Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 7735
Aprovació definitiva del Reglament de Participació Ciutadana del municipi d'Algaida
Aprovat inicialment el Reglament de Participació Ciutadana del Municipi d'Algaida pel Ple de l'Ajuntament d'Algaida, en sessió de dia 7 de febrer de 2019, i atès que durant el termini d'exposició pública no s'ha presentat cap reclamació i, per tant, esdevé aprovat definitivament, es publica íntegrament en compliment del disposat a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Recursos
Contra l'aprovació definitiva d'aquest Reglament es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptats des del dia de la present publicació, d'acord amb el disposat en els articles 10.1.b i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Consulta i informació de l'expedient
L'expedient es pot consultar a l'Ajuntament d'Algaida, de dilluns a divendres, de les 9:00 h fins a les 14:00 h, excepte festius.
Algaida, 29 de juliol de 2019
La Batlessa Maria Antònia Mulet Vich
ÍNDEX
Títol I. Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació
Article 2. Concepte de participació
Article 3. Principis generals
Article 4. Transparència i accés a la informació pública
Article 5. Ús de les TIC
Article 6. Sistema de defensa dels drets de la ciutadania
Títol II. Drets de la participació de la ciutadania
Capítol I. Dret de participació de la ciutadania
Article 7. Dret de participació de la ciutadania
Capítol II. Dret a la informació
Article 8. Dret a la informació general
Article 9. Publicitat de les sessions
Article 10. Dret de petició
Article 11. Dret d'audiència
Article 12. Dret a la iniciativa ciutadana
Article 13. Dret a presentar queixes, reclamacions i suggeriments
Article 14. Dret d'intervenció en les sessions públiques municipals
Article 15. Dret a la consulta popular
Article 16. Dret a una política municipal de foment de les associacions
Article 17. Dret a l'accés i utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació
Article 18. Dret de reunió
Article 19. Promoció efectiva dels drets de participació
Article 20. Dret d'ús d'infraestructures municipals per a reunions
Article 21. Dret d'intervenció de les associacions en el Ple municipal
Article 22. La protecció de dades personals
Títol III. L'organització municipal
Capítol I. Sistemes d'informació i comunicació
Article 23. La pàgina web municipal i el correu electrònic ciutadà
Article 24. Els mitjans d'informació locals
Article 25. Sistema d 'informació i comunicació ciutadana
Article 26. Guia de tràmits
Capítol II. Sistema de defensa i protecció dels drets de la ciutadania
Article 27. Sistema de defensa de la ciutadania
Capítol III. El registre municipal d'associacions
Article 28. El registre municipal d'associacions
Article 29. Mitjans municipals al servei de les entitats
Article 30. Ús dels equipaments municipals.
Article 31. Suport econòmic i d'altres recursos municipals per les entitats
Capítol IV. L'audiència pública
Article 32. L'audiència pública
Títol IV. Organismes de participació
Capítol I. Caràcter dels òrgans de participació.
Article 33. Caràcter dels òrgans de participació
Capítol II. La Comissió de Participació Ciutadana
Article 34. Comissió de Participació
Article 35. Composició
Article 36. Funcions
Article 37. Procediment
Capítol III. El consell de benestar.
Article 38. Introducció
Article 39. Objectius i beneficiaris
Article 40. Composició
Article 41. Procediment
Capítol IV. El consell de cultura
Article 42. Consell de cultura
Article 43. Composició
Article 44. Funcions
Article 45. Procediment
Títol V. Mecanismes de participació
Capítol I. Àmbit d'aplicació dels mecanismes de participació
Article 46. Àmbit d'aplicació
Capítol II. Consultes populars
Article 47. Concepte i disposicions generals
Article 48. Altres consultes
Article 49. Comunicació
Capítol III. Fòrum de personal expert o Congrés d'Algaida
Article 50. Fòrum de personal expert
Títol VI. Foment de la cultura participativa
Capítol I. Foment del teixit associatiu i altres formes d'acció col·lectiva
Article 51. Suport al desenvolupament de la participació ciutadana
Article 52. Foment del teixit associatiu
Article 53. Altres formes d'acció col·lectiva
Capítol II. Impuls intern de la participació ciutadana
Article 54. Rol de les persones referents o unitats de participació
Article 55. Facilitació dels òrgans estables de participació
Article 56. Impuls de la transversalitat i la participació interna
TÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS
ARTICLE 1. OBJECTE I ÀMBIT D'APLICACIÓ
1. L'objecte d'aquest reglament és l'establiment del règim jurídic, les modalitats, el procediment, la realització i la convocatòria dels instruments i mecanismes de participació ciutadana en l'àmbit competencial de l'Ajuntament d'Algaida.
2. Els instruments de participació que preveu aquest reglament s'entenen sense perjudici dels procediments de participació i col·laboració ciutadanes establerts amb caràcter general per la legislació de règim jurídic i procediment administratiu, i per la legislació de règim local, o d'aquells que puguin establir-se per llei, amb caràcter específic, en relació amb una determinada actuació o decisió política.
3. Les formes, els mitjans i els procediments de participació no poden en cap cas disminuir les facultats de decisió que corresponen als òrgans representatius.
ARTICLE 2. CONCEPTE DE PARTICIPACIÓ
1. Es configura com el dret de la ciutadania d'intervenir, de forma individual o col·lectiva, en la definició i l'aplicació de les polítiques públiques de l'Ajuntament a través de processos de consulta, deliberació, decisió, desenvolupament i avaluació sobre qualsevol assumpte de la seva competència, a través dels òrgans i mitjans de participació establerts en aquest reglament i en les lleis.
ARTICLE 3. PRINCIPIS GENERALS
1. Les formes de participació s'han d'adequar als principis de transparència, publicitat, claredat, accés a la informació, neutralitat institucional, primacia de l'interès col·lectiu, inclusió, protecció de dades de caràcter personal i rendició de comptes.
2. Aquests principis es configuren com a obligacions per a l'Ajuntament i com a drets i garanties per als subjectes legitimats per a participar en el procés que es tracti.
3. En tot procés de participació ha de garantir-se les fases d'informació, deliberació, valoració de propostes, avaluació i retiment de comptes.
