Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

PARLAMENT DE LES ILLES BALEARS

OFICINA DE PREVENCIÓ I LLUITA CONTRA LA CORRUPCIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 7723
Resolució de 31 de juliol de 2019 de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears, per la qual s'aproven l'expedient, els plecs de clàusules administratives particulars, de prescripcions tècniques i el model d'oferta econòmica; i s'acorda l'obertura del procediment, per concurs públic, per a l'arrendament d'un immoble en el municipi de Palma per allotjar la seu de l'Oficina (Expt. Patrimoni 1/2019)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

FETS

1. De forma provisional, la seu de l'Oficina s'ha establert a la mateixa seu del Parlament, al carrer Palau Reial, 16. No obstant això, atès que l'article 7 de la Llei 16/2016 estableix que la ubicació de la seu de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la corrupció a les Illes Balears possibilitarà el compliment dels principis de neutralitat i confidencialitat que inspiren la llei, s'han dut a terme diferents contactes amb organismes públics per a l'establiment de l'Oficina fora de la seu del Parlament, però en un lloc públic per tal de maximitzar l'estalvi de costos.

2. Per Resolució de 11 de febrer de 2019 del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Comunitat Autònoma, s'ha adscrit a l'Oficina una part de l'immoble ubicat a l'entresòl del carrer Palau Reial, 14a, de Palma, que tot i que ha permès ubicar els primers efectius de l'Oficina, la seva reduïda grandària (compta amb una superfície d'uns 60 metres quadrats aproximadament, distribuïts en 3 estades), fa inviable l'arribada de nous funcionaris que permetin cobrir el total de places dotades per a aquest any 2019, i impedeix complir amb els principis de neutralitat i confidencialitat que exigeix la Llei, a l'estar obligats a compartir les 3 sales del lloc de treball.

3. Atès que actualment l'Oficina ja disposa de personal suficient per a la constitució d'una mesa de contractació, és viable en aquest moment procedir a licitar l'arrendament d'un immoble que serveixi de seu provisional fins que es produeixi l'adscripció d'un immoble de titularitat pública amb espai suficient perquè aquesta pugui realitzar les funcions que la Llei 16/2016 li atribueix, d'una forma eficient..

FONAMENTS DE DRET

1. L'article 7 de la Llei 16/2016, de 9 de desembre, de creació de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears, disposa que la ubicació de la seu de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la corrupció a les Illes Balears possibilitarà el compliment dels principis de neutralitat i confidencialitat que inspiren aquesta llei.

2. El Reglament de Funcionament i Règim Interior aprovat per la Comissió d'Afers Institucionals i Generals en sessió ordinària de 2018.11.21 (BOIB de 2018.12.13), atribueix al director de l'Oficina en el seu article 6 la competència per "f) la contractació administrativa necessària per al funcionament de l'Oficina" i "o) l'acord de l'adquisició, la venda, la permuta, l'arrendament, la cessió gratuïta o onerosa i el gravamen de béns, en els termes que estableix la legislació vigent ".

3. És d'aplicació la següent normativa:

• L'article 65 i següents de la Llei 6/2001, de 11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d'abril), que regulen els arrendaments d'immobles a favor de la comunitat autònoma.

• Els articles 131 a 138 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB nº 192, de 24 de desembre).

• La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.

• Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23 / UE i 2014/24 / UE, de 26 de febrer de 2014.

En virtut de l'anterior, acord la següent

 

Resolució

1. Aprovar l'expedient de referència.

2. Aprovar els plecs de clàusules administratives particulars, de prescripcions tècniques i el model d'oferta econòmica que regiran el concurs.

3. Acordar l'obertura del procediment de concurs públic, d'acord amb el que estableix la Llei 6/2001, de 11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei esmentada.

4. Efectuar la publicació de la licitació en la Plataforma de Contractació del Sector Públic, amb el número d'expedient "Patrimoni 1/2019".

 

Palma, 31 de juliol de 2019

El Director Jaume Far Jiménez

Documents adjunts