Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 7483
Acord del Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter extraordinari de 22 de juliol de 2019, relatiu a la delegació de les competències del Ple en la presidència i en la Comissió de Govern (exp. 0307-2019-1)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 8 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, estableix les competències que corresponen al Ple i preveu expressament que aquest òrgan pugui delegar l'exercici de les seves atribucions en el president i en la Comissió de Govern, llevat de les excepcions que s'hi assenyalen.

D'acord amb el precepte esmentat, i per una millor eficàcia i agilitat en l'exercici de les competències que corresponen a aquest consell insular;

El Ple, per majoria, adoptà l'acord següent:

Primer. Delegar en la presidència, d'acord amb el límit que resulta de les atribucions que corresponen al Ple, les competències següents:

a) L'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.

b) L'alteració de la qualificació jurídica dels béns de caràcter patrimonial.

c) La comprovació de l'inventari.

d) En relació amb els expedients de contractes administratius, privats o patrimonials, inclosos, en aquest darrer cas, l'adjudicació de concessions sobre béns i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació de caràcter patrimonial, i d'alienació del patrimoni -quan la normativa de contractació del sector públic, la normativa de patrimoni de les administracions públiques o la normativa reguladora dels contractes privats atribueixi aquestes competències a l'òrgan de contractació i aquest sigui el Ple de la corporació-, l'adopció dels actes administratius que tenguin per objecte, si n'és el cas:

- L'inici de l'expedient de contractació.

- L'acceptació de la proposta d'adjudicació realitzada per la mesa de contractació a favor del licitador primer classificat.

- L'acceptació o el rebuig de la justificació presentada pels licitadors l'oferta dels quals estigui en presumpció d'anormalitat, i en aquest darrer cas, la seva exclusió del procediment

- L'inici i l'adopció dels actes de tràmit dels procediments per a l'adopció d'acords per a l'exercici de les prerrogatives que corresponen a l'Administració.

- L'inici i l'adopció dels actes de tràmit dels procediments per a l'adopció d'acords encaminats a la imposició de penalitats.

- L'inici i l'adopció dels actes de tràmit dels procediments per a la resolució de les incidències derivades de l'execució del contracte.

- L'aprovació dels programes de treball, els plans de seguretat i salut laboral i la resta de plans necessaris per a l'execució de l'objecte del contracte que la normativa corresponent atribueixi a l'òrgan de contractació.

Segon. Delegar en la Comissió de Govern, conformement amb el límit que resulta de les atribucions que corresponen al Ple i sempre que la seva aprovació no requereixi d'una majoria especial, les competències següents:

a) La concertació d'operacions de crèdit la quantia acumulada de les quals, a l'exercici econòmic, excedeixi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost, tret de les operacions que individualment superin el 10 % dels recursos ordinaris i també les que es destinin a finançar despeses corrents. La concertació d'operacions de tresoreria quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15 % dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior.

b) La contractació d'obres, de subministraments, de serveis, de concessió d'obres i de serveis, els contractes administratius especials quan el seu valor estimat sigui superior al 10 % dels recursos ordinaris del pressupost, i en tot cas, els sis milions d'euros, així com els contractes pluriennals quan la seva duració sigui superior a 4 anys, incloses les possibles pròrrogues, i els pluriennals de duració inferior quan el seu import acumulat superi el percentatge indicat referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, i en tot cas sigui superior a la quantia assenyalada en aquesta lletra. En rsten excloses les concessions de serveis per més de cinc anys, sempre que la seva quantia superi el 20 % dels recursos ordinaris del pressupost. La present delegació de facultats inclou l'aprovació dels plecs, l'aprovació de la despesa i la resta de facultats que la normativa sobre contractes del sector públic atribueix a l'òrgan de contractació, sempre que aquestes siguin delegables i no estiguin atribuïdes a altres òrgans.

c) L'aprovació dels projectes d'obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i siguin delegables d'acord amb la normativa aplicable.

d) L'adjudicació de concessions sobre els béns, excepte les de durada superior a cinc anys sempre que la seva quantia superi el 20 % dels recursos ordinaris del pressupost.

e) L'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu pressupost base de licitació sigui superior al 10 % dels recursos ordinaris del pressupost i superi l'import de tres milions d'euros, amb inclusió dels béns declarats de valor històric o artístic sigui quin sigui el seu valor.

 f) Les atribucions que corresponguin al Ple en matèria d'expropiació forçosa.

g) L'alienació del patrimoni quan el seu valor superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost base de licitació i superi l'import de tres milions d'euros, amb inclusió de l'alienació dels béns declarats de valor històric o artístic sigui quin sigui el seu valor. En resten excloses les alienacions de béns quan la seva quantia excedeixi el 20 % dels recursos ordinaris del pressupost.

h) L'autorització i disposició de despeses pluriennals quan el nombre d'exercicis a què es poden aplicar sigui superior a quatre.

i) L'ampliació del nombre d'anualitats i l'elevació dels percentatges a què es refereix l'apartat 5 de l'article 174 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refòs de la Llei que regula les hisendes locals.

j) La transacció sobre béns i drets, i la concessió de quitament i espera, sempre que el seu import no superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost i llevat que les competències estiguin atribuïdes per llei a altres òrgans.

k) L'establiment i la modificació dels preus públics.

l) L'autorització de la compatibilitat del personal al servei del CIM.

m) L'aprovació i la rectificació de l'inventari de la corporació.

n) La investigació i la recuperació d'ofici dels béns de què la corporació sigui titular.

Tercer. D'acord amb el que estableix l'article 171 del Reglament orgànic, les presents delegacions tenen caràcter indefinit, mentre no s'acordi revocar-les.

Quart. Revocar les delegacions efectuades per acord de Ple de dia 23 de juliol de 2015, així com qualsevol altra acord que es contradigui amb aquest.

Cinquè. Disposar la publicació d'aquest acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB), sens perjudici que les delegacions acordades produeixen efectes des de l'endemà de la seva adopció.

Sisè. Comunicar aquest acord als responsables dels diferents departaments i als presidents de les comissions informatives, amb la indicació que, llevat dels casos d'urgència, les resolucions i els acords sobre les matèries objecte de la present delegació han de ser sotmesos amb caràcter previ a l'informe o dictamen de la comissió informativa corresponent per raó de la matèria, amb l'objecte de complir el que estableixen l'art 65.1 c i l'art 100.1 a del Reglament orgànic del Consell Insular de Menorca.

 

Maó, 25 de juliol de 2019

Per delegació de la presidenta,  La secretària Rosa Salord Olèo (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019)