Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 7668
Reglament municipal per a la regulació de les prestacions econòmiques d'urgència social de l'Ajuntament d'Esporles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se publicat en el BOIB núm. 67 de dia 18 de maig de 2019, anunci relatiu a l'aprovació del següent:

REGLAMENT MUNICIPAL PER A LA REGULACIÓ DE LES PRESTACIONS ECONÒMIQUES D'URGÈNCIA SOCIAL DE L'AJUNTAMENT D'ESPORLES

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

L'apartat e) de l'article 25.1 de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, contempla competència municipal la matèria d'avaluació i informació de situacions de necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social.

L'article 38 de la Llei 4/2009 d'11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears estableix com a competència dels ajuntaments: “crear, organitzar i gestionar els serveis socials que considerin necessaris dins el seu municipi, tan propis com delegats per altres administracions, d'acord amb la cartera de serveis socials i el pla estratègic corresponent, els plans estratègics autonòmics i l'insular”.

Al capítol III de l'article 22 de l'anterior llei citada, es presenten els elements que componen el sistema públic de serveis socials, diferenciant entre tres tipus de prestacions econòmiques: Les prestacions econòmiques de dret subjectiu, les prestacions econòmiques de dret de concurrència i les prestacions econòmiques d'urgència social.

En conseqüència d'aquestes raons, es fomenta la necessitat per part de l'Ajuntament d'Esporles de realitzar un marc regulador per les futures concessions de les prestacions econòmiques d'urgència social, que fa temps es van atorgant però que cal determinar i establir els seus principis fonamentals per incrementar la seva eficàcia.

CAPÍTOL I.- DISPOSICIONS GENERALS

Article 1.-Objecte

L'objecte d'aquest reglament és la regulació de les prestacions econòmiques d'urgència social del municipi d'Esporles, destinades a atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques i regular el seu procediment de concessió.

Article 2.- Definició

Les prestacions econòmiques d'urgència social són ajudes de caràcter extraordinari que permeten cobrir les necessitats bàsiques de persones i nuclis familiars que s'han vist privades, puntualment, dels recursos econòmics necessaris per fer front a una determinada situació i en la que concorren circumstàncies que poden ser susceptibles d'exclusió social.

Funcionen com un instrument de la Unitat de Serveis Socials Comunitaris Bàsics dirigit a pal·liar les necessitats socials i la carència puntual econòmica de persones o nuclis familiars, amb l'objectiu d'aconseguir la seva autonomia a mig o llarg termini, millorar les seves condicions de vida i afavorir la integració social.

Es considera nucli familiar, a efectes del present Reglament, el grup de convivència per vincle matrimonial o qualsevol altre relació estable anàloga, per consanguinitat fins el primer grau en línia descendent o adopció. Les situacions de tutela també es consideren nucli familiar.

Article 3.- Característiques

Són ajudes puntuals, no periòdiques.

Són ajudes extraordinàries que es concedeixen en funció de la situació en que es troba la persona o nucli familiar per evitar un possible cas d'exclusió social.

Són ajudes finalistes, s'apliquen a la finalitat per les quals han estat concedides.

Són ajudes amb una quantitat no exacte, depenen del pressupost anual i de la situació socioeconòmica a resoldre.

Són complementàries al treball social, actuen de manera adjunta amb un treball més individualitzat, centrat en la persona o família i amb l'objectiu d'afavorir l'autonomia.

Les prestacions concedides no poden ser invocades com a precedent per a l'obtenció de noves prestacions.

És un criteri rellevant per a l'atorgament que la prestació econòmica atorgada contribueixi a la resolució definitiva o millora de la situació de carència.

Les prestacions regulades en el present Reglament són intransferibles i, per tant, no poden oferir-se en garantia de contraprestació, ser objecte de cessió total o parcial, compensació o descompte, excepte per al reintegrament de les prestacions indegudament percebudes i/o retenció o embargament i en els supòsits amb els límits prevists a la legislació general de l'Estat que resulti aplicable.

En el supòsit que concorrin diverses persones sol·licitants d'un mateix nucli de convivència per fer front a la mateixa despesa, només podrà ser concedida a una d'aquestes, promovent l'acord entre les parts interessades.

En referència a la compatibilitat o incompatibilitat d'aquestes prestacions amb altres ajudes de les administracions públiques, cada cas serà valorat individualment.

Article 4.- Modalitats de prestació

L'Ajuntament d'Esporles concedirà, a les persones o nuclis familiars que compleixin els requisits establerts a l'article 8.2. del present Reglament, ajudes econòmiques puntuals en motiu de les situacions següents:

A. Carència o insuficiència de recursos econòmics per a l'accés o manteniment de l'habitatge habitual i/o despeses derivades:

i. Ajuts per garantir els subministres bàsics: gas, llum, aigua, butà i altres.

ii. Ajuts per lloguers/hipoteques endarrerides.

iii. Ajuts per a lloguer d'habitatge habitual.

iv. Ajuts en les despeses per fer front a la pèrdua temporal o permanent d'habitatge per desnonament.

v. Ajuts per allotjaments temporals.

vi. Bestretes de fiances, avals, pagaments puntuals de quotes d'hipoteques.

vii. Ajuts per a l'adquisició d'equipament bàsic.

viii. Ajuts per mantenir les condicions mínimes d'higiene de l'habitatge.

ix. Ajuts per reparacions o adaptació de l'habitatge.

B. Necessitats bàsiques primàries d'alimentació, higiene, roba i calçat:

i. Ajuts per a l'alimentació i necessitats bàsiques de subsistència.

ii. Ajuts per a dietes especials d'inscripció mèdica.

iii. Ajuts per a l'alimentació infantil i higiene/lactància.

iv. Ajuts per a roba i calçat: cobertura per mitjà de la col·laboració amb altres recursos de la comunitat i també en el casos que es necessiti roba laboral especial segons valoració i situació.

C. Necessitats d'integració sociolaboral:

i. Ajuts individuals per promoure la integració sociolaboral.

ii. Ajuts pel transport.

D. Necessitats de suport a la infància en risc:

i. Reducció de la quota d'escolarització d'educació infantil de l'Escoleta Municipal d'Esporles.

ii. Ajuts pel material escolar i llibres en situacions de greu necessitat socioeconòmica.

iii. Ajuts de menjador escolar complementàries al sistema educatiu.

iv. Ajuts per a activitats extraescolars i de lleure.

v. Ajuts individuals per al transport escolar.

