Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 7258
Modificació delegació atribucions i competències
Aquesta Alcaldia va emetre en data 01 de juliol de 2019 el Decret núm. 2084/19, que a continuació es transcriu:
“ASSUMPTE: MODIFICACIÓ DELEGACIÓ D'ATRIBUCIONS I COMPETÈNCIES
Havent-se observat que en el Decret de delegacions d'atribucions emès el dia 27 de juny, núm. 2052/2019, no consten la totalitat de delegacions que aquesta Alcaldia considera necessari que es facin, vist el que disposa l'art. 44 del Real Decreto 2568/86, de 28 de novembre, HE RESOLT:
1r.-Rectificar l'apartat 2.1 del Decret d'Alcaldia núm. 2052/2019, en quant a les competències atorgades a les regidores Mónica Fernández Campos, Cristina Ribas Ribas i Pilar Ribas Torres, mantenint la resta de delegacions efectuades.
La redacció de l'apartat 2.1, és la següent:
“Fent ús de les atribucions que confereix la Llei i en particular els articles 43 i 44 del RD 2568/86, de 28 de novembre, RESOLC :
2.1.- DELEGAR la DIRECCIÓ POLÍTICA amb les COMPETÈNCIES que s'assenyalen de les següents ÀREES de l'AJUNTAMENT, als regidors o regidores que s'indiquen:
ÀREA DE TERRITORI
SR. ÁNGEL LUÍS GUERRERO DOMÍNGUEZ
URBANISME I ACTIVITATS, ORDENACIÓ DEL TERRITORI, RELACIONS AMB EL SERVEI MUNICIPAL D' AIGUA, CADASTRE I POLICIA LOCAL.
La delegació efectuada, inclou la firma de documents, per presentar davant altres administracions, o de tràmit, necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde i, la de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers. S'inclou la resolució dels recursos de reposició i al·legacions presentades contra els actes objecte de delegació, en concret:
En matèria de LLICÈNCIES I AUTORITZACIONS:
- Tramitació de procediments relacionats amb tot tipus de llicències urbanístiques i certificats urbanístics i de final d'obra i d'antiguitat ,
- Atorgament o, denegació de llicències urbanístiques amb excepció de les recollides en els apartats d) f) i l) de l'article 146 LUIB.
- Tramitació de procediments relacionats amb les activitats previstes en la vigent llei 7/2013 o la que la substitueixi.
- Signatura d'actes de recepció d'urbanitzacions
- Llicències d'ocupació de via pública i guals.
- Autoritzacions relatives a sanejament i connexions a la xarxa municipal d'aigua.
En matèria DE DISCIPLINA URBANÍSTICA:
- Inici i tramitació d'expedients de disciplina urbanística.
- Ordres de paralització i precinte, i qualsevol altres mesures o diligències que puguin tenir caràcter previ a l'inici d'expedient de disciplina urbanística
En matèria SANCIONADORA:
- Inici d'expedients sancionadors en relació amb la llei 7/2013 d'activitats o la que la substitueixi i resolució dels mateixos sempre que no superin la quantia de 30.000 €.
- Inici d'expedients sancionadors en matèria de disciplina urbanística i resolució dels mateixos sempre que no superin la quantia de 30.000 €.
- La competència en matèria sancionadora compren la competència per adoptar mesures cautelars.
Aigües. Tendrà a la seva cura les relacions amb l'empresa concessionària del servei municipal d'aigües, el seguiment del seu contracte, les obres que puntualment es pugin encarregar a l'empresa i tota quanta relació sigui necessària pel manteniment de la qualitat del servei. De la mateixa manera totes les autoritzacions de nous subministraments, prèvia tramitació administrativa i informes del servei.
Policia local. D'acord amb els responsables de la Direcció de la Policia Local, tendrà al seu càrrec les relacions polítiques i administratives necessàries com a interlocutor de l'equip de govern, amb totes les qüestions relacionades amb el funcionament de la policia local de Sant Josep, tant a nivell de reforços de personal, com d'equipaments, vehicles, pressupostos i resta d'aspectes relacionats.
