Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 7722
Aprovació de la convocatòria de subvencions 2019 per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca
Codi: BDNS 463278 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index
Aprovació de la convocatòria de subvencions 2019 per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca.
El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió que ha tengut lloc el dia 24 de juliol de 2019, ha aprovat el següent acord:
“Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions 2019 per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca.
Segon. Autoritzar una despesa per un import total de tres-cents mil euros (300.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.94310.46202 (referència RC: 22019004773) del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l'exercici 2019.
Tercer. Aprovar els models normalitzats següents:
-Model de conveni a subscriure amb cada entitat local beneficiària de les subvencions (Annex 0).
-Sol·licitud de la subvenció (Annex I).
-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex II).
-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex III).
-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex IV).
-Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex V).
-Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex VI).
Quart. Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.”
Palma, 25 de juliol de 2019
Per delegació del secretari general, la secretària delegada.
(Decret de 12 de novembre de 2018.
BOIB núm. 143, de 15 de novembre de 2018)
Nieves Rodríguez Verdú
Convocatòria de subvencions 2019 per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca.
1.- Objecte i finalitat
Aquesta convocatòria es fa en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
La finalitat d'aquesta convocatòria és cooperar amb els ajuntaments i mancomunitats de Mallorca en actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca.
2.- Beneficiaris
2.1.- Els beneficiaris seran els ajuntaments de Mallorca que compleixin els següents requisits:
- Població inferior a 35.000 habitants (segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística a 1 de gener de 2018).
- Estar adherit formalment al “Pacto de los Alcaldes para el clima y la energia” (2030), aprovat per la Comissió Europea el 15 d'octubre de 2015, abans de la sol·licitud de l'ajuda. Es considerarà l'adhesió formal quan s'hagin registrat a la web de l'Oficina del Pacte de la Unió Europea (www.pactodelosalcaldes.eu), i hagin acceptat al Consell de Mallorca i al Govern de les Illes Balears com a Coordinadors Territorials.
- No disposar de Pla d'acció d'energia sostenible i clima (PAESC) redactat ni aprovat.
- No ser beneficiari de la convocatòria de subvencions 2018-2019 per actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca (BOIB núm. 89, de dia 19 de juliol de 2018) o haver-hi renunciat abans de la publicació de la present convocatòria.
- Tenir nomenat un gestor energètic municipal. El gestor energètic municipal pot pertànyer a la Mancomunitat del territori del municipi.
2.2.- No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments de Mallorca en els quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
3.- Actuacions subvencionables
Les actuacions que es finançaran amb les subvencions d'aquesta convocatòria seran les següents:
I. Redacció del Pla d'Acció per l'Energia Sostenible i el Clima (PAESC) del seu municipi. La informació de partida per a l'elaboració dels documents es troba al punt 4 d'aquesta convocatòria.
II. Servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals per un període màxim d'un any.
4.- Compromisos dels beneficiaris de les actuacions subvencionades
En relació a l'actuació subvencionable I, redacció del PAESC del seu municipi.
L'ajuntament ha de:
1. Executar els treballs d'acord amb la metodologia del Pacte de Batles i Batlesses per al Clima i l'Energia, establerta per la COMO (Covenant of Mayors Office), així com l'establerta pel Consell de Mallorca.
2. Redactar el PAESC utilitzant la informació de l'Inventari d'emissions de referència (IRE) a nivell de l'illa de Mallorca proporcionat pel Consell de Mallorca i de l'anàlisi de riscos i vulnerabilitats a nivell municipal proporcionat pel Govern Balear, a més de tota la informació que es consideri necessària (consums municipals, etc.).
3. Consensuar amb el Consell de Mallorca el disseny dels diferents documents i de les fitxes d'accions inclosos en el PAESC.
4. Elaborar documents de participació i difusió del PAESC.
5. Presentar un primer esborrany al Consell de Mallorca per a la seva supervisió. Analitzat l'esborrany, el Consell de Mallorca comunicarà a l'ajuntament les correccions o modificacions les quals hauran de tenir-se en compte en el document definitiu.
6. Aprovar el PAESC per part del Ple de la corporació municipal.
7. Registrar i enviar el PAESC a l'Oficina del Pacte de la Unió Europea al lloc web (www.pactodelosalcaldes.eu), segons el procediments establerts per la pròpia oficina.