 

E. Situacions de desemparament i manca de recursos de caràcter urgent:

i. Avançament de despeses urgents.

ii. Pagament d'enterraments de beneficència.

iii. Ajuts per al trasllat en cas de circumstàncies greus.

F. Prevenció i manteniment de la salut i atenció sanitària:

i. Ajudes tècniques complementàries que no entren en el sistema de prestacions tècniques de la Seguretat Social.

ii. Ajuts per a medicaments vitals i d'urgència.

iii. Ajuts per tractaments terapèutics.

G. Desplaçaments habituals per necessitat formativa o d'atenció sanitària:

i. Ajuts de transport.

ii. Desplaçaments per rebre atenció sanitària.

H. Altres:

i. Ajuts per a l'atenció de situacions d'urgent i greu necessitat que no puguin ser ateses per cap dels conceptes prevists als epígrafs anteriors.

Article 5.- Àmbit d'aplicació

El present Reglament s'aplicarà a persones físiques i nuclis familiars empadronades i residents al municipi d'Esporles.

Article 6.- Naturalesa jurídica dels ajuts

Els ajuts presentats al Reglament són considerats a tots els seus efectes com a despesa de dret públic. En el casos de manca de pressupost, la direcció pot limitar els ajuts i en alguns casos, prioritzar per barem de lliure disposició les situacions de major risc d'exclusió o necessitat més urgent.

Els ajuts són puntuals i voluntaris. Majoritàriament són sol·licitats per la persona interessada.

Els ajuts contemplats al present Reglament tenen la naturalesa jurídica de subvenció i la seva concessió està emparada en l'article 22.2.c) de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de Subvencions.

Article 7.- Dotació pressupostària

L'ajuntament d'Esporles estableix una única partida pressupostària del total de prestacions econòmiques d'urgència social adreçades a persones i nuclis familiars en situació de risc d'exclusió social.

L'esmentada partida podrà ser incrementada en funció de les modificacions de crèdits que eventualment pugui aprovar la corporació, d'avant de la circumstància d'exhauriment de la dotació i a conveniència de la disponibilitat pressupostària de l'entitat.

Les prestacions econòmiques vinculades no gaudiran de l'efecte de la consolidació de les mateixes en el pressupost municipal del següent exercici i quedaran condicionades a la disponibilitat efectiva de liquiditat, condicionada alhora per l'aprovació del programa o subvenció.

CAPÍTOL II.- PERSONES BENEFICIÀRIES

Article 8.- Persones beneficiàries, requisits, obligacions i drets

8.1. Persones beneficiàries

Es pot beneficiar dels ajuts qualsevol persona i/o nucli familiar que compleix els requisits esments a l'article 8.2. , que es trobi en una situació de dificultat social i/o econòmica i on els ajuts establerts siguin necessaris per pal·liar o evitar l'empitjorament de la situació.

Tindran un accés prioritari aquelles persones o nuclis familiars que es trobin en les situacions de necessitat descrites a l'article 6 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears.

 

8.2. Requisits

Les persones sol·licitants de les prestacions han de complir els requisits següents:

A. Ser major de 18 anys o estar emancipat/da legalment o, en el seu defecte, haver iniciat el tràmit legal d'emancipació.

B. Residir i estar empadronat/da al municipi d'Esporles amb una antelació mínima de 3 mesos des de la data de sol·licitud, excepte les persones i infants en situació de pobresa extrema.

C. Que el nucli de convivència de la persona sol·licitant tingui uns ingressos iguals o inferiors al resultat de l'IPREM (Indicador Públic de Renta de Efectes Múltiples), càlcul disponible a l'annex 3 del present Reglament.

D. No disposar de béns mobles i immobles diferents de l'habitatge habitual sobre el qual es disposi dret de propietat, possessió o usdefruit ni rendes de l'activitat econòmica.

E. No rebre prestacions econòmiques d'altres administracions que podrien cobrir la necessitat sorgida.

F. Tenir expedient obert a l'àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament d'Esporles i trobar-se inserit en un pla de treball consensuat amb el/la professional del servei.

G. Els nuclis familiars amb menors en edat d'escolarització obligatòria han d'acreditar l'assistència regular als centres escolars.

H. No haver sol·licitat ajuda econòmica a aquesta administració en els darrers 6 mesos, amb l'excepció d'aquells casos que requereixin renovar l'atenció urgent i immediata i amb un previ informe tècnic que ho justifiqui.

8.3. Obligacions

Les persones beneficiàries de les ajudes han de complir les obligacions següents:

  1. Acreditar els requisits exigits per tenir accés a les ajudes.

  2. Acceptar ofertes de treball tutelat i/o protegit formulades pels serveis públics d'ocupació o altres institucions competents, sempre que no s'acrediti impediment i a discreció de l'informe tècnic de referència dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics.

  3. Comunicar als Serveis Socials de l'Ajuntament d'Esporles les variacions o canvis existents en la situació social i econòmica de la persona o nucli familiar que puguin modificar les circumstàncies que van donar lloc a la sol·licitud i resolució.

  4. Destinar la prestació a la finalitat que la va motivar.

  5. En els casos que es proposi a l'informe tècnic, el destinatari haurà de consentir la cessió del crèdit a favor de la persona que hagi de ser retribuïda amb l'ajut o en el seu defecte, a l'entitat a la qual va destinat l'ajut per beneficiar a la persona en qüestió, i l'Ajuntament d'Esporles quedarà facultat per fer el pagament directe a aquesta darrera.

  6. Amb caràcter general, la concessió de l'ajut queda condicionat a l'acceptació d'obligatorietat de seguir un pla de treball individual i/o familiar per part de la persona usuària.

  7. Justificar l'ajut mitjançant la presentació de factures acreditatives de la despesa.

  8. Comunicar als Serveis Socials de l'Ajuntament d'Esporles l'obtenció d'altres ajudes per la mateixa finalitat.

  9. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que efectuï l'Ajuntament d'Esporles i facilitar tota la informació i documentació que li sigui requerida.

  10. Mantenir l'empadronament i la residència efectiva en el municipi d'Esporles durant el temps de percepció de l'ajuda.

  11. Qualsevol altra obligació relacionada directament amb l'objecte de l'ajuda que específicament s'estableixi a l'acord de concessió d'aquesta i que serà proposada conforme al criteri professional dels Serveis Socials Municipals.