SR. PERE RIBAS PLANELLS
VIES PÚBLIQUES, OBRES PÚBLIQUES, PARCS I JARDINS
Es delega el control, impuls i execució de les actuacions per manteniment de projectes d'infraestructures públiques a carrers i vies municipals, tant els actuals com els de nova creació, voravies, enllumenat, espais públics, com places i zones verdes, etc. De la mateixa manera, s'encarregarà de tota la senyalització viària, tant vertical com horitzontal, a totes les vies, carrers i camins del municipi.
La delegació efectuada inclou la facultat de dirigir els serveis corresponents i la de gestió de tràmits, a excepció de la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers.
SR. JOSEP GUASCH ROIG
TRANSPORT, TAXIS, PLATGES I LITORAL, EDIFICIS PÚBLICS.
Transports i taxis. Es deleguen les competències que corresponen a l'ajuntament en
matèria de transports (relacions amb altres administracions en aquesta matèria, transporttransport escolar i servei municipal de taxis.
Impuls per a la redacció i aprovació dels diferents plans de mobilitat de les zones urbanes del municipi.
Platges i litoral. En platges i litoral, la proposta d'informes que s'han d'enviar a la Demarcació de Costes i altres administracions, impulsar el Pla de gestió municipal del litoral, control dels plans anuals d'instal·lacions de temporada a les platges, així com, les relacions amb els concessionaris de les instal·lacions de platges,
Edificis públics. Actuacions en el manteniment d'edificis públics. Serà responsable del control en el manteniment dels edificis públics propietat de l'ajuntament de Sant Josep (instal·lacions esportives, centres culturals, centres socials, escoles, escoletes, etc.), de cara a mantenir-los en bon estat i amb una imatge correcte pel seu ús.
La delegació efectuada inclou la firma de documents per presentar davant altres administracions, o de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde, incloent la de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers. S'inclou la resolució de recursos de reposició i al·legacions presentades contra els actes objecte de delegació
SRA. MONICA FERNÁNDEZ CAMPOS
MEDI AMBIENT, AGRICULTURA, ESPAIS PROTEGITS, NETEJA I ENERGIA
Medi ambient i Espais protegits. Es delega la proposta de realització de campanyes de conscienciació mediambiental, interlocució i representació amb altres administracions en qualsevol tema de medi ambient de l'àmbit que sigui.
Neteja. Responsable de l'impuls en el seu conjunt del contracte de neteja que tenim amb l'empresa concessionària, així com elevar propostes que s'han d'aprovar pel Ple o Junta de Govern Local per a l'aprovació dels Programes anuals, modificacions, feines extres amb el recolzament dels tècnics municipals.
Energia. La gestió de l'energia i de telefonia, que consumeixen els edificis públics, assumptes i propostes en relació a l'aplicació de l'ordenança de contaminació lumínica, incloent l'inici d'expedients sancionadors relacionats amb l'esmentada ordenança, relacions amb el concessionari de l'enllumenat públic i elevació al Ple o Junta de Govern de propostes relacionades i recolzades pels tècnics municipals en relació a l'esmentat contracte.
La delegació efectuada inclou la firma de documents per presentar davant altres administracions, davant tercers o, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura al'alcalde, incloent la resolució d'actes administratius que afectin a tercers. S'inclou la resolució de recursos de reposició i al·legacions presentades contra els actes objecte de delegació
ÀREA DE CIUTADANIA
SRA. ANA RIBAS ALONSO
BENESTAR SOCIAL, CENTRES DE DIA, MAJORS I ESPORTS.
Benestar Social, centres de dia i majors. Es delega la direcció de tota l'àrea social, ajudes, plans d'intervenció, etc.; proposta d'ubicació dels nous centres, cerca de finançament, la interlocució de tots els clubs de majors del municipi, ajudes, subvencions, programes, etc.
Esports. La interlocució amb tots els clubs esportius del municipi, locals i camps d'esports on s'ubiquen, ajudes, programes, promoció de l'esport en totes les seves variants, etc.