4. En particular, el retiment de comptes ha de consistir a donar a conèixer els criteris utilitzats per a valorar les aportacions i propostes, i els motius pels quals han estat acceptades o rebutjades, i acreditar el compliment dels compromisos assumits com a conseqüència del procés de participació ciutadana.
ARTICLE 4. TRANSPARÈNCIA I ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA
1. Amb l'objectiu de fer efectiva la participació ciutadana, l'Ajuntament ha de facilitar a totes les persones, a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda o altres formes d'acció col·lectiva, l'accés a la informació pública en els termes previstos legalment.
2. L'accés no està condicionat a la concurrència d'un interès personal, no queda subjecte a motivació i no requereix la invocació de cap norma.
ARTICLE 5. ÚS DE LES TIC
1. L'Ajuntament impulsarà mecanismes i instruments que permetin la interrelació amb la ciutadania, preferentment amb l'ús de mitjans electrònics i les tecnologies de la informació i la comunicació.
2. Particularment, ha d'impulsar l'ús dels mitjans electrònics en la convocatòria, la constitució, l'adopció i la documentació d'acords dels òrgans col·legiats en què participen la ciutadania, les entitats i les empreses; i ha de promoure l'ús de les TIC per a facilitar la construcció de comunitats virtuals de ciutadans i ciutadanes, entitats (o altres formes d'acció col·lectiva) i empreses amb interessos comuns o connexos, i facilitar-ne la canalització cap a l'Ajuntament.
3. S'ha de garantir el dret de les persones físiques a comunicar-se amb l'Ajuntament a través de mitjans electrònics, així com fer complir l'obligació que tenen les persones jurídiques i entitats o col·lectius sense personalitat jurídica de relacionar-se amb l'Administració electrònicament, en els termes establerts en la legislació de procediment administratiu.
ARTICLE 6. SISTEMA DE DEFENSA DELS DRETS DE LA CIUTADANIA
1. L'Ajuntament ha d'exigir responsabilitats al personal i a les autoritats municipals que no respectin o vulnerin l'exercici dels drets de la ciutadania en relació amb la participació.
2. Les vies a disposició de la ciutadania per a la defensa i protecció dels drets de participació, sens perjudici dels recursos administratius o jurisdiccionals pertinents, són:
a. El sistema general de queixes, reclamacions municipals a través d'instàncies.
b. La possibilitat de reunir-se amb les persones que tenen la responsabilitat tècnica i política respecte de temes de la seva competència.
TÍTOL II
DRETS DE LA PARTICIPACIÓ DE LA CIUTADANIA
CAPÍTOL I
DRET DE PARTICIPACIÓ DE LA CIUTADANIA
ARTICLE 7. DRET DE PARTICIPACIÓ DE LA CIUTADANIA
1. Tots els ciutadans i ciutadanes de les Illes Balears tenen dret a participar de forma individual o col•lectiva en la vida política, econòmica, cultural i social de la comunitat autònoma. Els poders públics promouran la participació dels agents econòmics i socials del conjunt de la societat civil en els assumptes públics.
2. La participació ciutadana s'ha de fer efectiva pels mecanismes establerts per cada corporació local, d'acord amb les normes de participació contingudes en la legislació vigent i en les disposicions reglamentàries que la despleguin.
3. Les formes, els mitjans i els procediments de participació que les corporacions estableixin en exercici de la seva potestat d'autoorganització no poden, en cap cas, menyscabar les facultats de decisió que corresponguin als òrgans representatius regulats per la llei.
CAPÍTOL II
DRET A LA INFORMACIÓ
ARTICLE 8. DRET A LA INFORMACIÓ GENERAL
1. La ciutadania, en la seva relació amb les corporacions locals, té dret a estar informada de les activitats municipals i a utilitzar tots els mitjans d'informació general que estableixi l'Ajuntament respectiu, mitjançant l'ús de qualsevol tecnologia al servei de la comunicació, en els terminis i les condicions i amb l'abast que determinin la legislació general sobre la matèria, el reglament orgànic corresponent i les ordenances municipals.
2. Sense perjudici del dret general que tenen tots els ciutadans i ciutadanes a ser informats de les activitats i a tenir accés als arxius públics, l'Ajuntament informarà a la població de la seva gestió a través dels mitjans de comunicació social necessaris i estimats.
Al mateix temps, l'Ajuntament també fomentarà i potenciarà l'ús de les noves tecnologies de la informació i comunicació mitjançant la publicació al seu lloc web i a les xarxes socials.
3. La ciutadania serà informada dels resultats de la gestió municipal. D'acord amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, l'Ajuntament es compromet a donar transparència mitjançant la recopilació i la publicació a la pàgina web i a les diferents xarxes socials, i garantirà a la ciutadania del municipi el seu dret a la informació sobre la gestió de les competències i els serveis municipals, conforme a les disposicions legals vigents i aquesta normativa, amb els únics límits prevists a l'article 105, paràgraf b) de la Constitució. Es pot exercir aquest dret a través de qualsevol dels mitjans d'informació general que l'Ajuntament estableix, inclosos els mitjans propis de les noves tecnologies al servei de la comunicació i la informació.
4. Així mateix, ciutadania i entitats ciutadanes podran sol·licitar per escrit aquesta informació davant el Registre General, a través del canal únic de participació que defineixi l'Ajuntament, de manera que es pugui acreditar l'autenticitat de la sol·licitud. La persona que la presenti s'haurà d'identificar i haurà de delimitar de forma clara i precisa les dades i les informacions que es vulguin consultar o obtenir. Les peticions s'han de respondre en el sentit que en cada cas escaigui, en el termini màxim de trenta dies.
5. Totes les àrees de govern tindran una adreça de correu electrònic, que serà pública.
6. S'establirà el procediment d'entrega de sol·licituds, escrits i comunicacions en línia dirigits a l'Ajuntament i als seus òrgans dependents amb igual validesa que la dels registres presencials.
7. Els reglaments i les ordenances locals, el pressupost aprovat definitivament i publicat en extractes al Butlletí Oficial de les Illes Balears, com també els plans generals d'ordenació urbana i altres instruments de planejament urbanístic general, amb la seva documentació completa, poden ser consultats en qualsevol moment per tota la ciutadania.