8.4. Drets

Les persones beneficiàries de les ajudes tenen els drets següents:

  1. Dret a rebre informació de les possibles modificacions que puguin produir-se en el règim de la prestació.

  2. Dret a la intimitat i tractament confidencial de la documentació de caràcter personal inclosa en l'expedient. Tant el/la Regidor/a de l'àrea de Serveis Socials, Benestar i Sanitat com el personal tècnic que tramiti les ajudes estan obligats a mantenir el secret de la informació dels expedients, ja que la intimitat de les persones està afectada i quedarà subjecta a reserva i tractament confidencial d'acord amb l'art.18 de la Constitució Espanyola i amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

  3. Dret a exercir el dret de queixa conforme a les disposicions vigents.

  4. Dret a l'abandonament efectiu de l'ajuda o prestació una vegada s'hagi resolta.

  5. Qualssevol altres drets reconeguts per la Llei 4/2009 d'11 de juny de Serveis Socials de les Illes Balears i que puguin ser exercits davant aquesta administració en virtut de les competències que tingui atribuïdes, disponibles a l'annex 5 del present document.

 

​​​​​​​CAPÍTOL III.- ATORGAMENT DE LES PRESTACIONS

Article 9.- Criteris d'atorgament

L'atorgament de l'ajut dependrà del pressupost disponible a l'Ajuntament d'Esporles tal com disposa l'article 7 del capítol I del present Reglament.

L'atorgament de l'ajut també s'ajustarà als requisits plantejats a l'article 8.2 del capítol II del present Reglament. Tot i així, els/les professionals poder proposar excepcions quan la situació ho requereixi.

Segons el decret 56/2011 de 20 de maig d'aprovació de la Cartera bàsica de Serveis Socials, l'atorgament de la prestació requerirà la valoració prèvia per part dels/de les professionals.

En els casos d'atorgament de l'ajut, a l'informe de resolució favorable de la prestació (annex 4) s'ha de presentar el fonament i les causes que justifiquen aquesta aprovació.

Conjuntament amb l'informe abans esmentat, s'ha de presentar la valoració sociolaboral i econòmica de la persona o nucli familiar beneficiari que a continuació es detalla. El barem per a la regulació de les prestacions econòmiques dels serveis socials de l'Ajuntament d'Esporles està disponible a l'annex 3.

9.1.Valoració sociolaboral

La valoració sociolaboral correspon als professionals dels Serveis Socials Municipals, que tindran en compte el aspectes següents:

  1. Família monoparental formada per pare o mare sola amb infants, sempre que aquests convisquin amb ell o ella i en depenguin econòmicament de forma exclusiva. En el cas que el tutor o tutora monoparental tingui una parella de convivència estable, es tindran en compte els ingressos de tot el nucli de convivència.

  2. Famílies nombroses.

  3. Famílies amb persones dependents a càrrec i/o amb alguna discapacitat reconeguda.

  4. Persones soles sense suport familiar o veïnal.

  5. Condicions laborals precàries, desocupació i pobresa.

  6. Problemes de salut que poden dificultar la integració familiar o comunitària.

  7. Dificultats d'habitatge (deficiències estructurals, amuntegament, manca de subministraments elèctrics i d'aigua, infravivenda, etc.).

  8. Nuclis familiars amb causes sobrevingudes (en tràmits de separació i/o divorci en l'any en curs, mort d'algun progenitor, sinistres de la llar, etc.).

  9. Vulnerabilitat, risc o desemparament de la gent gran, els infants i les persones adolescents.

  10. Situacions que suposen un risc per a la integritat de les persones (dones i menors que pateixen violència de gènere, maltractes a persones majors, etc.).

  11. Discriminació per raó de sexe, lloc de procedència, discapacitat, malaltia, ètnia, cultura, religió o per qualsevol altra raó.

  12. Dificultat d'integració familiar o comunitària derivada de la drogodependència o altres addiccions.

  13. Vulnerabilitat, exclusió i aïllament social.

  14. Problemes de convivència i/o cohesió social.

  15. Urgències socials per causes sobrevingudes.

  16. Situació laboral.

  17. Pronòstic: la implicació, motivació cap al canvi, etc.

9.2. Valoració econòmica

Per establir la situació econòmica familiar es consideren les despeses i els ingressos nets percebuts durant els 3 mesos anteriors a la data de sol·licitud per al conjunt de membres del nucli familiar.

En les despeses s'han de tenir en compte:

  1. Habitatge

  2. Subministra d'aigua, electricitat i/o gas

  3. Salut

  4. Educació, en cas de menors en el nucli familiar

  5. Altres

En els ingressos s'han de tenir en compte:

  1. Ingressos del treball per compte aliè

  2. Beneficis i pèrdues del treball per compte propi

  3. Prestacions socials

  4. Rendes de capital i de la propietat

  5. Ingressos percebuts per infants i col·laboracions familiars

  6. Altres ingressos: arrendament d'habitacions, altres cases, etc.

Del còmput dels ingressos del nucli de convivència, en podran ser beneficiàries les persones sol·licitants que no superin els ingressos (descomptant les despeses) dels següents percentatges del IPREM (Indicador Públic de Renta d'Efectes Múltiples) per nombre de membres del nucli de convivència i de forma mensual (veure annex 3).

IPREM del 2018: 537,84€

Si la renta per càpita és menys del 30% del IPREM

4 punts

Si la renta per càpita és del 30% al 50% del IPREM

3 punts

Si la renta per càpita és del 50% al 70% del IPREM

2 punts

Si la renta per càpita és del 70% al 100% del IPREM

1 punt

CAPÍTOL IV.- QUANTIA DE LES PRESTACIONS

Article 10.- Quantia

Les prestacions econòmiques d'urgència social seran de quantia variable, determinada pel resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en el barem socioeconòmic disponible a l'annex 3 del present Reglament. En cas de necessitat extrema i severa, apreciada a l'informe tècnic, l'import serà íntegrament finançat per part de la corporació.

S'estableix 2.500€ com a quantia màxima atorgable per nucli familiar i any. Per qualsevol situació extraordinària que necessiti superar aquesta quantitat, es requerirà l'aprovació de la direcció tècnica de l'àrea de Serveis Socials.

