Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 7225
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Convocatòria concurs oposició per torn lliure, 1 plaça de lletrat/ada assessor/a OPE 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La regidora de l’Àrea delegada de Funció Pública per decret 14058 de 17 de juliol de 2019,  ha resolt el següent:

PRIMER.- Convocar concurs oposició pel torn lliure per cobrir 1 plaça de lletrat/ada assessor/a, vacant a la plantilla de personal funcionari d’aquest Ajuntament i inclosa a  l’oferta d’ocupació de l’any 2016. Aquesta plaça està enquadrada a l’Escala d’Administració Especial, Subescala tècnica, classe superior, especialitat lletrat/ada assessor/a, Grup A, Subgrup A1.      

SEGON.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten. 

TERCER.- El termini de presentació d’instàncies serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat.

QUART.- Les instàncies s’hauran de dirigir al Molt Honorable Senyor Batle en la forma establerta en la base tercera de les bases generals que regeixen aquesta convocatòria que varen ser publicades al BOIB núm. 86 de 7 de juliol de 2016, i modificades per resolució núm. 21.854 de 28 de novembre de 2017, publicades al BOIB núm. 147 de 2 de desembre de 2017.

CINQUÈ.- No es podrà declarar superat el procés selectiu a un número d’aspirants superior al de la plaça convocada.

SISÈ.- La designació del Tribunal es farà en una vegada designat per part de l’administració a la qual se li ha sol·licitat col·laboració pel que fa a la designació dels membres del tribunal amb la titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixement.

BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT SELECTIU D’INGRÉS, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ PER TORN LLIURE, PER A COBRIR UNA PLAÇA DE LLETRAT/ADA-ASSESSOR/A, QUE PERTANY A LA SUBESCALA TÈCNICA, CLASSE SUPERIOR, D’ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, INCLOSA A L’OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2016

OBJECTE I NORMES GENERALS.

L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concurs-oposició pel torn lliure, per a la cobertura d'una plaça de LLETRAT/ADA ASSESSOR/A, vacant en la plantilla de funcionaris/as d'aquest Ajuntament, que pertany a l'escala l'Administració Especial, Subescala Tècnica, Classe superior, grup A, subgrup A1, dotada pressupostàriament i corresponent a l'oferta pública d'ocupació de 2016.

La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.

Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears. 

Aquesta convocatòria es regirà per les bases generals publicades al BOIB núm. 86, de  7 de juliol de 2016, modificades per Decret número 14522 de 28 de juliol de 2017 i publicades al BOIB núm. 94 d’1 d’agost de 2017

ESCALA: Administració especial, subescala tècnica, classe superior.

GRUP: A, subgrup A1.

REQUISITS  DELS  ASPIRANTS: A més dels que es preveuen a les bases generals:

Estar en possessió de la titulació de la llicenciatura o grau en dret.

Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l’EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’haurà de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.

FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES

Les persones aspirants a les proves selectives hauran d’emplenar l’imprès establert per l’Ajuntament de Palma, que se’ls facilitarà a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania d’aquest Ajuntament. Així mateix, l’esmentat imprès podrà obtenir-se a través d’Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d’obtenir-se per duplicat a l’objecte que l’interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.

Les sol·licituds s’han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. 

Els drets d’examen seran de 26,52 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d’admissió d’instàncies mitjançant el document d’autoliquidació que les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d’admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC. 

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat. 

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d’acompanyar:

a. Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (els nacionals d’estats membres de l’UE, mitjançant certificat de registre de ciutadà de l’UE; els nacionals d’estats no membres l’UE, mitjançant targeta d’identitat d’estranger (TIE)).

b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.

Exhaurit el termini de presentació d’instàncies, l’òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d’un mes aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d’anuncis d’aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d’exclusió, així com el termini d’esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 10 dies hàbils. Aquesta mateixa resolució determinarà la data en què s’iniciaran les exposicions orals del primer exercici.

Transcorregut el termini anteriorment assenyalat s’aprovarà la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es publicarà al tauler electrònic d’edictes i anuncis de la pàgina web www.palma.es d’anuncis d’aquest Ajuntament i a l’apartat d’oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, a la relació d’exclosos es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: concurs oposició pel torn lliure. 