8. Tota la ciutadania té dret a ser informada de les dades que l'Ajuntament tingui sobre les condicions ambientals en el terme municipal, especialment sobre les relatives ales nivells de contaminació de l'aire, del sòl i de l'aigua, i sobre la contaminació de caràcter acústic.
9. Les entitats ciutadanes poden instal·lar, prèvia autorització municipal, llocs d'informació al públic i l'Ajuntament els ha de garantir l'exercici de la llibertat d'expressió. L'Ajuntament ha d'instal·lar un tauler d'informació municipal que també poden fer servir les entitats ciutadanes per exposar-hi la seva informació, sempre que no sigui amb caràcter comercial.
10. Les entitats ciutadanes, si així ho sol·liciten, poden rebre a la seva seu social les convocatòries, les resolucions i els acords dels òrgans col·legiats municipals que facin sessions públiques, si a l'ordre del dia hi ha temes relacionats amb l'entitat. També podran rebre les publicacions, periòdiques o no, que editi l'Ajuntament i que siguin d'interès per a l'entitat.
11. L'Ajuntament vetllarà per la qualitat, adequació i correcte funcionament dels canals d'informació i comunicació utilitzats i per la pluralitat ideològica.
ARTICLE 9. PUBLICITAT DE LES SESSIONS
1. Les convocatòries i ordres del dia del ple estaran públiques en els canals de comunicació habituals de l'Ajuntament.
2. La corporació farà públic el contingut resumit de les sessions plenàries, i de tots els acords del ple i de la junta de govern, així com les resolucions del batle que siguin d'interès general i les que es dictin per a la seva delegació, a través de la pàgina web, de les xarxes socials i de qualsevol altre mitjà que es consideri necessari i estigui a l'abast de l'Ajuntament. Així mateix, es podrà sol·licitar aquesta informació íntegrament.
3. Les sessions plenàries són públiques. Es potenciarà la participació dels ciutadans i ciutadanes als plens municipals ordinaris sense burocratitzar el procés i modificar les condicions de celebració dels plens municipals de forma que els seu desenvolupament pugui arribar al màxim de veïns, veïnes i entitats.
ARTICLE 10. DRET DE PETICIÓ
1. Totes les persones tenen dret a fer peticions o sol·licituds al govern municipal en matèries de la seva competència o demanar aclariments sobre les actuacions municipals, sense més limitacions que les establertes per les lleis. Aquest dret s'exerceix utilitzant qualsevol mitjà vàlid en dret que permeti deixar constància fefaent de la identitat de la part peticionària i de l'objecte de la petició.
2. L'exercici del dret de petició pot ser individual o col·lectiu.
3. Les peticions poden incorporar suggeriments o iniciatives i es presentaran al registre municipal de l'Ajuntament. També es podran adreçar als mitjans electrònics o telemàtics establerts per l'Ajuntament. Si es fa de manera col·lectiva, caldrà que la identificació de la part peticionària estigui degudament acreditada.
ARTICLE 11. DRET D'AUDIÈNCIA
1. Totes les persones tenen dret a ser escoltades en la tramitació dels procediments o en la realització d'actuacions municipals en els quals es manifesti un interès legítim.
2. L'audiència pública serà convocada pel batle o batlessa, ja sigui a iniciativa pròpia o bé a petició de les entitats ciutadanes o de qualsevol dels f̣rums sectorials o territorials.
ARTICLE 12. DRET A LA INICIATIVA CIUTADANA
1. La iniciativa ciutadana permet a qualsevol persona promoure accions o activitats municipals. En el marc establert per les lleis, l'Ajuntament regularà:
a. El dret a proposar l'aprovació de projectes o reglaments en els àmbits competencials propis.
b. El dret a proposar assumptes per incloure en l'ordre del dia del ple municipal.
c. El dret a sol·licitar a l'Ajuntament la realització d'una determinada activitat d'interès públic municipal amb el compromís dels sol·licitants a aportar mitjans ecoṇmics, béns, drets o treball personal.
2. En cap cas podran ser objecte d'aquesta iniciativa les normes reguladores de tributs o preus públics.
3. L'Ajuntament facilitarà un model per presentar les iniciatives.
4. Per efectuar propostes sobre assumptes a incloure a l'ordre del dia del ple els quals no es refereixin a la iniciativa prevista a l'apartat anterior, s'exigirà que ho sol·liciti un mínim del 30% de les entitats inscrites en el registre municipal d'associacions, les quals n'hauran d'acreditar la voluntat, mitjançant certificació de l'acord de l'assemblea en què es decidí.
5. La sol·licitud per demanar a l'Ajuntament alguna activitat d'interès públic municipal, la podrà formular qualsevol membre o grups de la ciutadania mitjançant un escrit que indiqui clarament l'actuació que es demana i els mitjans econòmics i/o personals que aporta la part peticionària per col·laborar en la realització de l'activitat. En el cas de persones menors de setze anys caldrà que els seus i les seves representants legals validin la petició. L'escrit ha de contenir el nom i cognom de la persona signant, el domicili, el DNI i la firma. L'òrgan municipal competent comunicarà a la part peticionària, en un termini màxim de 3 mesos, si és admesa la seva sol·licitud tot indicant, en cas afirmatiu, les actuacions o mesures que es prendran.
6. La sol·licitud de propostes per incloure a l'ordre del dia del ple aniran adreçades a la Batllia.
ARTICLE 13. DRET A PRESENTAR QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS
1. Totes les persones tenen dret a presentar queixes, reclamacions i suggeriments respecte de l'activitat municipal i dels serveis públics locals, sens perjudici del seu dret a interposar els recursos administratius o jurisdiccionals pertinents.
2. Els mitjans de presentació de queixes, reclamacions i suggeriments seran els establerts en l'article 3 d'aquest reglament.
3. L'Ajuntament regularà els procediments per a la defensa dels drets de la ciutadania i, si escau, d'una comissió especial de reclamacions i suggeriments o de qualsevol altra institució adient.
ARTICLE 14. DRET D'INTERVENCIÓ EN LES SESSIONS PÚBLIQUES MUNICIPALS
1. Les sessions del ple de les corporacions locals són públiques, tret dels casos legalment establerts. Hi poden tenir accés els mitjans de comunicació per l'exercici de la seva funció, en les condicions que fixi el reglament orgànic o, si no n'hi ha, la batllia.
