Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 7832
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts per a l’organització d’esdeveniments esportius d’alt nivell per a federacions esportives, delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles i clubs esportius de les Illes Balears, any 2019
1. L'article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.
2. L'article 30.12 del títol III, de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (LO 1/2007, de 28 de febrer) estableix com a competència exclusiva l'esport i el foment, planificació i coordinació de les activitats esportives.
3. L'article 2.1 g de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener de 2013) estableix que és susceptible d'ajuts l'organització d'esdeveniments esportius.
4. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, en compliment de l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 15/2019, de 4 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Fonaments de dret
1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
2. L'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.
3. Acord de Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB 31 de 10.03.2018).
4. Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 21 de març de 2019, per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB 41 de 30.03.2019).
Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports; atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per donar suport als projectes d'especial rellevància organitzats per federacions esportives, delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles o clubs esportius, que incideixin en la promoció de l'esport a la comunitat autònoma de les Illes Balears, mitjançant l'organització d'esdeveniments esportius, que figura en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 17 de juliol de 2019
La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez
ANNEX 1
Convocatòria
1. Objecte
1.1. L'objecte de la convocatòria és donar suport als projectes d'especial rellevància que incideixin en la promoció de l'esport d'alt nivell, mitjançant l'organització d'esdeveniments esportius a les Illes Balears. En aquest context entenem esport d'alt nivell com la pràctica esportiva que suposa un model per al foment de l'esport base, i té una funció representativa de les Illes Balears a proves oficials de caràcter nacional i internacional. En aquest sentit, podem trobar alguns esports que poden complir amb aquest objecte inclús a categories de competició de segon o tercer nivell (atenent a les divisions o categories establertes per les federacions nacionals i internacionals), o també a categories d'edat inferiors a l'absoluta.
1.2. Els esdeveniments, per poder ser subvencionats, han de complir les condicions següents:
a. S'han de realitzar en l'àmbit geogràfic de les Illes Balears.
b. Han de tenir lloc entre l'1 d'octubre de 2018 i el 31 d'octubre de 2019, ambdós inclosos.
1.3. S'exclouen de les subvencions els esdeveniments corresponents a partits locals de lligues regulars o dels play-off corresponents, i també les competicions de tipus amistós.
Respecte de les lligues regulars s'exceptua el cas en que s'organitzin competicions a on es concentri la participació simultània de varis equips i/o vàries jornades en un mateix esdeveniment (per exemple play-off final o copa del Rei).
1.4. Les subvencions atorgades per la Conselleria d'Afers Socials i Esports, resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (BOE Núm. 131 de 2/6/2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOE núm. 176 de 25/7/2006), pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2 de 3/1/2013) i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d'expedients de subvencions.
2. Import màxim i crèdit pressupostari
2.1. La Conselleria de d'Afers Socials i Esports i Esports destina a aquesta convocatòria un màxim de 150.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 26501.461A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019.
2.2. En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports.
3. Entitats beneficiàries
Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions:
Els clubs esportius regulats pel títol V, capítol I, de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, i pel Decret 147/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen la constitució i el funcionament dels clubs esportius, modificat pel Decret 214/1999, d'1 d'octubre, inscrits en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.
Les federacions esportives de les Illes Balears legalment constituïdes i inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears i les delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles anotades al Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.
4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts
Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que els concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.
Com a excepció a la regla general, s'ha de tenir en compte que no s'acceptaran les despeses imputades per justificar l'ajut obtingut a la convocatòria de federacions per a cobrir despeses ordinàries.
