Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 7051
Règim d'indemnitzacions i assistències pels membres de la Corporació
El Ple de la Corporación Municipal de l'Ajuntament d'Andratx en sessió extraordinària celebrada dia 5 de juliol de 2019, entre d'altres, va acordar:
RÈGIM D'INDEMNITZACIONS I ASSISTÈNCIES PELS MEMBRES DE LA CORPORACIÓ, RELACIÓ DE CÀRRECS AMB DEDICACIONS EXCLUSIVES I PARCIALS, I QUANTIES CORRESPONENTS, (MODIFICACIÓ DE LA BASE 47 DEL PRESSUPOST VIGENT).
La Sra. Batlessa Presidenta de l'Excel·lentíssim Ajuntament d'Andratx, per acord del Ple de la Corporació Municipal reunit en sessió extraordinària dia 15 de juny de 2019, en relació al RÈGIM D'INDEMNITZACIONS I ASSISTÈNCIES PELS MEMBRES DE LA CORPORACIÓ, RELACIÓ DE CÀRRECS AMB DEDICACIONS EXCLUSIVES I PARCIALS, I QUANTIES CORRESPONENTS, (MODIFICACIÓ DE LA BASE 47 DEL PRESSUPOST VIGENT); tinc a be en proposar al Ple de la Corporació Municipal per a la seva aprovació, si procedeix, la següent
MOCIÓ:
PRIMER. - Determinar la dedicació dels Regidors segons el següent quadre:
REGIDOR |
DEDICACIÓ |
ÀREA DE BATLIA: BATLE PRESIDENT DE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL, SRA. KATIA F.L. ROUARCH |
EXCLUSIVA |
ÀREA D'HISENDA, CONTRACTACIÓ ,CADASTRE I PLANEJAMENT URBANISTIC. REGIDOR DELEGAT DE L'ÀREA: EL PRIMER TINENT DE BATLIA SR. JOAN MANERA JAUME. |
ASSISTÈNCIES |
ÀREA D'URBANISME I LLICÈNCIES D'ACTIVITATS. REGIDOR DELEGAT DE L'ÀREA EL SEGON TINENT DE BATLIA SR. ANTONI MIR SALVÀ. |
PARCIAL |
ÀREA DE SERVEIS SOCIALS, JOVENTUT I PARCS INFANTILS. REGIDORA DELEGADA DE L'ÀREA: LA TERCERA TINENT DE BATLIA SRA. FRANCISCA CASTELL TOMÀS. |
PARCIAL |
ÀREA DE MEDI AMBIENT, PROTECCIÓ CIVIL I BOMBERS, PROJECTES I MON RURAL. REGIDOR DELEGAT DE L'ÀREA: SR. LLORENÇ SUAU SIMÓ. |
EXCLUSIVA |
ÀREA DE CULTURA, MEMÒRIA DEMOCRÀTICA I PARTICIPACIÓ CIUTADANA. REGIDORA DELEGADA DE L'ÀREA: SRA. RUTH MATEU VINENT. |
PARCIAL |
ÀREA DE TURISME, SERVEIS COMUNITARIS, SERVEIS URBANS I SANITAT I TRANSPORTS. REGIDOR DELEGAT DE L'ÀREA SR. ÀNGEL RODRÍGUEZ MENDOZA. |
EXCLUSIVA |
ÀREA D'EDUCACIÓ, PERSONAL I SERVEI D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ (SAC) . REGIDORA DELEGADA DE L'ÀREA: SRA. MARGARITA ESTEVA JOFRE. |
EXCLUSIVA |
ÀREA D'ESPORTS I FESTES. REGIDOR/A DELEGAT DE L'ÀREA: SR. ABILIO GARCÍA SÁNCHEZ |
EXCLUSIVA |
ÀREA DE PROMOCIÓ ECONÒMICA, COMERÇ MERCATS, FIRES I INFORMÀTICA. REGIDOR DELEGAT DE L'ÀREA SR. ANTONI BORDOY ESCUDERO. |
PARCIAL |
SEGON. -Modificar la Base 47 de les d'Execució del Pressupost, per tal de fixar les retribucions corresponents a dedicació exclusiva; dedicació parcial i la base 48, retribucions meritades per assistències, quedant aquest amb la següent redacció:
BASE 47. Despeses de Personal
Les dietes i les gratificacions que reben els membres de la Corporació, quedaran establerts en aquesta quantia que en l'exercici 2019.