L'import total de les ajudes no podrà superar, en cap cas, el cost de la necessitat a cobrir, incloent les concurrències amb altres subvencions destinades a la mateixa finalitat.

CAPÍTOL V.- PROCEDIMENT DE LA CONCESSIÓ

Article 11.- Òrgan competent per resoldre i òrgan gestor

L'òrgan competent per resoldre la concessió o denegació de les ajudes sol·licitades és la Batlia Presidencial o el/la regidor/a o tinent de batle/essa de l'Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament d'Esporles.

La competència de dur a terme la gestió administrativa i tècnica de les prestacions sol·licitades són la unitat administrativa i l'àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament d'Esporles.

Article 12.- Procediment dels ajuts

El procediment s'inicia amb la sol·licitud de la persona interessada per mitjà del model de sol·licitud general (annex 1) o, en els casos en que ja s'està efectuant una intervenció, a proposta del/la professional dels Serveis Socials i posterior presentació de la sol·licitud. Les ajudes seran tramitades pel treballador/a social dels Serveis Socials de l'Ajuntament d'Esporles.

La sol·licitud es pot realitzar en qualsevol moment, en funció de l'aparició de la situació d'emergència, i s'ha de presentar físicament al Registre General d'Entrada de l'Ajuntament d'Esporles i adreçada a l'àrea de Serveis Socials.

Una vegada rebuda la sol·licitud, si la persona sol·licitant no ha aportat la documentació necessària, es requerirà presentar-la en un termini de 10 dies hàbils i s'informarà que l'incompliment d'aquest fet suposarà l'arxiu de l'expedient sense més tràmits.

La instrucció de l'expedient correspondrà a l'àrea de Serveis Socials.

En un termini de 30 dies hàbils des de la recepció completa de la documentació acreditativa, el/la treballador/a social realitzarà un informe en el qual es proposarà, o no, la concessió de l'ajuda sol·licitada i, si escau, la quantia. L'informe de proposta conté els apartats següents (inclòs a l'annex 3):

  1. Perceptor/s de l'ajut o nombre d'expedient.

  2. Si és procedent o no la seva concessió.

  3. La quantia d'aquesta, si escau.

  4. Compromís del beneficiari d'acord amb l'establert al pla d'intervenció.

La resolució de la concessió d'ajuda serà acordada per el batle o la batlessa de l'Ajuntament d'Esporles o per l'òrgan en qui hagués delegat, i quedarà subjecte al mateix deure de secret professional a què està obligat/da per ètica professional el treballador/a social. No es farà publicitat de les ajudes concedides, vist el que disposa l'article 18.3 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions.

La resolució de l'ajuda (annex 4) s'haurà de produir en un termini màxim de 3 mesos des de la data de registre de la sol·licitud.

La resolució adoptada serà notificada als interessats en el domicili que figuri en la sol·licitud de l'ajuda.

Posteriorment es presentarà al Departament d'Intervenció la resolució per la qual, si s'escau, es concedeixi l'ajuda perquè es pugui fer efectiu el pagament de la quantia concedida d'acord amb les condicions que s'estableixin.

El personal tècnic valorarà la temporització de l'ajuda.

Article 13.- Documentació

La documentació específica per realitzar el tràmit és la següent:

  1. Contracte assistencial signat (annex 2).

  2. Sol·licitud d'ajuda, segons model normalitzat, degudament emplenada (annex 1).

Dins l'expedient ha de constar la documentació següent:

  1. DNI original de la persona sol·licitant i de les persones majors de 16 anys del nucli familiar o documentació acreditativa de la identitat. En el supòsit de persones que no tinguin la nacionalitat espanyola, original del NIE, passaport o document que legalment els substitueixi.

  2. Targeta sanitària de tots els membres del nucli familiar.

  3. Llibre de Família complert i, en el seu cas, sentència de separació o divorci, o conveni regulador on consti pensió alimentaria i custòdia de fills.

  4. En el cas que la persona sol·licitant o algun altre membre del nucli familiar estigui afectat per algun tipus de discapacitat, dictamen de valoració del grau de discapacitat certificat per l'òrgan o entitat que correspongui.

  5. En cas de malaltia greu d'algun membre del nucli familiar, informes mèdics o altres documents que ho acreditin.

  6. Si s'escau, la targeta d'atur o millora de l'ocupació de les persones majors de 16 anys que es trobin en situació d'atur laboral.

Altre documentació que es pot requerir:

I. Certificat bancari del número de compte on va dirigida l'ajuda.

J. Certificat unitat de convivència.

K. Si s'escau, original del títol de família nombrosa.

L. Si en el nucli familiar hi ha algun cas d'acolliment, el corresponent document acreditatiu d'aquesta situació.

M. Si s'escau, certificat que acrediti si perceben prestació per atur els membres adults del nucli familiar i de l'import de la prestació o, en el seu cas, certificat negatiu.

N. Si s'escau, certificat de vida laboral dels membres adults del nucli familiar.

O. Si s'escau, original de la declaració de la renda.

P. Declaració jurada d'ingressos del nucli familiar, únicament en el supòsit en que quedi suficientment justificada la impossibilitat d'aportar la documentació requerida en l'apartat anterior (declaració de renda).

Q. En el cas de persones treballadores per compte aliena: original del contracte de treball i de les tres darreres nòmines de les persones majors de 16 anys que realitzin activitat laboral.

R. En el cas de persones treballadores autònomes: última liquidació trimestral d'IRPF i/o butlletí de cotització a la Seguretat Social i, en tot cas, declaració jurada dels ingressos.

S. Si s'escau, certificat de percebre o no pensions de l'Administració Pública i en cas afirmatiu de la seva quantia.

T. Si s'escau, justificant del capital mobiliari en el que constin els rendiments i els saldos de tots els comptes oberts a nom de la persona sol·licitant.

U. Justificació de despeses fixes mensuals: contracte de lloguer de l'habitatge, últims rebuts de préstecs bancaris, despeses d'aigua, llum i gas, etc.

V. En cas de separació o divorci, document notarial, els justificants d'interposició de la demanda, la sentència judicial o altres documents que demostrin aquesta situació.

W. Declaració acreditativa de la reclamació de la pensió d'aliments (en cas de separació i quan no es compleix aquesta mesura).

