Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES MERCADAL

Núm. 7496
Convocatoria de tres places de policía local de l'Ajuntament des Mercadal mitjançant el procediment extraordinari del decret llei 1/2017, de 13 de gener 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Des de la Batlia de l'Ajuntament des Mercadal, dia 24 de juliol de 2019, s'ha dictat la Resolució per la qual s'aproven les bases específiques que regiran la convocatòria de tres places de policia local de l'Ajuntament des Mercadal mitjançant el procediment extraordinari del decret llei 1/2017, de 13 de gener 2017

La resolució de dia 24 de juliol de 2019, literalment diu:

Atesa la proposta del regidor de personal i policia que literalment copiada, en part diu:

"D'acord amb el disposat en la Disposició transitòria primera del Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, es permet als ajuntaments de les Illes Balears que tenguin places de la categoria de policia local vacants, dotades pressupostàriament i ocupades per personal funcionari interí, fer un procediment extraordinari per proveir-les pel sistema de concurs oposició, en un termini de tres anys.

Literalment copiada diu aquesta Disposició el següent:

Disposició transitòria primera

Procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears

1. En el termini de tres anys comptadors des que entri en vigor aquest Decret llei, els ajuntaments de les Illes Balears que tenguin places de la categoria de policia local vacants i dotades pressupostàriament ocupades per personal funcionari interí podran proveir aquestes places pel sistema de concurs oposició, d'acord amb els requisits prevists en la normativa aplicable en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i amb el que estableix aquesta disposició transitòria, i sempre en els límits de les normes legals aplicables a l'oferta pública d'ocupació corresponent.

2. A l'efecte del que preveu l'apartat anterior, l'ajuntament ha d'aprovar una convocatòria que, regintse pels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, pot preveure que la fase d'oposició suposi com a màxim un 60 % de la puntuació total del concurs oposició i un 40 % la de concurs, i que, en la fase de concurs, la puntuació per raó dels serveis prestats com a funcionari de la policia local suposi fins al 60 % del total de la puntuació d'aquesta fase.

3. La fase d'oposició ha de constar de tres proves de caràcter eliminatori que cada ajuntament ha de concretar en la convocatòria, d'acord amb els criteris mínims que determina l'annex 1 d'aquest Decret llei.

4. El barem de mèrits de la fase de concurs l'ha de fixar cada ajuntament d'acord amb l'annex 2 d'aquest Decret llei i tenint en compte els límits establerts en l'apartat 2 anterior d'aquesta disposició transitòria.

5. Aquests procediments selectius s'han de completar amb la superació d'un període de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria. Aquesta fase de pràctiques, amb el contingut que determini cada ajuntament, ha de tenir una durada màxima d'un any i mínima de sis mesos.

Es proposa, en execució de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'Ajuntament des Mercadal de l'any 2019, aprovada mitjançant resolució de batlia número 668 de data 5 de juliol de 2019 convocar 3 places vacants d'agent de policia local, a través d'un procés de selecció basat en els principis de

a) Publicitat de les convocatòries i de les seves bases.

b) Transparència.

c) Imparcialitat i professionalitat dels membres dels òrgans de selecció.

d) Independència i discrecionalitat tècnica en l'actuació dels òrgans de selecció.

e) Adequació entre el contingut dels processos selectius i les funcions o les tasques a desenvolupar.

f) Agilitat, sense perjudici de l'objectivitat, en els processos de selecció.

Redactades les bases de la convocatòria en relació amb la selecció de personal referenciada i de conformitat amb l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, al Batle President d'aquest Ajuntament

RESOLC:

PRIMER. Aprovar les Bases reguladores de les proves selectives per a la provisió en propietat de les tres places d'agent de policia local de l'Ajuntament des Mercadal.

SEGON. Acordar la convocatòria del procés extraordinari per a la provisió mitjançant concurs oposició de les tres places de policia local a dalt referenciades.

TERCER. Publicar el text íntegre de les bases reguladores de les proves selectives en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma, i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament [adreça https://www.esmercadal.es

QUART. Publicar un extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat , sent la data d'aquest anunci la que servirà per al còmput del termini de presentació d'instàncies de 20 dies hàbils.

 

Es Mercadal, 25 de juliol de 2019

El batle

Francesc Ametller Pons

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA DE TRES PLACES DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MERCADAL MITJANÇANT EL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI DEL DECRET LLEI 1/2017, DE 13 DE GENER 2017.