ARTICLE 15. DRET A LA CONSULTA POPULAR
1. Batllia, amb l'acord previ del ple per majoria absoluta, poden sotmetre a consulta popular els assumptes de la competència pròpia municipal i de caràcter local que siguin d'especial importància per als interessos del veïnatge, llevat dels relatius a les hisendes locals.
2. El batle o la batlessa ha de sotmetre al ple les sol·licituds de consulta popular quan siguin subscrites per un nombre de veïnats i veïnades amb dret a vot que, com a mínim, sigui:
a. El 20% dels i les habitants, censats i majors d'edat, en poblacions de menys de 5.000 habitants.
b. 1.000 habitants més el 10% dels i les habitants que excedeixin els 5.000, en les poblacions de 5.000 a 100.000 habitants.
c. 10.000 habitants més el 5% dels i les habitants que excedeixin els 100.000, en poblacions de més de 100.000 habitants.
3. En el supòsit que preveu l'apartat anterior, les signatures dels veïnats i de les veïnades s'han de formalitzar davant el secretari o la secretària municipal o han d'estar autenticades per un fedatari públic.
4. En tot cas, l'autorització de la convocatòria de consulta popular s'ha d'ajustar a les regles següents:
a. La corporació local ha de trametre a la comunitat autònoma una còpia literal de l'acord adoptat pel ple de l'Ajuntament, la qual ha de contenir els ter- mes exactes de la consulta.
b. El govern de les illes balears ha d'enviar la sol·licitud municipal al govern de l'estat.
c. Correspon al govern de l'estat autoritzar la consulta.
5. Una vegada concedida l'autorització, l'Ajuntament ha de convocar la consulta popular. La convocatòria ha de contenir el text íntegre de la disposició o la decisió objecte de consulta i expressar clarament la pregunta o les preguntes que hagi de respondre el cos electoral. També ha de fixar la data de la consulta, que ha de tenir lloc entre els trenta i els seixanta dies posteriors a la publicació de la convocatòria al butlletí oficial de les illes balears. L'Ajuntament, igualment, l'ha de difondre a través dels mitjans de comunicació local.
6. L'Ajuntament ha d'adoptar les mesures necessàries per garantir el dret de participació de tots els electors i la transparència de la consulta.
ARTICLE 16. DRET A UNA POLÍTICA MUNICIPAL DE FOMENT DE LES ASSOCIACIONS
1. Totes les persones tenen dret que el seu Ajuntament impulsi polítiques de foment de les associacions per tal de reforçar el teixit social de la vila i per a la promoció d'iniciatives d'interès general.
ARTICLE 17. DRET A L'ACCÉS I UTILITZACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ
1. L'Ajuntament promourà l'accés a les tecnologies de la informació i la comunicació afavorint, en la mesura de les seves possibilitats i en el marc de la cooperació tècnica i econòmica amb d'altres administracions i operadors, la connexió a la xarxa de les llars i facilitant punts públics d'accés mitjançant la xarxa d'equipaments i oficines municipals.
ARTICLE 18. DRET DE REUNIÓ
1. Totes les persones tenen dret a utilitzar els locals, els equipaments i els espais públics municipals per exercir el dret de reunió sense més condicionants que els derivats de les característiques de l'espai i les ordenances municipals, com també del compliment dels requisits exigits quan es tracti de reunions o manifestacions en llocs de trànsit públic.
ARTICLE 19. PROMOCIÓ EFECTIVA DELS DRETS DE PARTICIPACIÓ
1. L'Ajuntament promourà l'exercici efectiu dels drets de participació que es regulen en aquest capítol, removent els obstacles que n'impedeixin la plenitud.
2. En el marc establert per les lleis, l'Ajuntament fomentarà l'associacionisme de les persones i dels grups que es troben en pitjor situació d'interlocució social i garantirà la participació de les persones immigrants.
ARTICLE 20. DRET D'ÚS D'INFRAESTRUCTURES MUNICIPALS PER A REUNIONS
1. Les associacions veïnals, entitats i col·lectius de ciutadans i ciutadanes inscrits en el Registre municipal d'entitats tindran dret a fer servir els locals, infraestructures i equipaments de titularitat municipal per a reunir-se quan no disposin de locals propis o aquests resultin de capacitat insuficient en general o en casos concrets.
2. També tindran dret d'us de les infraestructures municipals, els col·lectius de ciutadans i ciutadanes i moviments socials que, sense estar inscrits al Registre municipal d'entitats, ho sol·licitin puntualment i motivin l'interès públic de la seva activitat.
3. L'efectivitat en cada cas de l'exercici de l'esmentat dret estarà en funció de les disponibilitats municipals i d'existir diverses peticions coetànies per al mateix lloc i/o data, les peticions seran resoltes en base a la prioritat en la presentació de la corresponent sol·licitud.
ARTICLE 21. DRET D'INTERVENCIÓ DE LES ASSOCIACIONS EN EL PLE MUNICIPAL.
1. Les associacions de veïnats i entitats que es trobin degudament inscrites en el Registre Municipal d'Entitats i també els col·lectius o plataformes ciutadanes, que en una matèria concreta tinguin implantació amb una activitat contrastada i prèvia decisió de la Junta de Portaveus podran intervenir en les sessions del Ple Municipal dins del corresponent punt de l'ordre del dia, de conformitat amb el següent procediment:
a. Haurà de fer-se sol·licitud escrita a Batllia amb una antelació mínima de 48 hores a la data de celebració del Ple, en la que s'indicarà el punt o punts de l'ordre del dia en que es desitgi intervenir i així mateix s'hauran de justificar les raons que puguin avalar dita intervenció.
b. La petició podrà ser denegada a través de resolució motivada de Batllia, quan es consideri que l'esmentada intervenció no pot aportar cap novetat o element de judici complementari i que no s'hagi ja produït en el procediment administratiu tramitat amb caràcter previ a la sessió.
c. La intervenció haurà de fer-se una vegada exposat pel ponent el punt de l'ordre del dia però sempre amb caràcter previ als torns de debat i votació per part dels membres electius. Aquesta intervenció haurà de produir-se per mitjà d'un o una representant legal de l'associació o d'un membre autoritzat de manera especifica per l'ocasió per part dels òrgans rectors de l'associació de que es tracti i en qualsevol cas la identitat de les persones intervinents haurà de figurar en l'escrit de sol·licitud.
d. La intervenció de les persones representants de l'associació no podrà consumir més de 5 minuts amb caràcter general, sens perjudici que per part de la Presidència del Ple, en funció de criteris d'apreciació de les circumstàncies concurrents, es pugui dispensar en casos concrets l'esmentada limitació temporal.
e. La Presidència podrà en tot cas exercir la seva facultat de retirar l'ús de la paraula quan consideri suficientment exposat el tema o explicitades les corresponents intervencions sobre posicionament de les persones representants de l'associació.
