Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ

Núm. 7257
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal docent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears estableix, en l'article 6, les competències que té atribuïdes el conseller o consellera competent en matèria de funció pública.

2. A més, el punt 4 de l'article 6 de la Llei 3/2007 disposa que també corresponen al conseller o consellera competent en matèria de funció pública les competències que, en matèria de personal, li atribueix la normativa vigent i, en general, les que no estiguin atribuïdes expressament a uns altres òrgans. Per tant, s'ha de tenir en compte la resta de normes vigents per saber a qui corresponen certes competències no esmentades en els punts 2 i 3 d'aquest article.

3. Així mateix, l'article 7.2 de la Llei esmentada disposa que el conseller o consellera competent en matèria de funció pública, en els termes que estableix la normativa vigent, pot delegar les competències que li atribueix aquesta Llei en els consellers o conselleres i en els presidents o presidentes de les entitats autònomes dependents de l'Administració autonòmica. Aquest apartat igualment permet que els òrgans que exerceixen aquestes competències per delegació puguin, d'altra banda, delegar-les en òrgans dependents jeràrquicament i en òrgans de les entitats autònomes que en depenen.

4. A més, l'article 25.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que mitjançant un acte motivat els òrgans administratius poden delegar l'exercici de les seves competències, conservant-ne la titularitat, en altres òrgans de l'Administració autonòmica de rang igual o inferior, encara que no siguin jeràrquicament dependents.

5. Arran d'aquesta possibilitat de delegació, es va dictar la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 21 de setembre de 2015 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal docent (BOIB núm. 148, de 8 d'octubre de 2015).

6. L'article 11.d) de la Llei 3/2003 estableix que correspon als consellers i conselleres, en l'àmbit de les competències materials atribuïdes a la seva conselleria, dirigir-ne els recursos humans, d'acord amb la legislació específica. La legislació a què es refereix és, principalment, la Llei 3/2007 esmentada i la normativa de desplegament.

7. El 3 de juliol de 2019, el Butlletí Oficial de les Illes Balears publicà el Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Aquesta nova estructura orgànica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears fa recomanable dictar una nova resolució que deixi sense efectes l'anterior.

Fonaments jurídics

1. L'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, pel que fa a les delegacions de competències.

2. Els articles 25 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa a la delegació interorgànica de l'Administració autonòmica, així com els articles 11 i 14 de la mateixa Llei, quant a les persones titulars de les conselleries i quant a les persones titulars de les secretaries generals, respectivament, amb relació a la gestió dels recursos humans de la conselleria corresponent.

3. Els articles 6 i 7 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, pel que fa a les competències del conseller o consellera competent en matèria de funció pública i l'alteració de les competències.

4. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Delegar en el conseller competent en matèria de funció pública docent l'exercici de les competències administratives, inclosa la signatura de les resolucions derivades dels expedients administratius en matèria de gestió de personal que s'enumeren a continuació:

a) Declarar les situacions administratives del personal funcionari docent.

b) Reconèixer el temps de serveis previs del personal funcionari docent.

c) Reconèixer els triennis i els sexennis del personal docent.

d) Gestionar i tramitar les borses de feina del personal laboral no docent de durada determinada que ha de prestar serveis en els centres dependents de la Conselleria d'Educació i Universitat, en qualsevol modalitat.

e) Tramitar i formalitzar els contractes de feina del personal laboral no docent per prestar serveis en els centres docents, en les modalitats d'interinitat i de contractació eventual, per suplir baixes produïdes per incapacitat temporal i per vacances, permisos, llicències i reduccions de jornada.

f) Tramitar i formalitzar els contractes de feina del personal docent en els casos en què, segons la disposició addicional tercera de la Llei 3/2007, no té atribuïda aquesta competència.

g) Resoldre els procediments disciplinaris incoats a personal docent per faltes greus o molt greus, quan no impliquen separació de servei.

h) Tramitar i resoldre les sol·licituds de reconeixement de compatibilitat del personal docent.

i) Proposar al Consell de Govern l'aprovació de l'oferta pública d'ocupació del personal docent.

j) Tramitar i declarar la jubilació forçosa, voluntària i per incapacitat permanent del personal docent.

k) Resoldre les sol·licituds del personal docent de reconeixement del dret a percebre el complement de destinació en la quantia que la Llei de pressuposts generals de l'Estat fixa anualment per als directors o directores generals de l'Administració de l'Estat.

l) Instruir i resoldre els procediments de canvi o d'adaptació del lloc de treball del personal docent per motius de salut, sens perjudici que, mentre la Conselleria d'Educació i Universitat no organitzi els seus propis serveis de prevenció de riscs laborals, el Servei de Prevenció de Riscos Laborals dependent de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització emeti, a instància de l'òrgan corresponent de la primera, els dictàmens mèdics laborals i els informes tècnics legalment preceptius.

2. Disposar que la delegació de facultats a què es refereix aquesta Resolució no altera la competència de l'òrgan delegant i s'entén sens perjudici de les potestats de revocació i d'avocació de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, pel que fa al coneixement o a la resolució dels assumptes o procediments en què ho consideri oportú, i sempre d'acord amb el que preveuen els articles 25 i 28 de la Llei 3/2003.

3. Disposar que la delegació implica la transmissió global de l'exercici de la competència i, per tant, inclou la resolució del recurs de reposició i qualsevol altre tràmit que se'n derivi.

4. Disposar que l'òrgan al qual s'han delegat aquestes competències pot, al seu torn, d'acord amb el segon paràgraf de l'article 7.2 de la Llei 3/2007, delegar-les en òrgans dependents jeràrquicament i en òrgans dels organismes autònoms que en depenen.

5. Disposar que les resolucions adoptades en virtut de qualsevol de les delegacions de competències a les quals es refereix aquesta Resolució han d'indicar expressament aquesta circumstància, juntament amb l'especificació de l'òrgan que delega i de la publicació oficial d'aquesta delegació.

6. Ordenar l'aplicació d'aquesta Resolució a tots els actes que s'hagin de dictar a partir que entri en vigor, per la qual cosa també s'hi inclouen els que resolguin expedients ja iniciats.

7. Deixar sense efectes la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 21 de setembre de 2015 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal docent (BOIB núm. 148, de 8 d'octubre de 2015).

8. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

9. Establir que els efectes d'aquesta Resolució es produiran a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 15 de juliol de 2019

La consellera d'Administracions Públiques i Modernització

Isabel Castro Fernández