Les retribucions dels membres de la Corporació amb dedicació, seran les següents:
REGIDOR |
DEDICACIÓ |
RETRIBUCIÓ |
---|---|---|
BATLE PRESIDENT DE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL |
EXCLUSIVA |
44.115,00 Euros. |
SEGON TINENT DE BATLE |
PARCIAL |
37,000,00 Euros |
TERCER TINENT DE BATLE |
PARCIAL |
37.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
PARCIAL |
37.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
PARCIAL |
37.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
EXCLUSIVA |
39.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
PARCIAL |
37.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
PARCIAL |
37.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
PARCIAL |
37.000,00 Euros. |
(71,47 % de 51.770,08 € = 37.000,00 €) anuals pagables en catorze mensualitats.
Quant a les despeses del Capítol I, s'observaran les següents regles:
Els havers i jornals corresponents es lliuraran en dotze parts i mesos vençuts, excepte en els mesos de Juny i Desembre, que es lliuraran abans del començament de les Festes Patronals i de Nadal, respectivament.
El Cap de la unitat de Personal acreditarà que les persones compreses en les nòmines han prestat els serveis que s'hi assenyalen i retribueixen i que totes les retribucions s'han calculat de conformitat amb la normativa d'aplicació i s'han aplicat les retencions corresponents.
Correspon a la Batlia l'assignació individual del complement de productivitat i de les gratificacions. Les gratificacions s'abonaran prèvia acreditació de les hores realitzades fora de la jornada pel responsable administratiu del Servei amb el vistiplau del regidor-delegat de l'àrea corresponent. Prèviament s'haurà de sol·licitar l'RC de la previsió de les hores a real·litzar.
BASE 48. Assistències, Dietes i despeses de Transport de els membres de la Corporació.
1. Els membres de la Corporació que no tinguin dedicació exclusiva ni dedicació parcial, percebran assistències per la concurrència efectiva a les sessions del Ple i les seves Comissions, així com per assistència a les Juntes de Govern.
La formalització de les indemnitzacions per assistències tenen la consideració de document «ADO» i es tramitaran junt i d'idèntica manera que les de nòmines per retribucions bàsiques i complementàries del personal funcionari, eventual i laboral, amb formalització i fiscalització posterior.
Quant al règim de les assistències, cada membre de la Corporació sense dedicació exclusiva o parcial, tindrà dret a les remuneracions expressades a la següent taula:
ASSISTÈNCIA |
QUANTIA A PERCEBRE PER REGIDOR QUE NO MERITI RETRIBUCIÓ ECONÒMICA PER DEDICACIÓ EXCLUSIVA O PARCIAL |
---|---|
Junta de Govern Local (convocada amb caràcter ordinari, extraordinari i/o extraordinari i urgent) |
375,00 euros |
Ple convocat amb caràcter Ordinari |
450,00 euros |
Ple convocat amb caràcter Extraordinari |
210,00 euros |
Ple convocat amb caràcter Extraordinari i Urgent |
210,00 euros |
Comissió Informativa d'Assumptes Generals convocada amb caràcter ordinari, extraordinari i/o extraordinari i urgent |
105,00 euros |
Comissió Especial de Comptes |
105,00 euros |
Les assistències es faran efectives cada mes segons l'import de la mitjà mensual, que correspongui en funció de les sessions ordinàries anuals dels Plens, Comissions Informatives i Juntes de Govern.
El darrer mes de l'any, o el darrer mes de legislatura en el cas de que hagi eleccions, es procedirà a la regularització a cada regidor, en funció de les assistències efectives a cada una de les sessions dels òrgans de govern municipals.
TERCER. - Que es publiqui el present Acord de forma íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, desprès de la serva aprovació inicial pel Ple de l'Ajuntament, concedint un termini de 15 dies hàbils per a la presentació de al·legacions pels interessats.
QUART. - En cas que no es presenti cap al·legació en el termini esmentat anteriorment, l'acord s'entendrà definitivament aprovat. En cas contrari, el Ple disposarà d'un mes per resoldre les al·legacions presentades
CINQUÈ. - Que el present acord definitivament aprovat sigui publicat íntegrament al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Tauló d'Anuncis de l'Ajuntament, als efectes dels seus coneixement general, donada la seva transcendència.