La delegació efectuada inclou la tramitació i expedició de targetes d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda, la firma de documents per presentar davant altres administracions, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquestes matèries s'atribueix la legislació vigent o futura a l'alcalde i, la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers.
SRA. CRISTINA RIBAS RIBAS
CULTURA I NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA, PATRIMONI, GESTIÓ DE CENTRES CULTURALS, PARTICIPACIÓ CIUTADANA I FESTES.
Cultura. Es delega la promoció i ajuda a les manifestacions de cultura popular i local del municipi, gestió, atenció i programació dels centres culturals que tengui l'ajuntament.
Patrimoni. Es deleguen les funcions per impulsar i tenir un Catàleg de béns patrimonials i catalogats, obligada per la llei del patrimoni històric-artístic, Plans de protecció (PEP's) dels entorns BIC Interlocució amb propietaris privats.
Participació ciutadana. Crear, dirigir i controlar els fòrums de participació ciutadana que puguem tenir a l'ajuntament. Promoure la necessària participació social en totes les qüestions municipals, així com la resolucions relatives a la inscripció en el Registre municipal d'associacions
Festes. Interlocutar amb associacions, preveure amb temps les festes.
La delegació efectuada inclou la firma de documents per presentar davant altres administracions, davant tercers o, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde, incloent la resolució d'actes administratius que afectin a tercers.
SRA. NOEMI BONED PACHON
JOVENTUT, EDUCACIÓ, TREBALL I FORMACIÓ I FAMILIA I INFÀNCIA
La delegació efectuada es refereix gestió de Casals de Joves, relacions amb el SOIB, relacions amb Consells Escolars, Escoletes municipals, plans d'oci infantil i juvenil, inclou la signatura de contractes laborals aprovats prèviament per l'alcalde, la firma de documents de tramit per presentar davant altres administracions, davant tercers o, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquestes matèriess'atribueix la legislació vigent o futura a l'alcalde, sense incloure la resolució d'actes administratius que afectin a tercers.
SRA. MARÍA GUADALUPE NAUDA
PROTECCIÓ ANIMAL, SANIDAD LOCAL, IGUALTAT I VIVENDA
Igualtat. Es delega la responsabilitat de l'aplicació i impuls de les polítiques publiques d'igualtat, d'acord amb el pla d'igualtat aprovat per l'ajuntament. Plantejament proposta i execució de nous plans d'igualtat a altres nivells de la política municipal. Esport, educació, empresa, etc.
Sanitat Local. Coordinació dels serveis a la ciutadania que dona IB Salut al nostre municipi i interlocució amb els responsables del mateix. Control i atenció de les feines d'inspecció que presta Sanitat local a través de la Conselleria de Sanitat del Govern Balear. Control i impuls de les instruccions que rebem a l'Ajuntament sobre qüestions sanitàries locals i l'àrea de cementeris municipals.
Benestar animal. Disseny, impuls i execució de polítiques de benestar animal, redacció de normes i ordenances sobre animals domèstics, control sobre les empreses que presten el servei de recollida d'animals. Campanyes de castració, colònies felines, així com la resolucions relatives a la inscripció en el Registre d'animals potencialment perillosos i Registre censal de cans .
Habitatge. Línies de subvenció al lloguer per distints col·lectius que puguem accedir (joves, famílies monoparentals, gent vulnerable, etc.), impuls i execució de programes d'assessorament sobre habitatge, estudis sobre necessitats d'habitatge al nostre municipi. Interlocució entre distints sectors i col·lectius per millorar l'oferta d'habitatge privat. Disseny i execució de polítiques de construcció d'habitatge públic en règim de lloguer i venda a través de l'IBAVI o d'iniciativa purament municipal.
La delegació efectuada inclou la firma de documents per presentar davant altres administracions, davant tercers o, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde, sense incloure la resolució d'actes administratius que afectin a tercers.
