Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 7694
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització de 30 de juliol de 2019, per la qual es rectifiquen els errors advertits en la Resolució de 19 de juliol de 2019 per la qual s’ordena la publicació de la llista de persones aspirants que han superat les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, al cos auxiliar de l’Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es fa pública la llista de llocs vacants que s’ofereixen a l’efecte de l’adjudicació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.    En el BOIB núm. 103, de 27 de juliol de 2019, es va publicar la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 19 de juliol de 2019 per la qual s'ordena la publicació de la llista de persones aspirants que han superat les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, al cos auxiliar de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es fa pública la llista de llocs vacants que s'ofereixen a l'efecte de l'adjudicació. 

2.    S'han advertit omissions en els punts 3 i 5 de l'esmentada resolució, ja que no s'indiquen els apartats referents a la documentació a aportar per part dels aspirants que pertanyen al torn de reserva per a persones amb discapacitat i al torn de promoció interna i per tant, es fa necessària dictar una nova resolució que completi i inclogui els apartats en qüestió.

Fonaments de dret

1.    L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que aquestes poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics que hi hagi en els seus actes.

2.    D'altra banda, l'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratius correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.     Rectificar els punts 3 d), afegir l'apartat f) i rectificar el punt 5 de la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 19 de juliol de 2019, per la qual s'ordena la publicació de la llista de persones aspirants que han superat les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, al cos auxiliar de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es fa pública la llista de llocs vacants que s'ofereixen a l'efecte de l'adjudicació, en el sentit següent:

- Es completa l'apartat d) del punt 3 i queda redactat de la següent manera:

d) Un certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i les aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala o especialitat quan es tracti de personal funcionari de nou ingrés. Quan es tracti de personal funcionari que hi hagi participat en la modalitat de promoció interna, pot presentar un certificat expedit pel Servei de Prevenció de Riscs Laborals de la conselleria competent en matèria de vigilància de la salut dels empleats públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

-S'afegeix l'apartat f) del punt 3 i queda redactat de la següent manera:

f) Certificació acreditativa del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33% a què fa referència la base 4 d'aquesta convocatòria (Persones amb discapacitats: reserva de places. Condicions específiques) quan es tracti de persones que hagin aprovat pel torn de reserva per a persones amb discapacitat a què fa referència l'article 2 del Decret 36/2004.

-Es completa el punt 5 i queda redactat de la següent manera:

5. Establir que les places s'han d'adjudicar d'acord amb els criteris següents:

‒    La adjudicació s'efectuarà segons l'ordre final de prelació de les persones aprovades per a cada una de les illes, d'acord amb la petició de destinació i segons els llocs vacants que s'ofereixin.

‒    Les persones seleccionades que hagin accedit al procés selectiu mitjançant el sistema de promoció interna tenen preferència, respecte de les persones que no procedeixin d'aquest torn, per cobrir els llocs de treball vacants que s'ofereixin, en la forma següent:

En primer lloc, han de triar les persones seleccionades de la modalitat vertical; en segon lloc, les persones de la modalitat creuada.

Les persones seleccionades de la reserva per a persones amb discapacitat elegiran segon l'ordre de prelació que els correspongui en la llista general de torn lliure o del torn de promoció interna.

Això no obstant, d'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 36/2004, s'han d'oferir a les persones amb discapacitat que hagin superat les proves selectives llocs de treball adaptats o adaptables a la seva discapacitat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 30 de juliol de 2019

La consellera d'Administracions Públiques i  Modernització

Isabel Castro Fernández