Primera.- Objecte, procediment de selecció i normativa

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la cobertura de tres places d'agents de la Policia Local, pel sistema d'accés de torn lliure, de l'Ajuntament de Mercadal, dotades en els pressupostos municipal i ocupades per personal funcionari interí, corresponent a l'Oferta Pública d'Ocupació de l'any 2019. Procediment de caràcter extraordinari d'accés a la plantilla de la policia local de l'Ajuntament mitjançant el sistema de selecció concurs oposició, d'acord amb el disposat en la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies local de les Illes Balears

2.-Aquestes places pertanyen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.

3.- S'aplicarà a aquestes proves selectives les següents bases i les següents normes

· -Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques

· Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears

· Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic

· Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

· Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies local de les Illes Balears

· Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

· Decret 100/2012, de 7 de desembre, que estableix els criteris de revalidació i actualització dels diplomes dels cursos d'aptitud dels policies locals de les Illes Balears

· Decret 40/2019, de 24 de maig, pel que s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

· Altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4.-Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.

Segona.- Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complerts.

c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.

e) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, d'acord amb el quadre d'exclusions que es determinen a l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel que que s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

j) Compromís de portar armes de foc i, si cal, a utilitzar-les (es presentarà mitjançant declaració expressa).

k) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant certificat emès per l'Escola Balear d'Administració Pública, o expedit o homologat per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

Amb anterioritat al nomenament com a personal funcionari en pràctiques, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d'exercir activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Tercera.- Prova per acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana

Amb caràcter previ a l'inici dels exercicis del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no hagin acreditat estar en possessió del certificat acreditatiu del coneixement del nivell B2 de la llengua catalana, tindran que realitzar una prova de nivell.

Aquesta prova tindrà caràcter obligatori i el seu resultat serà d'Apte o No Apte. La qualificació de No Apte, o la no compareixença de la persona aspirant, donarà lloc a l'exclusió del procés selectiu.

Els resultats obtinguts únicament seran vàlids en l'àmbit d'aquesta convocatòria i no generarà cap dret respecte a procediments futurs.

Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana es contarà amb els serveis de personal tècnic assessor, que durà a terme les proves necessàries per a determinar l'aptitud o no aptitud de les persones aspirants.

Quarta.- Protecció de dades personals

De conformitat amb el que disposen els article 12 i següents de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del que és responsable l'Ajuntament de Mercadal, i que té per finalitat, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria .

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.esmercadal.es) d'acord amb el que disposen les bases d'aquesta convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'òrgan administratiu davant del qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, és l'Oficina d'Atenció al Públic de l'Ajuntament de Mercadal, situada al c/ Major, 16.

Cinquena.-Sol·licitud i documentació

1.-Les sol·licituds per participar en les proves de selecció es dirigiran al Sr. Batle de l'Ajuntament i s'han d'ajustar al model de sol·licitud (annex V), es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 20 dies hàbils, comptats a partir del dia següent al de la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOE, segons estableix l'article 184 del Decret 40/2019. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s'arxivaran, prèvia adopció de l'acord pertinent.

Si l'últim dia de presentació és en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i la pàgina web de l'Ajuntament.

El model de sol·licituds estarà a disposició de les persones interessades, en el Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

2.-La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.

3.-Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, en la que haurà de constar un correu electrònic i telèfons (fix i mòbil) a efectes de comunicació amb l'Ajuntament les persones aspirants han d'adjuntar :

a) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat

a la finalització del procés selectiu.

b) Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen en l'article 165.3 del Decret 40/2019 a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.

c) Relació dels mèrits aportats (segons model annex VI), en el qual es recullin ordenadament els mèrits al·legats, estructurada segons els blocs en què es divideix el barem de mèrits recollit en l'Annex I d'aquestes bases i la documentació acreditativa dels mèrits al·legats en la forma establerta a la base novena d'aquesta convocatòria. El Tribunal no valorarà els mèrits que no s'acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participació en el procés selectiu.

En el cas de que una persona aspirant sol·liciti l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat en els termes establerts a l'annex 1 punt 3 del Decret Llei 1/2017, s'haurà de fer constar i presentar l'acreditació corresponent juntament amb la sol·licitud.