ÀREA DE SERVEIS GENERALS
SR. VICENT XAVIER ROSELLÓ RIBAS
HISENDA, PRESSUPOST, PROMOCIÓ TURÍSTICA, PERSONAL I MODERNITZACIÓ DE L'ADMINISTRACIÓ I ÀREA INFORMÀTICA.
La delegació efectuada, inclou la firma de documents per presentar davant altres administracions o particulars i la direcció interna, ordenació de pagaments, emissió de certificats i notificacions de les resolucions administratives relativa a l'àrea econòmica que es delega i de les actuacions relatives a liquidacions de taxes, imposts i resolució de recursos contra les actes de delegació.
Com a responsable de pressupostos, serà responsabilitat seva la feina d'elaboració dels mateixos, així com la seva presentació i defensa. El seguiment puntual i, les modificacions que es puguin sol·licitar i aprovar.
Turisme. Serà responsable del Departament de promoció turística, amb atenció a les oficines d'informació turística, elaboració de material promocional, fullets informatius, mapes i resta de material que, juntament amb el personal contractat formi part de l'oferta municipal en aquesta matèria.
Personal. Impuls a la creació del Departament de personal de l'ajuntament i responsable de les sol·licituds del personal en matèria de situacions administratives per resolució, gestió o tràmit que es pugui presentar a l'ajuntament, que serà sempre amb assessorament dels serveis jurídics i tècnics de la casa.
Modernització de l'Administració. Serà responsable de seguir implementant les mesures tendents a l'adaptació de l'ajuntament com a administració, a totes les noves tecnologies, tant amb programes, com amb equipament tècnic.
Responsable del seguiment dels contractes de subministrament de serveis tecnològics i, de seguir en el procés de modernització de l'ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
SRA. PILAR RIBAS TORRES
CONTRACTACIÓ, COMERÇ I INDUSTRIA, RÈGIM INTERN I RELACIONS INSTITUCIONALS, PROTECCIÓ CIVIL I EMERGÈNCIES I RESPONSABILITAT PATRIMONIAL.
Coordinació de projectes i contractació i regim intern. Seguiment i control de l'execució dels projectes que les distintes regidories van impulsant.
Informar en coordinació amb la resta d'àrees sobres plans, projectes i estudis promoguts per altres administracions coordinant-se les actuacions necessàries per a l'execució.
En matèria de règim intern, convenis, gestió de les comunicació entre administracions i notificacions d'actes de tràmit o arxiu de petició de la gestió del padró municipal d'habitants i tauler d'anuncis.
L'inici d'expedients sancionadors i la resolució d'expedients en matèria d'ordenances municipals (s'exceptuen els expedients delegats en el regidor d'urbanisme i territori)
Protecció civil i emergències. Serà responsable d'aquest Departament que formen essencialment el grup de voluntaris de protecció civil que, tot i tenir dissenyada la seva pròpia estructura, tendrà aquesta regidoria com a responsable polític a nivell de propostes de pressupostos, necessitats tant a nivell personal com tècnic o d'equipaments. De la mateixa manera, el control, revisió i seguiment dels plans municipals d'emergències i de les avaluacions de riscos.
Comerç. La gestió i direcció dels mercats municipals, planificar, proposar o impulsar mesures per fomentar el desenvolupament i, promocionar el comerç local, fomentar l'associació de comerciants i donar-los suport, organitzar cursos de formació.
Responsabilitat patrimonial.- La resolució d'expedients de responsabilitat patrimonial en quantia inferior a 6000 €.
La delegació efectuada inclou la firma de documents per presentar davant altres administracions, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde amb inclusió dels actes administratius que afectin a tercers. S'inclou la resolució de recursos de reposició i al·legacions presentades contra els actes objecte de delegació.
2n.- Que es publiqui en el BOIB, es notifiqui a les persones interessades i se'n doni compte al Ple en la primera sessió que es faci, tot això conforme estableix l'article 44 del RD 2568/86, de 28 de novembre.”
La qual cosa es publica perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 10 de juliol de 2019
L'Alcalde accidental Angel Lluis Guerrero Domínguez