Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 7810
Área de Seguretat Ciutadana. Convocatoria pel sistema de lliure designació en comissió de serveis del lloc de treball de cap de la PL
Dia 30.07.2019 es va emetre Decret de la regidora de l'Àrea de Seguretat Ciutadana núm. AJT201914624 amb el següent contingut:
EXPOSICIÓ DE FETS
La Junta de Govern del 30 d'abril de 2014 va aprovar la proposta MF-206, de creació del lloc de feina de Cap de la Policia Local, codi F40000002.
Vist que, la Junta de Govern per acord JGL 2019_0626_01_02, de data 26.06.2019, va acordar declarar la pròrroga excepcional de sis mesos de la comissió de serveis del Cap de la Policia Local senyor Josep Palouzié i Vizcaya, amb efectes de dia 27.06.2019.
Vista la petició efectuada per la Regidora de l'Àrea de Seguretat Ciutadana, de elaborar les bases i convocatòria del lloc de treball de cap de la PL.
Atesa, la negociació col·lectiva amb els representants sindicals, de conformitat a l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l'Ajuntament de Palma, en la MGNF de data 26 de juliol de 2019, se varen aprovar per unanimitat les bases que han de regir la convocatòria per proveir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de CAP DE LA POLICIA LOCAL de l'Ajuntament de Palma, d'acord amb allò disposat a l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb el contingut i característiques recollides a la relació de llocs de treball.
NORMATIVA APLICABLE
Per tot això i atesos l'article 80 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 de octubre, que aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic i el 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; l'acord de delegació de competències de la Junta de Govern de Palma en els titulars de les àrees i àrees delegades del 28 d'octubre de 2015 (BOIB núm. 161, de 3 de novembre de 2015); atès el Decret núm. 201912198, de dia 17 de juny de 2019, que va aprovar l'estructura de les àrees i àrees delegades de l'Ajuntament i l'assignació dels regidors titulars respectius; atès el Decret de Batlia núm. 201913026, de 28 de juny de 2019, que va modificar el Decret de Batlia núm. 201912313, de 18 de juny de 2019, d'organització dels Serveis Administratius; el cap de Departament que subscriu proposa a la regidora de l'Àrea de Seguretat Ciutadana i irimera tinenta de batle, que dicti el següent
DECRET
PRIMER.- Aprovar les Bases que regiran la convocatòria pel sistema de lliure designació en comissió de serveis el lloc de feina de CAP DE LA POLICIA LOCAL de l'Ajuntament de Palma, que es descriu a continuació, la cobertura provisional del qual és urgent i inajornable, d'acord amb les determinacions i entre el personal que compleixi els requisits que s'indiquen a continuació:
Lloc de feina
CAP DE LA POLICIA LOCAL
CODI: F40000002.
NOMBRE DE LLOCS A COBRIR: 1
ES/SUB/CLASSE:
1. OBJECTE, CARACTERÍSTIQUES I PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de CAP DE LA POLICIA LOCAL de l'Ajuntament de Palma, d'acord amb allò disposat a l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb el contingut i característiques recollides a la relació de llocs de treball:
Les característiques d'aquest lloc són:
El procediment de provisió del lloc és la lliure designació i pot ser amb caràcter definitiu o en comissió de serveis. Si s'accedeix a una categoria superior a la qual es pertany com a funcionari de carrera, haurà de ser en comissió de serveis; si s'accedeix a la mateixa categoria o a una inferior a la qual es pertany com a funcionari de carrera serà amb caràcter definitiu, sense perjudici de poder ser remogut discrecionalment d'aquestes funcions.
Si s'accedeix mitjançant comissió de serveis, la durada, amb caràcter general, és de dotze mesos. De manera justificada, es pot convocar per un període inferior. La durada màxima d'un any es pot prorrogar, amb la justificació prèvia de l'òrgan competent, per un termini màxim de dos anys. Quan les necessitats del servei ho requereixin, l'òrgan competent de la corporació local pot prorrogar aquest termini.
El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament, ha de fer el curs de capacitació per a caps de policia local que haurà de promoure la Escola Balear d'Administració Pública. Queden eximides de la realització d'aquest curs les persones que ja l'hagin realitzat o les que estiguin en possessió del curs de capacitació de la categoria corresponent.
2. NORMATIVA APLICABLE.
Aquest procés selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquestes bases específiques i, en allò que no s'hi prevegi, per les bases generals que han de regir les convocatòries de proves selectives per cobrir places vacants de la plantilla de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma, publicades al BOIB núm. 86, de 7 de juliol de 2016, per la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; pel Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; pel Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; per la Llei 3/2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i per la resta de normativa que li sigui d'aplicació.
3. FUNCIONARIS/NÀRIES QUE HI PODEN PRENDRE PART:
Personal funcionari de carrera que pertanyi a la escala tècnica (intendent, comissari o comissària i major) o a la categoria d'inspector de l'escala executiva del cos de la Policia Local de Palma.
Personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o categoria esmentades al paràgraf anterior.
Si es tracta de personal d'altres forces i cossos de seguretat que preveu l'article 2 de la Llei orgànica 2/1986, han de pertànyer a categories integrades en el subgrup funcionarial A1, amb funcions d'organització, direcció, coordinació i supervisió de les diverses unitats del cos, així com, si pertoca, l'execució dels serveis, amb una classificació professional i una formació professional específica en el lloc de treball d'origen anàlogues a les de la categoria del lloc concret que s'ha de proveir.