2. L'Ajuntament garantirà la tramesa a les entitats i associacions de la ciutat de l'ordre del dia de les sessions plenàries. Així com donarà difusió telemàtica a les convocatòries.
ARTICLE 22. LA PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
1. L'Ajuntament garantirà que tots els processos d'informació i participació municipals facin un ús adequat i legal de les dades personals de les persones participants.
TÍTOL III
FOMENT DE LA CULTURA PARTICIPATIVA
CAPÍTOL I
FOMENT DEL TEIXIT ASSOCIATIU I ALTRES FORMES D'ACCIÓ COL·LECTIVA
ARTICLE 23. SUPORT AL DESENVOLUPAMENT DE LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA
1. L'Ajuntament, a través de les seves àrees, ha de proporcionar a les entitats del municipi el suport per al desenvolupament autònom de les seves activitats.
2. De forma periòdica, l'Ajuntament ha de dur a terme campanyes i accions de sensibilització sobre cultura participativa i democràtica.
3. Així mateix, ha de posar a disposició de les entitats i els col·lectius no constituïts jurídicament en entitats els equipaments de proximitat perquè puguin fer les seves activitats.
ARTICLE 24. FOMENT DEL TEIXIT ASSOCIATIU
1. L'Ajuntament ha de promoure activament la xarxa associativa del municipi mitjançant el desenvolupament de programes o activitats específiques de suport.
2. Les entitats formalment constituïdes han d'estar inscrites en el Registre Municipal d'Entitats i Associacions o, si escau, en el registre específic que el municipi creï a l'efecte. És necessari haver fet la inscripció per a poder accedir a suport econòmic i ajuts municipals.
3. A l'hora d'assignar els ajuts a les entitats o altres col·lectius s'ha de tenir en compte l'impacte en l'àmbit comunitari de les seves activitats i el nivell d'implantació efectiva en el territori.
4. Les entitats i associacions a què es fa referència en aquest precepte, han de ser informades d'aquelles qüestions municipals que siguin del seu interès. També poden presentar informes i posicionaments específics als quals l'Ajuntament ha de donar res- posta.
5. Dins de la dinàmica d'interacció amb l'entorn, l'Ajuntament ha d'escoltar i donar resposta formal als processos participatius organitzats per les entitats del municipi.
ARTICLE 25. ALTRES FORMES D'ACCIÓ COL·LECTIVA
1. L'Ajuntament ha de tenir en compte l'activitat dels col·lectius no constituïts jurídicament com a entitats I que tenen una voluntat manifesta d'incidència en les polítiques públiques del municipi amb interès general.
2. Els col·lectius esmentats poden participar en els processos participatius impulsats per l'Ajuntament, així com formar part dels consells i de les comissions de treball dels consells del municipi. Així mateix, han de ser informats d'aquelles qüestions municipals que siguin del seu interès, i poden presentar informes i posicionaments específica als quals l'Ajuntament ha de donar res- posta.
CAPÍTOL II
IMPULS INTERN DE LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA
ARTICLE 26. ROL DE LES PERSONES REFERENTS O UNITATS DE PARTICIPACIÓ
1. L'Ajuntament compta amb un referent o unitat específica de participació ciutadana.
2. La persona referent o unitat de participació ciutadana ha de fer dues funcions:
a. Donar suport i assessorament metodològic i logístic a la resta de l'Ajuntament per al desplegament de les polítiques de participació ciutadana.
b. Coordinar els òrgans estables municipals de participació ciutadana.
ARTICLE 27. FACILITACIÓ DELS ÒRGANS ESTABLES DE PARTICIPACIÓ
1. Tots els òrgans estables de participació han de comptar amb una persona referent municipal que s'encarregui de coordinar la seva activitat i fer les funcions de facilitació dels debats.
ARTICLE 28. IMPULS DE LA TRANSVERSALITAT I LA PARTICIPACIÓ INTERNA
1. En el cas d'aquells processos de participació que facin referència a projectes que impliquin més d'una àrea, l'Ajuntament ha de crear equips de treball o persones responsables encarregats de gestionar-los.
2. L'Ajuntament ha de promoure activament dinàmiques internes de participació en l'elaboració dels documents estratègics municipals.
TÍTOL IV
L'ORGANITZACIÓ MUNICIPAL
CAPÍTOL I
SISTEMES D'INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ
ARTICLE 29. LA PÀGINA WEB MUNICIPAL I EL CORREU ELECTRÒNIC CIUTADÀ
1. L'Ajuntament té a disposició de la ciutadania una pàgina web on informarà̀ de les actuacions d'interès general, dels extractes dels acords dels òrgans de govern i del ple municipal i de l'agenda d'activitats mes rellevants del municipi.
2. Aquesta pàgina web informarà amb el màxim detall possible dels projectes d'importància per al municipi. Igualment es podran fer consultes i realitzar tràmits administratius mitjançant els procediments que en el seu moment s'acordin. A la pàgina web s'impulsarà un espai per poder presentar idees, opinions, suggeriments, fòrums de debat sobre temes d'interès municipal i similars.
ARTICLE 30. ELS MITJANS D'INFORMACIÓ LOCALS
1. L'Ajuntament promourà i mantindrà l'edició de la publicació escrita d'una revista periòdica per tal de transmetre la informació a la ciutadania i en facilitarà la màxima difusió per tot el municipi. Es procurarà donar a conèixer especialment els projectes i les actuacions d'interès municipal, els períodes d'informació́ publica i l'agenda d'activitats.
2. L'Ajuntament promourà la creació d'espais per a la instal•lació de cartelleres, panells, banderoles i d'altres suports per a la informació impresa que, d'acord amb les ordenances municipals reguladores d'aquesta activitat, permetin donar publicitat de les activitats d'interès local que realitzen els diferents agents socials del municipi.
