Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 7437
Resolució de la consellera de Salut de 20 de juliol de 2019 per la qual es convoca, pel procediment de lliure designació, la provisió del lloc de feina de subdirector/subdirectora d’Atenció Primària i Atenció a les Urgències Extrahospitalàries del Servei de Salut de les Illes Balears, amb contracte d’alta direcció regulat pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost
Antecedents
1. La plantilla autoritzada dels Serveis Centrals del Servei de Salut preveu diversos llocs directius, entre els quals el de subdirector/subdirectora d'Atenció Primària i Atenció a les Urgències Extrahospitalàries, dependent de la direcció d'Assistència Sanitària del Servei de Salut.
2. Atès que és necessari cobrir el lloc de feina esmentat, cal tramitar la convocatòria corresponent per proveir-lo.
Consideracions jurídiques
1. L' article 5 del Decret 81/2015, de 25 de setembre, pel qual s'estableix l'estructura bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, disposa que els Serveis Centrals són l'estructura administrativa que dona suport als òrgans de direcció del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. L'1 de setembre de 2012 es va publicar el Decret llei 10/2012, de 31 d'agost, pel qual es modifica el Decret llei 5/2012, d'1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d'altres institucions autonòmiques, i s'estableixen mesures addicionals per garantir l'estabilitat pressupostària i fomentar la competitivitat. La disposició final segona introdueix modificacions en l'article 69 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears; en l'apartat 10 d'aquest article s'estableix que les persones titulars dels òrgans de gestió —que depenen dels òrgans de direcció— tenen la consideració de personal directiu professional, de conformitat amb l'article 22 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. L'article 22.3 de la Llei 7/2010, modificat per la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2013, estableix el següent:
Les necessitats de personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental s'han de preveure en el pla d'actuació i en l'estudi economicofinancer a què es refereix l'article 5 d'aquesta llei. La selecció d'aquest personal ha d'atendre els principis de mèrit i capacitat, com també criteris d'idoneïtat, i s'ha de dur a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. En tot cas, s'entendrà que es verifiquen els principis i criteris esmentats, i les exigències de publicitat i concurrència, quan el procediment de selecció verifiqui les mateixes normes que siguin aplicables al proveïment de llocs de feina per lliure designació del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb les adaptacions que calguin per raó de tractar-se d'un procediment de selecció i no de provisió.
Les convocatòries de selecció d'aquest personal han de ser objecte d'un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.
4. Així mateix, l'article 22.2 de la Llei 7/2010 estableix que el personal directiu professional de naturalesa laboral dels ens del sector públic instrumental està sotmès a la relació laboral especial d'alta direcció, que la selecció d'aquell ha d'atendre als principis de mèrit i capacitat i criteris d'idoneïtat, i que s'ha de dur a terme per mitjà de procediments que en garanteixin la publicitat i la concurrència. Les convocatòries de selecció requereixen un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.
5. La disposició final desena de la Llei 8/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2014 (BOIB núm. 181, de 31 de desembre), modifica la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, afegint-hi l'article 69 bis, relatiu a disposicions específiques sobre el nomenament i el cessament dels òrgans unipersonals de direcció i de gestió del Servei de Salut.
6. El Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, és la norma principal que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.
7. De conformitat amb l'article 55.1 del Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears, el personal directiu ha de ser nomenat i separat lliurement pel conseller competent en matèria de sanitat. No obstant això, el 12 de setembre de 2012 el conseller de Salut, Família i Benestar Social va dictar la Resolució per la qual delega la signatura de les convocatòries, les resolucions, els contractes d'alta direcció i els cessaments del personal directiu del Servei de Salut. En conseqüència, delega en la persona titular de la Direcció General del Servei de Salut la signatura de les convocatòries i les resolucions dels procediments de selecció del personal directiu i la dels contractes d'alta direcció.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per proveir el lloc de feina de subdirector/subdirectora d'Atenció Primària i Atenció a les Urgències Extrahospitalàries del Servei de Salut de les Illes Balears, regida per les bases reguladores que figuren en l'annex d'aquesta resolució.
2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.
No obstant això, les persones interessades poden optar per interposar contra aquesta resolució un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 20 de juliol de 2019
El director general Julio Miguel Fuster Culebras Per delegació del conseller de Salut, Família i Benestar Social (BOIB núm. 141, de 27/09/2012)
ANNEX Bases de la convocatòria
1. S'acorda la convocatòria pública —pel procediment de lliure designació— del lloc de feina de subdirector/subdirectora d'Atenció Primària i d'Atenció d'Urgències Extrahospitalàries del Servei de Salut de les Illes Balears, amb contracte d'alta direcció i amb les funcions següents:
a) Assegurar el compliment de la cartera de serveis de l'atenció primària i de les urgències extrahospitalàries del Servei de Salut.
b) Analitzar, coordinar i avaluar l'activitat i el funcionament assistencial dels centres propis i d'aquells amb serveis concertats, si n'hi ha.
c) Establir i supervisar els programes i les línies d'actuació dels serveis d'atenció primària.
d) Promoure l'optimització dels accessos, dels temps de resposta i de les prioritats dels processos assistencials.
e) Establir els indicadors dels contractes de gestió per als centres d'atenció primària, que s'han d'ajustar als objectius estratègics del Servei de Salut, i fer-ne el seguiment i l'avaluació.
f) Participar en l'elaboració del pressupost anual per a l'atenció primària de salut, i fer-ne el seguiment i l'avaluació.
