Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLUBÍ
Núm. 7170
Creació i composició de la Comissió Informativa Permanent General
D'acord amb les disposicions vigents, es fa públic que l'Ajuntament Ple, en sessió extraordinària celebrada el dia 24 de juny de 2019, va adoptar el següent acord:
“PROPOSTA DE CREACIÓ I COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA PERMANENT GENERAL.-
Es va donar lectura a la proposta de la batllia de data 18 de juny de 2019 que deia:
“L'art. 38.b) del Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals preveu que dins el trenta dies següents a la sessió plenària constitutiva, el/la batlle/ssa reunirà l'Ajuntament ple amb l'objecte de resoldre, entre altres punts, el referent a la creació i composició de les comissions informatives permanents.
Es preceptiva la constitució, determinació de la composició i règim de funcionament de la Comissió informativa i de control d'assumptes generals de caràcter permanent d'aquest Ajuntament, atès que es donen les exigències de l'article 24.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears amb relació al que disposa l'article 20.1 c) de la Llei 7/1985, de 2 d'Abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
De conformitat amb el disposat en l'article 124.2, en relació amb l'article 125, ambdós del ROF, correspon al Ple de la Corporació, a proposta del/la Batlle/ssa-President/a, la determinació del seu nombre i denominació inicials, procurant la proporcionalitat existent entre els diferents grups polítics representats en la Corporació.
Per tot això, de conformitat amb el disposat a l'article 38, en relació amb els articles 123 a 126 i 134 a 138 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, proposo al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent acord:
Constituir la Comissió informativa i de control d'assumptes generals amb caràcter permanent amb la següent denominació: Comissió Informativa permanent general.
La Comissió Informativa permanent general assumirà les funcions de consulta, estudi, informe o dictamen dels assumptes que hagin de ser sotmesos a la decisió del Ple, excepte quan hagin d'adoptar-se acords declarats urgents.
Així mateix, emetran dictamen sobre aquells assumptes de la competència de la Junta de Govern Local i del Batlle que els siguin sotmesos al seu coneixement per expressa decisió d'aquells.
Així mateix, els correspon el seguiment de la gestió del/a Batlle/ssa, la Junta de Govern Local i dels regidors que ostentin delegacions, sense perjudici de la competència de control que correspon al Ple.
La Comissió informativa estarà integrada pels següents membres:
President: la Batllia
Vocals: tots els regidors i regidors dels distints grups polítics de la corporació
Secretari: el de la corporació
La periodicitat ordinària de la Comissió informativa, tenint en compte el previst a l'article 89 LMRLIB, serà la següent: celebrarà sessió ordinària el dimecres de la setmana anterior a la qual estigui prevista la celebració del ple ordinari a les 20.00 hores. Es poden dur a terme totes les sessions extraordinàries que siguin necessàries per al bon funcionament de l'ajuntament.
La Comissió Informativa permanent general ajustarà el seu funcionament al disposat en els articles 123 a 126 i 134 a 138 del ROF i les disposicions legals concordants.”
El que es fa públic per a general coneixement.
Llubí, 16 de juliol de 2019.
La Batllessa,
Magdalena Perelló Frontera