8. El PAESC haurà de ser aprovat per la JRC (Joint Research Centre) del Pacte de Batles i Batlesses a Brussel·les. En el cas que s'emeti informe amb deficiències (inclús després de la finalització del termini de la subvenció), aquestes s'hauran de corregir al més aviat possible.
En relació a l'actuació subvencionable II, servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals per un període màxim d'un any, l'ajuntament ha de complir les característiques establertes en el punt 7 d'aquesta convocatòria.
5.- Despeses subvencionables
Les subvencions d'aquesta convocatòria es podran destinar a sufragar despeses compreses des de dia 1 de gener de 2019 a dia 30 de setembre de 2020.
En cap cas l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.
6.- Crèdit pressupostari
Es destina la quantitat de tres-cents mil euros (300.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.94310.46202 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l'exercici 2019.
7.- Característiques tècniques del servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals
Es proposa la implantació d'un software de gestió de l'energia amb la finalitat d'optimitzar el consum energètic dels equipaments municipals.
El sistema de comptabilitat es basa en la implantació d'un sistema de control integrat que permeti analitzar, gestionar i reportar informació del consum energètic de forma instantània i regular i així permetre actuar de forma directa sobre les variables causants de l'increment innecessari del consum energètic.
Amb la introducció de les dades de facturació es revisa de forma automàtica un conjunt de paràmetres de seguiment: en cas de sobrepassar els rangs preestablerts o de no coincidir amb la programació de correcte funcionament, es genera l'alarma corresponent.
Mitjançant les alarmes és possible identificar anomalies en el consum energètic i d'aigua, i d'aquesta manera facilita la ràpida actuació per tal de corregir-les. El gestor/gestora energètic serà la persona encarregada de controlar aquest sistema.
El servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals haurà de tenir els següents requisits mínims:
• Creació de l'estructura (inventari físic i elèctric/energètic) de l'entitat.
• Incorporació de dades històriques dels dos anys anteriors des de fitxers digitals.
• Emissió d'informe inicial d'implantació (anàlisi de consums, despesa i emissions de GEH, anàlisi d'irregularitats en la contractació i anàlisi d'optimització de la contractació).
• Adaptació i personalització del sistema a cada usuari.
• Llicència del programa informàtic pel període de durada del contracte.
• Importació, quan sigui el cas, de les dades provinents d'un sistema informàtic de dades energètiques.
• Formació bàsica inicial d'utilització del programa.
• Possibilitat d'exportació de les dades a un sistema d'observatori o similar que pugui tenir l'administració supramunicipal (Consell de Mallorca o Govern Balear).
• Emissió d'un informe anual amb el balanç de consum energètic, despesa i emissions de GEH, evolució interanual de consum, despesa i emissions, anàlisi, balanç anual d'alarmes, estalvi potencial directe i projeccions de consum i estalvi per a l'any següent
• La plataforma/programa ha de ser capaç de subministrar la següent informació:
• Balanç energètic (consums, imports i emissions) per subministrament i font d'energia.
• Anàlisi de subministraments: elèctrics, de combustible per a calefacció, combustible de la flota municipal i altres fonts d'energia que s'utilitzin, així com instal·lacions productores d'energia.
• Situació geogràfica dels subministraments.
• Paràmetres descriptius de les instal·lacions, editables.
• Fitxes d'equipaments i quadres: paràmetres energètics, dades de consum amb les seves pòlisses associades, indicadors energètics, resum incidències i documentació associada.
• Fitxes de subministraments: descripció tècnica, consums, imports emissions, comparació dades amb previsions, comparació amb el darrer any i l'any en curs, gràfics.
• Agrupació de les dades anuals/estacionals de consum i cost energètic.
• Previsions anuals i futures de la despesa energètica.
• Potencial d'estalvi energètic.
• Objectius d'estalvi energètic.
• Proposta millores energètiques.
• Balanç de consum d'aigua.
• Comparativa amb altres anys.
• Històric de consums.
• Evolució i valoració de l'evolució.
• Dades dels mercats elèctrics majoristes. Control del preu mitjà de l'energia (preus fixes i indexats a les Illes Balears).