ARTICLE 31. SISTEMA D 'INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ CIUTADANA.
1. L'Ajuntament promourà l'elaboració d'un pla d'actuació per facilitar i millorar els sistemes d'informació, comunicació i consulta dins l'àmbit de les seves competències.
2. El sistema d'informació municipal s'adaptarà en cada moment a la clàusula de progrés tècnic i incorporarà aquelles modificacions que l'experiència pràctica.
ARTICLE 32. GUIA DE TRÀMITS.
1. L'Ajuntament elaborarà i mantindrà actualitzada una guia de tràmits municipals que es publicarà a la pàgina web municipal i serà accessible a tota la ciutadania, per millorar la informació ciutadana i la realització de qualsevol actuació administrativa.
2. L'Ajuntament promourà l'actualització i manteniment d'una carta de serveis, tot realitzant les adequacions organitzatives necessàries per avançar en la qualitat del servei. En serà contingut essencial l'establiment de mitjans per a l'avaluació i seguiment dels compromisos de servei, facilitant la participació ciutadana.
3. L'Ajuntament difondrà̀ la convocatòria per tots els mitjans al seu abast i convocarà̀ per carta les entitats inscrites en el registre municipal d'associacions.
4. L'Ajuntament convocarà̀ cada any audiència pública sobre els pressupostos municipals. A més d'aquesta sessió́ obligatòria, l'Ajuntament podrà̀ convocar altres sessions per iniciativa pròpia.
CAPÍTOL II
SISTEMA DE DEFENSA I PROTECCIÓ DELS DRETS DE LA CIUTADANIA
ARTICLE 33. SISTEMA DE DEFENSA DE LA CIUTADANIA
1. En el marc de les competències del govern local, els drets reconeguts a la constitució, a l'estatut i a les lleis i en aquest reglament, seran objecte d'especial protecció per part de l'Ajuntament, que exigirà les responsabilitats adients al personal i a les autoritats municipals que no els respectin o en vulnerin l'exercici.
2. L'Ajuntament regularà, d'acord amb la llei, el funcionament d'òrgans del sistema de defensa de la ciutadania en el municipi.
CAPÍTOL III
EL REGISTRE MUNICIPAL D'ASSOCIACIONS
ARTICLE 34. EL REGISTRE MUNICIPAL D'ASSOCIACIONS
1. Les associacions constituïdes per a la defensa dels interessos generals o sectorials del veïnatge tenen la consideració d'entitats de participació ciutadana, sempre que estiguin inscrites en el registre municipal d'associacions, que té per objecte permetre a l'Ajuntament conèixer el nombre d'entitats existents en el municipi, les finalitats i la representativitat, sense perjudici que s'hagin d'inscriure també en el registre d'associacions de la comunitat autònoma.
2. En relació amb el municipi, les associacions poden:
a. Sol·licitar informació directa dels assumptes que afectin l'interès de l'associació respectiva.
b. Elevar propostes d'actuació en l'àmbit de les matèries de competència municipal.
c. Formar part dels òrgans de participació ciutadana.
3. D'acord amb les possibilitats econòmiques, l'Ajuntament podrà concedir ajudes econòmiques a les associacions.
L'assignació d'ajudes s'ha de fer amb criteris objectius, d'acord amb la importància i la representativitat de les associacions i d'acord amb la normativa vigent en matèria de subvencions.
ARTICLE 35. MITJANS MUNICIPALS AL SERVEI DE LES ENTITATS.
1. L'Ajuntament dins de les seves possibilitats materials i funcionals haurà de facilitar suport tècnic, material i econòmic a les entitats, tot regint-se pels criteris de respecte a l'autonomia i d'afavoriment de la fortalesa del teixit associatiu de la societat civil. Les entitats hauran de justificar documentalment la destinació d'aquests ajuts.
ARTICLE 36. ÚS DELS EQUIPAMENTS MUNICIPALS.
1. Els equipaments cívics, socials, culturals i esportius de l'Ajuntament podran ser utilitzats temporalment per les entitats de manera continuada o puntual d'acord amb el reglament de funcionament dels equipaments municipals.
2. Pel bé de l'autonomia de les entitats, per afavorir els inicis de les noves i pel màxim aprofitament dels equipaments municipals que són un be escàs a la ciutat, l'autorització d'ús continu tindrà caràcter temporal determinat i, quan calgui, podrà prorrogar-se. Per les mateixes raons es reduirà al mínim l'ús privatiu d'espais i se'n fomentarà tant com sigui possible l'ús compartit.
ARTICLE 37. SUPORT ECONÒMIC I D'ALTRES RECURSOS MUNICIPALS PER LES ENTITATS.
1. Les entitats inscrites al registre municipal d'entitats que acreditin la realització d'activitats podran acudir a les convocatòries públiques de l'Ajuntament per sol·licitar subvencions i altres ajuts a prestar per part municipal, sempre que s'ajustin als criteris i determinacions de les convocatòries de subvencions o ajuts.
2. Les bases de les convocatòries dels ajuts es regiran d'acord amb el reglament municipal de subvencions. En qualsevol cas es procurarà potenciar les entitats.
CAPÍTOL V
L'AUDIÈNCIA PÚBLICA
ARTICLE 38. L'AUDIÈNCIA PÚBLICA
1. És la trobada en una data determinada de les persones responsables municipals amb la ciutadania per tal d'informar de les activitats i projectes del Pla D'Actuació Municipal que s'han executat i que s'executaran dins l'exercici en qüestió i el proper.
2. Batllia convocarà, al manco, una cada any per presentar el Pla D'Actuació Municipal i les ordenances municipals. Presidirà les sessions Batllia, que podrà delegar en qualsevol regidor/ra.
3. El funcionament de les sessions serà el següent:
a. Intervenció de la ponència del tema a tractar;
b. Intervenció i posicionament de la autoritat política municipal i el personal tècnic;
c. Intervenció de les persones assistents durant un màxim de cinc minuts per persona, temps que es podrà escurçar en funció del nombre de persones que vulguin parlar tenint en compte la durada màxima de dues hores de la sessió;
d. Replica de la autoritat política o el personal tècnic, si escau;
e. Conclusions, si escauen.