4. PUBLICITAT
Els anuncis successius relatius al procés de selecció es publicaran únicament a la web municipal www.palma.es
5. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per a poder participar en aquesta convocatòria, els aspirants han de ser funcionaris de carrera, en servei actiu, que tinguin la titulació exigida per accedir a la categoria a la qual està adscrit el lloc; compleixin els requisits establerts en la relació de llocs de treball; i, en el cas que pertanyi a un altre ajuntament, acrediti un mínim de dos anys d'antiguitat en l'escala de procedència.
Així mateix, els aspirants han d'estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
No podran participar els funcionaris inhabilitats ni els suspesos en virtut de sentència o resolució administrativa fermes, de no haver transcorregut el temps assenyalat a les mateixes.
6. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ
6.1. Presentació de sol·licituds.
Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins el termini de vint dies naturals comptadors a partir del dia següent al de la publicació de l'anunci en extracte d'aquesta convocatòria, en el Butlletí Oficial de l'Estat, prèvia publicació íntegra en el BOIB, i s'han d'adreçar a l'Àrea de funció Pública de l'Ajuntament de Palma. Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El personal aspirant haurà de presentar una memòria sobre les funcions del lloc de treball, en què s'inclogui un pla de treball i una descripció de les aportacions que farien en cas d'ocupar-lo.
La memòria s'haurà de presentar d'acord amb el model que s'adjunta com a annex a les presents bases.
6.2. Presentació de requisits.
A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar en la sol·licitud, les persones interessades han d'adjuntar la documentació que s'assenyala a continuació:
a) Currículum vitae. A l'esmentat currículum s'hauran d'acompanyar documents justificatius dels mèrits al·legats.
b) Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.
c) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
d) Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
e) Fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana (B2) expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.
f) La documentació que han d'aportar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats, ha de ser mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada.
6.3. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que es compleixen els requisits a les persones interessades per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a l'apartat 5 d'aquesta convocatòria, amb caràcter previ al seu nomenament.
7.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS
En el termini màxim de deu dies, comptador des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que en tingui la delegació, ha de dictar resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu. Aquesta relació es publicarà al tauler d'anuncis de la web municipal, amb expressió del nom i del número de document nacional d'identitat de les persones aspirants admeses i excloses i, si escau, de la causa de la no admissió.
Als efectes d'allò establert a la present convocatòria, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:
- La presentació de la sol·licitud fora de termini.
- La falta d'acompliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació d'instàncies.
- Qualsevol altre que resulti de la normativa aplicable o d'allò previst a les bases específiques de la convocatòria.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten a la relació pertinent de persones admeses.
Per esmenar el possible defecte, adjuntar els documents que siguin preceptius, o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la Corporació. Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu. Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.
Si es presenten reclamacions, seran acceptades o recusades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva dins el termini màxim de 10 dies hàbils, que es publicarà, així mateix, als llocs indicats per a la llista provisional. Aquesta última publicació, servirà de notificació a efectes d'impugnacions i recursos.
Les errades de fet poden ser esmenades en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
8. RESOLUCIÓ I PUBLICACIÓ
Els aspirants podran ser cridats, en cas de que es consideri adient, a la realització d'una entrevista sobre qüestions derivades de la seva trajectòria professional i qualssevol altres que l'òrgan competent consideri adients, amb el fi de determinar la idoneïtat del candidat per al seu nomenament.
La convocatòria serà resolta pel Sr. Batle, de conformitat amb allò establert a la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en el termini màxim d'un mes, comptador des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, podent ser declarada deserta si cap de les persones candidates assolis el nivell suficient per al lloc de treball convocat, a judici de l'òrgan competent.
Un cop notificada la resolució a la persona seleccionada, si aquesta hi renuncia, l'òrgan competent podrà proposar un nou candidat d'entre els aspirants.
Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon els articles abans esmentats i el 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Annex Memòria
DADES DEL LLOC DE TREBALL SOL·LICITAT |
Denominació: CAP DE LA POLICIA LOCAL |
Codi: CODI: F40000002. |
Funcions (detalla les funcions que figuren en l'ordre corresponent) |
1. 2. 3. 4. 5. |
PROPOSTA DE PLA DE TREBALL |
OBJECTIUS QUE S'HAN D'ASSOLIR: |
1. 2. 3. 4. 5. |
COMPETÈNCIES PROFESSIONALS NECESSÀRIES PER GESTIONAR EL SERVEI (esmenta-les per ordre d'importància) |
|
IDENTIFICACIÓ DELS GRUPS D'INTERÈS (entitats o persones amb qui et relacionaries per desenvolupar la feina) |
|
APORTACIONS PRINCIPALS QUE FARIES A LA UNITAT O SERVEI
|
SEGON.- Convocar pel sistema de lliure designació en comissió de serveis el lloc de feina de CAP DE LA POLICIA LOCAL de l'Ajuntament de Palma, codi: F40000002, de conformitat a les bases aprovades i descrites en el primer punt, la cobertura provisional del qual és urgent i inajornable, d'acord amb les determinacions i entre el personal que compleixi els requisits que s'indiquen a les esmentades bases.
TERCER. Publicar aquestes bases i la convocatòria al BOIB i l'anunci de la convocatòria al BOE.
Els anuncis successius relatius al procés de selecció es publicaran únicament a la web municipal www.palma.cat
Palma, 29 de juliol de 2019
La primera tinenta de batle i regidora de l'Àrea de Seguretat Ciutadana
P.d. Decret de batlia núm. 13026, de 28.06.2019
(BOIB núm. 94 de 11.07.2019)
P.d. Decret de batlia núm. 12198, de 17.06.19
(BOIB núm. 85, de 27.06.2019)
Joana Maria Adrover Moyano.