En el moment de la lectura de la moció es fa present un error material o de fet que es desprén de la pròpia moció i que suposa la incongruència de que no coincideixen el nombre de dedicacions exclusives i parcials inicials i definitives i en consequència s'informa que les correctes son les primeres i es proposa corregir-les, la qual cosa es vota quedant aprovat per unanimitat la introducció de l'esmentada correcció quedant la moció de la següent manera:
MOCIÓ:
PRIMER. - Determinar la dedicació dels Regidors segons el següent quadre:
REGIDOR |
DEDICACIÓ |
ÀREA DE BATLIA: BATLE PRESIDENT DE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL, SRA. KATIA F.L. ROUARCH |
EXCLUSIVA |
ÀREA D'HISENDA, CONTRACTACIÓ ,CADASTRE I PLANEJAMENT URBANISTIC. REGIDOR DELEGAT DE L'ÀREA: EL PRIMER TINENT DE BATLIA SR. JOAN MANERA JAUME. |
ASSISTÈNCIES |
ÀREA D'URBANISME I LLICÈNCIES D'ACTIVITATS. REGIDOR DELEGAT DE L'ÀREA EL SEGON TINENT DE BATLIA SR. ANTONI MIR SALVÀ. |
PARCIAL |
ÀREA DE SERVEIS SOCIALS, JOVENTUT I PARCS INFANTILS. REGIDORA DELEGADA DE L'ÀREA: LA TERCERA TINENT DE BATLIA SRA. FRANCISCA CASTELL TOMÀS. |
PARCIAL |
ÀREA DE MEDI AMBIENT, PROTECCIÓ CIVIL I BOMBERS, PROJECTES I MON RURAL. REGIDOR DELEGAT DE L'ÀREA: SR. LLORENÇ SUAU SIMÓ. |
EXCLUSIVA |
ÀREA DE CULTURA, MEMÒRIA DEMOCRÀTICA I PARTICIPACIÓ CIUTADANA. REGIDORA DELEGADA DE L'ÀREA: SRA. RUTH MATEU VINENT. |
PARCIAL |
ÀREA DE TURISME, SERVEIS COMUNITARIS, SERVEIS URBANS I SANITAT I TRANSPORTS. REGIDOR DELEGAT DE L'ÀREA SR. ÀNGEL RODRÍGUEZ MENDOZA. |
EXCLUSIVA |
ÀREA D'EDUCACIÓ, PERSONAL I SERVEI D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ (SAC) . REGIDORA DELEGADA DE L'ÀREA: SRA. MARGARITA ESTEVA JOFRE. |
EXCLUSIVA |
ÀREA D'ESPORTS I FESTES. REGIDOR/A DELEGAT DE L'ÀREA: SR. ABILIO GARCÍA SÁNCHEZ |
EXCLUSIVA |
ÀREA DE PROMOCIÓ ECONÒMICA, COMERÇ MERCATS, FIRES I INFORMÀTICA. REGIDOR DELEGAT DE L'ÀREA SR. ANTONI BORDOY ESCUDERO. |
PARCIAL |
SEGON. -Modificar la Base 47 de les d'Execució del Pressupost, per tal de fixar les retribucions corresponents a dedicació exclusiva; dedicació parcial i la base 48, retribucions meritades per assistències, quedant aquest amb la següent redacció:
BASE 47. Despeses de Personal
Les dietes i les gratificacions que reben els membres de la Corporació, quedaran establerts en aquesta quantia que en l'exercici 2019.
Les retribucions dels membres de la Corporació amb dedicació, seran les següents:
REGIDOR |
DEDICACIÓ |
RETRIBUCIÓ |
---|---|---|
BATLE PRESIDENT DE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL |
EXCLUSIVA |
44.115,00 Euros. |
SEGON TINENT DE BATLE |
PARCIAL |
37,000,00 Euros |
TERCER TINENT DE BATLE |
PARCIAL |
37.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
PARCIAL |
37.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
PARCIAL |
37.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
EXCLUSIVA |
39.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
EXCLUSIVA |
39.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
EXCLUSIVA |
39.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D'ÀREA |
EXCLUSIVA |
39.000,00 Euros. |
(71,47 % de 51.770,08 € = 37.000,00 €) anuals pagables en catorze mensualitats.
