Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ
Núm. 7256
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal estatutari
Antecedents
1. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix, en l'article 6, les competències que té atribuïdes el conseller o consellera competent en matèria de funció pública.
2. A més, el punt 4 de l'article 6 de la Llei 3/2007 disposa que també corresponen al conseller o consellera competent en matèria de funció pública les competències que, en matèria de personal, li atribueix la normativa vigent i, en general, les que no estiguin atribuïdes expressament a uns altres òrgans. Per tant, s'ha de tenir en compte la resta de normes vigents per saber a qui corresponen certes competències no esmentades en els punts 2 i 3 d'aquest article.
3. Així mateix, l'article 7.2 de la Llei esmentada disposa que el conseller o consellera competent en matèria de funció pública, en els termes que estableix la normativa vigent, pot delegar les competències que li atribueix aquesta Llei en els consellers o conselleres i en els presidents o presidentes de les entitats autònomes dependents de l'Administració autonòmica. Aquest apartat igualment permet que els òrgans que exerceixen aquestes competències per delegació puguin, d'altra banda, delegar-les en òrgans dependents jeràrquicament i en òrgans de les entitats autònomes que en depenen.
4. A més, l'article 25.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que mitjançant un acte motivat els òrgans administratius poden delegar l'exercici de les seves competències, conservant-ne la titularitat, en altres òrgans de l'Administració autonòmica de rang igual o inferior, encara que no siguin jeràrquicament dependents.
5. Arran d'aquesta possibilitat de delegació, es va dictar la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 21 de setembre de 2015 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal estatutari (BOIB núm. 148, de 8 d'octubre de 2015).
6. L'article 11.d) de la Llei 3/2003 estableix que correspon als consellers i conselleres, en l'àmbit de les competències materials atribuïdes a la seva conselleria, dirigir-ne els recursos humans, d'acord amb la legislació específica. La legislació a què es refereix és, principalment, l'esmentada Llei 3/2007 i la normativa de desplegament.
7. El 3 de juliol de 2019, el Butlletí Oficial de les Illes Balears publicà el Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8. Aquesta nova estructura orgànica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears fa recomanable dictar una nova resolució que deixi sense efectes l'anterior.
Fonaments jurídics
1. L'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, pel que fa a les delegacions de competències.
2. Els articles 25 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa a la delegació interorgànica de l'Administració autonòmica, així com els articles 11 i 14 de la mateixa Llei, quant a les persones titulars de les conselleries i quant a les persones titulars de les secretaries generals, respectivament, amb relació a la gestió dels recursos humans de la conselleria corresponent.
3. Els articles 6 i 7 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, pel que fa a les competències del conseller o consellera competent en matèria de funció pública i l'alteració de les competències.
4. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. El Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Delegar en la consellera de Salut, amb relació al personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, les competències següents:
a) Proposar al Consell de Govern l'aprovació dels plans d'ordenació de recursos humans, d'acord amb l'article 13 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, que afectin centres i institucions sanitàries dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.
b) Proposar al Consell de Govern les normes i les directrius necessàries per fixar el règim retributiu del personal estatutari sens perjudici de l'aplicació del Decret 5/2017, de 27 de gener, de la Comissió Interdepartamental de Retribucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) Proposar al Consell de Govern la jornada laboral i l'horari de feina del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
d) Proposar al Consell de Govern l'oferta pública d'ocupació del personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica.
e) Elevar al Consell de Govern, perquè els resolgui, els expedients disciplinaris que impliquin separació del servei del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. Delegar en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, amb relació al personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, les competències següents:
a) Dictar les instruccions, circulars i ordres de serveis que siguin necessàries en matèria de personal.
b) Resoldre els procediments de mobilitat per raó del servei de conformitat amb les prescripcions que estableix l'article 37 de la Llei 55/2003.
c) Acordar el reingrés al servei actiu del personal estatutari a l'empara del que disposa l'article 69 de la Llei 55/2003.
d) Convocar i resoldre els procediments d'integració de personal que es regulen en la disposició addicional cinquena i en la disposició transitòria tercera de la Llei 55/2003.
e) Nomenar com a personal estatutari fix les persones aspirants que hagin superat les proves de selecció i l'expedició dels títols corresponents.
f) Nomenar el personal estatutari eventual i substitut que hagi superat el procediment selectiu corresponent i remoure'l del càrrec en els supòsits prevists legalment.
g) Formalitzar les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal estatutari fix i del personal estatutari temporal eventual i substitut.
h) Declarar la pèrdua de la condició de personal estatutari fix en els supòsits establerts legalment, llevat del supòsit de separació del servei com a conseqüència d'un expedient disciplinari.
i) Declarar la jubilació forçosa i voluntària, així com l'autorització per prolongar la permanència en actiu.
j) Declarar les situacions administratives.