• Simulació i comparació entre diferents tarifes i companyies per establir la tarifa més adequada al consum
• Informació amb indicadors de dos tipus:
o Generals: indicadors globals del municipi. Consum i cost respecte al número d'usuaris globals, superfície, punts de llum…
o Elements: indicadors dels elements que disposen els equipaments i quadres d'enllumenat en funció de les seves característiques (m2, usuaris, hores, sistema encesa, regulació de flux…).
• Anàlisi: consulta de comparació de les dades de detall energètic entre 2 períodes seleccionats. Es podrà triar comparatives de consums, costos previstos, projectats, facturats i reals. Ha de permetre analitzar tant estalvis com desviacions (per fonts energètiques i per cada equipament, quadre i subministrament).
• Generació d'alarmes de desviament de consums, costos, penalitzacions per maxímetre, pòlisses sense consum, pòlisses no identificades, excés de reactiva, tarifa no òptima, factura no esperada, com a mínim.
• Validació mensual de les factures presentades pels subministradors d'energia, tant de tarifes a preu fix com a preu indexat.
• Generació d'informes respecte a cada un dels aspectes indicats anteriorment.
• La càrrega de dades ha de poder ser des de la importació de fitxers de les comercialitzadores.
• Prescripcions tècniques:
o El sistema ha de funcionar via web, amb claus d'accés, i ha de ser compatible amb els principals navegadors (mozilla firefox, google chrome, internet explorer, com a mínim).
o Les dades i els informes hauran de ser exportables i editables en formats .pdf, .odt, .doc, .ods, xls, com a mínim.
Altres prestacions que pot oferir el servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals:
• Gestió de Plans d'Acció per l'Energia Sostenible i el Clima (PAESC). Parametrització, càlcul i visualització de resultats de tants indicadors energètics i de sostenibilitat municipal com es consideri oportú: inventari de GEH, indicadors energètics i climàtics, indicadors vinculats als diversos vectors ambientals (energètics, aigua, residus, mobilitat, atmosfera…).
• Gestió d'accions del PAESC: caracterització de la totalitat del contingut del Pla formulat en el marc de l'elaboració del PAESC, i permetrà realitzar una avaluació del grau d'implantació del conjunt de les actuacions del Pla per facilitar posteriorment el seguiment i report a la Comissió Europea.
8.- Funcions mínimes del gestor energètic municipal.
Les funcions mínimes del gestor energètic municipal seran:
o Ser l'encarregat i impulsor principal responsable al seu municipi del Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca, i relacionar-se amb l'oficina del Pacte a Brussel·les.
o Ha de ser l'encarregat de posar en pràctica l'aplicació del PAESC, amb el suport de l'equip polític.
o Disposar dels mitjans humans i materials de les diferents àrees de l'ajuntament i comptar amb el recolzament suficient per part de l'equip polític i tècnic de l'ajuntament.
o Coordinar els departaments i les àrees relacionades amb la despesa energètica i col·laborar-hi.
o Recollir dades (un inventari de potències i tecnologia, centre a centre, consums mes a mes, aspectes relacionats amb el canvi climàtic ...).
o Responsable que s'implanti un sistema de gestió i comptabilitat energètica municipal. Controlar que els consums i despeses energètiques siguin els correctes i prevists per a cada instal·lació i aixecar alarma si la dispersió entre el previst i el facturat (mesurat) sobrepassa un determinat llindar.
o Dissenyar, juntament amb altres tècnics i personal municipal o extern, estratègies de millora constant, és a dir, proposar línies d'actuació per aconseguir millorar l'eficiència de les instal·lacions.
o Sensibilitzar els usuaris que fan ús de les instal·lacions i a la ciutadania en general del que s'està fent, objectius a aconseguir.
o Fer el seguiment, mesura i control de les millores implantades, així com dels estalvis.
o Fer el seguiment i el control dels contractes amb empreses de serveis energètics.
o Encarregar-se que les empreses que gestionen diferents instal·lacions proporcionin informació dels consums i despeses energètiques.
El gestor energètic podrà prestar els seus serveis des de la Mancomunitat del territori on pertanyi l'Ajuntament. Haurà de ser nomenat per cada un dels Ajuntaments beneficiaris.
9.- Naturalesa de la subvenció i límits
1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.
2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l'import sol·licitat subvencionable.
