Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 7687
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 26 de juliol de 2019 per la qual es denega l’autorització d’obertura i funcionament com a centre docent estranger del centre Escolasofia i se’n tanca l’expedient administratiu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 4 d'abril de 2016 va tenir entrada a la Conselleria d'Educació i Universitat una sol·licitud presentada pel senyor Rafael Gómez Ramírez (NRE 17782/2016, de 4 d'abril) per a l'obertura i el funcionament com a centre docent estranger de l'Escola Waldorf-Steiner, de Palma. En aquesta sol·licitud es van aportar els plànols de les instal·lacions, una certificació lliurada per l'ambaixada del Estats Units d'Amèrica, en què es feia constar que el centre esmentat havia estat acceptat per iniciar el procés d'acreditació per la Middle States Association of Colleges and Schools – Commissions on Elementary and Secondary Schools. També aportà els estatuts de l'Associació per a la Pedagogia Waldorf-Steiner a Palma, Espiga i Raïm, la seva inscripció al Registre de fundacions i la targeta d'identificació fiscal de l'Associació Espiga i Raïm.

2. El 15 de novembre de 2016, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l'IBISEC va emetre un informe tècnic desfavorable, atès que la documentació presentada no complia les condicions exigides per la normativa vigent per a la configuració sol·licitada.

3. El 2 de desembre de 2016 (NRE L13E72908/2016) va tenir entrada a la Conselleria d'Educació i Universitat, nova documentació per justificar les deficiències esmentades a l'informe de l'IBISEC.

4. El 26 de gener de 2017 el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l'IBISEC va emetre un altre informe desfavorable, atès que la nova documentació presentada seguia sense complir amb la normativa vigent.

5. El 7 de març de 2017 (NRE L13E12008/2017) va tenir entrada a la Conselleria nova documentació per justificar les deficiències esmentades a l'informe de l'IBISEC.

6. El 5 d'abril de 2017 el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l'IBISEC va emetre un nou informe desfavorable, atès que la documentació presentada no complia les condicions exigides per la normativa vigent per a la configuració sol·licitada.

7. El 16 d'octubre de 2017 la Conselleria d'Educació i Universitat (NRS L13S11196/2017) va sol·licitar al Ministeri d'Afers Exteriors un informe sobre la conveniència de la inscripció del centre educatiu esmentat.

8. El 19 d'octubre de 2017, el representant del centre va aportar nova documentació a l'expedient que no esmenava les deficiències detectades per l'IBISEC. A més, va comunicar el canvi de nom de l'Escola Waldorf-Steiner Palma, que ara es diria Escolasofia.

9. El 28 de novembre de 2017 (NRE L13E66774/2017) va tenir entrada a la Conselleria d'Educació i Universitat l'informe favorable emès pel Departament de Cooperació i Relacions Culturals i Científiques del Ministeri d'Afers Exteriors i Cooperació.

10. El 28 de novembre de 2018 (NRS L13S17270/2018), atès que havia transcorregut amb escreix el termini atorgat per aportar la documentació, es va concedir als representants del centre un termini de 10 dies hàbils per poder fer al·legacions i presentar els documents i les justificacions que considerassin adients, d'acord amb el que estableix l'article 82.1 de la Llei 39/2015.

11. El 7 de març de 2019, el representant del centre va tornar a comparèixer a la Conselleria per sol·licitar que no s'arxivàs l'expedient d'autorització, ja que estaven elaborant la documentació requerida i manifestà que la presentarien en un termini de tres setmanes.

12. El 17 d'abril de 2019, i atès que havia transcorregut el termini atorgat, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe desfavorable a l'autorització d'obertura i funcionament com a centre docent estranger del centre Escolasofia, per la qual cosa se'n tanca l'expedient administratiu.

13. Atès que el centre no compleix els requisits necessaris perquè es pugui autoritzar i atès que els expedients d'autorització no es poden perllongar en el temps, la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca ha de denegar l'autorització al centre mitjançant aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa.

14. A més a més, s'ha de tenir en compte que, si s'escau, el fet d'escolaritzar alumnes sense disposar de l'autorització administrativa pertinent suposaria una vulneració de la normativa en vigor que obliga aquesta Administració educativa, amb independència d'altres actuacions que ha de dur a terme, a donar part dels fets esmentats a la Fiscalia de Menors i a l'Ajuntament de Palma perquè iniciïn les accions pertinents en el marc de les seves competències.

Fonaments de dret

1. El Reial decret 806/1993, de 28 de maig, de règim de centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 149, de 23 de juny), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 febrer (BOE núm. 62, de 12 de març).

2. El Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats per impartir ensenyaments de règim general no universitaris (BOE núm. 86, de 9 d'abril), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 febrer.

3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).

4. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix a l'article 36.2 que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

5. El Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 3 de juliol).

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres amb data 15 de juliol de 2019, dict la següent

Resolució

1. Denegar l'autorització d'obertura i funcionament com a centre docent estranger del centre Escolasofia.

2. Arxivar l'expedient administratiu del centre Escolasofia i declarar conclòs el procediment.

3. Notificar aquesta Resolució al representant del centre, de conformitat amb el que estableixen els punts 1 i 2 de l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Comunicar el que es disposa en aquesta Resolució a la Fiscalia de Menors i a l'Ajuntament de Palma perquè iniciïn les accions pertinents en el marc de les seves competències en el cas que aquest centre tingués alumnes escolaritzats malgrat no disposar de l'autorització corresponent.

5.   Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia que es publiqui al BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat al BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 26 de juliol de 2019

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca Martí X. March Cerdà