5. Despeses imputables
5.1. Es subvencionen les despeses següents derivades de l'organització i realització de l'esdeveniment:
a. Despeses federatives d'inscripció i llicències requerides per a la realització de l'esdeveniment.
b. Despeses per altres permisos i taxes requerits per a la realització de l'esdeveniment.
c. Despeses per a l'elaboració de papereria, cartells, roba esportiva, pancartes, bosses o altres complements per al participant, sempre que incloguin en el seu disseny la marca “EsportsIB” i/o la marca de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
d. Despeses pel lloguer de les instal·lacions o espais necessaris per a la realització de l'esdeveniment.
e. Despeses per a l'adquisició de material fungible necessari per a la realització de l'esdeveniment.
f. Despeses per al lloguer d'immobilitzat material necessari per a la realització de l'esdeveniment.
g. Despeses per desplaçament en avió o vaixell, d'allotjament i d'alimentació (als establiments a on s'allotgen) per als esportistes i jutges participants que no resideixin a l'illa a on es celebra l'esdeveniment. Quant a alimentació, se n'exclouen els dinars o sopars de feina, banquets, gales i actes de recepció o cloenda.
h. Despeses en serveis mèdics, fisioterapeutes i assegurances necessaris per a la realització de l'esdeveniment.
i. Despeses de vigilància de les instal·lacions esportives on es realitza la competició, o dels allotjaments a on pernocten els esportistes o jutges.
j. Medalles i trofeus dels esdeveniment o campionats per a esportistes de categories superiors a 16 anys. Fins a 3 trofeus i/o fins a 10 medalles per campionat i categoria. Per la justificació d'aquesta despesa s'haurà de presentar l'acta de la competició
5.2. No tindrà consideració de subvencionable el següent material fungible:
5.3. En tots els casos se n'exclouen les denominades autofactures (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari) de la mateixa entitat perceptora de l'ajut.
5.4. En cap cas tindran la consideració de despesa subvencionable, les factures emeses per les entitats esportives afiliades a la federació esportiva de les Illes Balears beneficiària de la subvenció.
6. Sol·licitud i documentació
6.1. El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, en el termini establert.
6.2. Les sol·licituds, segons el model de sol·licitud normalitzat, han d'anar adreçades a la Direcció General d'Esports de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
6.3. L'imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet en la pàgina web de la Direcció General d'Esports o a les dependències de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
6.4. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini que fixa l'apartat setè de l'annex 1 d'aquesta Resolució al Registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a qualsevol de les seves delegacions o a qualsevol altre lloc dels que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
6.5. Les federacions esportives i les delegacions territorials de les federacions espanyoles podran presentar un màxim de tres sol·licituds, mentre que els clubs esportius un màxim de dos. Al full de sol·licitud s'indicarà la prelació d'una sol·licitud respecte de l'altra, a efectes d'aplicar els corresponents factors correctors.
6.6. Documentació que s'ha d'aportar:
a. Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
b. En el cas de clubs esportius, fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat i fotocòpia del DNI/NIE de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.
c. Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció, de conformitat amb la normativa aplicable.
d. Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitats o concedits per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionada amb la sol·licitud.
e. Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que acrediti que està subjecte a l'obligatorietat de declarar l'impost sobre valor afegit.
f. Donat cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.
g. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'òrgan instructor ha d'aportar d'ofici aquest certificat.
h. Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.
i. Projecte explicatiu de l'esdeveniment esportiu.
El projecte explicatiu de l'esdeveniment esportiu ha d'incloure:
i. Un apartat descriptiu amb la denominació de l'esdeveniment, els objectius, informació sobre edicions anteriors, calendari i horari, recursos humans, recursos materials, infraestructures i llista d'actuacions previstes.
ii.Llista de participants o previsió de participació, distribuint les dades per comunitat d'origen en cas de campionats nacionals, o per país en cas de campionats internacionals.
iii. Mitjans previstos per a la difusió de l'esdeveniment, amb el màxim de concreció possible (per exemple indicant la pàgina web de l'esdeveniment, la presència a xarxes socials, l'elaboració de cartells, tríptics, cunyes de ràdio, anuncis, premsa, elaboració de mitjans audiovisuals, etc.).
iv. El pressupost d'ingressos i despeses prevists derivats de l'organització de l'esdeveniment esportiu.