El fet de constar a la llista d'admesos no implica el reconeixement als interessats que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen en la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

a) Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat en vigor, o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

c) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A2 i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

d) Fotocòpia compulsada del diploma de aptitud del curso de formació bàsica en la categoria de Policia Local emès per EBAP o l'organisme competent i en plena validés.

No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament convocant o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas l'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

4.Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Sisena.- Admissió de les persones aspirants

1.Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seva pàgina web (esmercadal.es) una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió. En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme els exercicis de la fase d'oposició.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació

Setena.- Procés de selecció

El procés de selecció és el de concurs oposició.

Constarà d'una fase d'oposició lliure, una de concurs, en què únicament participaran les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició, i una altra consistent en un període de pràctiques de sis mesos, d'acord amb el que preveu la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i el Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears , i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

L'ordre d'actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms.

D'acord a com s'estableix a la base cinquena, els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud de participació els documents acreditatius dels mèrits a valorar. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.

La data límit per a l'al·legació dels mèrits i la presentació dels documents relatius als mateixos, serà la de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

Vuitena.- Fase d'oposició

La fase d'oposició consta de tres proves de caràcter obligatori i eliminatori. S'ha de superar la prova anterior per poder passar a la següent. En tot el que no es reguli en aquestes bases o per normativa d'aplicació, les proves es duran a terme a raó del sistema que lliurement estableixi el tribunal.

Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista provisional de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu i que han d'ésser nomenats funcionaris en pràctiques.

1a) Prova d'aptitud física

Té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència dels aspirants. Aquesta prova consisteix en la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (annex II).

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que assenyala el dit annex. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de la EBAP indicat a l'article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril resten exemptes de fer les proves físiques.

Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del Tribunal Qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves.

Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament. El Tribunal pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzar les proves físiques ajornades.

En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.

Nota: Les proves físiques malgrat que el Decret 28/2015, està derogat pel Decret 40/2019, segons el règim transitori del Decret llei 1/2017 i la remissió directa en el seu annex 1 al que preveu l'article 145. 2 a) del Decret 28/2015.

2a) Prova de coneixement tipus test

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases.

PRIMERA FASE:

La primera fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que s'assenyala en l'annex III

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 20

Q = —————————

P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts

SEGONA FASE: consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, de coneixement del terme municipal i de les ordenances municipals segons el programa de temes que s'indica en l'annex IV. Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a la pàgina web de l'Ajuntament, http://esmercadal.es/

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts; les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 20

Q = —————————

P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma d'ambdues fases; la puntuació de cada fase suposarà el 50 % de la puntuació total de la prova. No se sumaran les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 8 punts.

Per aprovar aquest exercici serà necessari obtenir-ne 20 punts com a mínim.

En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.

3a) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

Aquesta prova consistirà en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptituds així com en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policial.

La prova es determinarà per un professional de la psicologia designat pel tribunal en qualitat d'assessor, donant informe de proposta d'aptitud de cada aspirant un cop realitzada i avaluada. Aquesta prova es valorarà pel tribunal amb el resultat d'apte o no apte.

Estaran exemptes de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin que en els últims tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat.

A aquests efectes es consideraran les superades en els últims tres anys realitzades per l'Escola Balear d'Administració Pública per accedir al Curs Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, per a això s'haurà d'aportar certificació de l'EBAP, i les realitzades en els últims tres anys per ajuntaments dins dels processos selectius de Policia Local que hagin convocat, les quals s'hauran d'acreditar mitjançant el corresponent certificat de l'Ajuntament.

Novena. Fase de concurs

La fase de concurs constituirà un 40 % del procés selectiu.

El barem de mèrits de la fase de concurs del concurs oposició és el que figura en l'annex I

1.-El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants i que hagin superat la fase d'oposició al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem de l'Annex I. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

2.-Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, cal acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, altres escoles d'administració pública i altres entitats, que siguin equivalents als nivells del Marc comú europeu .

f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

3.-Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Desena.- El tribunal qualificador

1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes.

2. La composició dels Tribunals ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10 % de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5. El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o Presidenta: que serà designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda

b) Vocals:

- Un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals.

-Un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública

-Un vocal designat per l'ajuntament convocant.

c) Un secretari o secretària: persona designada per l'ajuntament convocant amb veu i vot.