10.- Règim de concessió
D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, el règim de concessió es durà a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, i per tant no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds, ja que serà suficient complir els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria.
En aquest supòsit, la determinació de les ajudes entre els ajuntaments es farà de la manera següent:
En funció de la població s'estableix una subvenció màxima per a la realització de les diferents actuacions previstes al punt 3 d'aquesta convocatòria.
2019
1-2.000 HAB. |
10.300 € |
2.001-5.000 HAB. |
12.700 € |
5.001-10.000 HAB. |
18.100 € |
10.001-20.000 HAB. |
22.800 € |
20.001-35.000 HAB. |
30.600 € |
El pagament de la subvenció es farà mitjançant una bestreta del 100 % de la subvenció una vegada concedida.
11.- Presentació de sol·licituds
El termini per presentar la documentació prevista al punt següent serà de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
Les instàncies s'han de dirigir al President del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre General del Consell de Mallorca: seu del Consell (Palau Reial, 1); Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l'Hospital, 4); Llar de la Joventut (General Riera, 111); Llar de la Infància (General Riera, 113); Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l'Ardiaca 5); i en el Registre general de l'IMAS (General Riera, 67), tots a Palma.
Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida de la petició, amb una resolució expressa prèvia.
Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.
12.- Formalització de sol·licituds
1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I).
2. A les sol·licituds s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
13.- Òrgan instructor i procediment de concessió de les subvencions
1. L'òrgan instructor és el secretari tècnic/secretària tècnica del Departament competent en la matèria, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l'Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
El Departament competent en la matèria és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.
En compliment del previst a l'article 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, es trametrà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més de publicar-se a la seu electrònica del Consell de Mallorca.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
El Consell Executiu és l'òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria de conformitat amb l'article 28 lletra f) del vigent Reglament orgànic del Consell de Mallorca en relació amb la base 23.4 de les d'execució del pressupost de 2019.
14.- Obligacions de les entitats beneficiàries
Els ajuntaments als quals se'ls ha concedit les subvencions tendran les següents obligacions:
1.- Remetre al Departament competent en la matèria del Consell de Mallorca en el termini de dos mesos comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d'aprovació per part de l'ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca segons el model normalitzat que figura com Annex 0 d'aquesta convocatòria.
El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.
2.- Notificar al Departament competent en la matèria del Consell de Mallorca en el termini de quatre mesos comptadors des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció l'adjudicació de les actuacions subvencionades.
3.- Dur a terme les actuacions subvencionades des de dia 1 de gener de 2019 fins el dia 30 de setembre de 2020 i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca fins el dia 31 d'octubre de 2020.
4.- La justificació de les actuacions subvencionades, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:
a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria (ANNEX V).
b) El Pla d'Acció d'Energia Sostenible i Clima en format electrònic, i un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa de l'aprovació del Pla pel Ple de la Corporació Municipal.
c) Un informe de resultats del Sistema de Gestió i comptabilitat energètica implantat a l'ajuntament.
d) Un informe (ANNEX VI) emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
- La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.
- Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.
- Una relació certificada de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
- A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:
- Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
- Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat.
- Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.
- Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.
- Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
Finalitzat el termini per presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca, el servei responsable del Departament competent en la matèria emetrà un informe d'avaluació i de comprovació relatiu a si la subvenció concedida compleix els requisits i s'ajusta a la finalitat de la convocatòria.
5.- Penjar a la web del propi ajuntament subvencionat, així com a la pàgina web del Pacte de Batles i Batlesses (www.pactodelosalcaldes.eu) la documentació tècnica elaborada en base a les subvencions, com el Pla d'Acció per l'Energia Sostenible i el Clima (PAESC) .
6.- Presentar a l'oficina del Pacte de Batles i Batlesses (COMO):
- Informe de seguiment de les accions incloses en el PAESC cada 2 anys després de la publicació d'aquest a la pàgina web de la COMO.
- Informe de seguiment de l'inventari d'emissions cada 4 anys després de la publicació del PAESC a la pàgina web de la COMO.
7.- Organitzar activitats de difusió relacionades amb el PAESC.
8.- Han de cedir al Consell de Mallorca les dades incloses al sistema de gestió i comptabilitat energètica pel seu coneixement i estudi. Les dades que haurà de cedir l'ajuntament al Consell de Mallorca poden ser, entre d'altres:
9.- Autoritzar el Consell de Mallorca a tractar les dades que s'inclouen als diferents documents (PAESC, informes de seguiment) amb la finalitat de realitzar estudis estadístics i/o informes d'implantació i/o seguiment a nivell de l'illa de Mallorca.