X. Qualsevol altra documentació que per a la correcta valoració de la sol·licitud pugui ser requerida durant la seva tramitació, que podrà ser sol·licitada pel personal tècnic de referència dels equips de serveis socials o aportada per la persona interessada si ho considera convenient.

La documentació esmentada en aquest Reglament és de caràcter general i es reclamarà, a cada cas en particular, la documentació necessària per a realitzar correctament la valoració social i econòmica.

Les fotocopies de la documentació rebuda seran guardades a l'expedient de la persona corresponent.

Es garanteix la confidencialitat de les dades i el seu processament adequat, respectant en tot cas el que estableix la Llei Orgànica de Protecció de Dades. La persona sol·licitant ha de firmar l'autorització expressa en el contracte assistencial de tractament de dades de caràcter personal (inclòs a l'annex 2).

Article 14.- Pagament

L'abonament de l'ajuda es pot realitzar directament a la persona destinatària o, en el casos on es proposi a l'informe tècnic, la persona destinatària haurà de consentir la cessió del crèdit a favor de la persona que hagi de ser retribuïda amb l'ajut o, en el seu defecte, a l'entitat prestadora del servei o motiu de l'ajuda. L'Ajuntament d'Esporles quedarà facultat per fer el pagament directe.

Es tramitaran preferentment via transferència bancària al número de compte aportat.

Article 15.- Comprovació de l'ús de l'ajuda

Els/les professionals de referència comprovaran l'adequat compliment de la finalitat per la qual ha sigut aprovada l'ajuda econòmica contemplada en aquest Reglament. La comprovació s'adjuntarà a l'expedient de la persona beneficiària.

La no destinació de l'ajut al fi corresponent és motiu d'infracció.

Article 16.- Justificació de la despesa

La justificació de la despesa s'acreditarà presentant les factures dels pagaments i despeses realitzats o mitjançant altres documents justificatius, davant el/la professional de referència dels Serveis Socials.

La justificació s'haurà d'efectuar un cop haver fet ús de l'ajut i almenys, en un termini màxim de 2 mesos des de la data de concessió.

La manca de justificació o la justificació incorrecta de l'ajut rebut pot ser motiu de penalitat.

El/la professional de referència adjuntarà a l'expedient de la persona beneficiària la correcta justificació de l'ajut.

CAPÍTOL VI.- DENEGACIÓ, REVOCACIÓ I INFRACCIONS

Article 17.- Procediment de denegació, modificació, suspensió i renúncia

17.1. Denegació de la prestació

Podran ser denegades aquelles sol·licituds, malgrat complir amb els requisits establerts a l'article 8.2, on hi pugui concórrer alguna de les circumstàncies següents:

  1. La falta de tots o alguns dels requisits necessaris per a la seva concessió.

  2. Que la persona sol·licitant no resideixi efectivament en el municipi.

  3. Dificultar la tasca tècnica de valoració de la sol·licitud.

  4. Que existeixi una persona legalment obligada i amb possibilitat de prestar ajuda a la persona sol·licitant.

  5. Que l'ajuda sol·licitada no sigui adequada o suficient per a la resolució de la problemàtica plantejada.

  6. Que no existeixi crèdit suficient per l'atenció de la sol·licitud.

  7. Que en el termini dels 6 mesos anteriors a la sol·licitud li hagi estat extingida o revocada qualsevol altra ajuda o prestació social per incompliment de les condicions establertes en la seva concessió.

  8. El falsejament o ocultació de qualsevol de les dades declarades per les persones sol·licitants.

  9. Que es demostri que la persona sol·licitant pot satisfer adequadament les seves pròpies necessitats i/o amb el suport dels seus familiars, representants legals o guardadors de fet.

  10. Que l'atenció de la persona sol·licitant, en quant a la naturalesa de la prestació o per raó de residència, correspongui a una altra Administració pública.

També és susceptible de denegació qualsevol altre circumstància que prèvia valoració de l'equip professional així ho declari. En quedarà constància escrita a l'expedient.

17.2. Modificació de la prestació

Es pot produir una modificació en la prestació quan les circumstàncies que van motivar la sol·licitud variïn. Es podrà modificar la finalitat i la quantitat de la prestació a proposta de la persona beneficiària o del/la professional.

17.3. Suspensió de la prestació

Es pot procedir a la suspensió de la prestació per alguna d'aquestes causes:

  1. Per voluntat o renúncia de la persona beneficiària a la prestació econòmica.

  2. Mort de la persona beneficiària. Quan l'ajuda s'hagi concedit a un nucli familiar l'equip de professionals valoraran si és pertinent o no la seva continuïtat.

  3. Per l'aparició de causes sobrevingudes que produeixin la impossibilitat material de continuar amb la prestació de l'ajut.

17.4. Desistiment i renúncia

La persona sol·licitant podrà desistir de la seva sol·licitud o renunciar al seu dret a la prestació reconeguda per mitjà d'un escrit dirigit a l'Ajuntament. Aquest dictarà una resolució on s'expressi la circumstància en que concorre, indicant els fets produïts i les normes aplicables.

Article 18.- Revocació de les ajudes

Serà procedent la revocació de les prestacions en motiu de les causes següents:

  1. En cas d'incompliment dels requisits per part de la persona beneficiària (compliment del pla de treball individualitzat, acceptació d'ofertes de treball, escolarització dels infants, etc.). Seran els serveis bàsics d'atenció social els que determinaran, en una proposta de resolució, la valoració sobre el compliment o eventual incompliment d'aquestes circumstàncies.

  2. Quan la persona beneficiària incompleixi totes o algunes de les obligacions adquirides amb l'acceptació de l'ajut.

  3. Falsejar, ocultar o mostrar obstrucció a les actuacions de comprovació per part del personal municipal de serveis socials i serveis econòmics, malgrat reunir la persona sol·licitant els requisits per a la concessió.

  4. Que hagi transcorregut el termini de tres mesos des de l'atorgament de l'ajuda sense que l'ingrés econòmic s'hagi pogut fer efectiu per causes imputables a la part interessada. Aquest fet es comunicarà per correu ordinari al domicili que la persona sol·licitant va declarar.

  5. La utilització de l'ajut amb una finalitat diferent d'aquella per a la qual va ser concebuda, constituirà causa determinant de la seva revocació i l'òrgan competent promourà l'acció executiva que correspongui, sense perjudici de les actuacions civils, penals o d'un altre ordre que en cada cas sigui procedent.