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

6. El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7. Els membres del Tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8.Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

Onzena. Publicació de la relació de persones aprovades

1.-Un cop finalitzat el procés selectiu, el tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en ordre segons la puntuació obtinguda, amb indicació de les qualificacions obtingudes per cada un dels apartats, assignades al número del document nacional d'identitat.

2.-Les persones aspirants disposen d'un termini de 10 dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar revisió de la seva puntuació provisional davant del Tribunal, presentant les sol·licituds a través de la seu electrònica o en el Registre General de l'

Ajuntament, dins el termini establert. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'una persona en qualitat d'assessora.

3.-El tribunal ha de disposar d'un termini de 10 dies per resoldre les reclamacions. Un cop resoltes, publicarà la llista definitiva i elevarà proposta de nomenament de les persones aprovades en el tauler d'anuncis de la seu electrònica i al web de l'Ajuntament per ordre de puntuació. Aquesta llista no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d'aquesta convocatòria.

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'ajuntament.

Dotzena. Presentació de documents

Un cop publicada la llista de persones aprovades amb plaça en el tauler d'anuncis de la seu electrònica, web municipal i BOIB, les persones aspirants que figurin disposen d'un termini de 20 dies naturals des de la data de publicació per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria. L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions relatives al seu nomenament, podent ser aprovat el següent aspirant.

Tretzena. Fase de pràctiques en l'ajuntament

La persona/les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenades funcionàries en pràctiques de la categoria de policia local pel batle a l'inici d'aquest període. En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades per l'ajuntament.

El període de pràctiques tindrà una durada de sis mesos.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst en la convocatòria, perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de l'autoritat que hagi fet la convocatòria, a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin a la categoria de les pràctiques d'acord amb el que disposa l'article 34 bis de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017,de 20 de desembre.

El tribunal qualificador elevarà al batle la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a les persones aspirants resultant del procés

selectiu, que hagin aprovat totes les proves, i no hagin obtingut plaça per ordre de puntuació del concurs oposició, per a ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques. L'esmentada resolució que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Catorzena. Valoració de la fase de pràctiques al municipi

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia. L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles 180 al 182 del Decret 40/2019.

 

ANNEX I

Barem de mèrits de la fase de concurs

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent. La puntuació màxima en qualsevol cas serà de 40 punts:

1.- Valoració del curs de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient d'1,10 fins a un màxim de 8 punts.

2.- Valoració dels serveis prestats (60% de 40 punts)

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria del cos de policia local del municipi al qual s'opta o de la plantilla de policia local en els ajuntaments sense cos de policia local: 0,20 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.

Els serveis prestats com a policia de temporada o turístic en aquest municipi es valoraran de la mateixa manera.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria del cos de policia local d'un municipi diferent al qual s'opta o de la plantilla de policia local en els ajuntaments sense cos de policia local: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts. Els serveis prestats com a policia de temporada o turístic en aquests municipis es valoraran de la mateixa manera.

Els serveis prestats com a auxiliar de policia o auxiliar de policia turístic o de temporada únicament es valoraran, de la manera prevista en l'apartat anterior, quan s'hagin prestat en municipis sense cos de policia local.

La data de referència per a la valoració dels serveis prestats serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació en el procés selectiu, i s'hauran d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Valoració estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, se n'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell a la que s'exigeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s'han d'acumular.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

 

4. Coneixements de llengües

a) Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, i els que es declarin equivalents o siguin reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica amb una puntuació màxima de 0,5 punts:

a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,40 punts

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,10 punts

S'ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només s'han de valorar els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix.

En cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s'ha d'atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

b) Coneixement d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI),

les universitats, l'EBAP, altres escoles d'Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent :

 

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

5.- Valoració dels cursos de formació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP, les universitats, les escoles universitàries i les entitats promotores de formació contínua, i també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol Administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat corresponent.

a) Formació relacionada amb l'àrea professional La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,50 punts.

S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça a què s'accedeix. Concretament, només s'han de valorar els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

b) Formació no relacionada amb l'àrea professional

La puntuació màxima d'aquest apartat es d'1 punt.

Es valoraran les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En tot cas, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques dels plans de formació general de l'EBAP, que són:

- Àrea de comunicació i habilitats personals

- Àrea econòmica pressupostària

- Àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans

- Àrea de gestió d'organització i innovació

- Àrea jurídica administrativa

- Àrea de tecnologies de la telecomunicació i la informació

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

Formació universitària no oficial no relacionada

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,025 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.

