espais públics on puguin causar molèsties a les demés persones usuàries.

j) No haver identificat genèticament mitjançant prova ADN i alta al cens els animals canins, així com circular desproveït de plaqueta QR.

k) L'ús d'estris destinats a limitar o impedir la mobilitat dels animals en condicions legalment prohibides.

l) No comunicar a l'Ajuntament la mort, desaparició o transferència de l'animal, en el termini establert.

m) Posar a les vies públiques i espais lliures qualsevol menjar destinat a alimentar animals abandonats.

n) Deixar beure als animals directament de les fonts públiques.

o) L'entrada d'animals a tota classe de locals destinats a la fabricació, venda, emmagatzement, transport o manipulació d'aliments.

p) La venda d'animals als menors de devuit (18) anys i als incapacitats sense autorització dels qui tinguin la pàtria potestat o la custòdia.

q) No col·locar un rètol assenyalant la presència d'animals potencialment perillosos o espais custodiats per animals vigilant.

r) Dutxar amb sabó els animals en vies o espais públics.

s) No adoptar les mesures necessàries per tal d'evitar la fugida d'un animal no considerat Potencialment Perillós.

t) L'incompliment per part del posseïdor de l'animal de l'establert en el Capítol Tercer Títol II de la Llei 1/1992, de 8 d'abril.

u) L'incompliment de qualsevol norma o prescripció en aquesta matèria que no sigui classificada com a greu o molt greu.

18.3. Són infraccions greus:

a) No complir les disposicions preventives sanitàries que es dictin per les autoritats competents i les prescripcions acordades pel Batle/ssa en cas d'epizoòties.

b) No sotmetre a control veterinari oficial durant el termini legalment establert a aquells animals que hagin causat lesions a una persona o a un altre animal, així com els sospitosos de patir ràbia o haver estat mossegats per altres animals.

c) No comunicar als serveis sanitaris en el termini de 48 hores que un animal de la seva propietat ha agredit a una persona o animals a objecte de facilitar el control sanitari.

d) Tenir animals domèstics d'explotació definits a l'apartat 2 de l'article 3 de la present ordenança en zones qualificades com a no urbanitzables, construccions aïllades, adaptades a l'estabulació de cada espècie que no comptin amb la preceptiva llicència municipal , o no compleixin les normes legals en vigència sobre la cria d'animals, així com el reglament d'activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses, a més d'altres disposicions aplicables en aquesta matèria.

e) Torturar, maltractar o fer sofrir als animals.

f) Obligar els animals a treballar o produir en cas de malaltia o desnutrició, o a una sobreexplotació que pugui posar en perill la seva salut.

g) L'esterilització, la pràctica de mutilacions innecessàries, les agressions físiques greus i el sacrifici d'animals sense control facultatiu o en contra de l'establert per la Llei 1/1992, de 8 d'abril.

h) Tenir animals definits a l'apartat 2 de l'article 3 de la present ordenança a zones urbanes.

i) La tinença d'animals salvatges que no s'adaptin a la captivitat en les condicions establertes.

j) L'abandonament no reiterat d'un animal.

k) La venda o cessió a laboratoris, clíniques o altres establiments per a experimentació, sense autorització de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.

l) La no vacunació o la no realització de tractaments sanitaris obligatoris.

m) La venda ambulant d'animals fora dels mercats i fires legalitzades, i sense les autoritzacions i permisos oportuns.

n) La possessió, exhibició, compravenda, sessió, donació o qualsevol altra forma de transmissió d'espècies incloses en els apèndixs II i III de la CITES o C2 de la Legislació Comunitària sobre la mateixa convenció, sense els corresponents permisos d'importació.

o) La negativa o resistència a subministrar les dades o facilitar informació necessària per les autoritats competents, així com l'aportació de documentació falsa o inexacta.

p) L'incompliment de l'obligació d'identificar i inscriure al registre un animal potencialment perillós.

q) No adoptar les mesures necessàries per tal d'evitar la fugida d'un animal considerat Potencialment Perillós.

r) Deixar amollat en vies i espais públics un Animal Potencialment Perillosos.

s) La tinença d'un Animal Potencialment Perillós en espais públics sense morrió o no subjecte amb corretja o cadena.

t) El transport d'animals potencialment perillosos amb vulneració del que disposa l'article 10 de la Llei 50/1999, de 23 de desembre.

u) La reiteració de més de dues vegades de les infraccions considerades lleus.

18.4. Són infraccions molt greus:

a) L'abandonament d'animals de companyia, domesticats o salvatges en captivitat, o el reiterat encara que sigui individualitzat.

b) L'abandonament d'un animal potencialment perillós, considerant la definició d'animal abandonat, tant l'animal que estigui identificat com els que no portin cap identificació sobre el seu origen o propietari, sempre que no romanguin acompanyats per cap persona.

c) Vendre o transmetre Animals Potencialment Perillosos a qui manqui de llicència.

d)  La celebració d'espectacles de bregues d'animals, siguin o no de la mateixa espècie o d'animals i persones.

e) L'organització o celebració de concursos, exercicis, exhibicions o espectables d'animals potencialment perillosos, o la participació en aquests, destinats a mostrar l'agressivitat dels animals.

f)  Ensinistrar animals canins per activar la seva agressivitat o per finalitats prohibides.

