Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 7577
Resolució mitjançant la qual es determinen els àmbits d’actuació de les Vicepresidències de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) i es delega la signatura del vistiplau dels certificats
Antecedents
1. En data 11 de juliol de 2019, el senyor Jaume Tortella Cànaves i la senyora Magdalena Gelabert Horrach han estat nomenats, respectivament, Vicepresident Primer i Vicepresidenta Segona de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 96, de 13 de juliol).
Consideracions jurídiques
1. El Decret de la Presidència del Consell de Mallorca de data 11 de juliol de 2019 (BOIB núm. 96 de 13 de juliol de 2019) pel qual es creen les direccions insulars i les secretaries tècniques en què s'han d'estructurar els departaments, modificat mitjançant Decret de la Presidència del Consell de Mallorca de 18 de juliol de 2019 (BOIB núm. 100 de 20 de juliol de 2019).
2. El Decret de la Presidència del Consell de Mallorca pel qual es nomena el conseller executiu de Drets Socials (BOIB núm. 92 de 9 de juliol de 2019), el qual, d'acord amb l'article 7.1 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS), aprovats pel Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), exercirà també el càrrec de president de l'IMAS.
3. L'article 8.2 dels Estatuts de l'IMAS preveu que les competències dels vicepresidents o vicepresidentes de l'IMAS seran les enumerades a l'article 8.2, dins l'àmbit d'actuació que li sigui assignat mitjançant resolució de la presidència de l'IMAS.
4. L'article 9 de la Llei 40/15, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic preveu que els òrgans de les diferents administracions públiques poden delegar l'exercici de les competències que tinguin atribuïdes en altres òrgans de la mateixa Administració, encara que no siguin jeràrquicament dependents.
5. L'article 64.2 del Reial Decret 2568/1986, de 20 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, estableix que «la delegació d'atribucions de la Presidència tendrà efectes des de l'endemà de la data del Decret, tret que s'hi disposi una altra cosa, sense perjudici de la preceptiva publicació en el butlletí oficial de la província.»
6. En els articles 204 i 205 del citat Reial Decret 2568/1986 es disposa que el secretari o secretària ha de lliurar els certificats per ordre del president o presidenta de la corporació i amb el seu vistiplau.
En exercici de les atribucions que em confereix la legislació vigent,
RESOLC,
PRIMER.- ASSIGNAR a la Vicepresidència Primera de l'IMAS l'exercici de les funcions determinades per l'article 8.2 dels Estatuts corresponents a l'àmbit d'actuació de les matèries de la direcció insular de Gent Gran, la direcció insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social i la direcció insular d'Infància i Família, així com la signatura del vistiplau dels certificats que s'han d'emetre dins aquest àmbit d'actuació. En els certificats s'ha de fer constar aquesta circumstància. Aquesta assignació és revocable en qualsevol moment i s'entén sense perjudici de l'avocació sempre i quan la presidència ho consideri oportú.
SEGON.- ASSIGNAR a la Vicepresidència Segona de l'IMAS l'exercici de les funcions determinades per l'article 8.2 dels Estatuts corresponents a l'àmbit d'actuació de les matèries de la direcció insular d'Inclusió Social i la direcció insular de Suport Territorial, així com la signatura del vistiplau dels certificats que s'han d'emetre dins aquest àmbit d'actuació. En els certificats s'ha de fer constar aquesta circumstància. Aquesta assignació és revocable en qualsevol moment i s'entén sense perjudici de l'avocació sempre i quan la presidència ho consideri oportú.
TERCER.- PUBLICAR aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
QUART.- Aquesta resolució comença a vigir a partir de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats pel Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 26 de juliol de 2019
El secretari delegat per suplència
(BOIB núm. 159 de 28 de desembre de 2017)
Juan Viader Soler