 

ANNEX II

Barem de puntuació de les proves físiques per ingressar en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears. Les proves físiques, que seran exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

Prova d'aptitud física.

Té com a finalitat comprovar, entre d'altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.

Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.

Per realitzar aquesta prova, l'aspirant lliurarà a l'EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.

Proves que es realitzaran:

1. Resistència (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys a un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,10'

-4,00'

-4,50'

-6,10'

9

-3,20'

-4,10'

-5,00'

-6,20'

8

-3,30'

-4,20'

-5,10'

-6,30'

7

-3,40'

-4,30'

-5,20'

-6,40'

6

-3,50'

-4,50'

-5,35'

-6,50'

5

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

3

-4,25'

-5,15'

-6,00'

-7,25'

Eliminat

+4,25'

+5,15

+6,00'

+7,25'

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys a un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,25'

-4,15'

-5,00'

-6,25'

9

-3,35'

-4,25'

-5,05'

-6,35'

8

-3,45'

-4,35'

-5,10'

-6,45'

7

-3,55'

-4,45'

-5,35'

-6,55'

6

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10

5

-4,25

-5,15'

-6,05'

-7,25'

3

-4,40'

-5,30'

-6,20

-7,40'

Eliminada

+4,40

+5,30

+6,20'

+7,40'

2. Velocitat (50m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Solament es permet un intent.

 

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys a un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-7,50'

-8,00'

-8,20'

-9,50'

9

-7,55'

-8,15'

-8,35'

-10,00'

8

-8,00'

-8,30'

-8,50'

-10,20'

7

-8,05'

-8,45'

-9,00'

-10,30'

6

-8,25'

-9,00'

-9,20'

-10,55'

5

-8,50'

-9,20'

-9,40'

-11,05'

3

-9,10'

-9,40'

-10,00'

-11,15'

Eliminat

+9,10'

+9,40'

+10,00'

+11,15'

Dones(segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys a un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00'

-8,20'

-9,00'

-10,00'

9

-8,20'

-8,35'

-9,15'

-10,20'

8

-8,30'

-8,50'

-9,30'

-10,50'

7

-8,50'

-9,00'

-9,50'

-11,10'

6

-9,00'

-9,30'

-10,10'

-11,45'

5

-9,10'

-9,50'

-10,50'

-12,00'

3

-9,15'

-10,10'

-11,10'

-12,15'

Eliminada

+9,15'

+10,10'

+11,10'

+12,15'

3. Natació (50m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix en recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i volta, sense tocar el fons ni aferrar-se a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi.

Es permet la realització de dues sortides nul·les i en un sol intent

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys a un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-35''

-40''

-45''

-50''

9

-37''

-42''

-47''

-52''

8

-39''

-44''

-49''

-54''

7

-41''

-46''

-51''

-56''

6

-43''

-48''

-53''

-58''

5

-45''

-50''

-55'

-60''

3

-47''

-55''

-57''

-1,02''

Eliminat

+47''

+55''

+57''

+1,02''

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys a un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-40''

-45''

-50''

-55''

9

-42''

-47''

-52''

-57''

8

-44''

-49''

-54''

-59''

7

-46''

-51''

-56''

-1,01'

6

-48''

-53''

-58''

-1,03''

5

-50''

-55'

-1,00'

-1,05''

3

-52''

-1'

-1,02''

-1,07''

Eliminada

+52''

+1'

+1,02''

+1,07''

4.Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i un de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia.

Un cop realitzat el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg - Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys a un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,0

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat/da

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics.

En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys a un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys a un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,67

-1,57

-1,37

 

ANNEX III

TEMARI QUE REGIRÀ LES PROVES SELECTIVES PER A l'ACCÉS A LES PLACES DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MERCADAL FASE OPOSICIÓ TEST DE 20 TEMES DEL TEMARI QUE PUBLICA ANUALMENT L'EBAP

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

Tema 3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

Tema 4. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic en la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l' organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.

Tema 5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de les Illes Balears i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.

Tema 6. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.

Tema 7. El Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu

339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

Tema 9. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

Tema 10. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

Tema 11. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació

de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

Tema 12. El Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

Tema 13. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

Tema 14. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.