Quant a les despeses del Capítol I, s'observaran les següents regles:
Els havers i jornals corresponents es lliuraran en dotze parts i mesos vençuts, excepte en els mesos de Juny i Desembre, que es lliuraran abans del començament de les Festes Patronals i de Nadal, respectivament.
El Cap de la unitat de Personal acreditarà que les persones compreses en les nòmines han prestat els serveis que s'hi assenyalen i retribueixen i que totes les retribucions s'han calculat de conformitat amb la normativa d'aplicació i s'han aplicat les retencions corresponents.
Correspon a la Batlia l'assignació individual del complement de productivitat i de les gratificacions. Les gratificacions s'abonaran prèvia acreditació de les hores realitzades fora de la jornada pel responsable administratiu del Servei amb el vistiplau del regidor-delegat de l'àrea corresponent. Prèviament s'haurà de sol·licitar l'RC de la previsió de les hores a real·litzar.
BASE 48. Assistències, Dietes i despeses de Transport de els membres de la Corporació.
1. Els membres de la Corporació que no tinguin dedicació exclusiva ni dedicació parcial, percebran assistències per la concurrència efectiva a les sessions del Ple i les seves Comissions, així com per assistència a les Juntes de Govern.
La formalització de les indemnitzacions per assistències tenen la consideració de document «ADO» i es tramitaran junt i d'idèntica manera que les de nòmines per retribucions bàsiques i complementàries del personal funcionari, eventual i laboral, amb formalització i fiscalització posterior.
Quant al règim de les assistències, cada membre de la Corporació sense dedicació exclusiva o parcial, tindrà dret a les remuneracions expressades a la següent taula:
ASSISTÈNCIA |
QUANTIA A PERCEBRE PER REGIDOR QUE NO MERITI RETRIBUCIÓ ECONÒMICA PER DEDICACIÓ EXCLUSIVA O PARCIAL |
---|---|
Junta de Govern Local (convocada amb caràcter ordinari, extraordinari i/o extraordinari i urgent) |
375,00 euros |
Ple convocat amb caràcter Ordinari |
450,00 euros |
Ple convocat amb caràcter Extraordinari |
210,00 euros |
Ple convocat amb caràcter Extraordinari i Urgent |
210,00 euros |
Comissió Informativa d'Assumptes Generals convocada amb caràcter ordinari, extraordinari i/o extraordinari i urgent |
105,00 euros |
Comissió Especial de Comptes |
105,00 euros |
Les assistències es faran efectives cada mes segons l'import de la mitjà mensual, que correspongui en funció de les sessions ordinàries anuals dels Plens, Comissions Informatives i Juntes de Govern.
El darrer mes de l'any, o el darrer mes de legislatura en el cas de que hagi eleccions, es procedirà a la regularització a cada regidor, en funció de les assistències efectives a cada una de les sessions dels òrgans de govern municipals.
TERCER. - Que es publiqui el present Acord de forma íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, desprès de la serva aprovació inicial pel Ple de l'Ajuntament, concedint un termini de 15 dies hàbils per a la presentació de al·legacions pels interessats.
QUART. - En cas que no es presenti cap al·legació en el termini esmentat anteriorment, l'acord s'entendrà definitivament aprovat. En cas contrari, el Ple disposarà d'un mes per resoldre les al·legacions presentades
CINQUÈ. - Que el present acord definitivament aprovat sigui publicat íntegrament al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Tauló d'Anuncis de l'Ajuntament, als efectes dels seus coneixement general, donada la seva transcendència.
Sotmès l'assumpte a votació i per MAJORIA DE 10 VOTS A FAVOR (PSIB-PSOE; PROPOSTA PER LES ILLES ; MÉS PER MALLORCA) i 5 VOTS EN CONTRA (PARTIT POPULAR, CIUDADANOS I UNIDES PODEM) el Ple de la Corporació Municipal ACORDA APROVAR la proposició anteriorment transcrita.
La qual cosa es fa públic pel seu general coneixement.
Andratx, 10 de juliol de 2019
La Batlessa
Katia Rouarch