6.7. En relació amb el punt h) de l'apartat anterior, el sol·licitant de la subvenció pot autoritzar la Conselleria d'Afers Socials i Esports a obtenir de manera directa l'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social. En aquest cas, no cal l'aportació de la documentació que es pugui obtenir mitjançant aquest consentiment.
En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
En cas que el sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.
En cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
6.8. La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.
6.9. Si la sol·licitud i/o la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
6.10. L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.
6.11. L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.
6.12. La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a l‘entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.
Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dona el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de l'entitat beneficiària de la respectiva obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.
7. Termini per presentar les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és de trenta dies naturals des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. Competència i resolució
8.1. La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients, i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.
8.2. Instruïts els procediments, i immediatament abans de redactar la proposta de resolució, s'han de donar a conèixer a les entitats interessades, les quals en un termini de deu dies poden al·legar i presentar els documents i justificacions que estimin pertinents. No obstant això, es pot prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni es tinguin en compte en la resolució altres fets, al·legacions i proves que els adduïts per l'entitat interessada.
8.3. L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.
8.4. En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.
8.5. Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.
8.6. El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió.
8.7. D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els actes a què es refereix el punt 2 anterior s'han de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports la difusió en el tauler d'anuncis de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. Si transcorregut aquest termini la persona o l'entitat interessada no ha presentat al·legacions, s'ha de considerar que hi està conforme i s'ha de continuar amb el procediment.
8.8. La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. La resolució col·lectiva s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el termini de sis mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.
8.9. Les resolucions que concedeixin o deneguin l'ajut sol·licitat exhaureixen la via administrativa i, en contra, s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes. També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver estat publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8.10. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds. Transcorregut aquest termini, si no s'ha produït la publicació esmentada, els interessats poden entendre que les seves sol·licituds han estat desestimades per silenci administratiu.
8.11. Atès que els possibles beneficiaris d'aquesta convocatòria són persones jurídiques i d'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la forma de relació i comunicació és farà a través de mitjans electrònics, en la mesura en què els mitjans disponibles ho permetin.
9. Comissió Avaluadora i Comissió Tècnica
9.1. De conformitat amb l'article 10 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:
9.2. Les funcions de la Comissió Avaluadora són:
Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.
9.3. Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l'article 11 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Tècnica, composta per:
9.4. Les funcions de la Comissió Tècnica de valoració són:
10. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds
10.1. El procediment per concedir aquestes subvencions s'ha de fer en règim de concurrència competitiva, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i d'establir una prelació entre aquestes sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració que fixen els apartats següents.
10.2. Els requisits que han de complir els esdeveniments són els que s'indiquen a continuació:
a. L'esdeveniment s'ha de celebrar entre l'1 d'octubre de 2018 i el 31 d'octubre de 2019, ambdós inclosos.
b. L'esdeveniment esportiu s'ha de correspondre amb algun dels següent àmbits de competició i campionats:
Àmbits de competició |
Campionats específics de cada àmbit |
Mundial tipus 1 |
|
Mundial tipus 2 |
|
Europeu tipus 1 |
|
Europeu tipus 2 |
|
Internacional tipus 1 |
|
Internacional tipus 2 |
|
Internacional tipus 3 |
|
Nacional tipus 1 |
|
Nacional tipus 2 |
|
Taula 1: àmbits de competició i campionats
c. En cas d'esdeveniments internacionals, ha d'haver una participació mínima de 4 països. S'exceptuen d'aquesta norma els esdeveniments de modalitats olímpiques dels àmbits mundial tipus 1, europeu tipus 1 i internacional de tipus 1 i tipus 2.