Tema 15. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

Tema 16. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

Tema 17. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d'enllumenat i de senyalització òptica.

Tema 18. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

Tema 19. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

Tema 20. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

 

ANNEX IV

TEMARI QUE REGIRÀ LES PROVES SELECTIVES PER A l'ACCÉS A LES PLACES DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MERCADAL FASE OPOSICIÓ TEST DE CONEIXEMENT DEL TERME MUNICIPAL I DE LES ORDENANCES MUNICIPALS

Ordenances municipals

1. Ordenança municipal d'ús i aprofitament de platges

http://www.aj-esmercadal.org/documents/docs/altres/GEN010/REV0.pdf

2. Ordenança municipal de convivència ciutadana i paisatge urbà http://www.aj-esmercadal.org/documents/docs/altres/SEC006/REV2.pdf

3. Ordenança de tinença d'animals http://www.aj-esmercadal.org/documents/docs/altres/GEN003/REV1.pdf

4.Ordenança per a regular l'exercici de la venda ambulant al municipi des Mercadal http://www.aj-esmercadal.org/documents/docs/sol.licituds/URB011/REV2.pdf

5. Ordenança que regula els horaris d'establiments de restauració, espectacles públics i activitats recreatives http://www.aj-esmercadal.org/documents/docs/altres/SEC010/REV1.pdf

6. Ordenança de circulació reguladora del servei públic de vigilància a zones d'aparcament de vehicles subjectes a control horari regulat per parquímetres. http://www.aj-esmercadal.org/documents/docs/altres/GEN006/REV0.pdf

7. Ordenança sobre normes particulars relatives a la protecció de la atmosfera davant la contaminació per renous i vibracions http://www.aj-esmercadal.org/documents/docs/altres/SEC013/REV2.pdf

 

ANNEX V

SOL·LICITUD PER PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU EXTRAORDINARI, PER A LA SELECCIÓ DE () PLAÇA/PLACES DE POLICIA LOCAL, FUNCIONARI DE CARRERA, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ, DE L'AJUNTAMENT DE MERCADAL

SOL·LICITANT_______________________________________________________

NOM I COGNOMS_____________________________________________________

DNI_________________________________________________________________

ADREÇA______________________________________________________________

CODI POSTAL________________MUNICIPI:___________________ILLA__________

PROVÍNCIA_________________________________PAÍS______________________

TELÈFON_____________________________________________________________

CORREU ELECTRÒNIC________________________________________________

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei Orgànica Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals

EXPOSA: Que vista la publicació en el BOIB núm. ______________de data ___ de 201__i BOE núm._______________de data_________de 201___ de la convocatòria per prendre part en el procediment de caràcter extraordinari, d'accés a la plantilla de la policia local mitjançant procés selectiu del concurs oposició de 3 places de Policia Local, torn lliure, de l'Ajuntament de Mercadal.

DECLARA: Que complesc totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

SOL·LICITA: Que s'admeti aquesta sol·licitud per prendre part d'aquest procés selectiu extraordinari per a la selecció d'una plaça de Policia Local de l'Ajuntament de Es Mercadal.

Lloc, data i signatura

BATLE DE L'AJUNTAMENT DE ES MERCADAL

 

ANNEX VI

RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS

MODEL NORMALITZAT DE PRESENTACIÓ DE MÈRITS

Dades personals

Nom

 

Primer cognom

 

Segon cognom

 

DNI

 

DENOMINACIÓ DEL LLOC

POLICIA LOCAL

S'adjunten els originals o fotocòpies compulsades que es consignen a continuació perquè puguin ser valorats en la fase de concurs.

1.- Valoració del curs bàsic de capacitació

Nivell

 

Curs bàsic de Capacitació

 

Nota

 

2.- Valoració del curs bàsic de capacitació

Administració

Mesos complets

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.- Valoració estudis acadèmics oficials

Titulació

Crèdits ECTS (si procedeix)

 

 

 

 

 

 

 

 

4.- Coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

 

 

4.2 Coneixements d'altres llengües

Idioma

Nivell obtingut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Valoració dels cursos de formació

5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional

Acció formativa

Hores aprofitament

Hores assistència

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Acció formativa impartida

Hores

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional

Acció formativa rebuda

Hores aprofitament

Hores assistència