g) Vetlar pel desenvolupament d'actuacions basades en l'evidència que ajudin a reduir la variabilitat en la pràctica clínica.
h) Analitzar permanentment —juntament amb la resta de subdireccions de l'àrea assistencial— les necessitats de la població a fi de promoure els canvis en les organitzacions assistencials que es considerin necessaris.
i) Avaluar i proposar les inversions sanitàries en l'atenció primària i en l'atenció de les urgències extrahospitalàries.
j) Fer el seguiment i l'avaluació de la qualitat i de la seguretat clíniques i promoure l'ús eficient dels recursos.
k) Promoure acords de col•laboració i coordinació per aconseguir un grau d'integració assistencial més alt entre centres i nivells.
l) Analitzar les peticions de nous serveis o prestacions, formular o redirigir les propostes i avaluar i proposar la cobertura o la reordenació dels recursos assistencials en coordinació amb la Subdirecció de Cartera de Serveis.
m) Col•laborar en l'impuls de les línies d'actuació del Servei de Salut establides.
n) Promoure el desenvolupament professional, la formació continuada, la docència i la recerca en l'àmbit de l'atenció primària amb la finalitat d'assegurar la qualitat i la seguretat assistencials i amb això contribuir a l'eficiència i a la sostenibilitat del sistema sanitari.
o) Assegurar una implementació horària amb consultes de matí i horabaixa que permeti complir les bases d'una atenció primària de qualitat, com ara la continuïtat assistencial i la longitudinalitat, per afavorir l'accessibilitat de la població.
p) Assegurar l'atenció de les urgències i de les emergències extrahospitalàries amb criteris de racionalitat i control de les isòcrones d'atenció.
q) Participar en l'elaboració dels contractes de gestió de la Gerència d'Atenció d'Urgències 061 i en la definició dels indicadors i del pressupost, i fer-ne el seguiment i l'avaluació.
r) Proposar els canvis organitzatius necessaris en col•laboració amb la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals per donar més suport als professionals assistencials de tal manera que els permeti fer feina en les condicions més adequades per aconseguir una atenció de qualitat a la població.
s) Mantenir permanentment la coordinació amb la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca i amb les direccions d'atenció primària de Menorca i d'Eivissa i Formentera.
t) Acomplir, en general, totes les funcions que li atribueixi la Direcció d'Assistència Sanitària i les que li deleguin expressament.
2. Tota persona aspirant a aquest lloc de feina ha de complir els requisits següents abans que acabi el termini per presentar-hi sol•licituds:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d'algun estat on sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar —qualsevol que en sigui la nacionalitat— els cònjuges d'espanyols i de ciutadans d'altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i siguin menors de vint-i-un anys o dependents i majors d'aquesta edat.
b) Tenir la capacitat funcional per acomplir les tasques assignades, acreditada per mitjà del certificat mèdic oportú.
c) Tenir complits setze anys d'edat i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.
d) Tenir la titulació oficial de doctorat, llicenciatura, grau en Medicina i Cirurgia, o estar en condicions d'obtenir-la en la data en què acabi el termini per presentar-hi sol•licituds. En el cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d'Educació.
e) No haver estat separada del servei, per mitjà d'un expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics, per mitjà d'una resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat, no ha d'estar inhabilitada ni en una situació equivalent, ni ha d'haver estat sotmesa a cap sanció disci¬plinària o equivalent que l'impedeixi d'accedir a l'ocupació pública al seu estat, en els mateixos termes.
3. Tota persona interessada a participar en aquest procés selectiu ha de presentar una sol•licitud adjuntant-hi una còpia del document d'identitat i el currículum, en el qual han de constar les dades següents:
a) Número del document d'identitat (DNI, NIE o passaport).
b) Llocs de feina que hagi ocupat.
c) Experiència professional i de gestió.
d) Títols acadèmics.
e) Estudis, cursos, ponències, publicacions, informes, coneixements d'idiomes i qualsevol altre mèrit que consideri oportú fer-hi constar.
Les persones aspirants també han d'adjuntar a la sol•licitud la documentació que justifiqui els mèrits al•legats i la que acrediti que compleixen els requisits de la convocatòria.
4. Les sol•licituds per participar en el procés selectiu s'han de presentar en el termini de set dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears al Registre General del Servei de Salut de les Illes Balears o bé per mitjà de qualsevol de les vies que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5. Es constitueix una comissió d'avaluació, encarregada d'analitzar les sol•licituds presentades i de valorar els mèrits al•legats per les persones aspirants. Està formada per les persones següents:
a) Presidenta
Titular: Francesca Hernández Terrassa, del cos facultatiu superior de l'Administració de Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Suplent: Cecilio García Diéguez, del cos superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
b) Vocal
Titular: María del Carmen Lliteras Arañó, del cos superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Suplent: Guillem Mas Gornals, del grup tècnic de la funció administrativa
c) Secretari
Titular: Abel Blanco Montañés, del cos superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Suplent: Jaime Coll Morey, del grup tècnic superior de la de la funció administrativa
6. La titulació al•legada i també els mèrits i l'experiència professional que s'hagin de valorar han d'estar en consonància amb la competència i les funcions que s'han d'acomplir.
7. Aquesta convocatòria es resoldrà per mitjà d'una resolució motivada de la consellera de Salut, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. La persona designada per ocupar el lloc de feina ha de formalitzar el contracte d'alta direcció corresponent amb l'entitat convocant, la durada del qual queda condicionada a allò que estableix l'article 69 bis de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, en la redacció donada per la disposició final desena de la Llei 8/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2014.