El present procediment selectiu generarà un borsí del qual es podran nomenar per ordre de puntuació final les persones que hagin superat, al menys, un dels exercicis de la fase d’oposició, d’acord amb allò establert a l’article 18.2 de l’Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l’Ajuntament de Palma. 

QUALIFICACIONS: Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es puntuaran d’acord amb allò establert a les presents bases específiques. 

CALENDARI DELS EXERCICIS:

El primer exercici s’efectuarà durant el mes de novembre de 2019 i correspon al Tribunal la convocatòria diària dels aspirants per estricte ordre alfabètic del seu primer llinatge, a partir de la lletra W. Igualment correspon al Tribunal la determinació i convocatòria dels dies en què es realitzaran el segon i tercer exercicis.   

CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Primera.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. En tot cas, dos dels vocals, amb els corresponents suplents, seran designats entre funcionaris de carrera del Cos d’Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; un altre, amb el respectiu suplent, entre els/les lletrats/ades dels Serveis Jurídics municipals; i un quart, amb el suplent, entre funcionaris que pertanyin al grup professional A1 i romanguin en servei actiu a l’Ajuntament de Palma. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ

FASE D’OPOSICIÓ (75 PUNTS).

La puntuació màxima de la fase d’oposició serà de 75 punts. L’oposició constarà de tres exercicis, de caràcter obligatori i eliminatori, les qualificacions dels quals s’obtindran sumant les puntuacions atorgades sempre amb tres decimals, per cada membre del tribunal i dividint el total pel número d’assistents. S’eliminarà la nota més alta i la més baixa de les atorgades quan la diferència entre elles sigui igual o superior a tres punts. El quocient obtingut serà la qualificació definitiva.

PRIMER EXERCICI 

El primer exercici consistirà en l’exposició oral, durant una hora, de quatre temes extrets a l’atzar, mitjançant insaculació, en els següents termes: 

- El primer tema serà extret d’entre els compresos a les PARTS I a IV del temari.

- El segon tema serà extret d’entre els compresos a les PARTS V i VI del temari.

- El tercer tema serà extret d’entre els compresos a la PART VIII del temari.

- El quart tema serà extret d’entre els compresos a les PARTS VII, IX i X del temari.

El temari a considerar és l’aprovat per decret núm. 18.494, de 17 de setembre de 2018 (BOIB núm. 116, de 20 de setembre de 2018).

Les persones aspirants procuraran que l’exposició de cadascun dels temes tingui la mateixa durada, de manera que tinguin aproximadament quinze minuts. Una vegada extrets per insaculació els temes, la persona aspirant disposarà de cinc minuts per a preparar l’exposició. El/la president/a del Tribunal, a falta de cinc minuts per expirar la durada màxima de l’exercici, advertirà a l’aspirant d’aquest extrem, que haurà de concloure necessàriament transcorreguda l’hora de l’exercici. 

Aquest exercici serà puntuat amb un màxim de 25 punts, essent eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de 12’50 punts.

SEGON EXERCICI

El segon exercici consistirà en l’emissió d’un informe jurídic sobre el supòsit pràctic proposat pel Tribunal, relacionat directament amb les funcions pròpies de la  subescala tècnica de administració especial de lletrat/ada assessor/a i el temari annexat. Durant la realització d’aquest exercici els aspirants podran fer ús de textos legals en suport paper.

En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la coherència i sistemàtica en el plantejament i l’adequada interpretació de la normativa aplicable, per tal d’apreciar la suficiència de la preparació tècnica-jurídica de l’aspirant. 

Aquest exercici tindrà una durada màxima de  quatre hores  i es puntuarà amb un màxim de 25 punts, essent eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de  12’50 punts.

TERCER EXERCICI

El tercer exercici consistirà en contestar un recurs contenciós-administratiu proposat pel Tribunal. Durant la realització d’aquest exercici els aspirants podran fer us de textos legals en suport paper.

En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de defensa de l’acte administratiu impugnat. 