d. L'esdeveniment esportiu haurà d'incloure la participació d'esportistes d'alguna de les següents categories d'edat:
Categoria |
Descripció |
Exemples de denominació |
Categoria d'edat 1 |
Es correspon amb la categoria d'edat de màxim nivell de l'esport. S'inclouen també categories sub-23 d'esports amb modalitats olímpiques. |
Absoluta Elit Sub-23 |
Categoria d'edat 2 |
Generalment esportistes de 18-19 anys, encara que varia segons l'esport |
Junior Sub-18 a sub-21 |
Categoria d'edat 3 |
Generalment esportistes de 16-17 anys, amb variacions segons l'esport |
Juvenil, Cadet Sub-16 a sub-17 |
Categoria d'edat 4 |
Categories inferiors a la tercera categoria d'edat. Generalment menys de 16 anys. |
Cadet, Infantil, Aleví |
Categoria d'edat M |
Es correspon amb les competicions d'esportistes màster o veterans. |
Màster Veterà |
Taula 2: categories d'edat
e. En el cas de competicions d'àmbit nacional, aquestes han d'aparèixer al calendari oficial d'una federació nacional reconeguda pel Consell Superior d'Esports; i si són d'àmbit internacional al calendari oficial d'una federació internacional reconeguda pel Comitè Olímpic Internacional. En determinats esports olímpics que tenen competicions de màxim nivell tutelades per entitats privades organitzadores de lligues o rànquings professionals, i que estiguin associades a les federacions internacionals dels esports corresponents, la comissió tècnica determinarà si l'esdeveniment es susceptible de subvenció encara que aquestes competicions no apareguin al calendari oficial de la federació internacional (per exemple competicions de l'ATP de tennis).
f. Si es tracta d'un esdeveniment per a esports adaptats, aquest ha d'aparèixer al calendari oficial de la Federació d'Esports Adaptats de les Illes Balears; o d'una federació nacional d'esport adaptat reconeguda pel Comitè Paralímpic Espanyol; o bé d'una federació internacional reconeguda pel Comitè Paralímpic Internacional.
g. En el cas d'esports autòctons de federacions de les Illes Balears que no disposin de representació equivalent a nivell nacional i/o internacional, els campionats podran aparèixer al calendari oficial de la federació de les Illes Balears corresponent.
h. En el cas de competicions que només incloguin proves de modalitats no olímpiques i/o no paralímpiques, es tindrà en compte el nombre de països participants als campionats del Món, d'Europa i proves internacionals. També es considerarà el nombre de països a competicions internacionals de tipus 2 i 3 amb proves de modalitats olímpiques/paralímpiques.
Per avaluar un esdeveniment se li atorgarà un valor inicial de 100 punts, i posteriorment, s'aniran aplicant els correctors corresponents en funció de:
L'àmbit de la competició (AMB).
La modalitat esportiva, en funció de si es olímpica/paralímpica o no ho és (MOD).
La categoria d'edat de la competició (EDAT).
El nivell o categoria esportiva de la competició (NIV).
El nombre de països participants (PAIS).
La temporada turística en que es celebra l'esdeveniment (TEMP).
El factor corrector per promocionar l'esport femení (FEM).
El nombre de jornades de durada de l'esdeveniment (JOR).
El corrector per ordre de sol·licitud, en cas de que es facin vàries (SOL).