k) Resoldre les comissions de servei per ocupar una plaça o lloc de feina, amb excepció de les comissions de servei corresponents a l'ocupació de llocs de feina en l'Administració sanitària autonòmica.
l) Aprovar les plantilles orgàniques autoritzades dels centres amb règim jurídic de personal estatutari sempre que això no suposi un increment de despesa.
m) Acordar l'inici dels procediments disciplinaris quant al personal estatutari, quan els fets puguin constituir faltes greus o molt greus, i resoldre'ls, excepte quan impliquin separació del servei, així com imposar sancions per faltes lleus.
n) Exercir la competència en matèria de seguretat i salut laboral en general i especialment quant als procediments d'adaptació i canvi de lloc de feina per motius de salut del personal.
o) Tramitar i concedir les vacances, els permisos i les llicències en general, així com els drets de reducció de jornada i de flexibilització, les llicències per maternitat i/o paternitat en els supòsits d'embaràs i part, adopció o acolliment i la resta de permisos i drets derivats de les mesures vigents de conciliació de la vida familiar i laboral del personal o que es basen en la violència de gènere.
p) Aprovar les convocatòries en matèria d'acció social, així com tramitar i resoldre el reconeixement d'aquest tipus de prestacions.
q) Reconèixer els triennis i el temps de serveis prestats.
r) Reconèixer al personal estatutari el dret a percebre el complement de destinació en la quantia que la Llei de pressuposts generals de l'Estat fixa anualment per als directors i directores generals de l'Administració de l'Estat, d'acord amb les condicions i requisits que fixa la legislació vigent.
s) Convocar i resoldre els procediments de reconeixement del grau assolit en la carrera professional, establir-ne les bases i el contingut de l'avaluació i nomenar els membres dels òrgans d'avaluació, així com homologar els graus de carrera professional reconeguts per uns altres serveis de salut.
t) Resoldre les sol·licituds d'acreditació i de renúncia del complement específic del personal llicenciat sanitari.
u) Aprovar els desplaçaments amb dret a indemnització.
v) Tramitar i gestionar la nòmina.
w) Establir els criteris generals per distribuir la jornada de feina de les gerències del Servei de Salut de les Illes Balears.
x) Controlar l'horari, l'assistència i la presència física en el lloc de feina.
y) Les competències que, en matèria de personal estatutari, li siguin assignades per la normativa vigent, així com les que no estiguin atribuïdes expressament a uns altres òrgans.
4. Les competències delegades per aquesta Resolució en la lletra c) de l'apartat primer i en les lletres d), o), s), u) i x) de l'apartat segon s'han d'exercir també respecte del personal sanitari local (titulars d'assistència pública domiciliària) integrat en els equips d'Atenció Primària del Servei de Salut de les Illes Balears.
5. Les competències delegades mitjançant aquesta Resolució s'han d'exercir també respecte del personal laboral temporal que ocupi llocs de feina susceptibles de ser ocupats per personal estatutari fix mitjançant els procediments reglamentaris establerts, en les institucions sanitàries de les gerències d'Atenció Primària i d'Atenció Especialitzada.
6. En cas d'absència, de vacant o de malaltia del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, l'han de substituir els òrgans següents: en primer lloc, el secretari general; en segon lloc, la directora de Recursos Humans i Relacions Laborals.
7. La delegació de facultats a què es refereix aquesta Resolució no altera la competència de l'òrgan delegant i s'entén sense perjudici de les potestats de revocació i avocació del conseller o consellera competent en matèria de funció pública, pel que fa al coneixement o resolució dels assumptes o procediments en què ho consideri oportú i sempre d'acord amb el que preveuen els articles 25 i 28 de la Llei 3/2003.
8. La delegació implica la transmissió global de l'exercici de la competència i, per tant, inclou la resolució del recurs de reposició i qualsevol altre tràmit que se'n derivi.
9. Els òrgans als quals s'han delegat aquestes competències poden, al seu torn, d'acord amb l'article 7.2 segon paràgraf de la Llei 3/2007, delegar-les en òrgans dependents jeràrquicament i en òrgans de les entitats autònomes que en depenen.
10. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 27 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Les resolucions que s'adoptin en virtut de la delegació de competències a les quals es refereix aquesta Resolució han d'indicar expressament aquesta circumstància, juntament amb l'especificació de l'òrgan que delega i de la publicació oficial d'aquesta delegació.
11. Queda sense efecte la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 21 de setembre de 2015 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal estatutari (BOIB núm. 148, de 8 d'octubre de 2015).
12. Ordenar l'aplicació d'aquesta Resolució a tots els actes que s'hagin de dictar a partir que entri en vigor, inclosos els que resolguin expedients iniciats amb anterioritat.
13. Establir que els efectes d'aquesta Resolució es produiran a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 15 de juliol de 2019
La consellera d'Administracions Públiques i Modernització
Isabel Castro Fernández