Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 7922
Comissió especial de comptes
(exp. núm. 858/2019)
El ple de l'ajuntament en sessió de 26 de juny de 2019 ha adoptat el següent acord:
1. Fets.
A més de les atribucions que la legislació atribueix a aquest òrgan obligatori, considero convenient que també pugui actuar com a comissió informativa permanent per als assumptes d'economia i hisenda que es diran.
2. Fonaments de dret.
Article 22 i art. 90 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, sobre el caràcter obligatori de la seva existència i respecte el seu règim de funcionament.
Article 116 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, respecte el sotmetiment dels comptes anuals a informe d'aquesta comissió.
Art. 212,2 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, en el mateix sentit.
3. Acord.
D'acord amb l'atribució que li confereix l'art. 22,2,p de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, en relació a l'art. 94,3 de la Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, el Ple constitueix la següent comissió:
- Comissió especial de comptes.
A. Funcions:
Informe del compte general de la corporació (art. 90 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre); informe del projecte de pressupost general; informe dels suplements de crèdit i dels crèdits extraordinaris en el pressupost general; informe de les ordenances de tributs; informe de les operacions de crèdit de competència del ple.
B. Composició:
Un representant nomenat per cada un dels grups municipals; els grups municipals designaran un suplent que podrà assistir-hi en substitució del membre titular; així mateix, quan no puguin assistir-hi ni el titular ni el suplent, els grups municipals podran ser representats per un dels seus membres.
C. Sistema de proporcionalitat de la composició:
Cada representant emetrà el seu vot, que serà ponderat en funció del nombre d'integrants del grup polític municipal.
D. Periodicitat de les sessions ordinàries:
La periodicitat ordinària de la comissió serà: tres o quatre dies abans de la sessió del ple. Les sessions d'aquesta comissió han de ser convocades, com a mínim, amb dos dies hàbils d'antelació. La convocatòria i la documentació dels assumptes inclosos a l'ordre del dia de la sessió es notificarà i es traslladarà, respectivament, per correu electrònic a l'adreça que hagin indicat els membres o mitjançant l'aplicació o eina emprada per l'administració electrònica de l'ajuntament.
El que fem públic per a general coneixement.
Recursos.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució.
El recurs de reposició potestatiu davant el ple de l'ajuntament, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Alaró, 5 d'agost de 2019
El batle,
Llorenç Perelló Rosselló