10.3. Els correctors a aplicar es corresponen amb els valors especificats a les taules següents:
a. Coeficients correctors en funció de l'àmbit de la competició:
Àmbit de la competició |
Coeficient (AMB) |
Mundial tipus 1 |
1,00 |
Mundial tipus 2 |
0,40 |
Europeu tipus 1 |
0,60 |
Europeu tipus 2 |
0,30 |
Internacional tipus 1 |
0,50 |
Internacional tipus 2 |
0,40 |
Internacional tipus 3 |
0,30 |
Nacional tipus 1 |
0,20 |
Nacional tipus 2 |
0,10 |
Taula 3: coeficients segons l'àmbit de la competició
b. Coeficients correctors en funció de la modalitat esportiva, atenent a si l'esdeveniment inclou alguna prova reconeguda com a prova olímpica o paralímpica per als Jocs Olímpics de 2020 o 2024:
Modalitat |
Coeficient (MOD) |
Olímpica o paralímpica |
1,00 |
No olímpica o no paralímpica |
0,60 |
Taula 4: coeficients per modalitat
c. Coeficients correctors en funció de la categoria d'edat de la competició. En cas de que la competició inclogui la participació d'esportistes de vàries categories d'edat, es tindrà en compte per a l'avaluació la que correspongui a la categoria d'edat situada a la fila de més amunt, considerant la taula següent:
Categoria d'edat |
Coeficient (EDAT) |
Categoria d'edat 1 |
1,00 |
Categoria d'edat 2 |
0,70 |
Categoria d'edat 3 |
0,50 |
Categoria d'edat 4 |
0,30 |
Categoria d'edat M |
0,30 |
Taula 5: coeficients per categoria d'edat
d. Coeficient corrector segons el nivell o categoria esportiva de la competició (s'ha de diferenciar de la categoria d'edat). S'aplicarà en cas de que la competició no correspongui al màxim nivell representatiu d'aquell esport en l'àmbit corresponent. Per exemple una copa del rei o de la reina de bàsquet correspon al màxim nivell dins l'àmbit nacional, mentre que una copa del príncep o de la princesa de bàsquet seria de segon nivell, i una copa LEB plata correspondria al tercer nivell.
Nivell de la competició |
Coeficient (EDAT) |
Nivell 1 |
1,00 |
Nivell 2 |
0,70 |
Nivell 3 |
0,50 |
Taula 6: coeficients per nivell de la competició
e. Coeficient corrector segons el nombre de països participants. S'aplicarà a esdeveniments d'àmbit mundial, europeu o internacional que només incloguin proves de modalitats no olímpiques/no paralímpiques, o a esdeveniments mundials de tipus 2 i europeus de tipus 2, o internacionals de tipus 3 que incloguin proves de modalitats olímpiques/ paralímpiques:
Nombre de països |
Coeficient (PAIS) |
16 o més |
1,00 |
15 |
0,95 |
14 |
0,90 |
13 |
0,85 |
12 |
0,80 |
11 |
0,75 |
10 |
0,70 |
9 |
0,65 |
8 |
0,60 |
7 |
0,55 |
6 |
0,50 |
5 |
0,45 |
4 o menys |
0,40 |
Taula 7: coeficients per nombre de països
Si el sol·licitant no pot justificar el nombre de països participants a l'esdeveniment podrà aportar les dades de participació del mateix esdeveniment celebrat l'any anterior (encara que s'hagi organitzat en altres localitats). Si no pot certificar el nombre de països participants s'aplicarà un corrector de 0,40.
f. Data de celebració de l'esdeveniment, només en cas de campionats internacionals, europeus o mundials.
Data de celebració |
Coeficient (TEMP) |
Baixa (octubre, novembre, desembre, gener, febrer, març, abril i maig |
1,00 |
Alta (juny, juliol, agost i setembre |
0,50 |
Taula 8: coeficients per data de la competició
g. Coeficient corrector per a la promoció de l'esport femení. Si l'esdeveniment inclou participació d'esportistes de sexe femení, s'aplicarà el següent corrector:
Participació femenina |
Coeficient (SEXE) |
Esdeveniment mixt, amb més participació femenina que masculina |
1,10 |
Esdeveniment de participació exclusivament femenina |
1,20 |
Taula 9: coeficients per promoció de l'esport femení
h. Coeficient corrector per nombre de jornades de competició de l'esdeveniment.