4. L'àmbit de la convocatòria, i conseqüentment de la iniciativa per convocar-la, podrà referir-se a un carrer, zona o al conjunt del poble.
TÍTOL V
ORGANISMES DE PARTICIPACIÓ
CAPÍTOL I
CARÀCTER DELS ÒRGANS DE PARTICIPACIÓ
ARTICLE 39. CARÀCTER DELS ÒRGANS DE PARTICIPACIÓ.
1. Tots els òrgans de participació tenen caràcter consultiu, de formulació de propostes i suggeriments.
CAPÍTOL II
LA COMISSIÓ DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA
ARTICLE 40. COMISSIÓ DE PARTICIPACIÓ
1. La comissió de participació és un òrgan de treball que coordina els mecanismes executors de la participació ciutadana al municipi.
ARTICLE 41. COMPOSICIÓ
1. Les persones integrants de la comissió de participació ciutadana són:
a. Batllia
b. Les persones representants de l'equip de govern
c. Els i les representants polítics
d. Les persones representants del món associatiu
e. Les persones representants de la ciutadania
f. Oients si així ho estimen
2. La comissió proposarà i votarà les noves incorporacions necessàries per a cobrir les baixes que se generin durant l'any.
ARTICLE 42. FUNCIONS
1. Les funcions de la Comissió de Participació són:
a. Coordinar els processos i mecanismes de participació ciutadana.
b. Garantir la transparència i la neutralitat dels processos participatius.
c. Mobilitzar les persones participants dels diferents processos participatius.
d. Organitzar el procés d'informació previ a la celebració d'algun mecanisme de participació ciutadana.
e. Difondre els resultats dels processos participatius.
ARTICLE 43. PROCEDIMENT
1. Els ciutadans i ciutadanes interessats en què algun tema sigui sotmès a participació pot sol·licitar-ho a la comissió a través d'una instància a l'Ajuntament.
CAPÍTOL III
EL CONSELL DE BENESTAR
ARTICLE 44. INTRODUCCIÓ
1. El Consell de Benestar Municipal és un òrgan de treball de caràcter consultiu i participatiu, format amb la col·laboració i participació de diferents persones representants del municipi, així com implicant també a la societat civil en els debats i planificacions dels objectius a seguir.
ARTICLE 45. OBJECTIUS I BENEFICIARIS
1. El que s'estima aconseguir amb aquesta participació ciutadana és construir entre tots una millor qualitat de vida pels ciutadans i ciutadanes del municipi d'Algaida i realitzar una transformació social col·lectiva beneficiosa pels i les habitants.
2. Els objectius específics del Consell de Benestar d'Algaida són:
a. Realitzar esforços anualment per tal de conèixer la situació de salut i benestar social de la comunitat
b. Realitzar un diagnòstic comunitari anual: dades objectives i dades subjectives
c. Analitzar les dades estadístiques del municipi
d. Realitzar entrevistes a personatges i persones representants de diferents serveis públics i socials, així com d'associacions.
e. Actuar sobre les prioritats en salut i benestar social detectades per la comunitat.
f. Crear i posar en marxa projectes de millora pel municipi i pels ciutadans i ciutadanes que abasteixin diversos sectors i àmbits del poble.
g. Facilitar i millorar la coordinació entre els diferents serveis, associacions i col·lectius del municipi.
h. Crear nous projectes o adaptar els proposats anteriorment per a que les diferents institucions, associacions i col·lectius realitzin projectes de millora del municipi conjuntament, afavorint així la cooperació i coordinació multidisciplinari dins el municipi.
2. Els sectors als quals es pretén arribar són pràcticament tots els que estiguin presents al municipi, però sobretot en els que s'hagi detectat una major quantitat de problemàtiques o dificultats.
3. Els beneficiats són les persones i els col·lectius específics a quin van adreçats els projectes en particulars, així com la resta de la població general interessada en participar de les activitats.
ARTICLE 46. COMPOSICIÓ
1. La Comissió estarà composada per un màxim de 12 integrants, i d'entre aquests es trobarà el Coordinador/a de la Comissió, el qual serà una persona en representació de l'Ajuntament. El Coordinador/a tindrà unes funcions específiques a dur a terme dins la Comissió, especificades a l'apartat ‘Drets i Deures' del manual del Consell de Benestar Municipal d'Algaida. De la mateixa manera hi haurà d'haver entre la Comissió un tresorer/a i un secretari/a, el perfil dels quals s'especifica també a l'apartat de ‘Drets i Deures'.
2. Les persones integrants de la Comissió seran els següents:
a. Una persona en representació de l'equip de govern
b. Una persona en representació del Centre de Salut
c. Una persona en representació del món educatiu
d. Un treballador/a social o un educador/a social
e. Un dinamitzador/a juvenil
f. Un/a representant de l'AMIPA
g. Persones representants d'associacions
h. Ciutadans i ciutadanes voluntaris
ARTICLE 47. PROCEDIMENT
1. Els i les integrants es reuneixen per debatre sobre les problemàtiques del municipi i els diversos temes que afectin a les regiries.
2. El Consell de Benestar establirà el seu propi calendari de reunions el qual haurà de respondre a un mínim de 4 reunions anuals.
3. Aquestes reunions tindran les funcions de tractar sobre:
a. El manteniment o finalització dels projectes i actuacions ja iniciats (basats en problemàtiques detectades anteriorment).
b. Projectes i actuacions que s'estan o es duran a terme des de l'Ajuntament o altres entitats o associacions.
c. Problemàtiques que hagin sorgit al municipi.
d. Possibles projectes o actuacions futurs de cooperació per afrontar les problemàtiques detectades.
4. Les propostes per a nous projectes arribaran a la Comissió a través de correus electrònics o instàncies. La pròpia Comissió podrà també plantejar nous projectes a partir de la detecció de necessitats.
5. L'Avaluació dels projectes se farà durant les reunions anuals.
CAPÍTOL IV
EL CONSELL DE CULTURA
ARTICLE 48. CONSELL DE CULTURA
1. El Consell Municipal de Cultura del Municipi d'Algaida és l'òrgan consultiu d'assessorament, informació i debat entre els diversos sectors de la cultura i les arts —l'associacionisme cultural d'Algaida, Pina i Randa, els grups polítics representats al consistori i les persones interessades en l'àmbit cultural—, amb la voluntat de contribuir a la canalització de la participació ciutadana en els assumptes relacionats amb la cultura en l'àmbit municipal.
