Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SON SERVERA
Núm. 7831
Aprovació definitiva del Reglament regulador de l’ús de l’estació del tren de Son Servera
Atès l'edicte publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 44, de dia 6 d'abril de 2019, en relació a l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de dia 21 de març de 2019, en el qual s'aprovà inicialment el Reglament regulador de l'ús de l'estació del tren de Son Servera
Vist l'informe d'impacte de gènere de l'Institut Balear de la Dona amb registre d'entrada E-RC-2744 de data 6 de maig de 2019.
Atès a l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de dia 18 de juliol de 2019, en el qual s'aprovà definitivament el Reglament regulador de l'ús de l'estació del tren de Son Servera amb la incorporació de les recomanacions que consten a l'informe d'impacte de gènere d'acord a la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes emès per l'Institut Balear de la Dona.
De conformitat amb el que estableixen els articles 102 i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, s'ha sotmès l'acord a informació pública i audiència als interessats durant un termini de trenta dies, durant el qual no s'hi han formulat reclamacions, objeccions o observacions, per la qual cosa es procedeix a la publicació del text íntegre al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
“Reglament regulador de l'ús de l'estació del tren de Son Servera
Exposició de Motius
El terme municipal de Son Servera disposa d'un conjunt d'edificacions que originàriament i durant molts d'anys varen allotjar l'estació de tren de Son Servera. Conscients del valor patrimonial d'aquestes edificacions i del seu entorn, així com de les possibilitats d'ús i aprofitament, l'Ajuntament de Son Servera ha considerat oportú definir un marc per regular l'ús d'aquests edificis.
Aquest marc es basa en l'aprofitament social dels recursos públics en harmonia amb la preservació del patrimoni i del seu entorn natural.
Aquest marc regulador s'empara en el Conveni de col·laboració signat entre els Serveis Ferroviaris de Mallorca i aquesta corporació per a la dinamització i funcionament dels edificis i instal·lacions de l'estació de tren de Son Servera, aprovat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera en data 21 de gener de 2016 i per una vigència de 12 anys, en virtut del qual els Serveis Ferroviaris de Mallorca van cedir l'ús dels edificis i instal·lacions de l'estació del tren a l'Ajuntament de Son Servera.
L'objectiu d'aquest reglament és, bàsicament, regular l'ús de les instal·lacions per tal que aquestes puguin ser utilitzades per a la realització d'activitats socials, recreatives, educatives o esportives, sempre que aquestes siguin respectuoses amb l'entorn i el medi ambient. Així mateix, es pretén determinar el règim de reserves, l'horari, les obligacions de les persones usuàries, la tipificació de les infraccions i el règim sancionador.
Article 1. Objecte
Aquest Reglament té per objecte definir les instruccions i normes de funcionament dels edificis i instal·lacions de l'estació del tren del municipi de Son Servera, gestionades per part de l'Ajuntament de Son Servera, per tal de garantir l'ús adequat i la conservació de les instal·lacions.
Article 2. Instal·lacions
Aquest Reglament és d'aplicació als edificis i instal·lacions de l'estació del tren del municipi de Son Servera, definits a l'annex del present Reglament.
Article 3. Definició i finalitat
Les instal·lacions de l'estació del tren de Son Servera són propietat dels Serveis Ferroviaris de Mallorca, gestionades actualment per l'Ajuntament de Son Servera, i destinades a realitzar-hi activitats socials, educatives, recreatives i esportives. Les activitats que es desenvolupin a l'estació han de ser respectuoses amb l'entorn i el medi ambient.
Article 4. Persones i entitats usuàries
Les instal·lacions poden ser utilitzades per les persones i entitats en general, tant residents del terme municipal de Son Servera com no residents, sempre que les activitats a realitzar estiguin relacionades amb un ús social, recreatiu, educatiu o esportiu, que siguin respectuoses amb l'entorn i el medi ambient i s'ajustin a tot el que estableix aquest Reglament.
Article 5. Reserves
5.1 Tenen prioritat en l'ús de les instal·lacions les persones i entitats residents en el Municipi de Son Servera i que hagin fet prèviament la reserva corresponent, d'acord amb el que estableix aquest article.
5.2 La reserva s'ha de realitzar, com a mínim, amb una antelació de 15 dies naturals. Com a màxim es poden fer reserves amb una antelació de 3 mesos. Només s'admet una reserva per persona i entitat dins un mateix mes.
5.3 La sol·licitud de reserva s'ha de fer presentant una sol·licitud en el Registre de l'Ajuntament de Son Servera.
5.4 A les sol·licituds s'ha d'exposar de forma resumida l'activitat que es vol dur a terme i indicar el nombre de persones que participaran a l'activitat.
5.5 Les sol·licituds es tramitaran per estricte ordre d'entrada.
Article 6. Taxes d'ús de les instal·lacions
Les taxes d'ús de les instal·lacions es regiran per l'Ordenança fiscal que sigui d'aplicació.
Article 7. Horari
Les persones i entitats usuàries poden fer ús de les instal·lacions des de les 9.00 hores del matí del dia reservat fins a les 23.59 del mateix dia.
