Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ
Núm. 7438
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització de delegació de competències en determinats òrgans d’aquesta Conselleria, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria esmentada
Antecedents
1. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i la nova estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma, la qual es concreta en el Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Per raons d'operativitat, eficàcia i racionalitat, es considera convenient aprovar un règim de delegació de competències en determinats òrgans de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització i de suplències dels òrgans directius de la Conselleria esmentada.
Fonaments de dret
1. Els articles 9 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
2. Els articles 25, 32, 33 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 15/2019, de 4 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears.
5. El Decret 52/2019, de 5 de juliol, pel qual es regulen les secretaries autonòmiques.
Per tot això, dict la següent:
Resolució
1. Delegar en el secretari general de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en les matèries pròpies de la Secretaria General i de les direccions generals de Funció Pública i Administracions Públiques, de Modernització i Administració Digital, i d'Emergències i Interior següents:
a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic i, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació i la formalització dels contractes, tot això en els expedients l'import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros.
b) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, amb excepció de les següents:
1r. Les resolucions de convocatòria.
2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000 euros.
3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament de quantia superior a 500.000 euros, com també tots els actes de tràmit que, si n'és el cas, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
c) En matèria de personal, respecte del personal adscrit a la Secretaria General i a les direccions generals de Funció Pública i Administracions Públiques, de Modernització i Administració Digital, i d'Emergències i Interior, les facultats i les actuacions següents:
1r. Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos i llicències previstes en el Decret 47/1995, de 4 de maig, pel qual s'aprova el Reglament regulador de la concessió de vacances, permisos i llicències al personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma.
2n. Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos, les llicències, els drets de reducció de jornada i de flexibilització horària i, en general, tots els drets derivats de les mesures de conciliació de la vida laboral i familiar vigents.
3r. Les relatives a la tramitació i la resolució de les llicències per maternitat o paternitat en els supòsits d'embaràs i de part, d'adopció o d'acolliment.
4t. Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos i drets a què tengui dret una funcionària per raó de la violència de gènere.
5è. Les relatives a la tramitació i la resolució sobre els drets a què fa referència l'article 85.2 de la Llei 3/2007, pel que fa al personal funcionari declarat judicialment víctima de qualsevol tipus de violència.
6è. Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.
7è. Les relatives a la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de feina vacants i dotats adscrits a la Conselleria.
d) En matèria de gestió i d'execució pressupostària, l'exercici de les funcions següents:
1r. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la conselleria, com també tots els documents justificatius corresponents, amb excepció dels expedients de despesa de quantia superior a 500.000 euros.
2n. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdits, sense limitació de quantia.
e) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, sense limitació de quantia.
f) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències.
Sens perjudici del que disposa el paràgraf anterior, la tramesa dels expedients administratius als òrgans judicials queda delegada en els titulars de les direccions generals de Funció Pública i Administracions Públiques, de Modernització i Administració Digital, i d'Emergències i Interior que corresponguin per raó de la matèria.
g) En els expedients relatius als projectes d'inversió, l'exercici de totes les competències que la normativa vigent atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients de quantia superior a 500.000 euros.
h) En matèria de fundacions, l'exercici de les funcions administratives pròpies del protectorat sobre fundacions, quan correspongui a la Conselleria.
2. Delegar en el secretari autonòmic de Memòria Democràtica i Bon Govern les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en les matèries pròpies de les direccions generals de Memòria Democràtica, de Transparència i Bon Govern, i de Participació i Voluntariat següents:
a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic i, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació i la formalització dels contractes, tot això en els expedients l'import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros.
b) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, amb excepció de les següents:
1r. Les resolucions de convocatòria.
2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000 euros.
3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament de quantia superior a 500.000 euros, com també tots els actes de tràmit que, si n'és el cas, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
c) En matèria de personal, respecte del personal adscrit a la Secretaria Autonòmica de Memòria Democràtica i Bon Govern i a les direccions generals de Memòria Democràtica, de Transparència i Bon Govern, i de Participació i Voluntariat, les facultats i les actuacions següents:
1r. Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos i llicències previstes en el Decret 47/1995.
2n. Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos, les llicències, els drets de reducció de jornada i de flexibilització horària i, en general, tots els drets derivats de les mesures de conciliació de la vida laboral i familiar vigents.