Nombre de jornades de competició |
Coeficient (JOR) |
1 o 2 jornades |
1,00 |
3 o 4 jornades |
1,10 |
5 o 6 jornades |
1,20 |
Més de 6 jornades |
1,30 |
Taula 10: coeficients per nombre de jornades
i. Coeficient corrector per ordre de sol·licitud. Si la mateixa entitat sol·licita subvenció per més d'un esdeveniment, s'aplicarà el següents coeficients correctors al segon i tercer esdeveniment
Ordre de sol·licitud |
Coeficient (SOL) |
2on esdeveniment |
0,75 |
3er esdeveniment |
0,50 |
Taula 11: coeficients per ordre de sol·licitud
10.4. Els imports dels ajuts es calcularan multiplicant les puntuacions obtingudes per cada entitat sol·licitant pel valor del punt, d'acord amb les fórmules següents:
a. Import de l'ajut:
IMPORT AJUT |
= |
PUNTUACIÓ FINAL DE L'AVALUACIÓ |
× |
VALOR PUN |
b. La puntuació final de l'avaluació és calcula multiplicant els 100 punts inicials per tots els coeficients que s'hagin d'aplicar, tal com es recull en la taula següent:
c. Per al càlcul de les subvencions s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació. Per a això, es divideix l'import disponible a la convocatòria entre la suma total de punts obtinguts per tots els sol·licitants, que ens donarà el valor del punt. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud, sempre que aquesta quantitat no superi el cost del projecte, ni de l'import sol·licitat, ni tampoc del màxim de 10.000 € establert per sol·licitud. També s'estableix un import mínim de 1.000 € per accedir a l'ajut. Si, com a conseqüència d'aquesta distribució queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d'entitats beneficiàries.
Puntuació final de l'avaluació |
|||
---|---|---|---|
100 PUNTS |
Puntuació inicial (abans d'aplicar coeficients) |
||
× |
AMB |
Taula 3 |
Coeficient per àmbit de la competició |
× |
MOD |
Taula 4 |
Coeficient per modalitat esportiva |
× |
EDAT |
Taula 5 |
Coeficient per categoria d'edat |
× |
NIV |
Taula 6 |
Coeficient per nivell de la competició |
× |
PAIS |
Taula 7 |
Coeficient per nombre de països |
× |
TEMP |
Taula 8 |
Coeficient per temporada turística |
× |
FEM |
Taula 9 |
Coeficient per promoció de l'esport femení |
× |
JOR |
Taula 10 |
Coeficient per nombre de jornades de competició |
× |
SOL |
Taula 11 |
Coeficient per ordre de sol·licitud |
= |
PUNTUACIÓ FINAL |
11. Pagament i justificació d'activitats
11.1. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificat l'import del projecte aprovat.
11.2. Es consideren despeses subvencionables aquelles que s'efectuïn en el període compres entre l'1 de gener de 2018 i el 31 d'octubre de 2019 i hagin estat efectivament pagades en el mateix període.
11.3. Les subvencions que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.
El compte justificatiu que presenti l'entitat beneficiària ha d'incloure els documents següents:
a) Memòria que justifiqui la realització del projecte esportiu presentat, incloent com a mínim el nom de l'esdeveniment, dates i lloc de realització, horari de les activitats, nombre de participants finals, fotografies realitzades durant l'esdeveniment i mostres de papereria relacionades amb aquest (cartells, tríptics, entrades, etc.).
b) Classificació final de la competició.
c) Reglament de la competició.
d) Liquidació definitiva del pressupost amb l'estat comparatiu entre el pressupost presentat amb la sol·licitud i el finalment realitzat.
e) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les factures originals i còpia corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l'activitat subvencionada, i amb els documents acreditatius dels pagaments. Aquest requisit es concreta amb els Comptes Justificatius següents:
En la justificació s'ha d'indicar clarament a quina activitat de les previstes al Pla d'actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.
Es presentarà a l'òrgan atorgant original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de "Compte justificatiu de la despesa subvencionada, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l'expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).
No seran admesos a tràmit els impresos de "Compte justificatiu de la despesa subvencionada", als què no s'adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s'adjuntaran en full d'aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.
11.4. Factures i rebuts
Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc.