En activitats a l'exterior s'han d'observar i complir els requisits de l'Ordenança de renous
Les persones i entitats usuàries, el mateix dia de la reserva o amb l'antelació estrictament necessària, són responsables de recollir les claus de les instal·lacions a les dependències de l'Ajuntament de Son Servera en horari d'atenció al públic.
Article 8. Normes d'ús
8.1 Les persones i entitats usuàries de les instal·lacions es troben subjectes a les següents disposicions:
a) Conèixer i respectar les normes d'aquest Reglament.
b) Disposar d'una persona major d'edat responsable de la reserva, que ha de ser l'interlocutor amb l'Ajuntament.
c) Complir tots els termes de l'autorització d'ús.
d) Utilitzar les instal·lacions amb respecte i deixar-les netes d'escombraries, amb els grifons i les portes tancades i els llums apagats.
e) Deixar les instal·lacions en les mateixes condicions d'ordre, netedat i higiene en què estava abans de l'ús.
f) Dipositar els residus que s'hagin generat en els diferents contenidors de reciclatge ubicats a les instal·lacions.
g) Fer un ús racional dels productes de neteja que hi hagi a les instal·lacions i conservar els estris i eines de neteja.
h) Fer un ús racional de l'aigua i l'electricitat.
i) Comunicar a l'Ajuntament de Son Servera qualsevol tipus de desperfecte que s'hagi produït durant l'ús.
j) Deixar tot el mobiliari col·locat al seu lloc.
k) Respectar i conservar les instal·lacions i el seu entorn.
l) Respectar les normes de seguretat i també les que resulten dels cartells i dels avisos col·locats a la vista.
m) Retirar qualsevol element que les persones i entitats usuàries hagin aportat durant l'ús, tant a l'interior com a l'exterior de les instal·lacions.
8.2 Les persones i entitats usuàries de les instal·lacions tenen prohibit:
a) Encendre qualsevol mena de foc, sigui quina sigui la seva finalitat.
b) Fumar dins les instal·lacions
8.3 El cost de reparació del desperfecte a qualsevol part de les instal·lacions o de l'equipament va a càrrec de les persones i entitats usuàries.
Article 9. Equipaments de les instal·lacions
Les persones i entitats usuàries tenen dret a utilitzar els equipaments que hi pugui haver a les instal·lació, i són responsables dels desperfectes que causin durant el seu ús.
Article 10. Responsabilitats
L'Ajuntament de Son Servera resta exempt de responsabilitat en cas de robatoris, danys i accidents derivats de l'ús de les instal·lacions.
Article 11. Infraccions
11.1 Es consideren infraccions les accions o omissions que contradiguin el que estableix aquest Reglament. Les infraccions es classifiquen en molt greus, greus i lleus.
11.2 Són responsables de les infraccions totes les persones usuàries que duguin a terme les accions o omissions tipificades en aquest Reglament.
11.3 Són infraccions lleus:
a) L'incompliment de les normes d'ús d'aquest Reglament, establertes en l'article 8.
b) Qualsevol incompliment d'aquest Reglament que no estigui tipificat com a infracció greu o molt greu.
11.4 Són infraccions greus:
a) La reincidència en dues o més infraccions lleus.
b) El fet de causar desperfectes de forma manifestament intencionada a les instal·lacions i equipaments de propietat municipal.
11.5 Són infraccions molt greus:
a) La reincidència en dues o més infraccions greus.
Article 12. Sancions
12.1 Les actuacions que suposin una infracció al que estableix el present Reglament s'han de sancionar de la forma següent:
a) Les infraccions lleus seran sancionades amb multes de 30 euros fins a 750 euros. Així mateix es podrà sancionar amb la prohibició d'usar instal·lacions municipals per un període màxim de 3 mesos.
b) Les infraccions greus seran sancionades amb multes de 751 euros fins a 1.500 euros. Així mateix es podrà sancionar amb la prohibició d'usar instal·lacions municipals per un període màxim de 6 mesos.
c) Les infraccions molt greus seran sancionades amb multes de 1.501 euros fins a 3.000 euros. Així mateix es podrà sancionar amb la prohibició d'usar instal·lacions municipals per un període màxim de 12 mesos.
12.2 Per a la determinació de les sancions previstes es tendrà en consideració el principi de proporcionalitat, considerant-se especialment els següents criteris para a la graduació de la sanció:
a) L'existència d'intencionalitat.
b) La naturalesa dels danys personals i materials i dels perjudicis causants per la persona infractora.
c) La reincidència, por comissió en el termini d'un any de més d'una infracció de la mateixa naturalesa quan així hagi estat declarat per resolució ferma.
d) L'impacte mediambiental, l'afectació a la salut i a la seguretat de les persones.
e) La cooperació amb l'Administració per reparar voluntàriament el dany causat.
En tot cas, per a la imposició de les sancions es tendrà en compte que, en tot cas, la comissió de la infracció no resulti més beneficiosa per la persona infractora que el compliment de les normes infringides.
12.3 La potestat sancionadora de les conductes tipificades en el present Reglament s'exercirà mitjançant el procediment establert en el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament del Procediment a seguir per l'Administració de la Comunitat Autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora.
Disposició final
Aquest Reglament entrarà en vigor el dia de la publicació del text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Son Servera, 1 d'agost de 2019
La batlessa Natalia Troya Isern