  6. Desaparició de totes o algunes de les circumstàncies que van donar lloc a la seva concessió.

  7. Per l'aparició de causes sobrevingudes que produeixin la impossibilitat material de continuar amb la prestació de l'ajut.

  8. Per ser beneficiari/a simultàniament d'una altra prestació amb la mateixa finalitat, és a dir, que tingui la mateixa naturalesa i atengui les mateixes necessitats, sense que tal circumstància hagi estat comunicada al Departament de Serveis Socials.

  9. Altres causes de naturalesa anàloga i caràcter greu imputables a la persona beneficiària, no previstes en els apartats anteriors.

La revocació suposarà, en el casos pertinents, a la tramitació d'un expedient sancionador.

La revocació anirà precedida per un termini de 10 dies hàbils des de la comunicació de la revocació per correu certificat, perquè la persona beneficiària pugui presentar els documents o justificacions pertinents.

 

​​​​​​​Article 19.- Infraccions i penalitats

Constitueixen infraccions les accions següents:

  1. El falsejament o ocultació de qualsevol de les dades declarades per les persones sol·licitants , inclòs quan la persona sol·licitant reuneixi els requisits per la concessió.

  2. La no aplicació, en tot o en part, de la quantitat rebuda a les finalitats per a les quals fou concedida.

  3. L'incompliment reiterat i continu, per raons imputables a la persona beneficiària, del pla de treball individualitzat i dels acords relacionats amb la prestació concedida.

  4. La falta de justificació de l'ús donat als fons rebuts, la justificació incompleta o inexacta i la justificació fora de termini.

  5. L'obstrucció, excusa o negativa a les actuacions de valoració, seguiment i/o comprovació per part de l'equip de professionals.

  6. Incompliment de l'obligació de comunicar al/a la professional qualsevol canvi o millora en les circumstàncies que van propiciar la concessió de l'ajut.

Les persones beneficiàries de l'ajut o els/les representats dels mateixos seran els responsables d'aquestes infraccions.

Les infraccions esmentades podran suposar les penalitats següents:

  1. Tancament temporal, entre dos i sis mesos, de l'expedient.

  2. Extinció de les prestacions concedides.

  3. La no valoració de la situació de la persona beneficiària durant un període de sis mesos a comptar des de la imposició de la penalitat.

DISPOSICIÓ FINAL

La Batlia queda facultada per dictar les disposicions internes que siguin necessàries per al desenvolupament i aplicació del present Reglament.

Aquesta Ordenança entrarà en vigor quan hagi transcorregut el termini de quinze dies hàbils que indica l'article 113 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i quan s'hagi publicat íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

 

Annex 1

MODEL DE SOL.LICITUD GENERAL

DADES PERSONALS

Nom i llinatges  .......................................................................................... DNI .........................................

Domicili  c/......................................................................................... núm........  pis ....... porta ......

municipi .............................................. CP........................... tel 1......................................

tel 2 ................................. fax ............................ a/e .......................................................

EN REPRESENTACIÓ DE (NOMÉS si n'és el cas)

Nom i llinatges  .......................................................................................... DNI .........................................

Domicili  c/......................................................................................... núm........  pis ....... porta ......

municipi .............................................. CP........................... tel 1......................................

tel 2 ................................... fax ............................ a/e .......................................................

EXPÒS: ......................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

DEMAN....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

 

Esporles, .............................................

 Signatura,

 

 

 SR. BATLE/PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT D'ESPORLES

 

 

Annex 2

CONTRACTE ASSISTENCIAL I TRACTAMENT DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

CONTRACTE ASSISTENCIAL 

  Contracte assistencial

Codi registre:

R1-I 02/01

 

Contracte assistencial

D'una part el/la Sr./a. Maria Ramon Salas, major d'edat, amb DNI 43168731P, que actua en nom de l'Ajuntament d'Esporles, amb domicili a Plaça de l'Ajuntament número 1, 07190, inscrita en el Registre amb el número CIF P0702000A i prestadora del servei; Unitat de Treball Social el qual està inscrit en el llibre de registre de serveis del Registre Central de Serveis Socials amb el número 28.

 I d'altra part, el/la Sr./Sra. _______________________, major d'edat, amb DNI _____________ i amb domicili al carrer ___________________________ número ____ de la població ______________, i    telèfon ____________.

ACORDEN:

 1) La prestació del servei de :

 

 Informació i orientació.

 

Suport socio-educatiu.

 

Atenció a la família, a la infància i a la joventut

 

Atenció a persones immigrants.

 

Préstec d'ajuts tècnics.

 

Orientació laboral.

 

Atenció a la dona. (Teleassistència, ...)

 

Prevenció del consum de drogues.

 

 Suport psicosocial.

 

Ajudes econòmiques.

 

Ajuda a domicili.

 

Banc d'aliments.

 

Orientació laboral.

 

Altres:

 

Altres

 

Altres:

2) La durada de la prestació del servei serà des de la data ____________ fins a  _______________. 

3) El preu per a la prestació del servei serà de ____________ Euros/mes, que seran abonats__________________________________________________.

(sistema de cobrament; si és gratuït, només cal dir que el servei és gratuït). 

4) Ambdues parts es comprometen a complir amb el que s'estableix en el reglament de règim intern del servei de ___________________, del qual se'n fa lliurament d'un exemplar a la signatura d'aquest contracte assistencial. 

5)Que coneix el reglament de règim intern dels serveis socials, que coneix el procediment i tramitació de la prestació i les causes de suspensió o cessament. 

6) Que la persona titular i beneficiaris de l'ajuda compliran amb els acords del pla de feina. 

5) Don el meu consentiment per al tractament de les meves dades personals i dels meus fills i/o filles menors d'edat amb la signatura d'aquest document, en compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD), aquestes dades seran incorporades en el fitxer HSI, de titularitat dels Serveis Socials de l'Ajuntament d'Esporles, inscrit en el Registre General de Protecció de Dades de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. 

 

​​​​​​​Confirm la veracitat de les dades facilitades i que m'han informat dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, mitjançant una petició acompanyada de DNI i si escau, dels documents acreditatius de la petició, dirigida a l'Ajuntament d'Esporles en els termes que estableix la LOPD i la llei 4/2009 de Serveis Socials.