10.- Fer constar el patrocini del Departament competent en la matèria del Consell de Mallorca en les actuacions subvencionades.
11.- Comunicar al Departament competent en la matèria del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.
12.- La resta d'obligacions que es preveuen en l'article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
15.- Import de la subvenció i reintegrament
La subvenció s'atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment justificat. Atès que està prevista l'aprovació d'una bestreta del 100 % de les subvencions concedides, en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat l'ajuntament interessat haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta i la quantitat finalment justificada a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de la bestreta de la subvenció a l'ajuntament interessat fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca de cada actuació.
16.- Ampliacions de terminis
Les ampliacions dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d'ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S'autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d'ampliacions de terminis.
Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l'òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per a dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l'import concedit, modificació de l'actuació objecte de la subvenció, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.
Es delega en el conseller executiu de Desenvolupament Local o el que correspongui competent en la matèria resoldre qualsevol actuació derivada de la concessió de la subvenció (modificació de la concessió, reintegrament, pèrdua del dret al cobrament de la subvenció etc.) sempre que no es modifiqui l'objecte de la subvenció.
17.- Criteris objectius que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions
La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests criteris.
El procediment de concessió de les subvencions es farà seguint els criteris fixats al punt 10 d'aquesta convocatòria.
18.- Revocació
Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
19.- Normativa supletòria
En tot el que no s'hagi previst en aquesta convocatòria seran d'aplicació la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars; el R. Decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat pel Ple el dia 8 de març de 2004; el Decret d'organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de data 15/06/2017); l'Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d'agost de 1995); l'Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017); i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.
20.- Recursos
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra l'acord d'aprovació de la convocatòria de subvencions no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la publicació de l'acord d'aprovació de la convocatòria en el BOIB.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.
21.- Publicació
El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre la resolució d'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d'aquesta base de dades.
ANNEX 0
MODEL DE CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L'AJUNTAMENT DE .................................... PER DUR A TERME ACTUACIONS RELATIVES AL PACTE DE BATLES I BATLESSES DE MALLORCA
Palma, ___ de _______ de ________
REUNITS
D'una banda, el Sr. ________, conseller executiu del Departament de____________________ del Consell de Mallorca, amb fonament a l'acord del Consell Executiu de dia __________ .
I d'altra part el Sr./Sra. _________, batle/batlessa president/presidenta de l'Ajuntament de ____________________.
Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i
MANIFESTEN
Que el Consell Executiu del Consell de Mallorca en sessió de dia ............... de .................................... de .......................... va aprovar la convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca i aquest conveni tipus a subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions.
Que en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament de ............................ se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions:
.............................................................................................................................................
Que l'Ajuntament de ......................., mitjançant acord/resolució de dia ............de................... de ......................... va aprovar el text d'aquest conveni.
Que la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) diu:
"En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."
Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l'objecte d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada.
Per tot el que s'ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d'acord amb les següents
CLÀUSULES
Primera.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ........................ per actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca en el marc de la convocatòria de subvencions 2019.
Segona.- L'Ajuntament compleix els requisits per acollir-se a totes les actuacions de subvencions de la convocatòria i ha rebut la subvenció per dur a terme les següents actuacions:
.............................................................................................................................................
Tercera.- L'Ajuntament de ...................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades fins el dia 30 de setembre de 2020 i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca fins el dia 31 d'octubre de 2020.
Quarta.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de ......................., d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:
a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria.
b) Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en la convocatòria.
-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.
-Una relació certificada de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:
Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat.
Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.
Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.
Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
Quinta.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada justificades les actuacions en els termes d'aquest conveni i realitzats, si s'escau, els reintegraments de la subvenció per part de l'Ajuntament de .............................................
I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats.
Per part del Consell de Mallorca Per part de l'Ajuntament
El conseller executiu
del Departament de __________
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ EN EL MARC DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS 2019 ALS AJUNTAMENTS PER A ACTUACIONS RELATIVES AL PACTE DE BATLES I BATLESSES DE MALLORCA
Sr./Sra.________________________________________________________________,
batle/batlessa president/presidenta de l'Ajuntament de___________________________
amb CIF_________________________
EXPOSA:
Que ha tengut coneixement de la convocatòria de subvencions 2019 als ajuntaments per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca.
Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt 12 de la convocatòria.
Que l'Ajuntament compleix tots i cadascun dels requisits prevists al punt 2 de la convocatòria.
També declara que es compromet, si s'escau, al reintegrament de la diferència entre l'import subvencionat i l'import finalment justificat, més els interessos de demora.
Que de conformitat amb les normes de la convocatòria de subvencions 2019, que accepta íntegrament,
SOL·LICITA:
1.- Una subvenció per sufragar les següents actuacions, que es compromet a dur a terme en els terminis establerts a la convocatòria:
I. Redacció del Pla d'Acció per l'Energia Sostenible i el Clima (PAESC) del seu municipi. La informació de partida per a l'elaboració dels documents es troba al punt 4 d'aquesta convocatòria.
II. Servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals o renovació del contracte vigent durant un màxim d'un any.
2.- Així mateix, també demana la bestreta del 100 % de la subvenció total concedida.
3. El gestor energètic nomenat per l'Ajuntament és el Sr./Sra. ........................... amb la següent relació laboral/jurídica amb l'ajuntament: ............................................................
A ..............................., dia ................................. d .................................... de ....................
HONORABLE SR. PRESIDENT DEL CONSELL DE MALLORCA
ANNEX II
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D'AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L'ARTICLE 8 DE L'ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA APROVADA PER ACORD DEL PLE DE DIA 23 DE DESEMBRE DE 2016 (BOIB NÚM. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017)
El/La Sr./Sra. .......................................batle/batlessa de l'Ajuntament de ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLARAR
Que l'Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
I perquè consti davant el Consell de Mallorca ho sign.
A..................., dia............... d ............................. de ................
Davant meu,
El/La secretari/secretària de la Corporació
ANNEX III
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT I EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL
Sr./Sra._______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l'Ajuntament de___________________ amb domicili a ________________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,
COMPAREIX
a l'efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que l'Ajuntament de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a les activitats objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports).
2. Que l'Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
3. Que l'Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària de l'Estat.
4. Que l'Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
I per tal que així consti davant el Consell de Mallorca a l'efecte de ser beneficiari de les subvencions 2019 per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca realitz la present declaració.
A..........................., dia............. d ....................... de ....................
Signat: ................................................... (amb el segell de l'Ajuntament)
ANNEX IV
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l'Ajuntament de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,
DECLAR
De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l'Ajuntament de ______________________ amb NIF: ________________
no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.
A..........................., dia.......... d ....................... de ..........................
Signatura: ........................................................................ (amb el segell de l'Ajuntament)
ANNEX V
MODEL DE CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES
Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d'una subvenció del Consell de Mallorca en el marc de la convocatòria de subvencions 2019 als ajuntaments per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca per import de ................................................. per dur a terme la següent actuació:
.............................................................................................................................................
Que l'activitat abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complit la finalitat de la subvenció i s'ha aportat la documentació justificativa que estableix la convocatòria.
I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.
......................, ...... d................ de ......
Vist-i-Plau
EL BATLE/LA BATLESSA
ANNEX VI
MODEL D'INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES
................................................, Interventor/a de l'Ajuntament de ..................................
D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017),
INFORMA:
Que l'Ajuntament de .................................... ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per dur a terme la següent actuació en el marc de la convocatòria de subvencions 2019 als ajuntaments per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca:
..........................................................................................................................................
Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció en els termes establerts a la convocatòria, són les següents:
Data factura |
Núm. Factura |
NIF Proveïdor |
Proveïdor |
Concepte |
Import de la factura |
Data pagament de la factura |
Data reconeixement obligació (O) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Així mateix DECLARA (1):
( ) Que l'Ajuntament no recuperarà ni compensarà l'IVA de les factures que presenta.
( ) Que l'Ajuntament recupera i/o compensa l'IVA de les següents factures:
..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
També DECLARA:
Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat.
I perquè així consti, jo com a Interventor/a de l'Ajuntament expedesc aquest document a ............................., dia...................... d' ................. de...................
(1) Marcar amb una creu l'opció que pertoqui