Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 7919
Creació i composició de la comissió informativa i de control general

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. núm. 858/2019)

El ple de l'ajuntament en sessió de 26 de juny de 2019 ha adoptat el següent acord:

1. Fets.

És obligatori que existeixi, al menys, aquesta comissió informativa en els supòsits de municipis de més de 5.000 habitants.

2. Fonaments de dret.

Articles 24,1 i 89 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Arts. 38,b i 125 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les administracions públiques.

3. Acord del ple de l'ajuntament.

Primer. Crear una comissió informativa permanent, amb la denominació de “Comissió informativa i de control general”.

Segon. Funcions: estudi, informe o consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos a decisió del Ple, tot exceptuant els assumptes que hagin de ser tractats per la Comissió especial de comptes

Tercer. Composició de la Comissió:

President: el batle, o regidor/a en qui delegui.

Un representant nomenat per cada de un dels grups municipals, excepte el grup al qual pertany la batle; el representants o els grups municipals designaran un suplent que podrà assistir-hi en substitució del membre titular; així mateix, quan no puguin assistir-hi ni el titular ni el suplent, els grups municipals podran ser representats per un dels seus membres.

Secretari: el de la corporació, o funcionari en qui delegui.

Quart. La periodicitat ordinària de la comissió serà: tres o quatre dies abans de la sessió del ple.       Les sessions d'aquesta comissió han de ser convocades, com a mínim, amb dos dies hàbils d'antelació. La convocatòria i la documentació dels assumptes inclosos a l'ordre del dia de la sessió es notificarà i es traslladarà, respectivament, per correu electrònic a l'adreça que hagin indicat els membres, o mitjançant l'aplicació o eina emprada per l'administració electrònica de l'ajuntament

Cinquè. Sistema de proporcionalitat de la composició:

Cada representant emetrà el seu vot, que serà ponderat en funció del nombre d'integrants del grup polític municipal.

Sisè. Els dictàmens seran aprovats per majoria simple dels assistents; la presidència tindrà vot de qualitat.

El que fem públic per a general coneixement.

Recursos.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

  1. Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució.
  2. El recurs de reposició potestatiu davant el ple de l'ajuntament, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

 

Alaró, 5 d'agost de 2019

El batle,

Llorenç Perelló Rosselló