11.4.1. D'acord amb el què estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:
Número i sèrie, si s'escau.
Nom i cognoms o denominació social.
NIF i domicili de l'expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com a persones jurídiques.
Descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc... i contraprestació total.
Base imposable.
Tipus tributari i quota repercutible.
Lloc i data d'emissió.
Dades del registre mercantil de l'expedidor.
L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.
A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.
Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.
Són elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.
Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.
11.5. Acreditació de pagaments.
11.5.1. Sobre les formes d'acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d'octubre de 2012), va introduir les següents limitacions pel que fa als pagaments efectius:
a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.
b) No obstant això, aquest import és de 15.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d'empresari o professional.
c) Als efectes del càlcul d'aquestes quanties, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.
S'entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l'article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d'abril:
a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.
b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.
c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.
Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:
la identificació del beneficiari i de l'ordenant del pagament (l'ordenant ha de ser el beneficiari de la subvenció: NIF i denominació social),
concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.
Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la targeta on figuri l'apunt del càrrec.
Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l'esmentat efecte ha d'estar validada per l'entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.
11.5.2. Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:
Rebut bancari: és el que emet l'entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.
Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l'import transferit i l'import de la factura, segellat i datat per l'entitat bancària.
Extracte bancari del compte de l'entitat on figuri l'assentament amb l'import coincident amb l'import i el nom de l'empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.
Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.
En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.
11.5.3. Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d'aquesta quantia, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:
Denominació social de l'empresa perceptora de pagament
Data d'emissió del rebut
Número de la factura a la qual fa referència el pagament
Import total de la factura
Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l'empresa.
11.6. En cas que l'entitat beneficiària no justifiqui l'import total del projecte d'actuació que hagi servit de base per a la concessió de l'ajut, pertoca la revocació parcial de l'ajut, del qual s'ha de reduir l'import proporcionalment a la quantia no justificada.
11.7. No s'entendrà totalment justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base per concedir l'ajut.
11.8. Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.
11.9. Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.
11.10. Les ajudes percebudes en virtut de la present convocatòria estan subjectes a tributació per IRPF, quan el beneficiari final sigui una persona física i no pugui acollir-se a cap exempció, en particular la prevista per als esportistes d'alt nivell en l'article 7.m) de la Llei 35/2006, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.
12. Termini de justificar
El termini màxim per justificar les ajudes concedides és el 4 de novembre de 2019 (inclòs).
13. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:
Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la consellera d'Afers Socials i Esports, l'acceptació o renúncia de la proposta de resolució de la subvenció. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament, si en el termini de 5 dies naturals des que es notifiqui la proposta de resolució no es fa constar el contrari.
Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.
Justificar la realització de l'activitat objecte de l'ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.
Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.
Comunicar a la Conselleria d'Afers Socials i Esports a través de la Direcció General d'Esports la sol·licitud o l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.
Comunicar immediatament a la Direcció General d'Esports qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l'ajut.
Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Conservar els justificants de les despeses corresponents a l'activitat subvencionada durant 5 anys i posar-los a disposició de la Conselleria quan aquesta els sol·liciti.
Fer publicitat prevista a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Les entitat beneficiaris d'aquestes subvencions hauran de complir l'obligació de fer la publicitat de la subvenció obtinguda al seu portal de transparència en el termini màxim de 30 dies des de la notificació de la concessió de la subvenció.
Comunicar a la Direcció General d'Esports en el termini de 30 dies hàbils des de la notificació de la concessió de la subvenció el “localitzador uniforme de recursos” (URL: adreça formada de caràcters alfanumèrics que indica la localització del fitxer o del directori a internet i que permet d'accedir-hi) del portal de transparència on apareix la publicitat de la subvenció obtinguda, i en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.
14. Revocació
S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.
15. Reintegrament
15.1. Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.
L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.
L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.
La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
15.2. Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
15.3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
16. Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dona lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.
17. Protecció de dades
En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.