3r. Les relatives a la tramitació i la resolució de les llicències per maternitat o paternitat en els supòsits d'embaràs i de part, d'adopció o d'acolliment.
4t. Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos i drets a què tengui dret una funcionària per raó de la violència de gènere.
5è. Les relatives a la tramitació i la resolució sobre els drets a què fa referència l'article 85.2 de la Llei 3/2007, pel que fa al personal funcionari declarat judicialment víctima de qualsevol tipus de violència.
6è. Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.
7è. Les relatives a la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de feina vacants i dotats adscrits a la Conselleria.
d) En matèria de gestió i d'execució pressupostària, l'exercici de les funcions següents:
1r. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la conselleria, com també tots els documents justificatius corresponents, amb excepció dels expedients de despesa de quantia superior a 500.000 euros.
2n. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdits, sense limitació de quantia.
e) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, sense limitació de quantia.
f) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències.
Sens perjudici del que disposa el paràgraf anterior, la tramesa dels expedients administratius als òrgans judicials queda delegada en els titulars de les direccions generals de Memòria Democràtica, de Transparència i Bon Govern, i de Participació i Voluntariat que corresponguin per raó de la matèria.
g) En els expedients relatius als projectes d'inversió, l'exercici de totes les competències que la normativa vigent atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients de quantia superior a 500.000 euros.
3. Delegar en el director general d'Emergències i Interior les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en les matèries següents:
a) En matèria d'emergències, la direcció del Pla Territorial de Protecció Civil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PLATERBAL), aprovat pel Decret 40/2014, com també la direcció i la coordinació efectives de les emergències derivades de riscs que siguin objecte dels plans especials de protecció civil que preveu l'article 22 de la Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d'emergències de les Illes Balears.
b) En matèria d'activitats classificades, la resolució d'inscripció en el Registre Autonòmic d'Activitats Itinerants que preveu l'article 55 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.
4. Delegar en els directors generals de Modernització i Administració Digital, de Memòria Democràtica, de Transparència i Bon Govern, i de Participació i Voluntariat, l'exercici de les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, correspon a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en les matèries següents, quan afectin l'àmbit funcional propi de les direccions generals esmentades:
a) En matèria sancionadora, les resolucions d'inici i de finalització dels procediments, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
b) En matèria d'intervenció administrativa relativa a l'atorgament d'autoritzacions, llicències, recepció de declaracions responsables i de comunicacions prèvies, i qualsevol altre mecanisme d'intervenció pública en l'activitat privada corresponent als diferents sectors d'activitat de les direccions generals, l'exercici de totes les funcions de tramitació i de resolució dels procediments administratius corresponents, amb excepció de la subscripció de convenis i d'acords de terminació convencional dels procediments.
5. Disposar que les delegacions a què fa referència aquesta Resolució s'entenen sens perjudici de les potestats de revocació i avocació que corresponen a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització del Govern de les Illes Balears.
6. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades del secretari general de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per ordre:
— Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.
— Direcció General de Modernització i Administració Digital.
— Direcció General d'Emergències i Interior.
7. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia dels directors generals de Funció Pública i Administracions Públiques, de Modernització i Administració Digital, i d'Emergències i Interior, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans correspon al secretari general de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització o, en cas de vacant, d'absència o de malaltia d'aquest darrer, a la persona titular de l'òrgan directiu que correspongui d'acord amb l'ordre indicat en l'apartat anterior.
8. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades del secretari autonòmic de Memòria Democràtica i Bon Govern correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per ordre:
— Direcció General de Memòria Democràtica.
— Direcció General de Transparència i Bon Govern.
— Direcció General de Participació i Voluntariat.
9. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia dels directors generals de Memòria Democràtica, de Transparència i Bon Govern, i de Participació i Voluntariat, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans correspon al secretari autonòmic de Memòria Democràtica i Bon Govern o, en cas de vacant, d'absència o de malaltia d'aquest darrer, a la persona titular de l'òrgan directiu que correspongui d'acord amb l'ordre indicat en l'apartat anterior.
10. Disposar que aquesta Resolució produeixi efectes a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
11. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 19 de juliol de 2019
La consellera d'Administracions Públiques i Modernització Isabel Castro Fernández