2. Els acords que adopta el Consell tenen el caràcter de dictamen, informe o petició, i no són vinculants per als òrgans de govern municipal.
ARTICLE 49. COMPOSICIÓ
Poden formar part del Consell de Cultura:
a) Les persones representants de la Corporació Municipal d'Algaida.
b) El personal tècnic de l'Ajuntament d'Algaida.
c) Les associacions i entitats que realitzen activitats vinculades amb la cultura en el municipi d'Algaida en els àmbits de les arts escèniques, arts plàstiques, patrimoni cultural i artístic, musical, periodístic, escoles artístiques, biblioteques i arxius, noves tecnologies aplicades a les arts, entre d'altres.
d) Persones vinculades a la cultura i a les arts dels pobles d'Algaida, Pina i Randa.
ARTICLE 50. OBJECTIUS
Els objectius del Consell de Cultura són:
a) Mantenir un espai d'estudi, debat i informació sobre aspectes culturals amb la presència de l'Administració municipal, el conjunt d'entitats culturals radicades al municipi i la ciutadania interessada.
b) Possibilitar que les línies d'actuació cultural de l'Ajuntament d'Algaida comptin amb la consulta i assessorament dels sectors implicats.
c) Sensibilitzar la població de la importància de la participació de la ciutadania i les entitats culturals en la planificació i gestió municipal cultural.
d) Fomentar i vehicular la col·laboració entre les entitats culturals del municipi.
e) Defensar i potenciar la llengua i cultura catalana pròpia de les Illes Balears.
ARTICLE 51. PROCEDIMENT
Les principals funcions del Consell de Cultura són:
a) Assessorar el Govern municipal en matèria de cultura
b) Debatre i valorar els afers que sotmeti l'Ajuntament, especialment la informació, seguiment i avaluació dels diferents programes anuals lligats al món cultural.
c) Debatre i valorar les aportacions que puguin presentar els membres del Consell.
d) Elaborar propostes relatives a l'àmbit cultural, amb plena capacitat perquè siguin sotmeses a debat en el Ple municipal.
e) Participar en el disseny, l'avaluació i el seguiment d'actuacions i programes culturals.
f) Proposar millores en el funcionament dels serveis culturals del Municipi.
g) Fomentar i aconseguir la igualtat d'oportunitats en la participació, l'accés i la divulgació de l'oferta i creació artística i cultural, així com vetlar perquè el contingut de l'oferta cultural sigui integradora i no reprodueixi estereotips ni valors sexistes ni xenòfobs.
h) Sol·licitar els assessoraments necessaris per millorar la realització de les funcions.
i) Presentar una memòria anual de l'activitat.
j) Constituir les comissions de treball que consideri adients.
k) Fomentar activitats dirigides al coneixement de la llengua i la cultura pròpies de les Illes Balears.
l) Qualsevol altra funció que li assigni la Regidoria a la qual estigui inscrit el Consell.
TÍTOL VI
MECANISMES DE PARTICIPACIÓ
CAPÍTOL I
ÀMBIT D'APLICACIÓ DELS MECANISMES DE PARTICIPACIÓ
ARTICLE 52. ÀMBIT D'APLICACIÓ
1. Els mecanismes de participació es poden aplicar a qualsevol tema o projecte d'interès municipal.
2. Es pot decidir desenvolupar altres mecanismes de participació ciutadana que no es reconeguin en el present reglament sempre que no es contradigui amb el que s'estableix en aquest i en la normativa vigent, inclosos procediments telemàtics.
CAPÍTOL II
CONSULTES POPULARS
ARTICLE 53. CONCEPTE I DISPOSICIONS GENERALS
1. S'entén per consulta popular per aquell instrument de participació directa per a determinar la voluntat de la ciutadania sobre qüestions de transcendència especial.
2. L'objecte de les consultes populars, en tot cas, exclou els assumptes que afectin les nanses locals o que vagin en contra de les facultats que la constitució i l'estatut reconeixen als ens locals.
ARTICLE 54. ALTRES CONSULTES
1. Quan l'interès de la ciutadania així ho aconselli, d'ofici, l'Ajuntament d'Algaida podrà demanar l'opinió a la ciutadania o un sector de la ciutadania a través de qualsevol mecanisme de consulta i canals de comunicació que s'estimi oportú.
ARTICLE 55. COMUNICACIÓ
1. Les vies de comunicació dependran de entre qui es realitzin, ja que el que es pretén és aconseguir una comunicació eficaç i eficient.
a. Entre l'Ajuntament i el coordinador/a a través de telèfon i e-mails
b. Entre el coordinador/a i els líders a través de WhatsApp
c. La comunicació interna entre els grups de treball a través de WhatsApp
d. L'Ajuntament comunica a la població a través de les xarxes socials i altres medis
e. La població se comunica amb la Comissió a través de xarxes socials, e-mails, bústia, telèfon i en persona.
CAPÍTOL III
FÒRUM DE PERSONAL EXPERT O CONGRÉS D'ALGAIDA
ARTICLE 56. FÒRUM DE PERSONAL EXPERT
1. Es tracta d'un mecanisme de participació́ ciutadana obert a un sector específic de la població que se caracteritza per tenir un coneixement, experiència o estudis en qüestions específiques i que demostren preocupació i interès pels temes que afecten al municipi.
2. És un mecanisme consultiu el qual nodreixen a la planificació estratègica d'Algaida amb suggeriments i propostes les quals poden ser o no vinculants.
3. El Fòrum de personal expert s'organitza cada quatre anys, tot i que el calendari de l implementació pot estar sotmès a canvis que l'Ajuntament estimi necessaris o convenients.
4. El personal expert és anomenat per l'equip de govern i la Comissió de Participació Ciutadana, tot i que s'accepten suggeriments provinents de la ciutadania en general.
5. Els temes que se tracten al Fòrum de personal expert dependran dels interessos de la gestora municipal i coincidint amb les àrees de les regidories també municipals.
6. Els temes que se tracten al Fòrum de personal expert són els de incumbència de la gestora municipal i coincidint amb les àrees de les regidories també municipals.