 

Lloc i data:  

Persona usuària                                                          Batle/ssa

Nom i cognoms                                                         Nom i cognoms

Signatura                                                                 Signatura

 

 

 Annex 3

BAREM PER A LA REGULACIÓ DE LES PRESTACIONS ECONÒMIQUES DELS SERVEIS SOCIALS DE L'AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. Exp: ..........................................................................

Treballador/a social: ...........................................................

Data: ...................................................................................

VALORACIÓ SOCIOLABORAL

DADES FAMILIARS

A. Família monoparental:

  1. Amb 1 infant: 1 punts

  2. Amb 2 infants: 2 punts

  3. Amb més de 2 infants: 3 punts

B. Família nombrosa: 1 punt

C. Famílies amb persones dependents a càrrec i/o amb alguna discapacitat reconeguda: 2 punts

D. Persona sola sense suport familiar o veïnal: 1 punt

E. Persona sola sense suport familiar o veïnal major de 65 anys: 2 punt

F. Altres: 1 punts

SITUACIÓ ESPECIAL DE RISC

Cada situació especial de risc rep el nom d' “ítem”. Per cada situació especial de risc es marca una creu a la casella corresponent. Depenent del nombre d'ítems assenyalats, s'obté una puntuació segons el barem següent:

1 ítem = 1 punt

2 ítems = 2 punts

3 o més ítems = 3 punts​​​​​​​

 

SITUACIÓ ESPECIAL DE RISC (ÍTEM)

 

Condicions laborals precàries, desocupació i pobresa

Problemes de salut que dificulten la integració familiar o comunitària

Dificultats d'habitatge

En tràmits de separació i/o divorci en l'any en curs

Mort d'algun progenitor amb dol no superat

Vulnerabilitat, risc o desemparament de la gent gran, infants i les persones adolescents

Violència masclista i les diverses manifestacions de violència familiar

Discriminació per raó de sexe, lloc de procedència, discapacitat, malaltia, ètnia, cultura, religió o per qualsevol altra raó

Dificultat d'integració familiar o comunitària derivada de la drogodependència i d'altres addiccions

Vulnerabilitat, exclusió i aïllament social

Problemes de convivència i/o cohesió social

Urgències socials per causes sobrevingudes

Necessitat extrema i severa

PUNTUACIÓ TOTAL

SITUACIÓ LABORAL (del membre del nucli de convivència que es trobi en la millor situació)

SITUACIÓ LABORAL

PUNTS

Persona treballadora fixa / fixa discontinua

0 punts

Persona treballadora per compte propi

1 punt

Persona treballadora eventual

1 punts

Persona desocupada cobrant prestació

0 punts

Persona desocupada cobrant subsidi

1 punt

Persona desocupada sense dret a subsidi

3 punts

Persona desocupada de llarga aturada (+1 any)

2 punts

Persona pensionista o jubilada amb quantia mínima

1 punt

Persona treballadora de la llar

2 punts

Persona estudiant

1 punt

RMI

1 punt

Altres

1 punt

TEMPS DE RESIDÈNCIA AL MUNICIPI

  1. De 3 mesos a 1 any: 1 punt

  2. D'1 any a 5 anys: 2 punts

  3. Més de 5 anys: 3 punts

VALORACIÓ ECONÒMICA

DADES ECONÒMIQUES DE LA FAMILIA

Entenem per ingressos del nucli de convivència la suma de tots els ingressos nets de totes les persones que formen part del nucli x 12 o 14 pagues /12 mesos, a excepció d'aquells nuclis familiars que conviuen de forma provisional.

Entenem per renta per càpita, els ingressos del nucli de convivència menys l'import del rebut de lloguer o hipoteca, l'import del subministrament d'aigua, electricitat i/o gas, les despeses de salut, educació i altres, dividit pel nombre de membres del nucli de convivència. En cas de estar pagant dues vivendes, es computarà només la de renta superior.

S'entén per IPREM com l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples que s'utilitza a Espanya com a referència per les concessions d'ajudes, subvencions o subsidi d'atur. Substitueix el Salari Mínim Interprofessional com a referència per aquestes ajudes i es publica anualment a través de la Llei de Pressuposts.

A partir del barem de renta per càpita, s'aplicarà la puntuació següent:

IPREM del 2018: 537,84€

Si la renta per càpita és menys del 30% del IPREM

4 punts

Si la renta per càpita és del 30% al 50% del IPREM

3 punts

Si la renta per càpita és del 50% al 70% del IPREM

2 punts

Si la renta per càpita és del 70% al 100% del IPREM

1 punt

PLA DE PREVENCIÓ (de 0 a 3 punts)

Implicació i motivació del recurs per a la resolució dels objectius del pla d'intervenció.

Requerirà un increment en e l percentatge que li pertoca per situacions excepcionals, justificat amb informe social.

INFORME PROPOSTA

PUNTUACIÓ TOTAL:

QUANTIA SOL·LICITADA:

QUANTIES REBUDES ANY EN CURS:

PROPOSTA DEL TÈCNIC MUNICIPAL

QUANTIA:

ACCEPTADA

DENEGADA

 

 

Annex 4

INFORME DE RESOLUCIÓ FAVORABLE DE LA PRESTACIÓ

Emès per: Tècnica en Serveis Socials 

Dirigit a: Regidoria de Serveis Socials  

Data: X de X del X 

Motiu: Ajuda econòmica (UGN) 

Registre d'entrada:  

Vista i revisada la sol·licitud de les persones usuàries amb expedient obert al Departament de Serveis Socials Municipals amb el núm. X, des de Serveis Socials es recomana que es valori favorablement aquesta petició i li sigui concedida la següent ajuda econòmica:

XXX,XX€      

Nº DE COMPTE 

Esporles, document signat electrònicament.                 