Aquest exercici tindrà una durada màxima de  quatre hores  i es puntuarà amb un màxim de 25 punts, essent eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de  12’50 punts.

 

FASE DE CONCURS (25 PUNTS).

La puntuació màxima de la fase de concurs serà de vint-i-cinc punts. Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant l’aportació d’originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.

Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat. Per tant, no es computaran els serveis prestats ni resta de mèrits obtinguts amb posterioritat a aquesta data.

En cap cas es valoraran els mèrits al·legats no justificats degudament abans de la finalització del termini de la seva presentació. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits, llevat defectes merament formals advertits en la documentació presentada per l'aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit a al·legat en l'aspecte substantiu.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:

Experiència professional (fins a 15 punts):

En aquest apartat es valoraran els serveis prestats en l'Administració Local en qualitat de personal funcionari de carrera o interí pertanyent a la subescala tècnica d'administració especial, ocupant un lloc de treball de lletrat / a o lletrat / a-assessor / a. Així mateix es valoraran els serveis prestats en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB) en qualitat de personal funcionari de carrera o interí pertanyent al cos d'advocacia; així com en l'Administració General de l'Estat o de qualsevol altra comunitat autònoma, en qualitat de personal funcionari de carrera o interí pertanyent al cos d'Advocacia de l'Estat o de la corresponent comunitat autònoma.

Els serveis prestats s'hauran d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme competent, en què constaran: el lapse temporal de prestació, el grup de classificació professional i la vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera o interí).

Aquest apartat serà valorat a raó de 0,125 punts per mes de serveis prestats a l'Administració Local; i 0,075 punts per mes de serveis prestats a l'Administració autonòmica o estatal. 

També es valorarà l’exercici de l'advocacia. Únicament es valorarà aquesta experiència per un període mínim de cinc anys: 1 punt per cada cinc anys, fins a un màxim de 5 punts. Aquest mèrit s'acreditarà mitjançant certificat emès per l'òrgan competent del corresponent Col·legi d'Advocats, en el qual es faci constar el temps de col·legiació com a advocat exercent, i sempre que hagi estat durant un període mínim de cinc anys.

La puntuació màxima a considerar dins aquest apartat d’experiència professional serà de 15 punts. 

Accions formatives (fins a 7,5 punts):

 Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats per l'EBAP, quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la plaça de funcionari a la qual s'opta. Es valoraran en tot cas els cursos de l'àrea jurídica administrativa, els d'informàtica a nivell d'usuari, el curs bàsic de prevenció de riscos laborals i matèria d'igualtat.

A l'efecte del barem contingut en aquest apartat, tindran la consideració d'accions formatives i seran valorats els crèdits dels màsters i cursos d'expert universitaris que tinguin el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada, sempre i quan estiguin directament relacionades amb les funcions de la categoria corresponent.

L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i/o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos. Cada crèdit es valorarà a raó de 10 hores de durada.

Aquest apartat serà valorat segons el barem:

a) 0'25 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, o proporcionalment per a les fraccions d'un crèdit, quan el certificat acrediti l'aprofitament. La puntuació màxima per curs serà de 2 punts

b) 0'15 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra anterior, quan el certificat acrediti l'assistència al curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament. La puntuació màxima per curs serà de 2 punts.

c) 0'35 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra a), quan el certificat acrediti la impartició. La participació en un curs pot ser total o parcial. En l'últim cas només es valorarà la part corresponent a les hores impartides. La puntuació màxima per curs serà de dos punts.

Aquest apartat serà valorat amb un màxim de 7,5 punts.

Coneixement de llengua catalana (fins a 2,5 punts):

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà: 

Nivell de domini funcional efectiu  (certificat C1): 1 punt.

Nivell de domini (certificat C2): 2 punts.

Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,5 punts.

PUNTUACIÓN FINAL

La puntuació final vendrà determinada per la suma de les obtingudes en dues fases, dirimint por sorteig els possibles empats. 

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.   En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOE.

 

Palma, 17 de juliol de 2019

El cap de Departament de Personal

p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

Antoni Pol Coll