g)  Ensinistrar animals potencialment perillosos per part de qui manqui de certificat de capacitació.

h)  Tenir Animals Potencialment Perillosos, descrits a l'apartat 4 de l'article 3 de la present ordenança, sense llicència.

i)  L'ús d'animals en festes o espectacles en què aquests puguin esser objecte de danys, sofriments, tractaments antinaturals, maltractaments, burles o en els que es puguin ferir la sensibilitat de l'espectador.

j)  La possessió, exhibició, compravenda, sessió, donació o qualsevol altra forma de transmissió d'espècies incloses en els apèndixs I de la CITES o C2 de la Legislació Comunitària sobre la mateixa convenció, sense els corresponents permisos d'importació.

k) La reiteració de més de dues vegades de les infraccions greus.
 

Article 19. Sancions

19.1. Les infraccions lleus contemplades als apartats j) de l'article 18.2 anterior seran sancionades amb multes de 50 euros.

19.2. Les infraccions lleus contemplades als apartats i), l), m), n), q), i r) de l'article 18.2 anterior seran sancionades amb multes de 100 euros.

19.3. Les infraccions lleus contemplades als apartats a), e), f), h), o), s) i u) de l'article 18.2 anterior seran sancionades amb multes de 150 euros.

19.4. Les infraccions lleus contemplades als apartats b), c), d), g), k), p) i t) de l'article 18.2 anterior seran sancionades amb multes de 300 euros.

19.5. Les infraccions greus contemplades als apartats c), h), t) i u) de l'article 18.3 anterior seran sancionades amb multes de 500 euros.

19.6. Les infraccions greus contemplades als apartats a), b), f), l), o), p), q), r) i s) de l'article 18.3 anterior seran sancionades amb multes de 1.000 euros.

19.7. Les infraccions greus contemplades als apartats d), e), g), i), j), k), m) i n) de l'article 18.3 anterior seran sancionades amb multes de 1.500 euros.

19.8. Les infraccions molt greus contemplades als apartats g), h) i k) de l'article 18.4 anterior seran sancionades amb multes de 5.000 euros.

19.9. Les infraccions molt greus contemplades als apartats a), b), c), e), f) i i) de l'article 18.4 anterior seran sancionades amb multes de 10.000 euros.

19.10. Les infraccions molt greus contemplades als apartats d) i j) de l'article 18.4 anterior seran sancionades amb multes de 15.000 euros.

19.11. Les infraccions molt greus i greus en matèria d'animals potencialment perillosos es podran sancionar amb les sancions accessòries de confiscació, decomís, esterilització o sacrifici dels animals potencialment perillosos, de clausura de l'establiment i de suspensió temporal o definitiva de la llicència per tinença d'animals potencialment perillosos, d'acord amb la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el règim jurídic de la tinença d'animals potencialment perillosos.

Article 20. Prescripció i caducitat

20.1. Les infraccions regulades en aquesta ordenança prescriuran, en compliment de l'article 54 de la Llei 1/1992, de 8 d'abril, als dos mesos per les lleus, a l'any les considerades greus i als dos anys les considerades molt greus. En matèria d'animals potencialment perillosos s'aplicarà la normativa corresponent.

20.2. D'acord amb l'article 54 de la Llei 1/1992, de 8 d'abril, el procediment sancionador caducarà als sis mesos comptats des de la seva paralització, i s'entendran que així ha succeït quan no s'hagi realitzat, en aquest període de temps, cap notificació d'actuació o diligència, sense prejudici de que l'instructor de l'expedient pugui acordar un termini major en resolució motivada i notificada a l'interessat,  quan la naturalesa o les circumstàncies de l'actuació o de la diligència en curs que ho requereixi.

Disposició transitòria

Amb la finalitat d'actualitzar el cens municipal, queden obligas les persones propietàries i posseïdores d'animals a declarar la seva existència en el termini de sis mesos des de l'entrada en vigor d'aquesta ordenança.

Disposició derogatòria

Queden derogades totes aquelles normes municipals que s'oposin a la present ordenança.

Disposicions finals

La present ordenança entrarà en vigor una vegada s'hagin publicat el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

La Batlia-Presidència queda facultada per dictar quantes ordres o instruccions resultin necessàries per a l'adequada interpretació, desenvolupament i aplicació d'aquesta ordenança.

 

ANNEX I

Dades que haurà d'incloure el Registre Municipal d'Animals Potencialment Perillosos

 

Dades relatives a l'animal

  1. Espècie
  2. Raça
  3. Fotografia
  4. Codi d'identificació implantat (microxip)
  5. ADN
  6. Altres signes d'identificació de l'animal
  7. Sexe
  8. Data de naixement
  9. Nom
  10. Domicili habitual
  11. Destinació de l'animal (convivència, guarda, custòdia de béns, etc.)

Dades relatives al propietari o posseïdor de l'animal

  1. Nom i llinatges
  2. DNI
  3. Adreça
  4. Telèfon
  5. Adreça electrònica

Informació complementària del registre

  1. Número d'inscripció
  2. Data d'alta d'inscripció
  3. Data de baixa de la inscripció i motivació”

 

Son Servera, 1 d'agost de 2019

La batlessa

Natalia Troya Isern