 

 

Annex 5

DRETS, DEURES I OBLIGACIONS

DRETS

Article 7 de la Llei 4/2009 d'11 de juny de Serveis Socials de les Illes Balears

Les persones destinatàries dels serveis socials tenen els drets següents:

a) Dret a accedir al sistema de serveis socials en condicions d'igualtat sense discriminació per raó de lloc de naixement, idioma, ètnia, sexe, orientació sexual, estat civil, situació familiar, edat, discapacitat, religió, ideologia, opinió o qualsevol altra condició personal o social.

b) Dret a rebre informació suficient i verídica, en termes comprensibles, sobre les prestacions i els recursos disponibles i sobre els requisits necessaris per accedir als serveis, i també sobre altres recursos de protecció social i sobre les competències de les administracions públiques en aquest àmbit. Per fer-ho efectiu, s'ha de disposar dels ajuts i els suports necessaris per comprendre la informació que els sigui donada si tenen dificultats derivades del desconeixement de la llengua, si tenen alguna discapacitat o per altres raons que ho justifiquin.

c) Dret a rebre la valoració de la seva situació i, si és procedent, la valoració de les necessitats socials dels familiars o de les persones que en tenen cura, en un llenguatge clar i entenedor.

d) Dret a disposar d'un pla individual d'atenció personal o familiar d'acord amb la valoració de la seva situació, que han d'aplicar tècnicament professionals mitjançant procediments reconeguts i acreditats.

e) Dret a estar informades del procés d'intervenció social i a participar en l'elecció dels serveis o les prestacions entre les opcions que els presentin les administracions, sempre que aquests fets no vagin en contra del normal desenvolupament de l'atenció o perjudiquin a qualcuna de les parts que hi intervenen.

f) Dret a rebre informació prèvia amb relació a qualsevol intervenció que els afecti, per tal que hi puguin donar consentiment específic i lliure. El consentiment ha de ser en tot cas per escrit quan la intervenció impliqui ingrés en un centre residencial. El consentiment de les persones incapacitades i de les persones menors d'edat s'atorga de conformitat amb el procediment legalment establert per a aquests casos.

g) Dret a renunciar a les prestacions i als serveis concedits en els termes establerts per la legislació vigent, llevat que la renúncia afecti els interessos de les persones menors d'edat o de persones incapacitades o presumptament incapaces.

h) Dret a la confidencialitat respecte de la informació que coneguin els serveis socials, d'acord amb la legislació de protecció de dades de caràcter personal.

i) Dret a l'accés, en qualsevol moment, al seu expedient individual, d'acord amb el que estableix la legislació vigent, i en tot el que no vulneri el dret a la intimitat de terceres persones.

j) Dret a l'assignació de personal professional de referència, en els termes establerts reglamentàriament.

k) Dret a la participació regulada en el títol IV d'aquesta llei.

l) Dret a rebre serveis de qualitat i a conèixer els estàndards establerts a aquest efecte.

m) Dret a suggerir i a fer reclamacions.

n) Dret a domiciliar-se sempre que es compleixin els requisits establerts a la normativa vigent.

o) Dret a la continuïtat de la prestació dels serveis en les condicions establertes o convingudes.

p) Dret a ser orientades cap a altres recursos alternatius que siguin necessaris.

q) La resta de drets que estableixi la normativa reguladora dels centres i serveis.

DEURES

Article 8 de la Llei 4/2009 d'11 de juny de Serveis Socials de les Illes Balears

Les persones destinatàries dels serveis socials tenen els deures següents:

a) Complir les normes, els requisits, les condicions i els procediments establerts en les prestacions i els serveis; seguir el programa d'atenció i les orientacions que s'hagin acordat amb el personal professional competent, i comprometre's a participar activament en el procés.

b) Facilitar informació verídica sobre les circumstàncies personals, familiars i econòmiques, sempre que el seu coneixement sigui necessari per valorar i atendre la seva situació, i també comunicar les variacions que es produeixin.

c) Destinar la prestació econòmica a la finalitat per a la qual fou concedida.

d) Acudir a les entrevistes a les quals les citi el personal professional dels serveis socials.

e) Contribuir al finançament del cost del servei quan es tingui capacitat econòmica i així s'estableixi normativament.

f) Informar sobre qualsevol canvi que es produeixi quant a la seva situació personal, familiar, social i econòmica, que pugui donar lloc a modificar, suspendre o extingir la prestació.

g) Complir el reglament de règim intern.

h) Signar el contracte assistencial pertinent amb l'entitat prestadora del servei.

i) La resta de deures que estableixi la normativa reguladora dels centres i serveis.

OBLIGACIONS

Article 8.2. del Reglament Municipal per a la regulació de les prestacions econòmiques d'urgència social de l'Ajuntament d'Esporles

Les persones beneficiàries de les ajudes han de complir les obligacions següents:

a) Acreditar els requisits exigits per tenir accés a les ajudes.

b) Acceptar ofertes de treball tutelat i/o protegit formulades pels serveis públics d'ocupació o altres institucions competents, sempre que no s'acrediti impediment i a discreció de l'informe tècnic de referència dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics.

c) Comunicar als Serveis Socials Municipals les variacions o canvis existents en la situació social i econòmica de la persona o nucli familiar que puguin modificar les circumstàncies que van donar lloc a la sol·licitud i resolució.

d) Destinar la prestació a la finalitat que la va motivar.

e) En els casos que es proposi a l'informe tècnic, el destinatari haurà de consentir la cessió del crèdit a favor de la persona que hagi de ser retribuïda amb l'ajuda, i l'Ajuntament d'Esporles quedarà facultat per fer el pagament directe a aquesta darrera.

f) Amb caràcter general, la concessió de l'ajuda queda condicionada a l'acceptació d'obligatorietat de seguir un pla de treball individual i/o familiar per part de la persona usuària.

g) Justificar l'ajuda mitjançant la presentació de factures acreditatives de la despesa.

h) Comunicar als Serveis Socials de l'Ajuntament d'Esporles l'obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat.

i) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que efectuï l'Ajuntament d'Esporles i facilitar tota la informació i documentació que li sigui requerida.

j) Reintegrar els imports concedits quan no s'apliquin a les finalitats per a les quals es van concedir.

k) Mantenir l'empadronament i la residència efectiva en el municipi d'Esporles durant el temps de percepció de l'ajuda.

l) Qualsevol altra obligació relacionada directament amb l'objecte de l'ajuda que específicament s'estableixi a l'acord de concessió d'aquesta i que serà proposada conforme al criteri professional dels Serveis Socials Municipals.

I havent transcorregut el termini d'exposició al públic de trenta (30) dies de duració a comptar des de l'esmentat anunci sense que s'hagi presenta cap reclamació o suggerència, s'enten de conformitat amb el que disposa l'art. 17 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s'aprova el text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, definitivament aprovades.

La qual cosa es fa pública per a general coneixement i als efectes pertinents d'acord amb l'art. 17 de l'esmentat text legal.

 

Esporles, 2 de juliol de 2019

La batlessa

Maria Ramon Salas